Gå til innhold

Gravidkvalme hva spiste du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg har store plager med kvalme omtrent hele dagen. Mirning, formiddag, under måltid, etter måltid, kveld... jeg blir bare mer kvalm av å åpne kjøleskapet å se alt som ikke frister når en er kvalm. 

Kom gjerne med tips om du har gode råd :)

Anonymkode: 8ff3d...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, etter først desperat å prøve å holde et fornuftig kosthold for så å registrere at vekta var på full fart nedover (er på grensa til undervektig), så spiste jeg rett og slett det jeg hadde lyst på. Det var ikke så mye, men hveteboller og cola og lakris gikk ned. Sleit veldig med varm mat en periode og kunne spise rundtstykker med osteskiver til middag. Lollipop til frokost var jeg også innom, hehe

Hvilken uke er du i? Min kvalme gikk helt over i uke 14-15 og jeg kunne leve et normalt matliv igjen.

Anonymkode: a8912...3fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat

Mariekjeks hjalp endel. Ingefær og b-vitamin tror jeg også skal liksom hjelpe mot kvalme uten at det hadde noe effekt for Meg. Mat som var tørr og basicly ganske smakløs, Ettersom jeg ble kvalm av det meste 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordbær, jordbær og jordbær :) Gjerne med litt rømme og sukker på. Det er fælt å være så kvalm - håper det går over snart, ts!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drakk uttrekk av ferdk ingefærrot og spiste knekkebrø uten noe på. Helt forjævelig kvalm og kastet opp konstant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneste jeg taklet å spise i den perioden jeg var kvalm hele tiden, det var brødskiver med makrell i tomat. Varm mat var umulig, annet pålegg var ikke på tale. Men ritzkjeks var nødløsning en gang i mellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C'est la vie:)

Det eneste jeg fikk ned var grønne druer. Prøvde ulike smoothier, men det meste kom i retur etter kort tid. Druene fikk meg gjennom den verste perioden. 

Jeg var også kvalm hele dagen, og det er ikke noe greit. Men gratulerer så masse med den lille. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kvalmen var på det verste så gikk den mye i knekkebrød med banan, epler og lolipop-is :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rå gulrøtter, grønne epler, salt lakris, knekkebrød med ost, iskaldt vann med isbiter, cheerios med ekstra lettmelk... Ikke sterk mat... Enkle smaker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spise helt vanlig mat. Ble mindre kvalm av å ha noe i magen, så det hjalp å bare tvinge i seg noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mango var redningen for meg. Det var det eneste jeg kunne spise da jeg var på det kvalmeste.
Forsøkte ingefær, etter tips fra legen, men det ble jeg bare enda kvalmere av....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jeg heldig og hadde ikke noe særlig kvalme i svangerskapet, men noen morgener var jeg litt kvalm, og da hjalp det med mandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gode råd alle og ein hver deres tips skal testes ut !! :) setter stor pris på at dere gir meg råd fra egen situasjon!  

På nett leste jeg at de ikke var bra for gravide å spise mer enn 50g lakris til dagen og jeg lurer på om dette er sant i og med at flerne her råder om lakris.. før graviteten spiste jeg mye lakris men sluttet tvert når jeg fikk høre om det, men blir ikke lei meg om jeg kan begynne igjenn.. lakrisen roper på meg i butikken ;) 

Anonymkode: 8ff3d...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, etter først desperat å prøve å holde et fornuftig kosthold for så å registrere at vekta var på full fart nedover (er på grensa til undervektig), så spiste jeg rett og slett det jeg hadde lyst på. Det var ikke så mye, men hveteboller og cola og lakris gikk ned. Sleit veldig med varm mat en periode og kunne spise rundtstykker med osteskiver til middag. Lollipop til frokost var jeg også innom, hehe

Hvilken uke er du i? Min kvalme gikk helt over i uke 14-15 og jeg kunne leve et normalt matliv igjen.

Anonymkode: a8912...3fa

Jeg er 6uker og 4 dager på vei. Håper egentlig kvalmen gir seg før 14-15 men de er nokk de som er realiteten... heldigvis fått gode råd her :) 

Anonymkode: 8ff3d...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Lumos skrev:

Rå gulrøtter, grønne epler, salt lakris, knekkebrød med ost, iskaldt vann med isbiter, cheerios med ekstra lettmelk... Ikke sterk mat... Enkle smaker :P

Ble du kvalm av sterk mat? Det kan kanskje hjelpe på om jeg reduserer sterke krydder, siden jeg spiser sterk mat kanskje hver dag. 

Anonymkode: 8ff3d...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønne epler, grønne druer, syrlige plommer og rå gulrøtter! Måtte småspise hele tiden, om det så bare var to druer, noe måtte i magen. På morgenen spiste jeg knekkebrød med skiver av grønt eple på. Det spiser jeg fremdeles til frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sterk mat og mye krydder og fett gjorde meg kvalmere :( 

Jeg har spist en god del pulverpadder og det har jeg sagt til lege også, og hun sa det var helt ok. Faktisk ble jeg anbefalt å spise litt lakris når blodtrykket var lavt! 

En ting til jeg kom på hjalp veldig var å spise ganske nøyaktig hver andre time. Ble heilt sinnsykt kvalm om jeg rakk å bli bittelitt sulten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste nesten bare kanelgifler til kvalmen gav seg. Det var det eneste jeg hadde lyst på. :ler:

Overlevde med ingefær, Postafen, afipran og seabands. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...