Gå til innhold

Støtter du Frp sitt forslag om å legge ned sametinget ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Støtter du Frp sitt forslag om å legge ned sametinget ?

 

 

Anonymkode: e953d...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg er verken rasist eller mener at urfolk skal undertrykkes. Sametinget er viktig fordi urfolket i Norge er viktig å bevare. 

Anonymkode: b43de...c51

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de skal først tråkke på minoriteter burde de begynne med fargede, ikke de lyse. Fks, fremme et forslag om å stenge ned moskeer, eller tvinge av hijaben på muslimske unger - det ville nok fått massiv oppslutning.

Dette er for tidlig.

Anonymkode: b4213...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Støtter du Frp sitt forslag om å legge ned sametinget ?

 

 

Anonymkode: e953d...7ca

 Er dette ett forslag som heile FrP i felleskap har fremlagt for Stortinget, til å stemme over ?

 Eller er dette utelukkende basert på ett par kommentarer fra en enkelt politiker på Facebook / Twitter eller noe?

Anonymkode: c7386...7e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Er dette ett forslag som heile FrP i felleskap har fremlagt for Stortinget, til å stemme over ?

 Eller er dette utelukkende basert på ett par kommentarer fra en enkelt politiker på Facebook / Twitter eller noe?

Anonymkode: c7386...7e3

Frp vil legge ned Sametinget

- Det er et unødvendig organ.

 

http://www.dagbladet.no/2009/09/15/nyheter/innenriks/valg_2009/8134483/

Anonymkode: 68839...ea3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Er dette ett forslag som heile FrP i felleskap har fremlagt for Stortinget, til å stemme over ?

 Eller er dette utelukkende basert på ett par kommentarer fra en enkelt politiker på Facebook / Twitter eller noe?

Anonymkode: c7386...7e3

Det er noe Frp har i sin politikk 

Anonymkode: e953d...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva skjer om vi legger ned Sametinget? Dør samekulturen (hvis det er noe som heter det) ut?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg er verken rasist eller mener at urfolk skal undertrykkes. Sametinget er viktig fordi urfolket i Norge er viktig å bevare. 

Anonymkode: b43de...c51

Hva er det sametinget bidrar med for de uhorvelige summene de mottar hvert år? Utover at ekstremt mye går til å finansiere skyhøye lønninger til representantene.

Nei, sametinget er et svindyrt prosjekt for at Norge skal framstå som godheten selv som ivaretar urbefolkningen. 

Er vi ikke alle nordmenn, hvorfor skal en etnisk gruppe være tilgodesett med mer av fellesskapets penger en andre?

Anonymkode: 1479f...f6b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det sametinget bidrar med for de uhorvelige summene de mottar hvert år?

Anonymkode: 1479f...f6b

Tok meg to sekunder å finne denne videoen som forklarer det for deg:

 

 

 

Anonymkode: 68839...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sametinget og deres milliardoverføringer fra den norske stat er nok avlat fra tidligere overgrep.

Anonymkode: 8f35e...20d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får barna mine norskopplæring hvis de begynner på en samsisk barnehage?

Anonymkode: 8f35e...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, legg det ned. Samene er ikke noe mer urfolk i Norge enn nordmenn og skal ikke være priviligert over nordmenn på bakgrunn av deres opphav. Hvorfor har ikke jeg særretter i Norge over samene? Hvorfor blir ikke samene diskriminert i norske valg, slik som nordmenn blir i sametinget? Her er det klare former for forskjellsbehandling, som samene tar i mot med åpne armer og tror det at vi ikke ser deres jævelskap. Legge det ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg støtter forslaget til FrP, for jeg syns ikke samene trenger et eget organ når de har akkurat de samme muligheten som oss andre til å engasjere seg politisk. De har den samme stemmeretten som oss andre til å delta i kommunestyrer, fylkesting og Storting. Jeg syns Sametinget er unødvendig ressursbruk. Pengene bør heller brukes på andre ting

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffelattn
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Støtter du Frp sitt forslag om å legge ned sametinget ?

 

 

Anonymkode: e953d...7ca

Nei. 

Jeg stemmer på Høyre og ønsker at Høyre bevarer kulturen. 

Riktignok har jeg aldri vært personlig fan av den etniske minoriteten samer, joiking gir ikke så gode fornemmelser...men Samediggi er en helt sentral del av samefolkets identitet og selvrespekt. Å fjerne det blir som å signalisere "nå har dere fått leke viktige lenge nok så da kommer vi og tar fra dere sametinget deres også". Man tråkker ikke på minoriteters opparbeidede bautaer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...