Gå til innhold

Hvor fort kom du over eksen din?


EvaLena

Anbefalte innlegg

Nien trenger lang tid på å komme over en eks, mens andre virker som bare går ut døra og vips så er det over.

Jeg et en som bruker laaaaang tid. Jeg analyserer ting som er blitt sagt og gjort og prøver å finne forklaringer på ALT. De forklaringene får jeg antakelig ikke, men jeg gjør meg opp meninger. Stort sett så ser jeg at det er MIN skyld at ting ikke fungerte. Jeg tar ofte på meg skyld, selv om jeg egentlig innerst inne skjønner at det ikke er min feil, bestandig.

Hvor fort kommet du over ekser og hvordan gjør du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var over han lenge før jeg gjorde det slutt og flyttet ut. Skal sies at jg gikk å kviet meg i et år før jeg turte å gjøre det slutt. Når jeg endelig gjorde det følte jeg bare lettelse. 

Anonymkode: c696d...718

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga spesielle omstendigheter tok det ca 4 uker, hadde jeg vist det jeg vet nå- ett halvt sekund.

Anonymkode: 4d27a...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg brukte flere år, var ikke over henne før jeg forelsket meg på nytt. 

 

Tror det tar vesentlig lenger til å komme over eksen for den som ble dumpet, den som dumper er allerede ferdig.

Anonymkode: 608c5...314

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pluss minus ti år? Det er noen man bare aldri glemmer... Noen ganger spør jeg meg selv om jeg egentlig elsket henne så høyt, eller om det var drømmen. Når det går lang nok tid blir man til slutt så desillusjonert at man ikke helt tror det var sant. Så ille kan det bli.

Anonymkode: 6e5b7...5cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er akkurat som deg, tenker på alt. Prøver å gå videre, men tror ikke jeg kommer til å komme over han før jeg eventuelt treffer noen andre. Der er bare snakk om uker siden her, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følelsene var forsvunnet før bruddet, men følelsen av ensomhet er hos meg enda (det er 2 år siden bruddet) og jeg savner fortsatt armkroken hans. Som kjæreste savner jeg han ikke, men tryggheten og komforten.. Ja. Vil si jeg er hallveis over han, for å si det slik 

Anonymkode: 22cbd...150

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sammen med min første eks i 5 år. Det dabbet av for min del, så var ferdig når det ble slutt. Likevel elsket jeg familien hans, og det vanskelige var egentlig en hverdag uten han. Brukte vel noen mnd på å akseptere det.

Eks nr to var jeg så hodestups forelska i. Vi var sammen i 1,5 år, men forholdet skranta etter 6 mnd. Likevel holdt han meg hengene i det forholdet i ytterligere 12 mnd før jeg klarte å gå. Var vondt, men det beste for meg. Den var verre å akseptere. Brukte ett år. 

Egentlig har vel alle mine kjærlighetssorger forsvunnet når jeg har møtt noen nye som tok oppmerksomheten.

Anonymkode: 335ec...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er et halvt år siden jeg ble dumpet av eksen, og selv om jeg ikke gråter meg i søvn hver eneste natt lengre, så har jeg fortsatt dager hvor jeg skulle ønske jeg fremdeles hadde han her. Jeg vet godt selv at han ikke var bra for meg fordi han var veldig kontrollerende, men det vi hadde var allikevel noe jeg aldri blir å kvitte meg helt med. Han var også min første kjæreste, første store forelskelse, første sexpartner og min første skikkelige bestevenn som faktisk var MIN bestevenn. Jeg sitter også igjen med skyldfølelse om at dette var min feil, når jeg i bunn og grunn vet at det ikke var det da han hadde en annen jente bak ryggen min som han kastet seg over så snart han gjorde det slutt. Det var et stygt brudd.

Jeg vet at dette er noe som aldri blir å gå helt over. Jeg er helt lik som deg; analyserer og veier opp og ned og i mente om hvorfor ting ble sånn som de ble. Det sies at noen aldri kommer over sin første store forelskelse og jeg tror kanskje det er slik for meg.

Endret av haze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 1 mnd (forhold som hadde vart i tre år) 

Han siste er jeg ikke over enda. Ble slutt i august

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mångata skrev:

Det er et halvt år siden jeg ble dumpet av eksen, og selv om jeg ikke gråter meg i søvn hver eneste natt lengre, så har jeg fortsatt dager hvor jeg skulle ønske jeg fremdeles hadde han her. Jeg vet godt selv at han ikke var bra for meg fordi han var veldig kontrollerende, men det vi hadde var allikevel noe jeg aldri blir å kvitte meg helt med. Han var også min første kjæreste, første store forelskelse, første sexpartner og min første skikkelige bestevenn som faktisk var MIN bestevenn. Jeg sitter også igjen med skyldfølelse om at dette var min feil, når jeg i bunn og grunn vet at det ikke var det da han hadde en annen jente bak ryggen min som han kastet seg over så snart han gjorde det slutt. Det var et stygt brudd.

