Gå til innhold

Prosjekt kjæreste før fylte 30 (innspill er velkomne)


Villan

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du som liker brettspill og bor i Drammen - ta en tur til colonel mustard i Oslo. Det er et utested med masse brettspill. Her kan du nok bli kjent med nye mennesker lett. Ta med en kamerat og slå deg ned med noen andre. :)  vil tro det er et utested som passer deg godt! 

Anonymkode: 3afc6...5fc

Det stedet har jeg hørt om, men glemt bort. En bekjent av meg arbeider der og anbefalte det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, Okapi skrev:

Nå er sikkert ikke trådstarter full så snål som meg, men han virker jo forsåvidt både litt nerdete og litt sosialt usikker, så kan jo være det treffer: For "sånne som oss" er ikke egentlig tradisjonell dating kos. Det blir mer som jobbsøking; noe man må gjøre fordi man vil oppnå noe annet. Når smalltalk blir kjedelig og stressende er det liksom ikke så lett.

Jeg mistenker at de som opplever at det "bare skjer" ikke helt forstår dette at mange av de som sliter er annerledes enn dem på dette punktet. Jeg merket jeg reagerte litt på svaret jeg fikk på forrige side, for eksempel. Å snakke med det samme mennesket jeg nettopp hadde møtt, i tre timer på et bråkete utested, høres nesten uoverkommelig ut.

Jamen jobbsøking? Du må tenke sånn her når du deiter. At du skal like den andre personen. Ikke fokusere så mye på hva den andre tenker om deg. Lat som om at det er den andre som er på jobbintervju og du er intervjueren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maleficenta skrev:

Jamen jobbsøking? Du må tenke sånn her når du deiter. At du skal like den andre personen. Ikke fokusere så mye på hva den andre tenker om deg. Lat som om at det er den andre som er på jobbintervju og du er intervjueren.

Jeg mener ikke jobbsøking som i at man er utsatt og usikker. Jeg tenker mer på at selve prosessen er et strev fordi man ikke får noe ut av den. For meg er smalltalk som regel helt hinsides kjedelig, og jeg vil helst komme meg bort fra jobb og vær og favorittbøker så fort som overhode mulig. Hvis man synes det er gøy å henge med ukjente mennesker og snakke om egentlig ingenting i noen timer er nok dating langt lettere enn hvis man grøsser bare ved tanken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir som oftest forelsket i gutter jeg tilbringer tid med. På tross av lite utvalg. Mange jenter er ikke så kresne, så lenge du har tilbragt tid med dem og vist frem en stabil, grei og ambisiøs personlighet. 

Brettspillkveld høres bra ut. Hva med å bli med på arrangementer i turistforeningen eller lignende? Eller begynne med klatring? Vet om en fyr som sjekket opp en fremtidig date på klatring.

Anonymkode: c3fd3...463

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2/8/2016 at 21.48, Villan skrev:

Jeg trener, jeg spiser sunt, jeg sørger for alltid å være velstelt.

men dette er du allrede godt i gang
neste steg er å plassere deg i sosiale situasjoner hvor du kan møte mennesker.
dette kan være som frivillig i røde kors, spillkvelder, turklubber, gjennom felles venner etc.
ta litt iniativ og prat med andre, og husk: det er lov å prate med jenter kun for å prate.

hvis du gjør dette så vil du før eller siden møte ei jente(r) som er potensielle kjæreste(r).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble brettspillmania arrangert igjen, og konklusjonen om at tilstelninger som dette er perfekt for å treffe nye mennesker står fast. Jeg fikk imidlertid ikke kommet i kontakt med noen i går, pga. litt kaotiske tilstander hvor eventen var kombinert med bade konsert (brettspillmania avholdes som nevnt i baren på den lokale musikkscenen, dvs. Union Scene) og... strikkekveld.

På den positive siden tok jeg med meg seieren i et av spillene vi spilte (til alle som matte være nysgjerrige, så er altså "Goa" et knallspill, hehe).

Ny mulighet på lørdag. Har da planlagt middag og kino med noen venner. Tenker å lure de med meg ut på en pils etterpå. Ut I fra det jeg har fått av tilbakemeldinger bør det være et finfint tidspunkt å prøve å komme i kontakt med nye mennesker (ikke for sent, ikke for mye fyll).

Det er også blitt nevnt over her at det er viktig å ikke stresse og virke desperat. Selv om "prosjekt kjæreste før fylte 40" både kan høres I overkant ambisiøst og stressende ut, må jeg understreke at jeg egentlig ikke stresser. Jeg storkoser meg for tiden som singel, og vil gjøre det så lenge situasjonen er som den er. På sikt er det allikevel ikke sånn jeg ønsker å leve livet mitt :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 10. februar 2016 at 11.46, Villan skrev:

"Problemet" mitt er nok heller at jeg til nå ikke har gått for noen damer, men vært for laid back og satsa på at ting skal ordne seg sjøl.

