Gå til innhold

Få bedre nett på hybel. Signalforsterker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nylig flyttet inn på hybel og får internett via huseierne.

Vanlig surfing på telefon og pc går greit, men min samsung smart tv sliter veldig. Kan være nettet ikke er bra nok, men lurte om det fantes en form for signarforsterker som jeg kunne sette opp i hybelen for å håpe på at det ble bedre...?

Anonymkode: 856d5...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En "signalforsterker" forsterker bare signalet ifra modem/router til enheten du bruker. Du får ikke en raskere hastighet med den. Hvis det var mulig så hadde jo alle gjort det samme mens de kun betalte for den tregeste internett hastigheten.

For at det skal skje må huseier bestille et raskere internett.

-

Men hvis du mener at du har dårlig dekning, så vil en forsterker hjelpe, men det hjelper ikke på intetnetthastigheten .

 

Endret av -Jiinxs-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O

1 time siden, -Jiinxs- skrev:

En "signalforsterker" forsterker bare signalet ifra modem/router til enheten du bruker. Du får ikke en raskere hastighet med den. Hvis det var mulig så hadde jo alle gjort det samme mens de kun betalte for den tregeste internett hastigheten.

For at det skal skje må huseier bestille et raskere internett.

-

Men hvis du mener at du har dårlig dekning, så vil en forsterker hjelpe, men det hjelper ikke på intetnetthastigheten .

 

Takk for svar. Ja det er det jeg er veldig usikker på hva som egentlig er problemet. Om det er hastigheten, eller dekning. F.eks så har jeg ingen problemer m vanlig surfing på mobil og pc. Sjekket mobilen nå, wifi, her er det fire streker som illustrerer dekning, stemmer ikke det ? Her har jeg to av fire streker. 

Når jeg koblet til TVen til nettet måtte jeg forsøke flere ganger. Og nå fungerer det 40% av tiden. Dvs. Jeg må starte sumo/viaplay 3-4 ganger før den vil i gang, og jeg opplever som ofres at den detter but av episoden 3-4 ganger ila en episode pga manglende nett, oppstått feil osv. Også opplever jeg 1-2 ganger ila en episode at den må stå å loade litt, summe seg før den kan spille.

Den er mye tregere, det går vel på hastighet? Men det at den faller ut og manglet nett, det går kanskje på dekning ? 

 

Har du noen signal forsterker å anbefale ? Er helt grønn på dette området.

Har prøvd å teste ulike speedtester på nett, men får veldig ulikt resultat. Har 2-3 ganger fått 5-6 mbps, 3 ganger fikk jeg 10-11 mpbs. Og en gang 23 mbps.. så er jo veldig usikker hva slags nett de har. Og det vil vel variere ettersom de også kanskje bruker nettet ?

Anonymkode: 856d5...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, -Jiinxs- skrev:

http://www.speedtest.net/

Si det du får på den testen, ta med ms - nedlastning - opplastning hastighet.

Testet fire ganger, to på mobilen, og to ganger på PC.

1. mobil
ping 8. 
download 5,83 
upload 11,77

2. PC
ping 12 ms
Download 12,94 
Upload 13,64

3. mobil
ping 8 ms
Download 10,58
Upload 17,48

4. PC
Ping 11 ms
Download 22,44
Upload 9,46

 

Er det ikke rart at resultatene spriker så veldig?
 

Anonymkode: 856d5...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bah jeg må begynne å lese hele innlegget til det folk skriver før jeg kommer med et teit svar *doh*

Jeg tipper at det er hva du selv skrev, at hastigheten varierer det blir brukt av andre også.
Vil tippe du har en fiber linje. Noe som er min våte drøm å få en vakker dag.

Kanskje du kan google tven du har, og se om andre sliter med det samme?

Jeg har en Samsung tv som er noen par år gammel, bruker den egentlig kun til youtube og der funker alt fint, hastigheten min er ikke i nærheten av det du har .

 

 

Endret av -Jiinxs-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, -Jiinxs- skrev:

bah jeg må begynne å lese hele innlegget til det folk skriver før jeg kommer med et teit svar *doh*

Jeg tipper at det er hva du selv skrev, at hastigheten varierer det blir brukt av andre også.
Vil tippe du har en fiber linje. Noe som er min våte drøm å få en vakker dag.

Kanskje du kan google tven du har, og se om andre sliter med det samme?

Jeg har en Samsung tv som er noen par år gammel, bruker den egentlig kun til youtube og der funker alt fint, hastigheten min er ikke i nærheten av det du har .

 

 

Aha ok. Jeg har ikke slitt med signal de forrige stedene, men dette er første bosted hvor jeg har internett inkl fra utleier.

Men vil det si at det ikke har noe for seg å kjøpe signal forsterker ? Det vil ikke bedre mitt problem siden utfordringen er at nett blir "brukt opp" av andre ? 

Anonymkode: 856d5...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aha ok. Jeg har ikke slitt med signal de forrige stedene, men dette er første bosted hvor jeg har internett inkl fra utleier.

Men vil det si at det ikke har noe for seg å kjøpe signal forsterker ? Det vil ikke bedre mitt problem siden utfordringen er at nett blir "brukt opp" av andre ? 

Anonymkode: 856d5...1c2

Jeg tror ikke det vil hjelpe, men kanskje noen andre har en annen mening om det.

Det er kun på tven du "sliter" mens på pc og mobil har du ikke noe problemer sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nettet like dårlig på PC-en og telefonen om du bruker de på akkurat samme sted som du har TV-en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...