Gå til innhold

Jeg også, som Listhaug, er bekymret for mine barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg også, som Listhaug, er bekymret for mine barn, men ikke på grunn av de stakkars menneskene som rømmer fra IS, Assad og et sønderbombet Syria.

Hadde jeg vært i samme situasjon hadde nok jeg også tatt med meg Tag Heuer klokka mi, min iPhone 6 plus, og alle andre verdisaker jeg har som jeg hadde kunnet bære. Jeg hadde rømt så raskt som mulig til det landet jeg hadde ansett som det med best fremtid for meg og min familie. Men det er ikke de som bekymrer meg.

Jeg er bekymret fordi vi har en regjering som ivrer etter å kvitte seg med jernbane, vannkraft, skog, og generelt alle statlige selskaper. Som ivrer etter å overføre alle inntekter fra disse selskapene til private, helst utenlandske lommer fremfor å bruke disse pengene på helsevesen, eldreomsorg, jernbane og andre samfunnsnyttige formål her hjemme.

Jeg er bekymret for TTIP og TISA som i praksis lar all makt som overføres forbli på internasjonale selskapers hender. For all fremtid. Jeg er bekymret for at denne regjeringen raserer demokratiet ved å inngå disse avtalene som gjør all privatisering irreversibel. Jeg er bekymret for at mine barn og barnebarn blir stående med lua i hånden uten rettigheter i arbeidslivet, uten mulighet for fast jobb og dermed uten muligheter for økonomisk trygghet. "Fast ansatt uten lønn utenfor oppdrag" i et vikarbyrå.

Slik denne regjeringen ønsker.
https://bodonu.no/jeg-ogsa-som-listhaug-er-bekymret-for-mine-barn/08.02-10:11
https://www.facebook.com/frode696/posts/10153860924675505

Helt enig. Veldig godt skrevet!

Anonymkode: fd1fd...114

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også, som Listhaug, er bekymret for mine barn, men ikke på grunn av de stakkars menneskene som rømmer fra IS, Assad og et sønderbombet Syria.

Hadde jeg vært i samme situasjon hadde nok jeg også tatt med meg Tag Heuer klokka mi, min iPhone 6 plus, og alle andre verdisaker jeg har som jeg hadde kunnet bære. Jeg hadde rømt så raskt som mulig til det landet jeg hadde ansett som det med best fremtid for meg og min familie. Men det er ikke de som bekymrer meg.

Jeg er bekymret fordi vi har en regjering som ivrer etter å kvitte seg med jernbane, vannkraft, skog, og generelt alle statlige selskaper. Som ivrer etter å overføre alle inntekter fra disse selskapene til private, helst utenlandske lommer fremfor å bruke disse pengene på helsevesen, eldreomsorg, jernbane og andre samfunnsnyttige formål her hjemme.

Jeg er bekymret for TTIP og TISA som i praksis lar all makt som overføres forbli på internasjonale selskapers hender. For all fremtid. Jeg er bekymret for at denne regjeringen raserer demokratiet ved å inngå disse avtalene som gjør all privatisering irreversibel. Jeg er bekymret for at mine barn og barnebarn blir stående med lua i hånden uten rettigheter i arbeidslivet, uten mulighet for fast jobb og dermed uten muligheter for økonomisk trygghet. "Fast ansatt uten lønn utenfor oppdrag" i et vikarbyrå.

Slik denne regjeringen ønsker.
https://bodonu.no/jeg-ogsa-som-listhaug-er-bekymret-for-mine-barn/08.02-10:11
https://www.facebook.com/frode696/posts/10153860924675505

Helt enig. Veldig godt skrevet!

Anonymkode: fd1fd...114

Helt enig.   Mange krefter som vil rasere landet vårt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bekymret fordi vi har en regjering som ivrer etter å kvitte seg med jernbane, vannkraft, skog, og generelt alle statlige selskaper. Som ivrer etter å overføre alle inntekter fra disse selskapene til private, helst utenlandske lommer fremfor å bruke disse pengene på helsevesen, eldreomsorg, jernbane og andre samfunnsnyttige formål her hjemme.

Vi har hatt slike regjeringer i lang tid, men han klaget kanskje ikke like mye da de rødgrønne satt i regjering.

