Gå til innhold

Hjelp værsåssnill


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vilt. Har du noen venner du kan dra til? Familie? Har du noen som kan hjelpe deg med å kutte kontakt med han?

Kontakt meg på PM hvis du trenger hjelp ellerno.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kontakt krisesenter TS. Om du ikke klarer å gå fra han, må du få noen til å gjøre det for deg. Han kommer til å utslette deg fullstendig med denne kontrolleringen.

Det er absolutt ingenting du kan gjøre for å redde dette forholdet. Uansett hva du sier og gjør vil det være deg det er noe galt med. Bryt ut, og begynn å vær med mennesker som virkelig bryr seg. Om du tenker deg om er jeg sikker på at du var lykkeligere før når du hadde både kompiser og kusinen din, enn nå når du er med typen din.

Anonymkode: 7b384...192

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, funginger skrev:

Vilt. Har du noen venner du kan dra til? Familie? Har du noen som kan hjelpe deg med å kutte kontakt med han?

Kontakt meg på PM hvis du trenger hjelp ellerno.

Tusen takk for råd. Vi bor heldigvis ikke sammen! 

Anonymkode: 14910...1b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kontakt krisesenter TS. Om du ikke klarer å gå fra han, må du få noen til å gjøre det for deg. Han kommer til å utslette deg fullstendig med denne kontrolleringen.

Det er absolutt ingenting du kan gjøre for å redde dette forholdet. Uansett hva du sier og gjør vil det være deg det er noe galt med. Bryt ut, og begynn å vær med mennesker som virkelig bryr seg. Om du tenker deg om er jeg sikker på at du var lykkeligere før når du hadde både kompiser og kusinen din, enn nå når du er med typen din.

Anonymkode: 7b384...192

Mye lykkeligere! Var ikke redd og null bekymringer. Tusen tusen takk for dine synspunkter. Skal tenke meg godt om nå!

Anonymkode: 14910...1b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, du må ALDRI gå tilbake til denne mannen. Du kan egentlig være glad for nå har han slått opp. Kom deg unna det menneske der med engang. Ingen fortjener å bli slått, og hvert fall ikke i et kjærlighetsforhold. Beste medisinen mot det du har opplevd er å finne en god og trygg kjæreste. Det du skal gjøre nå er å gjøre deg selv sterk. Selv om det er vanskelig så må du bare jobbe med deg selv. Du må si til deg at du ikke er et offer, men en person med valg. Nå frem over må du bare tenke muligheter. Du må også ta kontroll over livet ditt igjen. Endre alle passord som han har tilgang til, og blokkere han ute fra mobil, Facebook osv. Hvis han kontakter deg igjen så svarer du han ikke, og hvis han oppsøker deg fysisk så sier du at du ringer politiet. Det er slutt, og det må han respektere. Det at du er glad i han er noe du har innbilt deg selv fordi han truer deg. Du er redd, og det kan føles som at det derfor er riktig å gå tilbake til han. Ikke lytt til løgnene og trusslene hans. Det at han filmet dere osv, det er bare video, du overlever det. Mye verre og farligere å bli i et slikt forhold. Han har makt over deg så lenge du lar han holde på. 

For å avslutte forholdet ordentlig kan du skrive en avsluttende melding: Jeg har ikke gjort noe alt, og jeg vil ikke bli beskyldt for dette. Nå er forholdet slutt, vær snill og ikke kontakt meg igjen på noen som helst måte igjen.

Denne meldingen kan du sende etter du har skiftet passord, og ordnet så du kommer deg unna. Hvis du har noen ting hos han eller noe slikt. Bare prøve å glem det hvis det ikke er viktig. Hvis det er viktig så send noen til hente det. Dette her er vanskelig, men du skal ikke ha det slik du har fortalt lenger. Du bør heller ikke gå igjennom dette alene. Så snakk med noen du stoler på som kan gi deg støtte.

Lykke til :)

Anonymkode: 3748b...f52

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, du må ALDRI gå tilbake til denne mannen. Du kan egentlig være glad for nå har han slått opp. Kom deg unna det menneske der med engang. Ingen fortjener å bli slått, og hvert fall ikke i et kjærlighetsforhold. Beste medisinen mot det du har opplevd er å finne en god og trygg kjæreste. Det du skal gjøre nå er å gjøre deg selv sterk. Selv om det er vanskelig så må du bare jobbe med deg selv. Du må si til deg at du ikke er et offer, men en person med valg. Nå frem over må du bare tenke muligheter. Du må også ta kontroll over livet ditt igjen. Endre alle passord som han har tilgang til, og blokkere han ute fra mobil, Facebook osv. Hvis han kontakter deg igjen så svarer du han ikke, og hvis han oppsøker deg fysisk så sier du at du ringer politiet. Det er slutt, og det må han respektere. Det at du er glad i han er noe du har innbilt deg selv fordi han truer deg. Du er redd, og det kan føles som at det derfor er riktig å gå tilbake til han. Ikke lytt til løgnene og trusslene hans. Det at han filmet dere osv, det er bare video, du overlever det. Mye verre og farligere å bli i et slikt forhold. Han har makt over deg så lenge du lar han holde på. 

