Gå til innhold

Menn! Har det noe å si?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser at det er flere tråder her som går ut på samme problemstilling. 

Jeg er ei jente på 23 år og jobber i en skobutikk hvor vi selger sko, vesker og belter til både menn og kvinner. 

Dette er en jobb jeg trives veldig godt i og med tiden har jeg gradvis fått mer og mer ansvar. Lønna er gei, mener jeg. Jeg har alltid til noe til overs på slutten av måneden og føler egentlig at jeg lever ganske romslig. 

Jeg elsker jobben min. Jeg får møte nye mennesker hver dag og mine kolleger er fantastiske. Mine foreldre mener at det snart er på tide å hoppe tilbake på skolebenken og ta en utdannelse for å få meg en "ordentlig" jobb. De mener at jeg kaster bort talentene mine i nåværende jobb.

Vel, når det gjelder talentene mine så ser ikke jeg hvilke utdannelse jeg skulle ha tatt som gir meg bedre økonomisk trygghet enn det jeg allerede har. Jeg er kreativ og elsker å male.  Derfor leier jeg også et atelier i tillegg til egen leilighet. Jeg syns det er utrolig digg å ha kunsten kun som en hobby (fordi det gir mer frihet), og kunne ikke tenkt meg å satset noe mer på det per nå.

Poenget er: Jeg trives utrolig godt i nåværende jobb og kunne gjerne tenke meg å fortsette i den, men hvordan ser menn på dette? Mener dere det er lav status? Kunne dere datet en person som jobber i en skobutikk? 

 

 

Anonymkode: 68d26...f45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aucaman

Menn bryr seg sjeldent om status. Så lenge du har lønn og ikke forventer å leve av mannen, kan jeg ikke se mange som skulle bry seg noe særlig. Selv syns jeg det er mer tiltrekkende når jenta gjør noe ho brenner for enn ambisjoner om å nå langt bare for å nå langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting å si for meg hva damer jobber som, så lenge de klarer seg økonomisk selv. Og trives i jobben. 

Anonymkode: abba5...955

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten utdanning er du helt uinteressant, jeg hadde ikke gått på date en gang. Syns også du burde ta silikon om du har små pupper, ingen menn liker små pupper. Hadde vi flyttet sammen hadde du ikke fått lov å ha atelier i huset, jeg vil ikke ha den ekle lukten av oljemaling flytende rundt.

Anonymkode: 28177...9e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uten utdanning er du helt uinteressant, jeg hadde ikke gått på date en gang. Syns også du burde ta silikon om du har små pupper, ingen menn liker små pupper. Hadde vi flyttet sammen hadde du ikke fått lov å ha atelier i huset, jeg vil ikke ha den ekle lukten av oljemaling flytende rundt.

Anonymkode: 28177...9e3

Selv om jeg tror dette bare er tull, kan du hvert fall trøste deg med at jeg ikke tror ts kommer til å dra på date med deg i nærmeste fremtid uansett :fnise: 

Anonymkode: ebb6a...7d7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke svare på dating-spørsmålet siden jeg er kvinne, men om du trives så fortsetter du jo bare, utdanning kan du alltids ta senere om du ombestemmer deg:) Og tar du utdanning kan du jo ta noe som er relevant i forhold til det du jobber med?:) Synes alt dette med høy- og lavstatus jobb er noe forbanna ræl. Om alle skulle vært leger hadde vi helt sikkert fått førsteklasses behandling for frostskadene vi pådrar oss fordi ingen selger sko, men jeg tror heller jeg vil unngå frostskader til å begynne med:P

Anonymkode: 50359...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge du har jobb du trives i, og du ikke er et økonomisk vrak - så er ingenting bedre!

spiller ingen rolle med hva du jobber med : ) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

En jente som trives med det hun gjør er det vi menn liker. Ikke tykkelsen på lommeboka. Arbeidsmarkedet idag er også blitt litt slik at man ikke nødvendigvis får seg flotte jobber selv med høy utdannelse. det viktigste for deg bør være at du liker det du gjør og føler lønna er verdt det. Drit i statuser og krav fra omverden. Hvem vet? Kanskje du får mer og mer ansvar etterhvert og ender opp som drifter av egen bedrift? Er man dyktig i butikkfag er trappen kort til suksess...om man står på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg ikke om status.

Så for å svare på ditt spørsmål: Nei, det har ingenting å bety.

Sånn egentlig sier åpningsinnlegget ditt så mangt, så jeg kunne nesten ha datet deg kun ut i fra det. .

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, dere! Dette var til god hjelp :) 

Selv om det ikke er en nødvendighet, er det allikevel deilig å vite at det er sosialt akseptabelt å leve det livet jeg trives så veldig godt med! 

Anonymkode: 68d26...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel dette noe helst kvinner bryr seg om,

Anonymkode: 7fedb...1a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Aucaman skrev:

Menn bryr seg sjeldent om status. Så lenge du har lønn og ikke forventer å leve av mannen, kan jeg ikke se mange som skulle bry seg noe særlig. Selv syns jeg det er mer tiltrekkende når jenta gjør noe ho brenner for enn ambisjoner om å nå langt bare for å nå langt.

Dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser at det er flere tråder her som går ut på samme problemstilling. 

Jeg er ei jente på 23 år og jobber i en skobutikk hvor vi selger sko, vesker og belter til både menn og kvinner. 