Anonymkode: 3bd04...332

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt det du "bekymrer" deg for er ting som lett kan reverseres med politiske beslutninger. 

Det som derimot IKKE kan reverseres er masseinnvandring fra kulturer som ikke er kompatible med våre.

Dine prioriteringer er helt bak mål. Man bekymrer seg ikke for fargen på gardinene når hele huset brenner. 

 

Anonymkode: 265cf...9b8

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt det du "bekymrer" deg for er ting som lett kan reverseres med politiske beslutninger. 

Det som derimot IKKE kan reverseres er masseinnvandring fra kulturer som ikke er kompatible med våre.

Dine prioriteringer er helt bak mål. Man bekymrer seg ikke for fargen på gardinene når hele huset brenner. 

 

Anonymkode: 265cf...9b8

Deg er jeg helt enig med.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget forklarer hvorfor jeg har stemt AP. Jeg stemte til og med SV en gang, men jeg visste ikke bedre.

Jeg avskyr politikerne innen AP som fører høyre light - politikk. Men det er tross alt ikke noe annet igjen for meg å stemme på.

Og reversere fattete vedtak med politiske beslutninger? Nevn et eksempel på det, som har hatt betydning for arbeidsfolks økonomi... Selv om det blir en rød regjering, så er de såre fornøyd med kuttene som er gjort. De kan bruke det som eksempel på hva den blå regjeringen gjorde galt, men de gjør ikke noe annet enn å snakke.

Som sagt, jeg avskyr politikk. Jeg er så splittet at jeg knapt orker å tenke på neste valg. Jeg liker Listhaug, men har jeg råd til å stemme med hjertet? Ødelegge min yrkesframtid, eller ta imot uante mengder asylsøkere?  Merk at jeg ikke mener syrere. Det kommer mye mindre syrere enn massemedia lar oss vite i følelsesladede artikler. En må lese statistikk fra SSB. Hadde AP sagt at ingen voksne menn fra Afghanistan får asyl, og innført samme politikk som sitt danske søsterparti, så skulle jeg jublet. http://politik.tv2.dk/2016-01-20-mette-frederiksen-hvis-bare-vi-havde-lyttet-allerede-i-80erne-og-90erne

- Min påstand er, at et universelt finansieret nordisk velfærdssamfund med fri og lige adgang til sundhed, uddannelse og sociale ydelser ikke er foreneligt med en åben udlændingepolitik.

- Det er ikke foreneligt med en åben udlændingepolitik. Dertil er integrationsopgaven for stor og for massiv, lød det på konferencen fra Mette Frederiksen ( Socialdemokraternes formand) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kaffelattn
4 timer siden, ops2 skrev:

Innlegget forklarer hvorfor jeg har stemt AP. Jeg stemte til og med SV en gang, men jeg visste ikke bedre.

Jeg avskyr politikerne innen AP som fører høyre light - politikk. Men det er tross alt ikke noe annet igjen for meg å stemme på.

Og reversere fattete vedtak med politiske beslutninger? Nevn et eksempel på det, som har hatt betydning for arbeidsfolks økonomi... Selv om det blir en rød regjering, så er de såre fornøyd med kuttene som er gjort. De kan bruke det som eksempel på hva den blå regjeringen gjorde galt, men de gjør ikke noe annet enn å snakke.

Som sagt, jeg avskyr politikk. Jeg er så splittet at jeg knapt orker å tenke på neste valg. Jeg liker Listhaug, men har jeg råd til å stemme med hjertet? Ødelegge min yrkesframtid, eller ta imot uante mengder asylsøkere?  Merk at jeg ikke mener syrere. Det kommer mye mindre syrere enn massemedia lar oss vite i følelsesladede artikler. En må lese statistikk fra SSB. Hadde AP sagt at ingen voksne menn fra Afghanistan får asyl, og innført samme politikk som sitt danske søsterparti, så skulle jeg jublet. http://politik.tv2.dk/2016-01-20-mette-frederiksen-hvis-bare-vi-havde-lyttet-allerede-i-80erne-og-90erne

- Min påstand er, at et universelt finansieret nordisk velfærdssamfund med fri og lige adgang til sundhed, uddannelse og sociale ydelser ikke er foreneligt med en åben udlændingepolitik.

