Gå til innhold

katt som er kjønnsmoden, som bor hos meg, men ikke er min.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Katten har bodd hos meg i en måned. Den har et hjem i nærheten, men enten vil den ikke være der, eller eierne bryr seg ikke.

Kan jeg sette den på p-piller, når jeg ser at en ukastrert hannkatt prøver seg hver natt?

Vil jeg få lov av dyrlegen?

ps. Katten er umerket.

Anonymkode: 0e719...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest StripeyPanda

Først og fremst ta en prat med eierne. En ukastrert hunnkatt vil få kattunger til slutt, og p-piller er ikke pålitelige samt svært kreftfremkallende! At veterinærer enda selger de den dag idag er uforståelig for meg.

Pus må bli kastrert hvertfall. Om katten er hos deg nå, og eierne ikke bryr seg, så kan du kanskje høre om å overta pus? En kastrasjon koster 1500-2000, men er ofte kombinert med chip og vaksine. God pakkepris, og en engangssum som vil spare verden for flere unødvendige kattekull :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre fra før, kan ikke ha flere.

Dessuten er det her snakk om uerfarne eiere. Er det være min jobb å oppdra voksne folk? "Tante Sofie"-rollen ligger ikke for meg.

 

Håper en dyrlege skjønner problemet.

Anonymkode: 0e719...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tre fra før, kan ikke ha flere.

Dessuten er det her snakk om uerfarne eiere. Er det være min jobb å oppdra voksne folk? "Tante Sofie"-rollen ligger ikke for meg.

 

Håper en dyrlege skjønner problemet.

Anonymkode: 0e719...670

Om de er uerfarne, vet de kanskje ikke bedre... selv om de selvsagt burde det. Jeg ville tatt en tur bortom og informert om at katten nå er kjønnsmoden og at ansvarlige eiere kastrerer katten sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det ikke er lovpålagt å sterilisere eller kastrere katten sin, såå uerfarne kan man ikke være at man ikke vet at en katt kan bli gravid, så det å formane folk til å gjøre det, er antagelig like nytteløst som å formane folk til å slutte å røyke. Men det går selvfølgelig an å prøve.........................................................................................................................................

Anonymkode: 0e719...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes de som tror katter ikke formerer seg så raskt, eller at de ikke er kjønnsmodne før de er over 1 år... jeg har snakket med flere. Ikke alltid det hjelper å opplyse dem, men det hender...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville nok tatt en spansk en, ninja-kastrert pus og latt som ingenting. Men jeg forstår at ikke alle har råd til å kastrere andres katter..

Anonymkode: ada8d...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Akkurat den biten med å gå på døren til disse menneskene og "formane" dem. Er redd de skal bli sure. De bor rett over meg, og jeg har mang en gang vært plaget  pga at ungene deres høres helt ADHD ut. De har tydeligvis ikke dempende tepper på gulvene. En gang holdt jeg på å klikke fullstendig, jeg kasta ting opp i taket med all kraft, og det eneste jeg oppnådde var å lage merker i eget tak, men men...

Hvis de reagerer negativt på meg, og det kan godt hende, for jeg er ikke flink med folk, meget mulig at jeg vil framstå som usympatisk (uten egentlig å ville det), og tatt i betraktning at jeg i løpet av en måned har opparbeida en god del frustrasjon...sinne også, nei, ikke lurt. Jeg skal antagelig bo her resten av mitt liv, kan ikke risikere å få fiender. Jeg er alene, de er et par med barn.

Det er en mulighet å ta en spansk en ja AB. At det koster penger er nå en ting, men det er et ork. Jeg har ikke bil. Og hos dyrlegen i dag, sa de at jeg måtte snakke med dem før de kunne hjelpe meg. Catch 22 ,sort of....

Anonymkode: 0e719...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til en annen dyrlege og lat som katten er din.

Jeg ville ringt en frivillig dyrevernsorganisasjon i området du er i å forklart de situasjonen. Så lenge pus er umerket er det ikke "tyveri" om pus blir omplassert.

Anonymkode: 501fd...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...