Gå til innhold

Når kvinner tilbyr seg å ta restaurantregningen...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noe dere gjør bare for å være høflige? Forventer dere at han avviser tilbudet og gjør jobben sin som mann, eller mener dere virkelig at dere er villig til å betale? 

Anonymkode: cb7f9...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjæresten og jeg deler aldri regninga, men betaler sånn omtrent annenhver gang og ja jeg er selvfølgelig villig til å betale. Du vet at vi lever i 2016 eller?

Anonymkode: 94b3b...c75

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at vi lever i 2016 eller?

Anonymkode: 94b3b...c75

Joda, men det betyr ikke at menn og kvinner er like. Da kunne man like godt vært homofil. 

Anonymkode: cb7f9...727

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn får fremdeles regningen fra kelneren, selv i 2016, og det er en grunn til det. 

Anonymkode: cb7f9...727

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Menn får fremdeles regningen fra kelneren, selv i 2016, og det er en grunn til det. 

Anonymkode: cb7f9...727

Den som ber om regninga, skal få regninga. 

Anonymkode: 94b3b...c75

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg først datet kjæresten tok jeg regninga. Eller, vi gjorde det hver sin gang, men første gangen var det meg. Jeg har litt avsmak for å la mannen betale når jeg fint klarer å betale for meg selv her i livet. Det er jo selvfølgelig en hyggelig gest, og derfor lar jeg han spandere noen ganger også. Nå bor vi sammen, så føler det går opp i opp til slutt uansett..

Anonymkode: 01953...dbf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noe dere gjør bare for å være høflige? Forventer dere at han avviser tilbudet og gjør jobben sin som mann, eller mener dere virkelig at dere er villig til å betale? 

Anonymkode: cb7f9...727

Tenker du kan ta 10 damer og få 7 ulike svar.

Jeg gjør aldri noe for høflighets skyld når det gjelder slike ting. Sier jeg at jeg kan betale, så mener jeg det. Men i mitt tilfelle ville jeg nok delt regningen, tror jeg. Kommer an på om vi kjente hverandre osv. Jeg delte regningen da jeg spiste sammen med han, som ble kjæresten min, første gangen. Det er det som er mest naturlig for meg

Anonymkode: 911e8...f6a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg gift, og vi har felles økonomi. Men da jeg datet i mine yngre dager så var det alltid 50/50. Liker ikke å føle at jeg skylder noen noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den som ber om regninga, skal få regninga. 

Anonymkode: 94b3b...c75

De gangene jeg har sett en dame be om regningen så har den havnet midt imellom mannen og dama. 

Anonymkode: cb7f9...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar oftest regningen når vi er ute og spiser, men det er fordi vi er studenter der jeg får mye bidrag fra mine foreldre som har svært god råd, og det gjør ikke han. Det hadde ikke vært rettferdig av meg å spørre om vi kan dra ut å spise fordi det er noe jeg har lyst til og forvente at han tar regningen når han ikke har råd:)

Anonymkode: 24f56...7f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi tar annenhver gang, noen ganger tar jeg to ganger på rad, andre ganger han. Ting får opp i opp og vi begge spanderer like mye på hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar oftest regningen når vi er ute og spiser, men det er fordi vi er studenter der jeg får mye bidrag fra mine foreldre som har svært god råd, og det gjør ikke han. Det hadde ikke vært rettferdig av meg å spørre om vi kan dra ut å spise fordi det er noe jeg har lyst til og forvente at han tar regningen når han ikke har råd:)

Anonymkode: 24f56...7f8

Tjener de over en mill liksom?

Anonymkode: cb7f9...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi har datet en stund og vi vet vi treffer hverandre igjen, så tar gjerne han hele regningen den ene gangen og jeg hele neste gang. 

Er det en kar jeg er usikker på, første gang osv så betaler jeg halvparten. Liker heller ike å føle at jeg skylder noen noe, om det så er penger eller forventningen om at da blir det "action" i kveld pga påspandert middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I en datefase synes jeg det er greit å fordele regningen 50/50, jeg forventer aldri at mannen skal betale hver gang. Nå som jeg er i et forhold tar jeg oftere regningen enn han, da han fremdeles er fattig student og jeg er i jobb.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er greit å bytte på. Forventer ikke at mannen skal betale noe mer enn meg, det er jo ikke rettferdig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Kvinner vil ha likestilling da får de også betale for seg selv.

Ok. Så hva er likestilling? Jeg tror ikke jeg har forstått det riktig. Hvis man spanderer så er man I mot likestilling, da vet jeg hvilken type mann jeg skal gå for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin
Et øyeblikk siden, Hmmmmmm skrev:

Ok. Så hva er likestilling? Jeg tror ikke jeg har forstått det riktig. Hvis man spanderer så er man I mot likestilling, da vet jeg hvilken type mann jeg skal gå for.

Point_over_your_head.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...