- Det er ikke foreneligt med en åben udlændingepolitik. Dertil er integrationsopgaven for stor og for massiv, lød det på konferencen fra Mette Frederiksen ( Socialdemokraternes formand) 

Hva mener du med "arbeidsfolk"?

De aller fleste jobber/arbeider. Så du mener at de aller fleste, nesten alle, er "arbeidsfolk"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som jobber med hendene, ikke på kontor. Det er vi som byttes ut med maskiner. Det er vi som blir utsatt for innsparinger av studenter fra BI i slutten av 20-årene som går kledt i lacoste-skjorte og holder en klipstavle og stoppeklokke. Når de har spunnet et sett av innsparinger som viser at vi skal "jobbe smartere, ikke raskere" så blir ikke stillinger lyst ut mer når folk går av med pensjon eller slutter. Antallet tilkallingsvikarer øker. Når det blir en ny leder, så skal alt reformeres. Når kartet ikke stemmer med terrenget og det går på rævva, så får sjefen en fin bonus for å slutte. Jeg og mange andre sitter igjen med hodepine på grunn av spenninger i nakken på grunn av stress og må lappe sammen restene av BI-ekspertenes kaos. Ofte ender vi opp med å gjøre det nesten som før, fordi det fungerte. Men vi har mistet mange kollegaer som er erstattet med tilkallingsvikarer som ikke har noe forhold til bedriften.

Jeg har kommet på første møte med BI-espertene med konkrete tips til innsparinger som merkes, og de avfeier meg med at nå skal vi sette opp gule post-it lapper. For de har et opplegg på et par måneder for å melke ut mest mulig penger. Det jeg foreslo, ble gjort etter flere post-it lapper og nedlatende snakk som om vi er analfabeter. Erfaring er ikke verd noen ting.

Kontorene blir utsatt for innskrenkinger, men i andre rekke.

11 timer siden, Kaffelattn skrev:

Hva mener du med "arbeidsfolk"?

De aller fleste jobber/arbeider. Så du mener at de aller fleste, nesten alle, er "arbeidsfolk"?

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er bekymret fordi vi har en regjering som ivrer etter å kvitte seg med jernbane, vannkraft, skog, og generelt alle statlige selskaper. Som ivrer etter å overføre alle inntekter fra disse selskapene til private, helst utenlandske lommer fremfor å bruke disse pengene på helsevesen, eldreomsorg, jernbane og andre samfunnsnyttige formål her hjemme.

Vi har hatt slike regjeringer i lang tid, men han klaget kanskje ikke like mye da de rødgrønne satt i regjering.

Anonymkode: 3bd04...332

Å fy faen spar meg det gørret der, buhuhu hvorfor fikk ikke de rødgrønne tyn? De gjorde det, slapp av.  

Det er på tide å våkne opp, ikke jage halen sin.

Anonymkode: 89d7a...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt det du "bekymrer" deg for er ting som lett kan reverseres med politiske beslutninger. 

Det som derimot IKKE kan reverseres er masseinnvandring fra kulturer som ikke er kompatible med våre.

Dine prioriteringer er helt bak mål. Man bekymrer seg ikke for fargen på gardinene når hele huset brenner. 

 

Anonymkode: 265cf...9b8

Skal de ikke hjem igjen når det er fredelig igjen? 

 

Innvandringsproblemet er bare en flis i høystakken akkurat nå. Landet vårt rasseres

Anonymkode: 89d7a...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lurer på hvor mye denne regjeringen kommer til å ødelegge landet jeg og jeg lurer på om folket skjønner det snart slik at de kan stemme en annen regjering neste gang. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tag Heuer? Hvaff.. er det? Iphone 6? Det har asylsøkere som kan betale tusener av dollar til menneskesmuglere.

Er jeg bitter? Det skal du være sikker på. Jeg har jobbet og strevd for at min lønn skal rekke til så barna mine har slalomski og en billig laptop, pluss en Huawei-telefon. Her kommer såkalt mindreårige "gutter" og store, voksne karer fra de mest undertykkende land i verden, og ser ned på meg som kvinne, som uren og foraktelig.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, ops2 skrev:

Tag Heuer? Hvaff.. er det? Iphone 6? Det har asylsøkere som kan betale tusener av dollar til menneskesmuglere.