Når det gjelder hvem jeg får for så kan jeg understreker at barbiedokke-lokkalikes ikke er min type I det hele tatt. Et "perfekt" ytre er for meg umenneskelig og kjedelig. Jeg er avhengig av enkelte menneskelige trek for å føle noen attraksjon. Samtidig som altså et visst fokus på sunnhet og eget utseende også er et must.

Når det gjelder dette med samtaleemner var det mer et generelt spørsmål. Jeg har rett og slett ingen aning om hva folk som ikke kjenner hverandre fra før sankker om :P

Jeg tar til meg det som blir sagt over her om å ta kontakt med kvinner ute på byen, før klokken 12 og før for mange enheter er tømt :) Utfordringa da er at de fleste sitter I grupper, godt i gang med egne samtaler, og det føles så forstyrrende å da bare buse inn og presentere seg. Kanskje bedre å tilbringe mer tid ved bardisken, hvor det er lettere å få kontakt med en om gangen?

 

Jeg tror veldig på det at du ser på dette som et prosjekt. Du må gjerne kjører alle strategiene parallelt, gjerne med ukeplan og målsettinger.

Når det gjelder på byen før 12 er det nok muligheter, men du må være frisk og freidig. Når du ser et damebord er det kanskje 50% single der. De vil alle være interessert I innspill, om så bare for underholdningens skyld. Du tåler vel å bli ledd litt av? Hva om du peker deg ut en favoritt, skriver en lapp med et kompliment og en invitasjon til henne om å ta en øl borte hos deg? Det er trygt og lavterskel for dama og du får presentert deg selv. Du kan levere den selv, eller helst få en kompis til å levere (ja, ikke gå ut alene, da det ser rart ut). Det hadde iallefall blitt jubel I gruppa hvis det hadde skjedd med mine venninner. Jo mer edru du og hun er, jo mer respekt vil du få.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10. februar 2016 at 23.21, incognita skrev:

Jeg synes du virker som en reflektert og oppegående type, men du fremstår noe statisk og litt i overkant "fremoverlent". Du trenger ikke fortelle oss 10 ganger at du stryker skjorta di liksom.

Når det gjelder samtaleemner tror jeg at dersom du må jobbe så hardt for at samtalen skal holde seg flytende, ja da prater du med feil jente. Ingenting er så turn-off som foruttenkte samtaleemner. Det virker bare påtatt, så dropp det.

Mitt tips til deg er å gi litt mer f. Ser du en jente du synes er søt på togstasjonen en ettermiddag så SI NOE til henne. Begynn med et "Hei". Hvis det går av seg selv derfra da har du kanskje truffet blink, og hvis ikke så var det vel ikke så farlig?

 

Jepp. Øv deg masse på å småprate. Gjør det alle steder du har sjansen og når du virkelig treffer blink, spør om hun har spist, blir du med og tar en matbit, eller noe. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11. februar 2016 at 14.23, Okapi skrev:

Jeg mener ikke jobbsøking som i at man er utsatt og usikker. Jeg tenker mer på at selve prosessen er et strev fordi man ikke får noe ut av den. For meg er smalltalk som regel helt hinsides kjedelig, og jeg vil helst komme meg bort fra jobb og vær og favorittbøker så fort som overhode mulig. Hvis man synes det er gøy å henge med ukjente mennesker og snakke om egentlig ingenting i noen timer er nok dating langt lettere enn hvis man grøsser bare ved tanken.

Så hvorfor ikke droppe jobb, vær og bøker og kun invitere til en aktivitet du liker? Det er trossalt kjemien dere imellom som betyr noe. Småpraten blir mye mer naturlig når en holder på med noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest flere tråder i dag, som alle omhandler temaet. Det som slår meg er at alt er så fokusert på det ytre. Målet er å skaffe seg en kjæreste, ts beskriver det som et prosjekt, et mål som skal nåes. Min påstand er at det hele blir for klinisk. Ts, du er opptatt av utseende, eget og andres. Vel det fokuset kommer ikke til å gi deg et langvarig forhold. Langvarige forhold handler om ekstremt mye mer en hvordan partneren ser ut, for ikke å glemme alle trådene som handler om hvor viktig sex er, og hva slags dealbreaker det er hvis en potensiell partner ikke gjør slik eller sånn. 