For å avslutte forholdet ordentlig kan du skrive en avsluttende melding: Jeg har ikke gjort noe alt, og jeg vil ikke bli beskyldt for dette. Nå er forholdet slutt, vær snill og ikke kontakt meg igjen på noen som helst måte igjen.

Denne meldingen kan du sende etter du har skiftet passord, og ordnet så du kommer deg unna. Hvis du har noen ting hos han eller noe slikt. Bare prøve å glem det hvis det ikke er viktig. Hvis det er viktig så send noen til hente det. Dette her er vanskelig, men du skal ikke ha det slik du har fortalt lenger. Du bør heller ikke gå igjennom dette alene. Så snakk med noen du stoler på som kan gi deg støtte.

Lykke til :)

Anonymkode: 3748b...f52

Tusen tusen takk for at du tok deg tid til å skrive en så støttende melding. Jeg setter utrolig stor pris på det! Og jeg skal ta det med meg videre. Jeg skal sende han den meldingen du skrev og bli kvitt alt dette. Jeg må bare glemme han og komme meg videre! Jeg vet jeg fortjener bedre. Tusen takk igjen 

Anonymkode: 14910...1b1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du fortjener tusen ganger bedre enn dette. Du har fått kloke og gode råd her, og jeg ønsker deg alt godt i ditt nye liv uten en kontrollerende og maktsyk kjæreste! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke fortalt til noen at det er han som ber om å slette det ene og det andre. Min mor liker han fordi hun ikke vêr hvordan han er. Han ba meg om å ikke ha kontakt med kusinen min fordi hn ikke likte henne, og jeg slutta med det. Jeg har holdt alt til meg selv! Derfor klarte jeg ikke mer og skrev her inne.. Jeg ville bare høre råd! Jeg vet jeg ikke fortjener å bli behandlet sånn.. Ikke i det hele tatt! Han har gjort så mye mer mot meg som ikke er greit heller. Når vi har hatt sex så har hab filmet osv.. Og han pleier å true meg med de osv.. Jeg må bare si at han er utledning og det er jeg også. Derfor er det veeeldig vanskelig! 

Anonymkode: 14910...1b1

Dersom dette er sant,  noe jeg tror på måten du skriver på, så må du få hjelp hos noen som kan hjelpe deg. Det han gjør er å true, når han har filmet og bruker dette for å oppnå detbhan vil med deg, så er det helt klart trusler. Det hører hjemme hos politiet. Du har og rett på gratis bistandsadvokat om du utsettes for trusler og vold, også psykisk vold. 

Imidlertid bekymrer det meg at du skriver her inne fordi han med din id og tilgang til dine epostkontoer kan finne ut at du utlerer han, og det vil vel ikke være populært? Du må gå og snakke med noen, i løpet qv få timer så du får hjelp! 

Anonymkode: b61e1...8e0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk på at du har hele kg i ryggen når du nå skal komme deg ut av dette. Gå med hevet hodet og gi oss tilbakemelding på hvordan dette går. Klem, dersom du vil ta imot? 

Anonymkode: b61e1...8e0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jaana77

Har lest igjennom ditt innlegg og dine kommentarer. Gutten er sykelig sjalu. Om du hadde fortalt han om det, ville nok reaksjonen hans vært den samme. Så sjalu som han er, tror jeg du visste at han ikke syntes det var greit med guttevenner.. Spør deg selv om du kan leve med den sykelige sjalusien hans. Husk at livet er for kort til å kaste bort på noe eller noen som gjør deg mer ulykkelig enn lykkelig. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe du virkelig må komme deg ut av.... 

Var i en liknende situasjon for 10 år siden. Hadde det jeg trudde var beste kjæresten ever. Men med tiden som gikk ble jeg rett og slett manipulert. Det var ikke fb da, men heller nettby og andre ulike sider jeh ikke fikk lov til å ha. Han sjekket dataen min daglig, logger osv. 

Han nektet meg å gå ut blant andre, og hvis jeg var på jentekveld ringte han hver halvtime for å høre hvem hva hvordan. 

Guttevenner var min verste ting. Og etterhvert nektet han meg bruke sminke, tøy som hadde antydning til å vise kløft eller som var tettsittende. 

Han hadde meg rett og slett rundt lillefingeren. 

Men en vakker dag "våknet" jeg opp. Innså hvor galt dette var og gikk fra han. 

