Gå til innhold

Adele konsertbillletter, overpriset?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har to adele billetter jeg ønsker å selge. Dette er billetter i prisnivå 3, relativt gode plasser. Ga ca 800kr per stk. Ser at folk er helt ville etter å få tak i billetter!! Ser folk har lagt ut like plasser som de jeg har, til 6-7000 per stk. Jeg syntes det er helt sinnsykt! Ønsker å selge de til en rimelig sum, hva er en rimelig sum i dette tilfellet? 1000 per? 1500?

Ja, det riktige er å selge uten fortjeneste, men når man vet at andre sitter med samme billetter og tjener flere tusen på det, så frister det bittelitt og gå kanskje litt i plus??:tongue:

Anonymkode: fdd8a...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke noe svar til deg, men for samvittigheten din sin skyld:

Selger du billettene til 800 kr kan du "risikere" at noen kjøper dem for å videreselge og få en fortjeneste. Da er det like greit at du gjør det og får fortjenesten.

Det beste hadde vel vært å selge dem for en god pris  (feks 1500kr/stk) til en fan som du vet vil bruke billettene og er superfornøyd med å få kjøpt dem så "billig". Sjekk om du finner noen i "ønsker å kjøpe" kategorien og bli enig om en pris begge er fornøyd med.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du selger dem billig er det stor sjanse for at de blir kjøpt av noen som selger dem videre til markedspris. Jeg trodde imidlertid ikke det var lov til å selge dem for mer enn det man har betalt? Det er mulig de kan kreve mellomlegget tilbake.

Anonymkode: 05b3e...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Ja. Generelt alt som har med musikk å gjøre, er fullstendig over viddene over-priset...

Anonymkode: e91f1...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her.

Har sjekket opp i det tidligere. Det er ikke lov å selge med fortjeneste, men det finnes ingen straffesanksjoner. Men som ab nevner, så kan faktisk kjøper kreve tilbake mellomlegget. Men dette er visst en ganske stor prosess, så er ikke mange som gidder dette. Og hvis jeg itillegg selger for en pris som ikke er helt sinnsyk, så tenker jeg at de hvertfall ikke gidder å styre med det!

Anonymkode: fdd8a...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville solgt de til noen jeg visste ville ha dem for innkjøpspris. Jeg synes det er forferdelig feil å skulle selge dem overpriset. Personlig så bryter det med mine etiske standarder (og nå høres jeg så politisk korrekt ut at jeg nesten blir kvalm selv, men det er sant at jeg mener dette). Men om du ikke synes det er noe galt med det, så kan jeg uansett ikke stoppe deg. Men du har ingen venner som ønsker billettene da? :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke hatt samvittighet til å selge de for over 1000 kr. Prøv å selge dem på Facebook til noen du kjenner? 

Anonymkode: 09636...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gå på konsert, når du kan høre den samme sangen på youtube/spotify?.. mye billigere :) 

Anonymkode: bbf6c...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat i Adeles tilfelle så kan du ikke det da. Nyeste plata er det kun to låter som er lagt ut på streaming.  Jeg kjøpte CDen jeg 😊

Anonymkode: 15e63...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er greit å svindle folk, tydeligvis, men Gud forby at noen røyker litt cannabis. Kvinneguiden i et nøtteskall.

Anonymkode: 5ef28...403

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det er greit å svindle folk, tydeligvis, men Gud forby at noen røyker litt cannabis. Kvinneguiden i et nøtteskall.

Anonymkode: 5ef28...403

Det er jo ikke svindel. 

Anonymkode: 42087...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...