Hvorfor skal du ha en partner? Hva skal du med den? Og hva kan du tilby? Skal du finne noen som du kan være sammen med, så må det være en som du kan ha fine hverdager med, der dere gjør mer en å beundre hverandres utseende og ha heftig sex. Det bærer ikke et forhold i det lange løp.

Sorry, TS, jeg mener ikke å la det gå ut over deg, men jeg har ristet på hodet opptil flere ganger i dag. Jeg tror at det å finne en livsledsager handler om å finne et menneske som har kvaliteter som de du ser etter hos en venn. Og viktigst av alt, tilbyr du tilsvarende kvaliteter? Fremstår du som en man kan stole på, er du genuin? 

 

Anonymkode: 6b553...aaf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2/8/2016 at 21.48, Villan skrev:

4. Attraktivitet

Jeg trener, jeg spiser sunt, jeg sørger for alltid å være velstelt. Jeg bryr meg også om at en eventuell framtidig partner ser bra ut (og bryr seg om å ta vare på seg selv og sitt utseende). Jeg skulle ønske jeg var tilstrekkelig politisk korrekt til å kunne si at utseende ikke teller for meg, men det ville være å ljuge. Er jeg en grusom person på grunn av dette?  Vi lever i et samfunn hvor utseende har mye å si. Sånn er det bare, og jeg alene hadde ikke kunnet endre på det om jeg hadde villet aldri så mye. Det betyr heller ikke at jeg krever av en framtidig partner at hun ser ut som kvinnen på "Det nye"-magasinet det reklameres for på siden her. Bare at hun har et normalt godt utseende og ønsker å gjøre en liten innsats for å ivareta dette. På samme måte som at jeg gjør det samme for henne.

Nei:blomst:

Jeg ønsker meg en mann som tar vare på seg selv, og da er det jo den største selvfølge at jeg gjør det samme. Skjønner ikke hva som liksom er galt med det, men jeg blir altså kalt overfladisk på grunn av dette... Da lurer jeg på hva ordet overfladisk egentlig betyr...:klo: Noe helt annet enn jeg har lært ihvertfall.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg lest flere tråder i dag, som alle omhandler temaet. Det som slår meg er at alt er så fokusert på det ytre. Målet er å skaffe seg en kjæreste, ts beskriver det som et prosjekt, et mål som skal nåes. Min påstand er at det hele blir for klinisk. Ts, du er opptatt av utseende, eget og andres. Vel det fokuset kommer ikke til å gi deg et langvarig forhold. Langvarige forhold handler om ekstremt mye mer en hvordan partneren ser ut, for ikke å glemme alle trådene som handler om hvor viktig sex er, og hva slags dealbreaker det er hvis en potensiell partner ikke gjør slik eller sånn. 

Hvorfor skal du ha en partner? Hva skal du med den? Og hva kan du tilby? Skal du finne noen som du kan være sammen med, så må det være en som du kan ha fine hverdager med, der dere gjør mer en å beundre hverandres utseende og ha heftig sex. Det bærer ikke et forhold i det lange løp.

Anonymkode: 6b553...aaf

Folk er forskjellige, så enkelt er det. Ut fra innlegget ditt kan det virke som om du mener du har enerett på en slags universell sannhet. Det er naturligvis ikke tilfellet.

Jeg skammer meg ikke over å være opptatt av utseende og ivaretakelsen av eget ytre, men det betyr ikke at jeg er en overfladisk person av den grunn, og jeg verken tror eller håper at jeg har gitt uttrykk for at jeg er det.

Én av grunnen til at jeg er opptatt av det ytre, er at jeg mener sex er en viktig del av et kjærlighetsforhold. Slik jeg ser det er sex, og da tenker jeg på sex med en person som betyr noe spesielt for en selv, er noe av det beste livet har å by på. Derfor ønsker jeg naturligvis at min framtidige kjæreste skal være seksuelt tiltrukket av meg, og jeg trenger også å være seksuelt tiltrukket av henne. Og hvis man er så heldig at man finner en kjæreste, en å dele livet med, er det ikke da verdt det lille tiltaket det er å holde seg i god form og gjøre en innsats for å ta seg bra ut for hverandre? Jeg mener det.

Men utseende handler om mer enn bare seksualitet. Det handler om utstråling, det handler om å vise verden at man trur på seg selv, har ambisjoner, ønsker å være i kontroll over eget liv og egen utvikling. Og det handler om å sunnhet. Jeg er genuint opptatt av både trening og å opprettholde et sunt kosthold. Det er fordi jeg ønsker best mulig odds for å leve et langt og godt liv. Når jeg nå sier at jeg ønsker meg en kjæreste, innebærer det også å finne en person som er opptatt av de samme tingene, og som etter en lang og god søndagsfrokost kanskje vil være med ut på en løpe-, sykkel- eller skitur, for så etterpå dele den mest fantastiske følelsen i verden sammen. Følelsen av å legge seg på sofaen etter å ha satt hjertepumpa på en skikkelig prøvelse og sliti seg godt ut. Det handler altså om livsstil.

