Gå til innhold

Flere med nattevåk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er et syteinnlegg.

 

Sitter her da.. Kl 03.22 og har ikke sovet 1 sek i natt. Er totalt utslitt med en baby som tror det er morgen og party. Har prøvd alt for å få baby til å sove igjen, men ingen ting funka. 

Har en baby på nesten 6 mnd og frem til hun var 4 mnd sov hun natten gjennom. Men så kom jula og ødela alt! Nesten så jeg er bitter over hele jula. Så fordi vi sover så lite om nettene så har jeg så lite overskudd til å gjøre noe på kveldene, så får jo heller aldri møtt noen. Føler meg veldig isolert og ensom. Pappaen tar mye av jobben han, men han blir jo sliten han også. 

Sitter her og føler meg som verdens dårligste mamma som blir frustrert når baby ikke vil sove. 

Flere som sitter oppe i natt? 

Ps: beklager rotete innlegg.. Lite søvn 

Anonymkode: 3404d...edd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig blir man frustrert når baby ikke sover om natta,  det er helt normalt :) tviler på de fleste er glad for at babyen er våken når man helst vil være i drømmeland :) 

Her har lillesøster nettopp hatt en skrikeøkt, regner med det var magevondt. Sover på puppen nå, skal prøve og legge henne ned nå. Hun er 3,5 mnd. Det som irriterer meg mest er at jeg er redd hun skal våkne storesøsteren på 1,5 år! Men so far so good :) håper babyen din sovner snart!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye tips, men kjenner meg veldig igjen. Jeg sover aldri føles det som.. Har to barn, og begge ble kjempe urolige på natten etter fylte 4-6mnd. De aller fleste jeg kjenner med barn synes alt ble så mye lettere på den tiden. Stikk motsatt for mine barn. Det skjer mye med barna i den perioden. Både rent fysisk, men også mentalt. Forstår at du er sliten. Jeg gjør heller aldri noe sosialt. Vi sover på skift, og hun kan våkne opptil 15 ganger per natt i tillegg til å ville starte dagen kl 4-5. Når hun endelig sovner etter mye krangling våkner eldste og er klar for en ny dag! Vi hadde forsåvidt en bra natt i natt.  Bare 5 oppvåkninger, men fra 4:30 var det umulig å sove mer. Vi trillet tur kl 6:15 i dag tidlig.... Naboene må tro jeg er sprø! 

Vet ikke hva dere har prøvd av tiltak, men vi har flyttet henne inn på eget rom, og byttet nattamming med flaske i håp om at hun blir mettere. Synes det hjelper litt. Jo mørkere rom, jo bedre sover hun virker det som.

 

Disse dårlig mamma-tankene kommer snikende på hver gang jeg er utslitt. Utrolig vonde tanker. Men det er viktig å ikke la seg rive ned. Tenk heller sånn at hvis du var en skikkelig dårlig mamma, hadde du vært uthvilt! For da hadde du stappet inn ørepropper og latt ungen hyle seg blå! Du er flink fordi du iherdig prøver å tilfredsstille behovene til barnet ditt! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem! Jeg vet akkurat hvordan du har det :hug:

Gutten vår er 18mnd og vi har fremdeles en skiftordning hvor pappaen og jeg tar to og to netter hver. MEN det er uansett mye bedre nå enn da han var på alder med jenta di. Min erfaring er at det går i perioder og at det gradvis (veeeeeeeldig sakte) blir bedre. Vi prøvde mange ulike ting (sove sammen, sove alene, kaldt rom, litt varmere rom, med sokker, uten sokker, morsmelk, mme, mye kveldsmat, lite kveldsmat, sovepose, smertestillende, musikk, byssing og sikkert mye mer som jeg ikke husker nå) men tiden måtte rett og slett gå sin gang. De gangene han plagdes med tenner hjalp det litt med paracet, men ellers ble vi like skuffet hver gang vi trodde vi hadde funnet "Løsningen" og det var på'n igjen med oppvåkninger etter bare en eller to gode netter. Og fytti katta, hvor jeg hatet alle småbarnsforeldre med babyer som sov. Jeg ble rett og slett aggressiv bare av å tenke på hvor urettferdig det var!

Mitt beste tips er å prøve å innfinne seg med at denne perioden er unntakstilstand: den jobben dere gjør nå krever så mye av dere at det rett og slett er umulig å være særlig sosial (eller opplagt og hyggelig :fnise:). Det er utrolig tungt og det tærer på, men man har ikke så mye valg annet enn å bite tennene sammen. Og selvsagt: ikke vær redd for å be om avlastning dersom dere har venner eller familie som kan stille opp innimellom <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...