Gå til innhold

Hybridkatt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva mener dere om de nye og "trendy" hybridkattene? Har en ragdoll fra før, og ønsker å skaffe en venn til han sånn at de kan være to til å holde hverandre med selskap på dagtid. Har sett på og lest mye om den vakre bengalen, men temperamentet passer ikke meg. Kom så over den nye "toygeren" som skal være litt som en mini-tiger. Utrolig fine og virker som om de passer i temperament, men er fortsatt litt usikker fordi det er bengal i dem.  Klarer liksom ikke å svelge helt at mennesker har fanget et vilt jungeldyr (asiatisk leopardkatt) og paret med vanlig tamkatt for å lage en hybrid kun pga utseendet... Vet heller ikke om jeg ønsker å støtte en industri som jeg synes begynner å likne mer og mer på den man har sett med designerhundene.. Hva mener dere? Har noen av dere toyger? Er i kontakt med oppdrettere i Danmark og de virker flinke og seriøse men er fortsatt i tvil...

Anonymkode: 6c9e7...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får en vond smak i munnen og setter meg veldig på bakbeina når det gjelder disse trend-rasene.

Adopter heller en helt vanlig veivesenets parkmix. Det er de som trenger deg mest!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, de er veldig pene å se på.

Utover det så tenker jeg nok mest på prosessen frem til F4, og hva det har kostet av dyreliv å avle frem dagens standard på hybridene.

Har du undersøkt prisen? Så langt jeg vet er det kun dette ene ekteparet i Danmark som er oppdrettere i vår nærhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede en adoptert katt fra dyrebeskyttelsen, hun er nydelig men forferdelig sky, så hun må bo hos mine foreldre som heldigvis tar seg godt av henne. Jeg er avhengig av å ha en katt som er trygg da den vil måtte reise med fly innimellom (I cabin) og være innekatt som blir luftet i bånd. Så er derfor jeg tenker rase, siden man da vet litt mer hva man får av personlighet og egenskaper. Ville vært dyreplageri å ta hun sky gatemix-en med på noen reise dessverre, sånn som situasjonen min er nå er jeg avhengig av en trygg og rolig katt..

Ja, har også tenkt mye på disse tidliggenerasjonene... kjenner at jeg ikke har helt samvittighet til å støtte det. Er det ekteparet i Danmark jeg har vært i kontakt med ja, er en litt stiv pris men greit siden de faktisk dekker kastrasjon/sterilisering også... men jeg tror nok at det til slutt blir en ragdoll til kjenner jeg ; ) 

Anonymkode: 6c9e7...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...