Gå til innhold

Hvor lang tid etter endt utdanningen fikk du deg jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er utdannet vernepleier. Jeg hadde deltidsjobb under studiene, og da jeg var nesten ferdig søkte jeg på en fulltidsstilling på samme sted og fikk den:)

Anonymkode: 1ecc9...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble ferdig med økonomiutdanning for 8 måneder siden. Har søkt jobber som en gal siden da. Har ikke noe relevant erfaring. Vært på bare et par intervju. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å få meg jobb. Er så mange gode kandidater til de jobbene jeg søker på så jeg har ikke sjans til å overgå de.. 

Anonymkode: 7a128...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingeniør. Uteksaminert 2011 og flere jobbtilbud før jeg var ferdig med studiene. Til og med jobbtilbud uten å ha søkt. 

I dag 5 år senere med masse bra erfaring hvor jeg til og med har jobbet nesten 3 år internasjonalt er det sparken og umulig å finne jobb foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, debattanten skrev:

Ingeniør. Uteksaminert 2011 og flere jobbtilbud før jeg var ferdig med studiene. Til og med jobbtilbud uten å ha søkt. 

I dag 5 år senere med masse bra erfaring hvor jeg til og med har jobbet nesten 3 år internasjonalt er det sparken og umulig å finne jobb foreløpig.

Hvorfor fikk du sparken da? :S 

Anonymkode: 44ca4...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleier, fikk jobb samme året som jeg begynte på studiet, men fikk ikke 100% fast før 1,5 år etter endt studie.

Anonymkode: 9b64a...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor fikk du sparken da? :S 

Anonymkode: 44ca4...2dd

Oljesmellen, oljekrisen eller hva du vil kalle det. Bedriften er på full vei i fra og ha 5000 ansatte i Norge til å kutte ned til rundt 1500 ansatte på 1-2 år. Så sånn sett så var jeg bare ansatt i feil bedrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor fikk du sparken da? :S 

Anonymkode: 44ca4...2dd

Bor du under en stein, eller hva? 

Anonymkode: 9df89...803

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lege. Signerte kontrakt rundt 1 mnd før siste eksamen. 

Endret av isbjørnungen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blåbærpike

Adjunkt. Jeg jobbet som vikar siste året av utdanningen, og fikk fast jobb når jeg var ferdig utdannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor du under en stein, eller hva? 

Anonymkode: 9df89...803

Jeg kunne ikke vite at det var oljebransjen han jobbet innenfor. 

Anonymkode: 44ca4...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å jobbe siste halvåret av mastergraden min, var ikke superrelevant og kanskje litt "dårlig" jobb i forhold til å ha en mastergrad, men jeg var bare sjeleglad fordi jeg fikk en greit betalt jobb med gode vilkår som utlending.. Ikke så innmari lett å være jobbsøker med papirer fra et annet land (som knapt nok noen har hørt om), og siden har jeg jobbet med oppover i firmaet og nå er jeg avdelingsleder innen det som er relevant i forhold til utdanningen min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo

Jeg fikk min første jobb en uke før jeg fullførte min bachelor i to realfagemner. Hadde null erfaring bortsett fra utdannelsen de ønsket seg. "Skilte" meg ut blant de 3 andre søkerne ved å snakke flytende språket min kommende sjef snakket (det var ikke engelsk). Men dette var veldig tidlig på 90-tallet og arbeidsledigheten var lav i delstaten jeg bodde i. Jobbet ræva av meg 12-13 timer hver dag inkl lørdager. Overtiden fikk jeg ikke betalt for. En meget lærerik periode og jeg fikk foten inn i bransjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sosionom. Fikk jobb med engang, men dette er en stund siden. Jeg ser at utlyste stillinger i feltet nå har langt flere søkere,  så det er nok vanskeligere tider der og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siviløkonom, ferdig i 1996 (jepp er noen år siden). Begynte å søke jobber før jeg var ferdig. Hadde to jobbtilbud i april/mai -96, ferdig 31.mai og begynte rett i jobb. Eneste relevante jobberfaring var noen ukers sommerjobb.

Bor i en liten by nordpå. Kanskje ikke veldig mange om beinet på jobber som krever en del utdannelse, men på den annen side heller ikke så mange ledige slike jobber å søke på.

Jeg tror jeg kunne gå ut i jobb i en tid der arbeidsmarkedet var greit og de fleste fikk seg en eller annen jobb. Nå har jeg også mange års erfaring på baken uten at jeg er så gammel at jeg "er gått ut på dato". Tror mange av dere som er nyutdannede i dag har et tøffere marked å konkurrere i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...