Gå til innhold

Er det noen som syntes Hadia Tajik burde bli sent tilbake til Pakistan ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dummeste jeg har lest på en liten stund. Hun er jo født i Norge, er gift med en etnisk norsk fyr osv.

Går ikke an å bare "sende" folk rundt.

Anonymkode: 028ee...9df

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, frepperne. Dog, før noen kaller dem for rasister, jeg tror ikke det har noe med hennes etnisitet å gjøre. Jeg tror det er rett og slett fordi hun er en fryktelig god politiker og hun skremmer dem. De feige små djevlene.

Anonymkode: e4e16...fac

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Hvorfor i all verden skal hun bli sendt "tilbake" til Pakistan når hun er født i Bjørheimsbygd?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ?

Anonymkode: fd452...17d

Sikkert de som vil sende Keshvari til Iran.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også født i Norge og kjenner ikke til noe annet. Min mann er etnisk norsk. Jeg er opprinnelig dansk, men har ingen familie eller ingenting i Danmark. Skal jeg også bli sendt ut av landet da eller? 

Anonymkode: dae99...606

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ?

Anonymkode: fd452...17d

Hvorfor Pakistan? Hun er da fra Rogaland? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hun hadde hatt godt av en tur dit, så hun får se hvordan muslimske kvinner må leve i muslimske samfunn, istedenfor å forherlige islam å tro at alle norsk-pakistanske kvinner i Norge har det like fritt som hun har hatt. Men å sende henne ut for å bosette henne der blir feil. Hun er født og oppvokst her, og er meget godt integrert i det norske samfunnet... Hvis alle innvandrere/annengenerasjonsinnvandrere var som henne ville det ikke vært mange problemer med dem...

Anonymkode: 4c837...e1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin
1 time siden, Drizzt skrev:

Sikkert de som vil sende Keshvari til Iran.

Det blir ikke det samme en av dem er født i Iran og den andre i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Drizzt skrev:

Sikkert de som vil sende Keshvari til Iran.

Det er ingen som vil sende Keshwari til Iran, det brukes bare som et retorisk grep, som du også er klar over om du faktisk leser det som skrives i den tråden.

Forøvrig blir det jo desto mer koko å sende Tajik tilbake til Pakistan all den tid hun er født i Bjørheimsbygd i Rogaland.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Drizzt skrev:

Sikkert de som vil sende Keshvari til Iran.

Du mener frepperne? Det er ingen som vil sende Keshvari til Iran, men mange av oss lurer litt på hvordan han kan fronte et parti som nå sier at de vil at folk som ham aldri skal få permanent opphold eller statsborgerskap, og at de skal kastes ut så snart en byråkrat konkluderer med at stedet de flyktet fra, er "trygt". Selv om det skjer 20 år etter at de flyktet hit i utgangspkt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Balian de Ibelin skrev:

Det blir ikke det samme en av dem er født i Iran og den andre i Norge.

Det er omtrent det samme - den ene kom i ganske ung alder, den andre ble født her. Begge to har utenlandske foreldre som kom hit i voksen alder, så sender man den ene, sender man også den andre. Og alle sammen forøvrig. Dette er ''logikken'' til de som ivrer for å sende Keshvari ut av landet, men det er også mulig at grunnen til at de vil sende noen ut av landet er politisk tilhørighet og der er Tajik trygg - hun står på ''riktig'' side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Balian de Ibelin
Et øyeblikk siden, Drizzt skrev:

Det er omtrent det samme - den ene kom i ganske ung alder, den andre ble født her. Begge to har utenlandske foreldre som kom hit i voksen alder, så sender man den ene, sender man også den andre. Og alle sammen forøvrig. Dette er ''logikken'' til de som ivrer for å sende Keshvari ut av landet, men det er også mulig at grunnen til at de vil sende noen ut av landet er politisk tilhørighet og der er Tajik trygg - hun står på ''riktig'' side.

Nei det er faktisk forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det tenkes at Drizzt virkelig ikke klarer å se det retoriske poenget i slagordet "Send Keshvari hjem"? De som sier det, ønsker jo typisk ikke at flyktninger skal behandles på den måten FrP nå foreslår. Vi ønsker tvert imot at de som får asyl, også hjelpes til å integrere seg i det norske samfunnet, og at de får trygghet for at de har permanent opphold. Vi ønsker nettopp IKKE at hverken Keshvari eller noen andre skal kunne rives ut av senga midt på natta av politiet fordi en eller annen byråkrat nå har bestemt at hjemlandet deres er trygt og at deres opphold i Norge er over.

Den typen bestemmelser er også usannsynlig tåpelige. Hva tror dere det gjør med integreringen av folk som ikke kan vite fra den ene dagen til den neste om de har opphold her? Hva tror dere det gjør med barna deres? Om integrering var vanskelig før, så vil dette gjøre det bortimot umulig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8.2.2016 at 19.07, AnonymBruker skrev:

Ja, frepperne. Dog, før noen kaller dem for rasister, jeg tror ikke det har noe med hennes etnisitet å gjøre. Jeg tror det er rett og slett fordi hun er en fryktelig god politiker og hun skremmer dem. De feige små djevlene.

Anonymkode: e4e16...fac

Hei på deg: jeg har vært "frepper" siden jeg var 15 år.

For å være helt ærlig: Hadia Tajik er kanskje den beste politikeren som Ap har, sammen med Jette Christensen. Og, nei, ikke på grunn av hverken etnisitet eller kjønn så frykter jeg Tajik. Hun er en verdig motstander. Jeg gleder meg til og en dag se Tajik i partilederdebatt mot Ketil Solvik-Olsen: da blir det det mye mer spenning enn om f.eks. Snorre Valen stilte mot Linda Hofstad Helleland.

Frykter jeg Tajik? Egentlig ikke. Men hun er god. Utrolig god. Sende henne bort? Ikke f**n. Med Hadia og Ketil får vi kanskje en ny runde md Kristin og Carl I.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...