Jeg måtte ha politibeskyttelse, voldsalarm og besøksforbud fordi han tok helt av. Oppsøkte meg på jobb og slikt.... 

Mitt tips er, kom deg laaaaaangt unna! Fort som fy! Det er ikke verd det. Det finnes så møe Anna bra der ute! 

Anonymkode: 58c37...848

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Dette ligner exsamboeren min. Du har fått gode råd her. Håper du gjør noe med dette. Og start med å si sannheten til mora di.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Frida skrev:

Du fortjener tusen ganger bedre enn dette. Du har fått kloke og gode råd her, og jeg ønsker deg alt godt i ditt nye liv uten en kontrollerende og maktsyk kjæreste! 

Tusen takk. 

Anonymkode: 14910...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er noe du virkelig må komme deg ut av.... 

Var i en liknende situasjon for 10 år siden. Hadde det jeg trudde var beste kjæresten ever. Men med tiden som gikk ble jeg rett og slett manipulert. Det var ikke fb da, men heller nettby og andre ulike sider jeh ikke fikk lov til å ha. Han sjekket dataen min daglig, logger osv. 

Han nektet meg å gå ut blant andre, og hvis jeg var på jentekveld ringte han hver halvtime for å høre hvem hva hvordan. 

Guttevenner var min verste ting. Og etterhvert nektet han meg bruke sminke, tøy som hadde antydning til å vise kløft eller som var tettsittende. 

Han hadde meg rett og slett rundt lillefingeren. 

Men en vakker dag "våknet" jeg opp. Innså hvor galt dette var og gikk fra han. 

Jeg måtte ha politibeskyttelse, voldsalarm og besøksforbud fordi han tok helt av. Oppsøkte meg på jobb og slikt.... 

Mitt tips er, kom deg laaaaaangt unna! Fort som fy! Det er ikke verd det. Det finnes så møe Anna bra der ute! 

Anonymkode: 58c37...848

Beskyldte han deg for ting som ikke var sant heller?? Det er så trist at noen mannfolk er slik. Jeg vet at min er ekstrem sjalu! Jeg er så glad i han. Så det er vanskelig 

Anonymkode: 14910...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beskyldte han deg for ting som ikke var sant heller?? Det er så trist at noen mannfolk er slik. Jeg vet at min er ekstrem sjalu! Jeg er så glad i han. Så det er vanskelig 

Anonymkode: 14910...1b1

Hva er det ved ham som gjør at du er glad i han? Med tanke på det du har fortalt oss så klarer jeg ikke å se hva som skulle kunne oppveie alt det negative.

Anonymkode: c8eed...0cd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kom deg vekk. Han kommer til å kvele deg (ikke fysisk altså) psykisk

Anonymkode: a5ea6...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilen her er jo at du lar han få makt over deg ved å gjøre som han sier. Du skal ikke kutte ut sosiale medier fordi en mann sier det. Du skal si klart fra til han at du gjør som du vil, så lenge du er trofast mot han. Og du har rett til å møte dine kompiser uten å melde fra til han. Det får du si til han - klart og tydelig. Og sier du ikke fra til han hvordan det skal være, så er det du selv som er med på denne situasjonen. Ta ansvar.

Anonymkode: eb312...084

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja han er kontrollerende. Han sjekker tlf min konstant. Lar meg ikke ha snap, Instagram eller Facebook! Jeg har slettet alt fordi jeg elsker han så høyt. Han har til og med Appleiden min. Grunnen til at jeg ikke sa noe til han var fordi jeg trodde det var greit med kompiser osv! Jeg har prøvd å fortelle han at jeg aldri mer skal skjule noe for han osv.. 

Men han sier at jeg må tenke over problemer mitt og hvorfor vi er havnet oppi det! Så vil han høre gode grunner, og ikke grunner som at de er kompiser osv.. Eller at jeg angrer og unnskyld osv! 

Anonymkode: 14910...1b1

Kjære deg, det er han som har problemer IKKE du. Det er IKKE normalt å nekte kjæresten å ha facebook, instagram eller Facebook. Det er IKKE normalt å ha appleiden. Det er IKKE normalt å nekte kjæresten å ha venner. Han prøver å kontrollere deg og manipulerer deg, og du lar han få lov. Så du må nesten skylde deg selv.

Om noen år når du er eldre så vil du tenke på det forholdet der som en enorm bortkastelse av tid.

Anonymkode: bd056...4c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange gode råd her, ts. Du må komme deg unna uansett hvor vanskelig det kan være, for jeg kan love deg at det bare blir verre og verre om dere fortsetter sammen. En annen ting, bytt passord på alt. facebook, mail, apple-id, snap, instagram osv. Dette MÅ du gjøre snarest. Har han nøkkel hjem til deg, ts?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...