Gå til innhold

Hvor langt kan deres 8-åringer gå på ski?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Klassen til min datter skal på felles skitur, en 15 km lang tur. Jeg synes da at vi som familie er normalt aktive, men ingen av oss går mye på ski. Derfor tror vi at  15 km for henne er for langt, og vil antagelig bare bli utrivelig og en dårlig opplevelse. Men det er jo ikke gøy for henne om vi vil gi fritak fra turen heller sånn at hun skiller seg ut. Er det virkelig sånn at "alle" 8-åringer glatt kan gå en slik distanse? 

Anonymkode: bcfeb...c12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Klassen til min datter skal på felles skitur, en 15 km lang tur. Jeg synes da at vi som familie er normalt aktive, men ingen av oss går mye på ski. Derfor tror vi at  15 km for henne er for langt, og vil antagelig bare bli utrivelig og en dårlig opplevelse. Men det er jo ikke gøy for henne om vi vil gi fritak fra turen heller sånn at hun skiller seg ut. Er det virkelig sånn at "alle" 8-åringer glatt kan gå en slik distanse? 

Anonymkode: bcfeb...c12

1,5 km er jo ikke langt, så det er nok forventet at alle 8-åringene greier den turen med mindre de har medisinske problemer av noe slag. Skolen legger helt sikkert opp til at de skal ha god tid og en hyggelig tur. Ikke undervurder henne, det går nok helt fint!

Hadde nettop skidag på skolen og da gikk elever fra 9 år og oppover 6 km med sekk på ryggen, det gikk helt greit. (Kan være lurt å begynne å gå litt på ski, for turene blir jo ikke kortere fremover).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, palamina skrev:

1,5 km er jo ikke langt, så det er nok forventet at alle 8-åringene greier den turen med mindre de har medisinske problemer av noe slag. Skolen legger helt sikkert opp til at de skal ha god tid og en hyggelig tur. Ikke undervurder henne, det går nok helt fint!

Hadde nettop skidag på skolen og da gikk elever fra 9 år og oppover 6 km med sekk på ryggen, det gikk helt greit. (Kan være lurt å begynne å gå litt på ski, for turene blir jo ikke kortere fremover).

Det står 15 km, ikke 1,5 km.

Anonymkode: 0ef70...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er født med ski på beina :erter: men 15 km for en på 8 år høres  litt langt ut. Vi har faktisk gått et par ganger så langt da de var 8 år, men det ble et slit.....

Anonymkode: 7222c...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det står 15 km, ikke 1,5 km.

Anonymkode: 0ef70...466

Ja, det gjør det - beklager det så jeg ikke!

Jeg syns 12 km (sammenlagt) for de eldste trinnene på skolen vår som jeg nevnte var langt nok. Altså barna som er 9 år og oppover. 15 km er for langt for 8-åringer, absolutt.

Men jeg ville ikke fritatt barnet fra skituren. Ring heller arrangørene og varsle at de må forberede seg på å korte ned turen betraktelig. Og at barna selvfølgelig skal få mat og drikke før de har gått halvveis, for det er hele 8 km.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok tenkt at selv om 15 km er litt langt så vil det være veldg tilfredsstillende å klare.

Men jeg ville ikke presset noen til det.

Jeg er glad selv i å gå på ski,men måtte bli voksen først. Jeg forbinder ski-dag med et helvete der jeg ble gående bakerst med kladdete eller bakglatte ski.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...