Gå til innhold

Jobber han for mye..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg betaler hver gang, haha. 82 kr pr tur tar godt på lommeboka til en student, men det går greit.

Anonymkode: 8c490...f75

Å, så du har flyttet så kort. Det vil jo si at du strengt tatt kunne latt være å  flytte, og heller bilpendlet til studiested.

Anonymkode: 4e47a...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Oy, snakk om å være spydig. Vil ikke påstå jeg er kontrollerende bare ved å spørre om råd her på kvinneguiden, haha.
Ikke vet jeg, men du kjenner deg kanskje igjen med det å være kontrollerende, siden du tydeligvis vet hva som er rett og galt innenfor det temaet, så tror kanskje du må la damen gå, før du skader henne, evt gå selv før du selv blir skadet :) bare et tips og råd

Anonymkode: 8c490...f75

Jada bare slå tilbake du. Sikkert ei grusom ei du. Men du ser vel selv ditt innlegg, og litt ironi komme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke problemet. Den helgen han bruker tid i fjøset kan du bruke på venner og familie, og helger han har fri så bruker dere sammen. Til nøds så får du reise litt i hverdagen også, 1.5 med buss er ikke så verst, du kan lese pensum på turen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å, så du har flyttet så kort. Det vil jo si at du strengt tatt kunne latt være å  flytte, og heller bilpendlet til studiested.

Anonymkode: 4e47a...7d7

Med rabatter osv blir det den prisen. koster egentlig 140 kr nå som NSB har satt opp takstene. tar ca. 1.30 min med toget.
Hvor skulle jeg få penger til bil, bombenger osv? hehe
Å være student handler om mye mere enn å bare lese pensum, derfor bor jeg her, og trives her.

 

7 minutter siden, Peter007 skrev:

Jada bare slå tilbake du. Sikkert ei grusom ei du. Men du ser vel selv ditt innlegg, og litt ironi komme?

Right back at ya. "Men du ser vel selv ditt innlegg, og litt ironi komme?"

Anonymkode: 8c490...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært kjempeglad om jeg hadde en slik mann, vitner om en man det er tak i som har jobb i orden

Anonymkode: 7874f...c9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med rabatter osv blir det den prisen. koster egentlig 140 kr nå som NSB har satt opp takstene. tar ca. 1.30 min med toget.
Hvor skulle jeg få penger til bil, bombenger osv? hehe
Å være student handler om mye mere enn å bare lese pensum, derfor bor jeg her, og trives her.

 

Right back at ya. "Men du ser vel selv ditt innlegg, og litt ironi komme?"

Anonymkode: 8c490...f75

Men han trives jo i jobben?! Hvorfor kan ikke du slutte og flytte hjem? Hvorfor er det bare han som må gi opp noe han trivest med, og ikke du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Dwight skrev:

Men han trives jo i jobben?! Hvorfor kan ikke du slutte og flytte hjem? Hvorfor er det bare han som må gi opp noe han trivest med, og ikke du? 

Du tar mye ut av sammenheng ser jeg.. Men jeg skjønner hvor du vil med spørsmålene dine, men det er snakk om helgejobben, ikke jobben han faktisk har fagbrev i. I hverdagene får han gjøre hva han selv ønsker, det samme med de få helgene jeg ikke drar hjem, dette legger meg meg ikke borti.
Jeg priorieterer ofte å dra hjem forran min egen jobb (jobber da i ukedagene istedet).

Anonymkode: 8c490...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tar mye ut av sammenheng ser jeg.. Men jeg skjønner hvor du vil med spørsmålene dine, men det er snakk om helgejobben, ikke jobben han faktisk har fagbrev i. I hverdagene får han gjøre hva han selv ønsker, det samme med de få helgene jeg ikke drar hjem, dette legger meg meg ikke borti.
Jeg priorieterer ofte å dra hjem forran min egen jobb (jobber da i ukedagene istedet).

Anonymkode: 8c490...f75

Jeg ser forsatt ikke problemet. Hvis han er borte toppen 4 timer, 6 dager i måneden så er det ikke mye mistet tid. Du sier jo selv at du har venner og familie du må treffe, så møt de de få timene han er på jobb. 

Du er dessverre ikke uerstattelig, det er det få kjærester som er. Ikke still ultimatum som du ikke takler konsekvensene på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke bedd om noe i det hele tatt, jeg spurte etter deres meninger bare, haha :)

Nå ber jeg han ikke si opp jobben han har tatt fagbrev i, men en ekstrajobb han enkel kan få seg i et senere tidspunkt om han måtte ønske det. Å bli avløser der han bor er kjempe enkelt og man får jobb på dagen om det er ønskelig.
 

-Ts

Anonymkode: 8c490...f75

Man ber ikke kjæresten om å gi opp en jobb for seg. Så enkelt er det faktisk. Jeg dumpet en mann engang fordi han ba meg slutte i en helgejobb. Jeg trengte pengene og jeg fant meg ikke i å bli kontrollert på den måten.

Anonymkode: 960fa...eba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ts. Han kan ikke slutte i noe han trives med enten det er hobby eller jobb fordi du savner han. Ser du ikke den?

Anonymkode: 90b66...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke samboeren din jobber mye i det hele tatt jeg.... Min eks jobbet ca 50-60 timer pr uke, det ble litt mye når det i perioder ble opp mot 70 timers uker....

Anonymkode: e2be4...f83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei ts. Han kan ikke slutte i noe han trives med enten det er hobby eller jobb fordi du savner han. Ser du ikke den?

