Gå til innhold

Hvordan regne forsinkelse ang studiepoeng?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Gikk sykepleien i ca. 1,5 år, men strøk. Likevel fikk jeg 30 studiepoeng til sammen grunnet annet som ble bestått igjennom studiet. Fikk omgjort 18.000 til stipend. 

Nå har jeg jobbet i snart ett år, og fått lyst til å studere sosionom da jeg tror det vil passe meg bedre. Men... Jeg kan ikke studere uten økonomisk støtte pga lav inntekt og mange utgifter. Sett på laanekassen sin side at du ikke får støtte om du er 60p forsinket i studiet(?)....Hvordan finner/regner jeg ut hvor forsinket jeg er?? ...

 

Takk på forhånd :)

Anonymkode: 70ec9...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan også nevne at dette var fulltidsstudie om det har noe å si... :)

-Ts

Anonymkode: 70ec9...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strøk du på alle eksamenene du hadde på sykepleien??

Hvor mange studiepoeng har du til sammen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Hectine skrev:

Strøk du på alle eksamenene du hadde på sykepleien??

Hvor mange studiepoeng har du til sammen? 

Som skrevet over: 30p

Strøk ikke på alle, nei... Hva har det å si? Det jeg spør om her er utregningen.

Ts

Anonymkode: 70ec9...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg spør er fordi da går det ann for meg å regne ut hvor mange du ligger etter med. :)  Men om du kun har strøket på 30 stp. og stått på alt annet, så ligger du 30 poeng bak. Og du får fortsatt studielån ;)  For å regne ut selv kan du se hvor mange studiepoeng du har fått støtte til, og så hvor mange du har bestått. Du ser hvor mange du har bestått på studweb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har mottatt støtte for 1,5 år (90 stpoeng) og har stått på 30 så ligger du 60 poeng bak. Da er du akkurat innafor og kan søke støtte til nytt studie. Men dersom du har mottatt for 2 år (4 semester) ligger du for langt bak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linaria

Fullt lån = 30 poeng i semesteret. Uansett hvilke fag og hvor, så lenge de blir godkjent i Norge av Lånekassen (trenger ikke være innenfor én og samme bachelor f.eks.). Hvis du fikk fullt lån for 1,5 år, skulle du hatt 90 poeng. Om du kun fikk 30 poeng på denne tida, ligger du 60 poeng bak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...