Gå til innhold

Destinasjon for sommeren? Trenger tips!


PrimaDonna_

Anbefalte innlegg

Hjelp! Jeg trenger noen tips for sommerferien. 
Vi er to par + en 6-åring som skal reise sammen en uke til sydligere strøk i sommer. De to vi skal reise sammen med er fleksible og åpne for det meste og sier vi kan få bestemme siden det er vi som skal ha med barn på tur. 

Når det gjelder meg og samboeren derimot, er det ikke like enkelt! :grinele:
Jeg vil gjerne til Palma (hvor vi var på ferie i fjor), mens han ønsker å reise på et nytt sted. 
Vi ønsker oss begge en barnevennlig sandstrand, et rolig område hvor vi kan gå ut å spise på kvelden uten selskap av ungdommer på party-tur. I tillegg ønsker vi muligheten til å reise til en litt større by/sted i nærheten med muligheter for å shoppe litt, oppleve litt kultur, evt leie bil og kjøre en tur. Badeland snakkes det også om! :-P (Alt dette får vi jo i Palma, så hadde bare samboeren min hørt på meg hadde problemet vært løst... :fnise:
Tyrkia er vi alle enige om at er av lista. Bulgaria også.
Hvis flyturen ikke er så lang, er dette absolutt et pluss. Det samme er kort avstand fra flyplass til hotell. 

Finnes det et sted på denne kloden som oppfyller de ovenfornevnte krava? 
Eller må jeg rett og slett be kjæresten om å rulle inn og bli med til Palma med meg og reisefølget? 
Dra på ferie uten kjæresten? 
Eventuelt spare oss for WW3 og gi f*** i hele ferien og bli hjemme og furte over luksusproblemene våre? 
:icon_lol: :nigo:


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville reist til Malaga eller Torremolinos. Der får du alt dere ønsker; fine strender, by (både middels og liten), badeland, Tivoli World, shopping, gode restauranter, kultur osv. Helt perfekt med andre ord! :) Det går bane mellom Fuengirola og Malaga hele dagen, så hvor man velger å bo kommer an på hva man foretrekker. Torremolinos er en veldig liten by. Bare send en PM hvis du vil ha mer info, eller om du lurer på noe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med playa de palma da? Det ligger rett utafor Palma,så de ter ikke akkurat samma sted,men dere får mulighet til de samme tingene ;) Men personlig synes jeg kjærsten din for føye seg.Barna kommer først!

Anonymkode: 209d9...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 10. februar 2016 at 16.51, Nixnax skrev:

Ville reist til Malaga eller Torremolinos. Der får du alt dere ønsker; fine strender, by (både middels og liten), badeland, Tivoli World, shopping, gode restauranter, kultur osv. Helt perfekt med andre ord! :) Det går bane mellom Fuengirola og Malaga hele dagen, så hvor man velger å bo kommer an på hva man foretrekker. Torremolinos er en veldig liten by. Bare send en PM hvis du vil ha mer info, eller om du lurer på noe. :)

Bane, som i T-bane?

Anonymkode: d24b2...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13. februar 2016 at 21.04, AnonymBruker skrev:

Bane, som i T-bane?

Anonymkode: d24b2...ca2

Kalles vel tog, men det kjører att og fram på den strekningen og går kjapt, så det føles som bybanen i Bergen. :)

Anonymkode: cd56d...304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8.2.2016 at 22.50, Carly-Chardonnay skrev:

Hva med Barcelona-området? Fint for store og små :) Fins masse av hoteller og leiligheter dere kan bo på.

Jeg har vært på denne vannparken en gang, morsomt der: 

http://waterworld.es/en/water_parks.html 

Badebyen Calella, 45 min.(med tog) utenfor Barcelona er topp :)

Anonymkode: 9f3ed...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albir, rett utenfor Alicante! Det eneste som trekker ned er kanskje at det er mye nordmenn der, hvis dere ikke ønsker det. Men annet en det var det ikke veldig turistifisert, sånn som mange andre steder. Har aldri vært på en sydentur der jeg har spist så mye god mat som der, stor variasjon i matveien. Det ligger både badeland og fornøyelsespark ikke langt utenfor, og hvis man ønsker å dra inn til byen så er jo ikke Alicante langt unna. Vi bestilte henting på flyplassen av en norsk dame som driver firma der nede, veldig enkelt og greit, og ikke så dyrt heller. Det er også gode turmuligheter, med blant annet vei opp til lyshus som er kjempefin å gå, og greit når man har med barn! 

Anonymkode: 7209c...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...