Anonymkode: 90b66...923

Jo, derfor jeg spurte jeg inne om jeg var urimelig. Mange, som feks deg, er sjappe til å komme med konklusjoner om mine tanker og min levemåte.
Er ikke kvinneguiden en plass for diskusjon?- jo jeg mener det, men fyfalte folk er jammen meg sure og grinete i ett sett, haha :)

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke samboeren din jobber mye i det hele tatt jeg.... Min eks jobbet ca 50-60 timer pr uke, det ble litt mye når det i perioder ble opp mot 70 timers uker....

Anonymkode: e2be4...f83

Kanskje en grunn til at han er en "eks"? Kanskje var jeg hard på den, men du skjønner hvor jeg vil.

 

3 timer siden, Dwight skrev:

Jeg ser forsatt ikke problemet. Hvis han er borte toppen 4 timer, 6 dager i måneden så er det ikke mye mistet tid. Du sier jo selv at du har venner og familie du må treffe, så møt de de få timene han er på jobb. 

Du er dessverre ikke uerstattelig, det er det få kjærester som er. Ikke still ultimatum som du ikke takler konsekvensene på. 

Har ikke stilt noe ultimatum for gutten. Vil han jobbe får han jobbe. Men virker som jeg ser verdien av det å være sammen på en annen måte enn det enkelte her inne gjør.


-ts

Anonymkode: 8c490...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han visste du ville flytte for å studere. Du visste at han hadde denne jobben når du gjorde det. Selvfølgelig skal han ikke slutte i jobben fordi du valgte å flytte! Spiller ingen rolle hvorfor du valgte å flytte eller at han visste det. Slutt å klag! Å være student er mer en å lese pensum. Men du kan velge å bare lese pensum og være mer hos kjæresten. Det går utover studier så det vil du ikke, fordi studier er viktig for deg. Han vil ikke slutte fordi den helgejobben er viktig for han. Det virker som du mener dine studier > tid sammen > hans jobb. Det er bare tull. Skjerp deg. Ta deg sammen. Vær glad du har en fin mann du ser 12 dager i mnd og mulighet til å studere. 

Anonymkode: 44045...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes du må finne deg i det, ettersom han trives med det og du har valgt å flytte for å studere. Hva med å bli med ham på jobb de helgene han jobber. Så får dere enda mer tid sammen og tiden går fortere. Ta det som en dagstur og gjør noe sammen først. Går en tur, spise ute (kanskje best FØR man evt går i fjøset) osv. Ellers bruker du bare de timene han er borte til møte venner/familie, se ting han ikke bryr seg om på TV, trene, lage noe godt til middag/lunsj, ligge i badekaret, ha hjemmespa, dra på shopping, lese, surfe osv.

Så nei, han jobber ikke for mye. Han har en deltidsjobb han trives med og han bør ikke gi den fra seg uten en veldig god grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pose og sekk? Min"thumbs up" går til mannen som ikke lar seg styre egentlig, du valgte flytte - hans interesser, jobb osv var ikke en issue før du flyttet.. Ingen sier avstandsforhold er enkle - men man strekker seg lengre om man må, jeg syns du skal strekke deg litt lengre og så kan jo han komme til deg en helg iblandt der dere bare kan være dere to? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker umoden og needy, haha. Nei, la nå gutten beholde jobben sin. Hehe, du flyttet jo vekk for å studere.

Anonymkode: 19b73...c5d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har du mulighet til å ta noen ukedager hvor du er hos han og leser hjemmenfra? Som student kan du kanskje være litt mer fleksibel, og ta noen dager her og der hvor du er hos han og jobber med studiene mens han er på jobb - så kan dere være sammen når han kommer hjem fra jobben :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Needy? haha fordi jeg spør om deres meninger? Håper enkelte som skriver her ikke er elndre enn tennårene, for makan til dårlig folkeskikk skal man lete lenge etter, ikke alle som forstår at det kan ligge mer bak et problem enn beskrevet, menmen :)

Jeg er både enig og uenig med mange her, vi finner nok en løsning, som gjør oss begge glade og fornøyde:) 

 

Anonymkode: 8c490...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er urimelig.  Studietiden din er midlertidig og man må bare holde ut.  Jeg hadde blitt ganske grinete hvis en kjæreste ville at jeg skulle slutte i en jobb jeg likte.  Dere får heller planlegge fritiden bedre.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hintet frem til at han kunne sluttet å være avløser nå som vi ser mindre til hverandre, men da har jeg fått blankt nei. Så sitter med en følelse av at sånn er det bare, og det må jeg bare finne meg i, 



Hilsen en litt frustrert student.

Anonymkode: 8c490...f75

Helt riktig. Du flyttet, med de konsekvensene det har for forholdet (jeg håper virkelig ikke at det kom som en overraskelse..). Dere har snakket om det, han har sagt nei, da er det det du må forholde deg til, og da ta et valg på om du kan leve med det eller ikke. I denne situasjonen har du alt å tape på å be ham tilpasse seg ditt liv, når det er dine valg som som har skapt denne situasjonen. Det betyr ikke at valgene dine har vært dårlige, men at det er din skyld at situasjonen nå er som den er, ikke hans, og da er det feil at det er han som må ofre for å få din kabal til å gå opp. I et forhold skal man gi og ta, og snakke seg frem til gode løsninger, men han har avvist å slutte i jobben, da er det andre ting du/dere må vurdere isteden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...