Gå til innhold

Våkner kl 3


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Babyen vår er 7 mnd og er lys våken kl 3.  Hun herjer og sutrer i 2 timer, gir henne flaske, men det nytter ikke. Hun herjer til hun dunker seg og hylgriner. Holder på slik til kl 6. Da sovner hun kanskje. Sover 1.5 t.. Bruker sovepose men det hjelper ikke lenger. Seler er uaktuelt . Jeg blir gal..hjelp:(

Anonymkode: 3458d...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noe er jo galt når en baby herjer i 3 timer uten at jeg vet hva det er. Når legger hun seg for nattten og hvordan er hun på dagtid med tanke på gråt/skriking?

Anonymkode: d2ccd...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Når legges baby og hvordan er søvnrutiner på dagen? 

Ellers er jo babyen i et utviklingssprang og da sliter de gjerne med søvn og er mer frustrert. Mini her har vært i et hopp nå og våkner hovedsakelig 04.00 for tiden. Nå jobber mannen natt så han tar mini frem til 05-05.30 og det er sjelden han får han til å sovne. Så står jeg opp og enten sovner han mens jeg trener eller så sovner han rett etter frokostgrøten og da har han vært våken i 3 timer.

Men fra 19.00-04.00 så sover han godt og det er 9 timer sammenhengende. Jeg trenger ikke så mye mer enn 6 timer så ser ut som om han er litt lik mammaen det. Men vi kan ikke legge han senere heller for han er dautrøtt klokka 19.00. Så vi må bare holde ut da det på eller annet tidspunkt vil gå seg til selv om det er litt tøft mens det pågår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Første hvil er 1.5 t etter at hun står opp,da sover hun 2 timer. Neste hvil er 2 timer etter det. Sover ikke etter 15. Legger henne 18.30 og da er hun kjempetrøtt og sovner fint av seg selv. Sover da til 03.

Anonymkode: 3458d...57c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt vanlig at babyer har perioder hvor de roter med søvn. Alle mine har hatt en periode hvor de har vært våkne deler av natta. Det er dønn slitsomt, men helt normalt. Jeg gjorde det kjedeligst mulig å være våken på nattestid. Lite lys og lite respons fra meg. Da gikk det gansker raskt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ikke klok på de ulike søvnrådene rundt omkring. Minsten er snart 8 mnd og har i grunn sovet natta gjennom siden han var 5 mnd. Har etterhvert justert til tidligere legging.

I "alle" artikler om søvn står det at man bør ha faste leggetider, og faste tider man står opp. Men her kan jo morran starte alt fra 05.30 til 07.00. Hva gjør man da? Ikke vet jeg hvorfor han den ene dagen kan sove til 07, mens andre dager får jeg han ikke til å sovne igjen klokka 05.30.

 

Så hva gjør man da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...