Gå til innhold

Deppa av å vite at jeg skal bli far men ikke får bo med h*n.


Gjest Hummels

Anbefalte innlegg

Gjest Hummels

og ta del i oppveksten til mitt eget barn. Jeg vet hvordan mødre er for tiden. Barnet skal bare bo hos mødrene og være minst mulig med faren. Mora er viktig. Faren er ikke viktig. De fleste barn klarer seg fint uten en far tydeligvis. Så hva skal barn med en far? Jo kun for å få penger. Jeg vet jeg har sagt at jeg ikke vil ha barn nå og ville hun skulle ta abort, men hun har jo beholdt. Likevel nå når jeg vet jeg SKAL bli far så vil jeg bli kjent med min egen unge å være like viktig som mora er. Se h*n like mye som mora og bo med ungen. I det minst halvparten. Men sånn blir det jo ikke. Jeg får vel kanskje se h*n av og til. Så for meg kommer ungen til å bare være en kjenning. Hvordan få fars følelsen over en unge jeg sjelden få se? Vennene mine har sagt det er mora som kommer til å slite seg ut, forfalle og se gammel ut når hun ikke vil at jeg skal ha ungen like mye og skal kun bo hos henne. Kvinnfolk kan bare være gal etter barn men når de har fått barnet så får de se noe annet. Ikke enkelt å være alenemor. Det er fulltidsjobb hele tiden. Så hvorfor i helvete ikke dele på det? Vil de slite seg ut? 

De sa også at jeg kan leve livet hvordan jeg vil, gå ut på byen når jeg vil og ikke stresse i det hele tatt. Ja det høres deilig ut, men likevel blir jeg deprimert over å vite at jeg får bare bittelitt tid i lag med min egen unge. Kommer ikke til å få noe fars følelse på den måten. Jeg får kanskje være barnevakt en sjelden gang. Blir som å være barnevakt for en annen sin unge. Hvordan få tankene over på noe bedre? Trøste meg med at det er hun som må slite seg ut 24/7 hver dag, hver uke, hver måned, hele året? Trøste meg med at jeg får tid til alt jeg vil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil at du skal vite at du har ganske mange rettigheter her. Stå på, gratulerer med at du skal bli pappa.

Anonymkode: 41d9f...053

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge barnet er baby og moren ammer så er det nok begrenset hvir mye du kan ga barnet på samvær og overnatting ja. Så du får nok være så imøtekommende og samarbeidsvillig som mulig, slik at du får mest mulig tid med den lille frem til den blir stor nok til ordinært samvær. 

Anonymkode: 272e9...05f

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett på samvær med ditt eget barn, men første tiden med amming og alt sånt, så må du nok belage deg på at moren til barnet fører skuta. Blir nok ikke snakk om mye alenetid i starten akkurat.

Men bestill mekling ved nærmeste familievernkontor - få på plass en avtale.

Ellers vil jeg bare legge til at far også er veldig viktig for barnet. Ikke innbill deg noe annet. Dette er noe det tas hensyn til - om du så skulle måtte gå rettens vei for å få til en samværsavtale med moren.

"Barnets beste" er vel et stikkord her... du skal være bra på bærtur som person om du ikke får samvær med barnet ditt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Takk for svar. Hun får ikke bli kvitt meg. Skal aldri gi opp mitt eget barn selv om det er hennes største ønske. Skal kjempe og regner med de fleste er enig i at barnet trenger både mor og far. Ikke bare mor. Så kan ikke tape der.

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sett fra hennes side er det ikke så rart hun vil holde deg litt på avstand. Du krevde at hun skulle ta abort, det gemmer hun neppe så fort.

Anonymkode: 9af28...17f

Selv om hun er sur på meg så har hun ingen rett til å la det gå utover ungen. Hun sa jo tidligere at vi skulle være venner nå og gjøre det som er best for barnet. Nå vil hun plutselig ha ungen for seg selv? Lurer på hva som går i hodet må noen..makt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, Hummels skrev:

og ta del i oppveksten til mitt eget barn. Jeg vet hvordan mødre er for tiden. Barnet skal bare bo hos mødrene og være minst mulig med faren. Mora er viktig. Faren er ikke viktig. De fleste barn klarer seg fint uten en far tydeligvis. Så hva skal barn med en far? Jo kun for å få penger. 

Som mor og kvinne som står for nøyaktig det motsatte så kjenner jeg at jeg blir litt provosert. Fedre er kjempeviktige! 

Men for en baby er mor viktigst av naturlige grunner. Og skal man som far ta sin plass da så må det være gjennom godt samarbeid med mor. Når du har bedt henne om å ta abort så vil det kreves en (stor) innsats fra din side for å etablere tillit igjen. Og hvis du ikke har mors tillit så vil babyen merke det uansett hvor mye hun prøver å skjule det. 

