Gå til innhold

Smerter under sex


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Er ei 19 år gammel jente som får voldsomme smerter under sex, uansett stilling. Når jeg blir penetrert så kjennes det ut som om penis treffer noe som føles hovent inni meg. Smertene ligger alltid på høyre side, over der som egglederen ligger. Er ofte så vondt at jeg skriker når han treffer. Dette ødelegger sexen helt, umulig å holde ut for hans skyld også siden det ofte ender i gråt om jeg prøver å holde ut. 

Tenkte å bestille legetime, men noen som har hatt det likt eller har peiling på hva det kan være? 

Anonymkode: 7b11d...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være noe som heter vestibulitt. Det kan komme av stress eller andre ukjente årsaker. Men det kan også være en infeksjon, for eksempel uhretritt eller sopp. For å teste om det er det, burde man gå til Olafiaklinikken eller en annen klinikk for seksuelt overførbare sykdommer, vanlige leger tester sjelden for uhretritt, kun klamydia og kanskje mycoplasma. Gynekolog eller hudlege kan også teste.

Anonymkode: 51143...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endiometriose kan det og være, siden smertene sitter høyt opp. 

Anonymkode: 51143...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være noe som heter vestibulitt. Det kan komme av stress eller andre ukjente årsaker. Men det kan også være en infeksjon, for eksempel uhretritt eller sopp. For å teste om det er det, burde man gå til Olafiaklinikken eller en annen klinikk for seksuelt overførbare sykdommer, vanlige leger tester sjelden for uhretritt, kun klamydia og kanskje mycoplasma. Gynekolog eller hudlege kan også teste.

Anonymkode: 51143...f27

Både jeg og kjæresten min var jomfru når vi ble sammen. Og er sikker på at han ikke har hatt sex med noen andre, så kan vell ikke være kjønnssykdom?? :ohmy: Gjør forsåvidt ikke vondt ellers, bare når han støter borti under sex. Ofte når vi har sex under menstruasjon så kan han kjenne at han treffer noe inni der også. 

Anonymkode: 7b11d...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå besillt lege time! Noen tips til hvordan ta opp dette? Syns det er litt "kleint" selvom legen garantert har sett verre ting. Har en mann i 60-års alderen som fastlege og lurer på hvordan jeg skal ordlegge meg... Er også redd for at det ikke skal bli tatt seriøst eller at han tror det er kjønnsykdom når jeg VET at jeg umulig kan ha det. 

 

TS

Anonymkode: 7b11d...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har nå besillt lege time! Noen tips til hvordan ta opp dette? Syns det er litt "kleint" selvom legen garantert har sett verre ting. Har en mann i 60-års alderen som fastlege og lurer på hvordan jeg skal ordlegge meg... Er også redd for at det ikke skal bli tatt seriøst eller at han tror det er kjønnsykdom når jeg VET at jeg umulig kan ha det. 

 

TS

Anonymkode: 7b11d...a38

Om begge var jomfru, så er det ikke kjønnssykdom. Det er ikke flaut, for en lege på 60 har hørt det meste. Det kan være alt fra endiometriose til mindre alvorlige tilstander. Det viktigste er å bli undersøkt,mså det ikke blir verre. 

Anonymkode: 51143...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fastlegen bør henvise deg til gynekolog. Fastleger har generelt lite kunnskap om for eksempel endometriose, og sikker diagnose på det kan kun stilles ved kikkehullsoperasjon. Men det kan mistenkes ut fra symptomer. Kan jo være andre sykdommer også.  

Vær tydelig på at du har så mye smerter ved samleie at det ødelegger samlivet. Det som er viktig med leger, er å være tydelig og sørge for at de oppfatter alvorlighetsgraden. Henvisning til gynekolog er det du bør be om med en gang, trenger ikke vente på at han foreslår det. 

Anonymkode: 50ab0...24a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...