Jeg vet at dette er noe som aldri blir å gå helt over. Jeg er helt lik som deg; analyserer og veier opp og ned og i mente om hvorfor ting ble sånn som de ble. Det sies at noen aldri kommer over sin første store forelskelse og jeg tror kanskje det er slik for meg.

Veldig kontrollerende og kaster seg over en annen rett etter brudd? sikker på at denne fyren var din "beste venn"? ser en adferd som dessverre tyder på noe annet, har du ikke tenkt tanken selv?

Anonymkode: 4d27a...9b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har vært skilt i 6 år etter over 20 år ekteskap og savner ikke eksen lenger. Det jeg savner er å være to i hverdagen og sammen om felles barn. Jeg komer aldri til å tilgi eksen det bruddet vi gikk igjennom og det glemmes ikke heller. Jeg unner han svært lite godt lenger og det tok meg sikkert 4 år å komme til det punktet.

Det som hjalp meg å komme til det punktet var at jeg møtte en annen mann etter 3 år, som også slet etter skilsmisse og vi hadde så mye felles. Vi snakket så godt sammen om hvor jævlig ting kunne være og ingen av oss skulle ha noe nytt forhold igjen. Etterhvert ble vi utrolig glad i hverandre og det utviklet seg til ett slags "forhold" som varte i nesten 3 år. Det var ikke en ting vi ikke betrodde hverandre eller gjorde sammen. JEG ble veldig forelsket i han og selv om han også har fridd til meg og sagt han elsker meg, så vil han ikke i noe forhold. Nå sliter jeg meg ut ved å tenke på han hver dag og jeg savner han så det gjør vondt. Jeg trur aldri jeg kommer over han og gruer meg veldig til å se han igjen i og med at vi jobber på samme sted, men i forskjellige firmaer.

Jeg trur jeg med hånda på hjertet si at min tid som evig singel er stadfestet til å ville vare livet ut.

Jeg er langt ifra innbilsk, men jeg skjønner virkelig ikke hvorfor han ikke ville binde seg til meg. Han ville jo virkelig ikke miste meg, men jeg orker ikke treffe han lenger og vite at han er drømmemannen som ikke vil ha meg :riste:

Håper han snakket sant når han sa han aldri vil glemme meg og som han sa mange ganger "Jeg kommer til å angre resten av livet hvis jeg ikke satser på deg"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jeg som har gjort det slutt i alle forhold jeg har vært i, men grunnene har så klart vært forskjellig. Noen bærer jeg med meg videre i hjerte med en slags nostalgi. Andre som han som er pappan til sønnen min har det gått i bølgedaler, startet med å føle meg fri, lettet og glad, følte meg helt over han,men så har det vært noen bølgedaler hvor ting har vært sårt, vi hadde og små "tilbakefall" hvor vi hang sammen.  Alikevell jeg hadde aldri gått tilbake til han, men det såre tror jeg bunner mest i tapet over den framtiden vi så for oss, og tapet over min aller største kjærlighet, og tanken på at jeg ikke fikk den familien til barnet mitt som jeg ønsket.

Jeg er litt sånn skrudd sammen at de som først når inn i hjertet mitt, de beholder den plassen. Det gjelder ikke bare de jeg har hatt et romantisk forhold til men og venner eller andre mennesker som har kommet inn i livet mitt og betydd noe spesielt der og da, selv om jeg ikke lenger har kontakt med dem så har de en plass der i hjertet et sted.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var over han lenge før jeg gjorde det slutt og flyttet ut. Skal sies at jg gikk å kviet meg i et år før jeg turte å gjøre det slutt. Når jeg endelig gjorde det følte jeg bare lettelse. 

Anonymkode: c696d...718

Det er akkurat sånn jeg har det nå. Vil dumpe han, men det passer ikke akkurat nå, så jeg må vente. Jeg er ute i praksis nå, og vil ikke være deppa og sårbar når jeg er der. Så da venter jeg heller til jeg er ferdig i praksisen til å gjøre det slutt.. Har vondt inni meg hele tiden...

Anonymkode: cdc6f...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...