Men igjen: far er superviktig! Dvs at det beste du kan gjøre nå er å rydde plass i livet ditt og forsøke å bli venn med mor. Trenger ikke å være kjærester, men dere må kunne snakke sammen og ville det beste for barnet selv om det ikke er det beste for dere selv eller dere får rett hver gang. 

 

Lykke til! 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ydmykhet er nøkkelen her. Be om unnskyldning, si du gleder deg til å bli far og at du skal gjøre ditt beste for å få livet på rett kjøl. Både for din egen del og for ungens del. Står du på krava og kommer med anklager kommer du ingen vei. 

Kjøp inn noe klær til ungen og gi til henne. 

Anonymkode: 9af28...17f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hummels skrev:

Når jeg først har blitt tvunget til å bli far så vil jeg ta del i livet til barnet og være like viktig som mora. Ikke som en fremmed som bare gir penger.

 

 

Ingen tvang deg til å pule.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels
5 minutter siden, O.G. skrev:

Ingen tvang deg til å pule.

Det er normalt å pule selv om man ikke vil ha barn. Normalt å stole på kjæresten sin også som sier hun går på pillen. Men går ikke an å stole på noen. Dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullt mulig å bli gravid selv om man går på pillen.

Anonymkode: 9af28...17f

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør lese deg litt opp om humørsvingninger ,diverse forandringer som skjer med en jentes kropp, les om hormoner som flyr rund- ja alt som skjer og kan skje under  ett svangerskapet og fødsel.

La jenta få ro til å ta vare på seg selv og barnet ditt, vis omsorg for jenten som skal bli mamma til ditt barn.

Mann deg opp, blir voksen og tar ditt ansvar som nettopp en blivende far, tenk på barnet ikke på deg selv!

 

 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode råd fra Xinnia, lytt til henne, Hummels.

Anonymkode: 9af28...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det du som hadde den lange, tverre tråden om hvordan tvinge henne til abort?

Isåfall, hvis du ønsker å bli et menneske hun stoler på og støtter seg til, så er det tid for full omdreining. Du vil ikke få til godt samarbeid hvis du oppfører deg som hår i suppa hennes. Skjerp deg, og bli et omtenksomt omsorgsfullt menneske. Begynn å respektere henne, se verden også fra hennes vinkel, og heretter må alt velges ut fra barnets beste (ikke ditt eller hennes). Det er slutt på å være narcissist. Betal barnebidrag uten å mukke, ta din del av forsørgelsen om så det er å spleise på store ting. Still opp på samvær hos henne ofte, gjerne hver dag (for å få det kan du ikke oppføre deg som en pikk). Med tiden vil innsatsen gi deg et godt og nært forhold til barnet, og samvær kan økes når barnet begynner å vokse til.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hummels
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fullt mulig å bli gravid selv om man går på pillen.

Anonymkode: 9af28...17f

Vet det, men hun har innrømmet at hun ikke gikk på pillen.

 

Takk for svar alle. Jeg prøver men ikke enkelt å respektere ei bitch som liksom skulle elsket meg men i stedet lurte seg til å bli gravid. Kun for hun ville bli mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste du kan gjøre nå er å være ydmyk, forståelsesfull og sette ditt ego til siden. Da mener jeg IKKE at du skal gi opp å se ungen, men ikke hevd deg selv. En gravid kvinne er en hormonell bombe. Klarer du å oppføre deg skikkelig og være omsorgefull i disse månedene har du lagt et bra grunnlag for videre vennskap. Ikke krev noe som helst akkurat nå, tenk langsiktig! Vis deg verdig som far og omsorgsperson, så kommer de til å gå seg til, helt sikkert! Alle mødre ønsker seg en forelder til til barna sine! Det å ha noen å være stolt sammen med, er en av de hyggelige tingene! Andre utenforstående kan aldri dele det like mye som du kan!

Masse lykke til!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du sitter her å lager deg selv en god grunn til å gi F i ungen. Om du ikke har tenkt å ta ansvar for barnet, får du i det miste ta ansvar for valget. Ikke skyld på mor.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Hummels skrev:

Vet det, men hun har innrømmet at hun ikke gikk på pillen.

 

Takk for svar alle. Jeg prøver men ikke enkelt å respektere ei bitch som liksom skulle elsket meg men i stedet lurte seg til å bli gravid. Kun for hun ville bli mamma.

Jeg ville aldri hatt kjennskap til min far om han omtalte moren min på en slik måte.

Anonymkode: 74260...d6c

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...