Når jeg skriver at utseende og sunnhet/livsstil går hånd i hånd betyr det altså at jeg ikke støtter opp om det usunne kroppshysteriet vi er vitne til i dag. Det jeg snakker om er den skjønnheten som kommer naturlig av at man tar vare på seg selv, holder seg i form, og bruker noen ekstra minutter på se fresh ut. Hver dag. 

Du skriver videre at langvarige forhold handler om ekstremt mye mer enn hvordan partneren ser ut. Ja, selvfølgelig. Men det ene (som beskrevet over) utelukker ikke det andre (en personlighet jeg kan forelske meg i). For når jeg ser etter en kjæreste må det naturligvis være en person jeg trives i lag med, som jeg kan le med, som jeg kan ha gode samtaler med, og som, ikke minst, kan utfordre meg som person og som ønsker det samme tilbake igjen. Jeg har store ambisjoner for livet mitt og er på utkikk etter en støttespiller. Gjerne en støttespiller med like store ambisjoner og som ønsker det samme fra meg.

Håper jeg med dette har gjort det klart en gang for alle at det, ihvertfall for min del, å være opptatt av et vakkert ytre, ikke er ensbetydende med å være på utkikk etter et utstillingsobjekt å kunne vise fram- og skryte av. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Villan skrev:

Folk er forskjellige, så enkelt er det. Ut fra innlegget ditt kan det virke som om du mener du har enerett på en slags universell sannhet. Det er naturligvis ikke tilfellet.

Jeg skammer meg ikke over å være opptatt av utseende og ivaretakelsen av eget ytre, men det betyr ikke at jeg er en overfladisk person av den grunn, og jeg verken tror eller håper at jeg har gitt uttrykk for at jeg er det.

Én av grunnen til at jeg er opptatt av det ytre, er at jeg mener sex er en viktig del av et kjærlighetsforhold. Slik jeg ser det er sex, og da tenker jeg på sex med en person som betyr noe spesielt for en selv, er noe av det beste livet har å by på. Derfor ønsker jeg naturligvis at min framtidige kjæreste skal være seksuelt tiltrukket av meg, og jeg trenger også å være seksuelt tiltrukket av henne. Og hvis man er så heldig at man finner en kjæreste, en å dele livet med, er det ikke da verdt det lille tiltaket det er å holde seg i god form og gjøre en innsats for å ta seg bra ut for hverandre? Jeg mener det.

Men utseende handler om mer enn bare seksualitet. Det handler om utstråling, det handler om å vise verden at man trur på seg selv, har ambisjoner, ønsker å være i kontroll over eget liv og egen utvikling. Og det handler om å sunnhet. Jeg er genuint opptatt av både trening og å opprettholde et sunt kosthold. Det er fordi jeg ønsker best mulig odds for å leve et langt og godt liv. Når jeg nå sier at jeg ønsker meg en kjæreste, innebærer det også å finne en person som er opptatt av de samme tingene, og som etter en lang og god søndagsfrokost kanskje vil være med ut på en løpe-, sykkel- eller skitur, for så etterpå dele den mest fantastiske følelsen i verden sammen. Følelsen av å legge seg på sofaen etter å ha satt hjertepumpa på en skikkelig prøvelse og sliti seg godt ut. Det handler altså om livsstil.

Når jeg skriver at utseende og sunnhet/livsstil går hånd i hånd betyr det altså at jeg ikke støtter opp om det usunne kroppshysteriet vi er vitne til i dag. Det jeg snakker om er den skjønnheten som kommer naturlig av at man tar vare på seg selv, holder seg i form, og bruker noen ekstra minutter på se fresh ut. Hver dag. 

Du skriver videre at langvarige forhold handler om ekstremt mye mer enn hvordan partneren ser ut. Ja, selvfølgelig. Men det ene (som beskrevet over) utelukker ikke det andre (en personlighet jeg kan forelske meg i). For når jeg ser etter en kjæreste må det naturligvis være en person jeg trives i lag med, som jeg kan le med, som jeg kan ha gode samtaler med, og som, ikke minst, kan utfordre meg som person og som ønsker det samme tilbake igjen. Jeg har store ambisjoner for livet mitt og er på utkikk etter en støttespiller. Gjerne en støttespiller med like store ambisjoner og som ønsker det samme fra meg.

