Gå til innhold

Liverpool/Manchester/Sheffield


Purple Basil

Anbefalte innlegg

Jeg skal ta med meg min kjære på tur til en kompis av oss som bor i Sheffield. Når jeg leter etter restauranter, severdigheter og museer så får jeg opp så mye, og da spesielt ting som relatert til fotball. Ingen av oss er fotballinteresserte så jeg lurer derfor på om noen kjenner til disse områdene? Hva er verdt å se og oppleve? Kompisen vår er engelsk og har bodd der hele livet, men han kjenner ikke så godt til områdene utenfor der han bor. Vi har bil og planen er å reise litt rundt :) Tar gjerne imot shoppingtips også hvis noen har det. 

Hva bør vi få med oss? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Purple Basil skrev:

Jeg skal ta med meg min kjære på tur til en kompis av oss som bor i Sheffield. Når jeg leter etter restauranter, severdigheter og museer så får jeg opp så mye, og da spesielt ting som relatert til fotball. Ingen av oss er fotballinteresserte så jeg lurer derfor på om noen kjenner til disse områdene? Hva er verdt å se og oppleve? Kompisen vår er engelsk og har bodd der hele livet, men han kjenner ikke så godt til områdene utenfor der han bor. Vi har bil og planen er å reise litt rundt :) Tar gjerne imot shoppingtips også hvis noen har det. 

Hva bør vi få med oss? :) 

Er dere musikkinntreserte kan dere jo oppleve veldig mye relatert til Beatles i Liverpool. Er dere opptatt av natur og landskap har du jo en rekke store flotte nasjonalparker i Yorkshire. Er jo og en nasjonalpark som delvis ligger innenfor Sheffield bys grenser.

Og i motsetning til i Norge kan du faktisk kjøre bil i britiske nasjonalparker og det bor folk her ofte i små pittoreske landsbyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du på jakt etter shopping, kan Trafford Centre i Manchester anbefales :) 

 

Anonymkode: 767d5...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8.2.2016 at 22.33, Kjetil E skrev:

Er dere musikkinntreserte kan dere jo oppleve veldig mye relatert til Beatles i Liverpool. Er dere opptatt av natur og landskap har du jo en rekke store flotte nasjonalparker i Yorkshire. Er jo og en nasjonalpark som delvis ligger innenfor Sheffield bys grenser.

Og i motsetning til i Norge kan du faktisk kjøre bil i britiske nasjonalparker og det bor folk her ofte i små pittoreske landsbyer.

Takk! Jeg spurte kompisen min om vi kunne dra dit, og han bor visst ikke så langt unna parken. Om været er fint så tar vi turen :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8.2.2016 at 23.10, AnonymBruker skrev:

Er du på jakt etter shopping, kan Trafford Centre i Manchester anbefales :) 

 

Anonymkode: 767d5...415

 

Den 8.2.2016 at 0.15, Linaria skrev:

Det er et fotballmuseum i Manchester, i hvert fall. Det er også veldig bra uteliv der. Mye bra live musikk :)

Takk for tips, skal sjekket ut det shoppingssenteret. Vi har også planer om å dra på en outlet i Chester. Fotballmuseum skal jeg foreslå selv om vi ikke er fotballinteresserte. Sikkert gøy å få med med seg uansett! Det eneste vi har bestemt oss for nå er å dra på krigsmuseum i Leeds.

Noen som har vært på krigsmuseet i Manchester? Er det likt det som er i London? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...