Gå til innhold

Hvordan få henne til å sove ??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Datteren min er 10 Mnd. Hun har hatt en lenger sykdomsperiode som har gjort at hun har delt seng med oss. Litt for at vi skal kunne følge med men også for tryggheten. Nå er hun frisk og jeg skal begynne i jobb igjen og vi skal ta tilbake hverdagen. Nå skal hun i egen seg. Først på vårt rom så gradvis over på eget rom. 

 

De siste kveldene har hun blitt lagt i egen seng på kvelden. Hun hyler !!! Reiser seg opp og skal ikke sove der. Jeg prøver å roe henne ned. Går ut av rommet og hun hyler igjen. Jeg går inn og prøver på nytt. Sånn kan vi holde på i evig tid. I går kveld løftet jeg henne opp bare for å roe henne ned litt. Hun knyter armene rundt halsen og sovner umiddelbart. Legger henne ned og hun våkner. Gjør samme prosess men venter lenger til hun sovner ordentlig. Da sov hun endelig ! 

Så kommer natten! Hun våkner i gråt. Det er en sprinkelseng hun sover i. Vanskelig å henge over denne og roe Henne ned. Hun virker roligere straks vi legger hånden på henne. Fjerner jeg den hyler hun. Vi var på samme prosess igjen! Til slutt sovnet hun! Men så gikk det et par timer og da virket det ikke! Tok henne opp i armene og hun sovner med engang. Hun landet i sengen vår og dermed sov hun natten igjennom. 

 

Hun søker jo trygghet? Og sover bedre i vår seng? 

I denne perioden er far på jobb, og han går jo ut av rommet hver natt når dette påbegynner. Ikke så koselig det heller. Blir ugrei stemning. Nå skal jeg begynne å jobbe og ser at dette blir et problem når drøet er mamma hun søker. 

 

Tips? 

Anonymkode: e3e61...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste jeg vil råde til, er å lytte til din datter. Hun ber om nærhet. Om du velger å ha henne i voksensenga, om du velger å sove på en madrass på hennes rom eller hva enn du velger, så må din datter få den tryggheten hun søker! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom hun er såpass liten enda så ville jeg valgt den løsningen som gir dere alle mest og best mulig søvn. For oss ble det å legge en madrass inne på guttungens rom, også byttet vi på å ha "nattevakt".

Nå er vår 18mnd og har kommet inn i en lignende periode som jenta di: Han blir utrygg og vil ha en av oss i nærheten, så vi er tilbake på løsningen med madrass på gulvet og nattevakter. Dette til tross for at han sovnet greit og var trygg på å sove alene tidligere. Det er såklart enklere nå når han er litt større: Vi kan forklare at "nå er det natta, og du må legge deg å hvile. Mamma er her og passer på deg" eller noe i den dur, og han forstår hva vi sier. Bare på en liten uke med denne løsningen sovner han raskere om kvelden og våkner litt sjeldnere om natta.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah disse babyene.. De forandrer seg stadig med søvn er min erfaring. Men vår har alltid vært så grei å legge i det minste, til og med på eget rom gikk det som en drøm! Kunne legge han våken i sengen, skrudde på en nattlampe og gikk ut.. Og han sovnet. Jeg var sjokkert. Og lykkelig! I to uker.. :fnise:

Nå er det fullstendig krise om vi forlater rommet og han er akkurat som du beskriver, bortsett fra at vår er 15 mnd. 

Løsningen her blir å sitte på en stol ved siden av sengen, unngå å ta opp, men hele tiden være der, holde en hånd osv. Det beste er å forsøke få de til å sovne i egen seng, mens de føler seg trygge på at du er der :) men dette må du selvsagt se ann, er hun virkelig hysterisk så ta henne for all del opp, det er slitsomt men det går over dette også :)

 

Anonymkode: 49f1a...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har bi nettopp begynt å legge henne på eget rom og hun er 14 mnd. HUN var ikke klar før. Storesøster var 5 mnd.  Alle unger er forskjellige, lytt til signalene hennes. Får dere en utrygg unge pga dette vil dere angre dere for at dere "tvang" henne. 

Pappaen høres ut som en dust! Lås han inne på ett mørkt og ukjent rom, han syns sikkert det er dritkult 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...