Håper jeg med dette har gjort det klart en gang for alle at det, ihvertfall for min del, å være opptatt av et vakkert ytre, ikke er ensbetydende med å være på utkikk etter et utstillingsobjekt å kunne vise fram- og skryte av. 

Du høres slitsom ut å være med. En ting å ta vare på seg selv. En annen ting er å være trenings og kostholdsnazi

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Maleficenta skrev:

Du høres slitsom ut å være med. En ting å ta vare på seg selv. En annen ting er å være trenings og kostholdsnazi

Er ikke det. Jeg kan nyte en sjokoladeplate (plain melkesjokolade er favoritten), en feit og god burger og et glass øl. Men alt med måte. I hverdagen, gjerne på vei hjem fra jobb slik at jeg har hele kvelden fri, blir det noen treningsøkter. I matveien gjør jeg det ikke vanskeligere enn at jeg bruker mest mulig sunne- og freshe råvarer for å lage gode og smakfulle måltider. Jeg hverken måler gram eller teller kalorier. Da ville det i min bok igjen bikka over i en slags obsession.

Men nok om det. For ikke at diskusjonen skal spore helt av, lar jeg det være med det. Poenget med mitt forrige innlegg var helt enkelt å grundig forklare hva jeg legger i at utseende er viktig for meg, og forhåpentligvis forhindre en missforståelse om at jeg er en i overkant overfladisk person som kun har fokus på det ytre og som søker noen å skryte av, heller enn en å dele livet med :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2/11/2016 at 14.23, Okapi skrev:

For meg er smalltalk som regel helt hinsides kjedelig

Det er fordi du ikke innser at "smalltalk" er en del av det sosiale samspillet, og er med på å skape og bygge relasjoner.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke utelukk treningsstudio totalt. Jeg hadde blitt overlykkelig om en hadde komt bort til meg på vei ut og gir meg en lapp og sagt noe sånt som "unnskyld, er ikke meningen å forstyrre deg i treningen men jeg ville bare gi deg denne" og på lappen står det f.eks: Hei, håper ikke jeg trakker over streken her. Jeg lå merke til deg på trening forleden dag og fant ut at jeg nesten måtte ta kontakt. Jeg er kanskje veldig frempå nå, men om du ønsker så vil jeg gjerne møte deg og kanskje ta en matbit eller bare en kopp kaffe. Jeg legger ved nr mitt og håper å høre fra deg. Om dette er upassende så beklager jeg virkelig. 

Hilsen "Jan" 

Dette var bare noe som datt ut av hodet mitt, men poenget er at jeg vet om flere som gjerne skulle ønske at folk på treningssenteret tok kontakt, og da tror jeg at å skrive en lapp er en veldig grei metode. Formuler det gjerne annerledes, men pass på å ikke høres for pågående og stalker ut. 

Ellers ønsker jeg deg lykke til med jakten på kjærligheten. Det er vanskelig å finne noen i dette havet av apper som bare fokuserer på utseende. 

Anonymkode: 25282...0f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, Eeemil skrev:

Så hvorfor ikke droppe jobb, vær og bøker og kun invitere til en aktivitet du liker? Det er trossalt kjemien dere imellom som betyr noe. Småpraten blir mye mer naturlig når en holder på med noe annet.

Ideelt sett, men er ikke overveldende sannsynlig at jeg får med meg jenter på sånt. Generelt litt for nerdete, er jeg redd.:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aucaman
1 minutt siden, Okapi skrev:

Ideelt sett, men er ikke overveldende sannsynlig at jeg får med meg jenter på sånt. Generelt litt for nerdete, er jeg redd.:P

Men tenk hvor awesome det er om ho brått liker det du driver med da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Aucaman skrev:

Men tenk hvor awesome det er om ho brått liker det du driver med da! 

Klart, men igjen, det er jo ekstremt usannsynlig. Det blir litt som om dama du dater skulle foreslå rideskolen på første date, og du tilfeldigvis brenner skikkelig for hest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aucaman
Et øyeblikk siden, Okapi skrev:

Klart, men igjen, det er jo ekstremt usannsynlig. Det blir litt som om dama du dater skulle foreslå rideskolen på første date, og du tilfeldigvis brenner skikkelig for hest.

Jeg ser poenget veldig godt, men jeg tenker vel sånn at ho vil finne ut av interessene dine uansett. Med mindre du har tenkt til å endre de i løpet av nær fremtid, selvsagt. Tar du syretesten med en gang sparer du i det minste mye tid, dersom det skulle vise seg at ho har interessene dine som dealbreakere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...