Gå til innhold

høre på gynekologen eller hjemmetesten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er hos gynekolog for å prøve å time eggløsning. Var der i forigårs og da mente hun det fortsatt vil være et par dager (var 14.3mm follikkel). Skal tilbake i morgen og beskjeden var da å avstå fra sex frem til da. Men min EL test viste i morges nesten like sterke streker! Bør man ikke ha sex også dagen før EL? 

IMG_20160209_104036.jpg

Anonymkode: 2b8af...0ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den er veldig positiv, da har du eggeløsning innen 12-48 timer

Anonymkode: 3762f...152

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er ikke en positiv EL-test! 

 

En folikkel vokser ca 2 mm i døgnet, og hvis den var 14,3 mm for to dager siden er den ca 18 i dag. 

 

Jeg vil anbefale deg på det sterkeste å høre på gynekologen altså!

 

Lykke til!

Anonymkode: 5362b...a90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er veldig positiv, da har du eggeløsning innen 12-48 timer

Anonymkode: 3762f...152

Nei, tipper den er enda sterkere i morgen, fortsatt ikke liiike sterk som teststreken

Anonymkode: 2b8af...0ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der er ikke en positiv EL-test! 

 

En folikkel vokser ca 2 mm i døgnet, og hvis den var 14,3 mm for to dager siden er den ca 18 i dag. 

 

Jeg vil anbefale deg på det sterkeste å høre på gynekologen altså!

 

Lykke til!

Anonymkode: 5362b...a90

Men 18 er jo stor nok til å slippes, er den ikke? Må være minst 18 har jeg hørt.

Anonymkode: 2b8af...0ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den slipper når den er mellom 18 og 24 mm (som oftest er det sånn at jo større den er, jo bedre), men gynekologen ser på UL om den er i ferd med å slippe. 

 

Jeg skjønner at det er litt kjip gambling å vente, men jeg ville som sagt fulgt gynekologens anbefaling :) 

Anonymkode: 5362b...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er første gangen du går så ville jeg hvertfall gitt gynekologen en sjangs. Fortell om testen i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der er ikke en positiv EL-test! 

 

En folikkel vokser ca 2 mm i døgnet, og hvis den var 14,3 mm for to dager siden er den ca 18 i dag. 

 

Jeg vil anbefale deg på det sterkeste å høre på gynekologen altså!

 

Lykke til!

Anonymkode: 5362b...a90

Enig! Denne testen er ikke positiv. Men el-tester blir vel ofte positive på ettermiddagen, og det ser ut som om denne er rett før positiv. Hvis folikkelen er 18 mm i dag så vil den være 20 mm i morgen, hvilket stemmer med eggløsning i løpet av de neste par dagene. Hvis det blir eggløsning på torsdag så passer det perfekt med innskudd i dag og i morgen. Hvis testen er positiv i kveld så ville jeg sendt inn en patrulje i kveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, da følger jeg rådet til gynekolog og dere og venter. 
Men det som gjør det så nervepirrende er også at jeg har aldri hatt så lang syklus før. Jeg er nå på dag 20! (har gjerne sykluser på 29-31 dager)

Anonymkode: 2b8af...0ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testen er negativ, og en test blir dessuten positiv FØR du faktisk har EL (24-48 timer før). Så vil tippe du ikke har EL på minst to dager, så du kan vente til i morgen. Men man vet jo aldri, mange kropper oppfører seg ikke som fasiten, så du kan jo ta en EL-test i kveld også for sikkerhets skyld. 

Og var du hos gyn på en søndag? :klo: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Sisti skrev:

Testen er negativ, og en test blir dessuten positiv FØR du faktisk har EL (24-48 timer før). Så vil tippe du ikke har EL på minst to dager, så du kan vente til i morgen. Men man vet jo aldri, mange kropper oppfører seg ikke som fasiten, så du kan jo ta en EL-test i kveld også for sikkerhets skyld. 

Og var du hos gyn på en søndag? :klo: 

 

bare jeg som var litt dagsforvirret her. Det var jo så klart i går! Når jeg kom på det, så skjønner jeg i hvertfall at jeg ikke har EL i dag, mtp størrelsen på folikkelen i går. Gynekologen sa jo at noen ganger så kan de gjøre "et byks" i vekst utover 2mm-veksten som en ser i døgnet. 

Anonymkode: 2b8af...0ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neste dag og fortsatt ikke stor nok: nå bare 16mm. Aldri hatt så lang syklus før....skjønner ikkeno. Må tilbake i morra og. 

Anonymkode: 2b8af...0ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne testen er jo negativ, men blir nok positiv innen 24 timer, så eggløsning kommer vel i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke stol blindt på de testene. Mine tester ble aldri noe sterkere enn det der og jeg er nå 36 uker på vei.

Anonymkode: cdf8d...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi droppet el testen og fulgte rådet til gynekologen. 3 ganger i løpet av en helg og det var det som skulle til :) jeg trodde det var altfor tidlig i syklus og hadde tatt mange el tester tidligere perioder uten at vi endte opp med positiv test. Så stol på gynekologen du :) lykke til! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok ikke noe denne gangen :sad:

I går var ikke folikkelen mer enn 16mm, og i dag har jeg veldig negativ test.... 

*smådeppa*

IMG_20160211_080445.jpg

Anonymkode: 2b8af...0ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil dere høre noe ganske rart? 

EL var negativ den onsdagen og jeg tenkte at "å nei, nå har vi gått glipp av sjansen denne måneden, selv med så mye hjelp fra gyn". Men på undersøkelsen hadde folikkelen vokst fra 16mm til 24mm på bare to dager. Så dette med bare to mm i døgnet stemmer visst ikke. 

Nå har jeg fått pregnylsprøyte, lagt inn aksjene og venter spent på IKM! 

Anonymkode: 2b8af...0ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...