Gå til innhold

Fine kunstige planter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Frida skrev:

Enig, jeg foretrekker ekte, men  nå ville jo trådstarter ha kunstig.  :) Kanskje hun/han reiser mye? Eller har tatt livet av x antall yuccapalmer :)

Ja man må gå for det man vil ha. Mulig vedkommende har dårlig erfaring med real yukka :) Selv har jeg funnet ut at de er nær udødelig med mindre man vanner de for mye.

Anonymkode: 2f115...e66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja man må gå for det man vil ha. Mulig vedkommende har dårlig erfaring med real yukka :) Selv har jeg funnet ut at de er nær udødelig med mindre man vanner de for mye.

Anonymkode: 2f115...e66

Jeg har tatt livet av flere, men det var utendørs. Hadde lest at de egnet seg fint ute om sommeren, og det gjorde de helt til vinden ødela dem. Så om de skal stå ute om sommeren, så må de stå lunt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på denne tråden. Jeg trenger hverken jukka- eller yuccapalmer, men vil gjerne ha tips om naturtro kunstige planter til å ha i vinduskarmen. Jeg ha vinduer som jeg bruker til å lufting, og må flytte plantene hver gang jeg skal lufte for at de ikke skal ta skade av den kalde lufta. Har sett på Ikea og Plantasjen, men synes plantene deres ser for kunstige ut. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man vil ha en ekte plante som oppfører seg som den er kunstig, kan jeg anbefale denne: http://www.plantasjen.no/smaragdpalme-100015618-no Den fås i flere størrelser fra relativt liten potteplante til "gulvpalme" og tåler (nesten) alt. (Den kalles også "garderobeplante"). Det står en slik et par meter unna kontorplassen min og jeg var sikker på at den var kunstig for den får dårlig med lys og jeg har aldri registrert at noen har vannet den, men da jeg oppdaget at den ikke var det, kjøpte jeg et par stykker. (De fleste blomsterforretninger har slike for tiden). De har nå bodd hos meg i to måneder helt uten vann eller noen annen form for stell. Derimot har de vokst ganske mye og er struttende grønne og fine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...