Gå til innhold

Vinte til blotting. Politiavhør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble utsatt for en blotter i helga og tok bilnummeret. Politiet hadde mye å gjøre og ba meg sende en mail i stedet for å ringe tipstelefonen. Jeg glemte å oppgi telefonnummeret og i dag fikk jeg en mail fra politiet der de spør etter det "slik at politiet kan komme i kontakt med deg vedrørende dine observasjoner".

Betyr det at jeg må i avhør og kanskje se på bilder for å prøve å kjenne han igjen? Jeg har ikke flere opplysninger enn de jeg oppga i mailen. Nå har jeg sjekket bilnummeret og det finnes ikke så jeg har ikke fått med meg riktig nummer, men ble helt satt ut av den ekle episoden.

 

Anonymkode: 31eea...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden du er fornærmet i saken kommer politiet til å be deg fortelle hva du så, og om å fortelle så mye du husker. Det kan hende at de vil vise deg bilder, men da er forutsetter det at det er et lite nok miljø til at eventuelle blottere er ganske godt kjent for politiet. De kan nok komme til å be deg beskrive bilen også, om nummeret ikke stemmer.

De gangene jeg har vært avhørt som fornærmet har jeg ikke opplevd det som ukomfortabelt, rent bortsett fra den grusomme kaffen. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilnummeret behøver ikke være feil. Registeret vanlige folk kan sjekke har enkelte huller. Uansett kan andre som utsettes for dette huske bare bokstavene, mens andre husker de siste tre sifferene, så er kanskje de tallene du fikk rett de som setter politiet på sporet.

Blotter de seg en gang, har de brutt en terskel. Sannsynligvis er ikke tildragelsen du ble utsatt for vedkommendes debut. Og det blir neppe siste gangen. Derfor er det viktig at slike blir tatt. Delvis for om mulig å hindre at handlingsmønsteret eskalerer når han får holde på uten konsekvens. Delvis for å lette etterforskning hvis han likevel lar det eskalere etter å ha blitt tatt. Da kan han finnes i arkivet på såkalt modus operandi, og offeret kan få et fotografi å peke på. Kanskje det om et år ikke dreier seg om blotting, men brutal voldtekt?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, nordpedant skrev:

Siden du er fornærmet i saken kommer politiet til å be deg fortelle hva du så, og om å fortelle så mye du husker. Det kan hende at de vil vise deg bilder, men da er forutsetter det at det er et lite nok miljø til at eventuelle blottere er ganske godt kjent for politiet. De kan nok komme til å be deg beskrive bilen også, om nummeret ikke stemmer.

De gangene jeg har vært avhørt som fornærmet har jeg ikke opplevd det som ukomfortabelt, rent bortsett fra den grusomme kaffen. :)

Vet ikke hvor lite eller stort miljøet er. Dette skjedde i Oslo. Det er ikke snakk om å se på bilder i første omgang.

9 timer siden, Kamikatze skrev:

Bilnummeret behøver ikke være feil. Registeret vanlige folk kan sjekke har enkelte huller. Uansett kan andre som utsettes for dette huske bare bokstavene, mens andre husker de siste tre sifferene, så er kanskje de tallene du fikk rett de som setter politiet på sporet.

Blotter de seg en gang, har de brutt en terskel. Sannsynligvis er ikke tildragelsen du ble utsatt for vedkommendes debut. Og det blir neppe siste gangen. Derfor er det viktig at slike blir tatt. Delvis for om mulig å hindre at handlingsmønsteret eskalerer når han får holde på uten konsekvens. Delvis for å lette etterforskning hvis han likevel lar det eskalere etter å ha blitt tatt. Da kan han finnes i arkivet på såkalt modus operandi, og offeret kan få et fotografi å peke på. Kanskje det om et år ikke dreier seg om blotting, men brutal voldtekt?

 

Politiet har ringt og jeg klarte å beskrive bilen litt bedre. Det er mulig de vil reise påtale fordi det er en offentlig sak, og de spurte om jeg var villig til å komme til avhør hvis det blir nødvendig. Det er sannsynlig at jeg ikke er den eneste som har blitt utsatt for blotting av samme mann så trolig har andre husket andre detaljer ja.

Har hørt og lest at de fleste blottere er harmløse, men uansett fikk jeg ettervirkninger neste dag og la merke til alle biler som passerte meg, og tenker at unge jenter kan oppleve det mer utrygt og skremmende. For å si det på den måten: jeg har ikke lyst å  møte på den samme mannen igjen!

TS

 

Anonymkode: 31eea...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...