Dette er en jobb jeg trives veldig godt i og med tiden har jeg gradvis fått mer og mer ansvar. Lønna er gei, mener jeg. Jeg har alltid til noe til overs på slutten av måneden og føler egentlig at jeg lever ganske romslig. 

Jeg elsker jobben min. Jeg får møte nye mennesker hver dag og mine kolleger er fantastiske. Mine foreldre mener at det snart er på tide å hoppe tilbake på skolebenken og ta en utdannelse for å få meg en "ordentlig" jobb. De mener at jeg kaster bort talentene mine i nåværende jobb.

Vel, når det gjelder talentene mine så ser ikke jeg hvilke utdannelse jeg skulle ha tatt som gir meg bedre økonomisk trygghet enn det jeg allerede har. Jeg er kreativ og elsker å male.  Derfor leier jeg også et atelier i tillegg til egen leilighet. Jeg syns det er utrolig digg å ha kunsten kun som en hobby (fordi det gir mer frihet), og kunne ikke tenkt meg å satset noe mer på det per nå.

Poenget er: Jeg trives utrolig godt i nåværende jobb og kunne gjerne tenke meg å fortsette i den, men hvordan ser menn på dette? Mener dere det er lav status? Kunne dere datet en person som jobber i en skobutikk? 

 

 

Anonymkode: 68d26...f45

Jeg jobber i skobutikk selv og er veldig stolt av det, og akkurat som deg trives jeg kjempegodt. Hvis en mann ser på det som lavstatus og ikke vil involvere seg med ei som selger sko - ja, da kan han ryke og reise for min del uansett! Likevel kommer jeg til å gå videre med utdanning. Butikkjobb er ikke noe jeg vil orke å jobbe med livet ut.. Alt for mye kundekontakt etter min smak:ph34r: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det finnes menn som bryr seg og det finnes menn som ikke bryr seg om dette. Jeg tror majoriteten av menn ikke kunn brydd seg mindre og heller tenker det er fint at du tjener dine egne penger, og ikke minst trives med det du gjør da er du sikkert et positivt menneske å være rundt som gagner alle parter involvert. Inkludert dine foreldre.

Det der statusjaget og at alle skal være "meglere" å tjene millioner ellers er det ikke bra nok er litt provoserende og det burde din mor og far forstå. Vis dem dette innlegget så kanskje deres tunnelsyn åpner seg litt videre.

Endret av Charmander
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fox Mulder
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser at det er flere tråder her som går ut på samme problemstilling. 

Jeg er ei jente på 23 år og jobber i en skobutikk hvor vi selger sko, vesker og belter til både menn og kvinner. 

Dette er en jobb jeg trives veldig godt i og med tiden har jeg gradvis fått mer og mer ansvar. Lønna er gei, mener jeg. Jeg har alltid til noe til overs på slutten av måneden og føler egentlig at jeg lever ganske romslig. 

Jeg elsker jobben min. Jeg får møte nye mennesker hver dag og mine kolleger er fantastiske. Mine foreldre mener at det snart er på tide å hoppe tilbake på skolebenken og ta en utdannelse for å få meg en "ordentlig" jobb. De mener at jeg kaster bort talentene mine i nåværende jobb.

Vel, når det gjelder talentene mine så ser ikke jeg hvilke utdannelse jeg skulle ha tatt som gir meg bedre økonomisk trygghet enn det jeg allerede har. Jeg er kreativ og elsker å male.  Derfor leier jeg også et atelier i tillegg til egen leilighet. Jeg syns det er utrolig digg å ha kunsten kun som en hobby (fordi det gir mer frihet), og kunne ikke tenkt meg å satset noe mer på det per nå.

Poenget er: Jeg trives utrolig godt i nåværende jobb og kunne gjerne tenke meg å fortsette i den, men hvordan ser menn på dette? Mener dere det er lav status? Kunne dere datet en person som jobber i en skobutikk? 

 

 

Anonymkode: 68d26...f45

For det første skal du drite en god f... i hva dine foreldre mener. Du kaster ikke bort talentene dine i det hele tatt, synes foreldrene dine dessuten viser en dårlig holdning.

For det andre så er arbeidsmarkedet ganske tøft. Bedre å ha en jobb slik som du har i stedet for å utdanne deg til noe som det ikke er etterspørsel etter for å så ende opp som arbeidsledig. 

Sitat

Vel, når det gjelder talentene mine så ser ikke jeg hvilke utdannelse jeg skulle ha tatt som gir meg bedre økonomisk trygghet enn det jeg allerede har.

Godt og reflektert svar! 

Du har også sikkert gode muligheter for å eventuelt få en annen jobb i fremtiden hvis du vil det, siden du har jobbet med salg. Mange kjente personer uten fullført utdannelse har blitt suksessfulle, utdannelse trenger ikke nødvendigvis være det riktige. 

Menn som ser negativt på det å jobbe i skobutitkk fortjener deg heller ikke. Lav status? Tull og tøys! Utifra innlegget ditt virker du også som en hyggelig og oppegående jente. Keep up the good work :) 

Endret av Fox Mulder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Franke Ann
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser at det er flere tråder her som går ut på samme problemstilling. 

Anonymkode: 68d26...f45

Og du fikk ikke med deg hva alle svarte der? Skal vi ha én sånn tråd for hvert enkelt yrke nå? Menn bryr seg ikke hvilket yrke dama har, ferdig snakka.

Endret av Franke Ann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...