Er jeg bitter? Det skal du være sikker på. Jeg har jobbet og strevd for at min lønn skal rekke til så barna mine har slalomski og en billig laptop, pluss en Huawei-telefon. Her kommer såkalt mindreårige "gutter" og store, voksne karer fra de mest undertykkende land i verden, og ser ned på meg som kvinne, som uren og foraktelig.

 

Synes å ha lest at innvandrere skal undertegne en avtale om at de respekterer landets lover, skjønner at kvinner også må ut å jobbe for å forsørge familien (for å unngå fattigdomsproblemet), respekterer kvinner som likeverdige osv? Noen som har en link til disse planene?

Anonymkode: 7da94...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes å ha lest at innvandrere skal undertegne en avtale om at de respekterer landets lover, skjønner at kvinner også må ut å jobbe for å forsørge familien (for å unngå fattigdomsproblemet), respekterer kvinner som likeverdige osv? Noen som har en link til disse planene?

Anonymkode: 7da94...d07

Undertegne en avtale? Og hva skjer om de undertegner den og driter i å følge opp? Kjenner jeg Norge rett så skjer det ikke en dritt. 

Anonymkode: 73638...c0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Undertegne en avtale? Og hva skjer om de undertegner den og driter i å følge opp? Kjenner jeg Norge rett så skjer det ikke en dritt. 

Anonymkode: 73638...c0a

Da bør de automatisk miste oppholdstillatelse og reise hjem. Jeg mener også å ja lest noe om slike planer, men husker ikke hvor og hvem som foreslo det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får si som min bestemor på 80 år sa, gjør innvandrere noe galt, sett et stempel i panna på dem, så alle kan se det, og send dem tilbake. Da hadde vi hatt plass til dem som er født i Norge , som gjør noe galt, i norske fengsler, isteden for å sende dem utenlands å betale i massevis, i tillegg til å måtte betale for kriminelle innvandrere, å innvandringen til Norge hadde kanskje også roet seg, når dem får høre at dem faktisk ikke kan gjøre som dem vil, da blir dem sendt til hjemlandet sitt, strengeste straff i Norge, gratis mat, flere ganger om dagen, som dem får ferdig laget,  parabol TV, med full pakke, gratis trening, gratis fritids aktiviteter og rene klær, for ikke å glemme en enkel jobb, uten for mange krav med lønn, som dem kan bruke i kiosken. Jeg blir provosert fordi dem faktisk koster samfunnet mer enn man tror, det er mange flykninger som kommer hit å trenger behandling av ulike årsaker, det koster, men så får dem barn, som heller ikke er velfungerende, og trenger behandling, eller fengsel, det koster også, men så vil dem ha familie gjenforening, som også koster, så den ene flyktningen som kom for 10 år siden, har kostet det norske samfunnet mange millioner til nå, men han er ikke ferdig å koste oss på mange 10 år enda, tenk å tatt disse pengene som den ene flyktningen har kostet samfunnet, til der han kom fra, tenk på hvor vanvittig mange som kunne fått hjelp der, eller i nærheten? Så plusser vi på mange andre flykninger, tenk over på hvor vanvittig mye man kunne gjort med de pengene, ikke bare i Syria, men i mange andre vanskeligstilte land. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 10. februar 2016 at 9.41, AnonymBruker skrev:

Synes å ha lest at innvandrere skal undertegne en avtale om at de respekterer landets lover, skjønner at kvinner også må ut å jobbe for å forsørge familien (for å unngå fattigdomsproblemet), respekterer kvinner som likeverdige osv? Noen som har en link til disse planene?

Anonymkode: 7da94...d07

Hjelper lite å signere avtaler om det ikke får konsekvenser å bryte de.

Anonymkode: 0babd...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig er jeg mer bekymret for den store tilstrømmingen av mennesker som har et verdigrunnlag om skiller seg vesentlig fra det som er normen her i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10.2.2016 at 8.50, AnonymBruker skrev:

Innvandringsproblemet er bare en flis i høystakken akkurat nå. Landet vårt rasseres

Anonymkode: 89d7a...ad4

Det er bare en flis i høystakken at det kommer hundretusenvis av mennesker som ikke deler vår kultur og språk til landet.

Hjelpe meg for en idioti. Venstresidens velgere er virkelige helt på jordet. Det er skremmende at dere har stemmerett. 

Anonymkode: 265cf...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...