Gå til innhold

Når er man voksen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du er voksen når du er

Gift

har barn

eier eget hus

Anonymkode: 31043...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil

har fast jobb

tjener mer en 500.000 i året

Anonymkode: 31043...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bil

har fast jobb

tjener mer en 500.000 i året

Anonymkode: 31043...dbf

Jobber du i helsevesenet kommer du sjelden over 500k, men ikke mindre voksen for det om.

Anonymkode: 139ca...9e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En voksen er en person som blir regnet som fullt utvokst og klar til å delta i samfunnet, for eksempel gjennom arbeidsliv, ekteskap, økonomisk ansvar og politisk deltagelse. I moderne tid vil dette gjerne si etter at man når myndighetsalderen (juridisk), i mer tradisjonelle samfunn gjerne fra man når puberteten (biologisk).

Anonymkode: 139ca...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aner ikke. Syns det er uendelig mange krav til voksenlivet, både av materielle goder, familiære forhold, kunnskap, erfaring, etc. På ett vis føler jeg man aldri helt kommer i mål, for den følelsen man forventet å få når man som barn gledet seg til å bli voksen kommer liksom aldri, selv om man tenker den kanskje skal komme ved bestemte veiskiller i livet.
Jeg har lite voksenpoeng i orden, men er over 30. Jeg føler mer på økt ansvar/byrder, men føler meg ikke alltid helt voksen likevel :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler selv nå at jeg er voksen. Jeg er 20 år, studerer og er ferdig om 2 år, jobber og betaler skatt og har samboer. På studiet stiller jeg i grunn likt som de som er 40 og de forventer det samme av meg som alle andre. 

Men jeg tror ikke det er mange på 20 som føler seg voksne.

Anonymkode: e4900...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er snart 26 år.

Jobb: Tre lørdager i måneden + ferier

Utdanning: Teacher in training 

Barn: Hell no

Gift: Kjærleik, kvar e du?

Hus: Studenthybel

Bil: "Pappa kan jeg låne?"

 

Så jeg er ikke voksen bare fordi jeg ikke har sprettet ut tre babyer og ikke jobber fulltid på Rema? 

Anonymkode: cbe02...c0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8. februar 2016 at 20.13, Tamsi skrev:

Når man begynner å snakke nedlatende om ungdommen.

Haha, tror dette er et godt tegn på at man er voksen :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler selv nå at jeg er voksen. Jeg er 20 år, studerer og er ferdig om 2 år, jobber og betaler skatt og har samboer. På studiet stiller jeg i grunn likt som de som er 40 og de forventer det samme av meg som alle andre. 

Men jeg tror ikke det er mange på 20 som føler seg voksne.

Anonymkode: e4900...854

Nei. Jeg blir 23 og vil heller bli omtalt som jente enn dame/kvinne. Føler meg ikke voksen, men bodd alene i 4 år, betaler regningene selv osv. Tror jeg føler meg voksen når jeg får ansvar for et barn, da er det ikke lengre jeg som er midtpunktet i mitt liv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...