Gå til innhold

Hvilken størrelse til Sykehusbagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har termin om 4 uker og bagen har blitt starta på. Både jeg og kjæresten ønsker at baby skal bruke sine egne klær istedenfor sykehuset sitt. Jeg har pakka størrelse 50 og lite i størrelse 56. Men etter å ha fått vite at baby er 12% over snittet så er jeg usikker på hvilken størrelse vi burde ta med! Hva tenker dere? :) 

burde vi ta med bleier osv? 

Anonymkode: 952d3...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke bare ta med litt av hver størrelse? Babyklær tar jo ikke så stor plass. :)

Vi fikk bleier på sykehuset (st. Olav), men tør ikke si at det gjelder absolutt alle plasser. 

Anonymkode: ea5a8...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til: ikke stol for mye på vestestimeringen heller. Det er umulig å vite helt sikkert hvor stor babyen er før den faktisk er ute. :)

Anonymkode: ea5a8...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bleier får du på barsel:) 

Jeg hadde en vanlig bag, typ treningsbagstørrelse, til meg og baby. Hadde også med egne klær til han, men brukte litt av sykehusets også da det var mye fart i bleia. 

Min var 53 cm og 4 kg, ingen liten kar, men størrelse 50 var mer enn stort nok, han svømte litt i det. Så du kan nok trygt ta med strl 50, det er uansett ikke lange tiden du skal være der :)

Lykke til med fødsel! 

Anonymkode: 9049c...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde med en temmelig stor bag (The North Face størrelse large) og en weekendbag. Vi klarte rett og slett ikke å pakke mindre, til og begynne med hadde vi også pakket i en bag i størrelse medium men droppet alt vi kunne for å få en bag mindre. Det hadde rett og slett vært litt flaut å komme med så mye bagasje, det så jo ut som om vi skulle flytte inn :fnise: 

Det som tok mest plass i bagen var en diger morgenkåpe (som jeg burde ha droppet og tatt med en lang cardigan i stedet. De fleste andre på barsel hadde med dette og de så unektelig litt freshere ut enn meg :P ) samt 4 ruller med lambi (som jeg aldri fikk bruk for da toalettpapiret på barsel var mykt nok) og store flasker med shampo og balsam (pakk reisestørrelser i stedet) og en liten pakke med bleier vi fikk i en baby box (det har de på barsel)

Det bør nevnes at vi også pakket klær og toalettsaker til mannen, siden han skulle være med meg på sykehuset. 

Størrelse 50 var for stort for vår da han kom ut, og han var 3400 gram. Vi fikk ikke bruk for noe av det vi pakket i størrelse 56. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk et barn på 4,7kg og 54cm og kunne bruke str 50 på sykehuset - så tror det skal gå greit med 50. På sykehuset her (Vestfold) var det liberobleier i størrelse 1 og 2.

Anonymkode: 4b532...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...