Gå til innhold

BeKind har endelig baby i magen <3


Gjest BeKind

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Privat UL var 1000ganger bedre! :nigo: Ingen tvil om at det er en gutt i magen :strix: men han liker ikke å vise seg fram da, så vi har fortsatt ikke bilde av ansiktet. Han ligger liksom med tryne ned i morkaka og nekter å snu hodet :fnise: stabeist. 

Jeg trodde alle fikk sånne fine UL bilder av profilen sånn at man ser nasen, men så feil kan man ta :fnise: Noen som ikke har sett ansiktet noe særlig hær? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho! Det var da endelig godt :) Sørens dritt at han hadde trynet i morkaka da. Typisk, ass :angry::fnise:
Jeg har fått fine profilbilder på vanlig UL, men da vi var på Haukeland i forbindelse med klumpfot så ville legen printe ut noen i 3D til oss. Men da ville hun bare spise på hendene sine, så fikk ikke se ansiktet noe særlig. Jeg synes bare det var søtt jeg da, men det er ikke alle som klarer å se at det faktisk er et ansikt bak der. "Der er jo nesen, dere ser vel det????" ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Weebs skrev:

Woho! Det var da endelig godt :) Sørens dritt at han hadde trynet i morkaka da. Typisk, ass :angry::fnise:
Jeg har fått fine profilbilder på vanlig UL, men da vi var på Haukeland i forbindelse med klumpfot så ville legen printe ut noen i 3D til oss. Men da ville hun bare spise på hendene sine, så fikk ikke se ansiktet noe særlig. Jeg synes bare det var søtt jeg da, men det er ikke alle som klarer å se at det faktisk er et ansikt bak der. "Der er jo nesen, dere ser vel det????" ;) 

Ja det var fint med en god opplevelse nå :hoppe: Han sov når vi kom inn, men med litt dunking i magen våknet han opp og sprellet rundt. Men ansiktet ble holdt ned til morkaka, så den er vel digg å kose med da :ler: Fikk bilde av tissen da, så det var litt moro. Skikkelig ståtiss :fnise: Kjenner jeg ikke gidder å betale flere tusenlapper for UL nå, så vi får barr vente til mars med å fotografere ansiktet :opplyser:  Det er søtt når de spiser på hendene sine :strix: Kosa seg sikkert med tott i munnen :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.10.2016 den 14.48, fridr skrev:

Weeee, der knøvla jeg meg endelig til å finne dagboka di! :fnise:

Såååå gøy å lese alt sammen! Bortsett fra om hun sure kjerringa, da... Men det virket jo som at flere visste hvordan hun kunne være. Djiiis. Jeg hadde også nekta å sett henne igjen.

Jeg har forresten også masse jævlige mareritt :sprettoy: Har det gått over for deg? Våkner opp helt paranoid, jo! :bond:Som oftest drømmer jeg at det er noen som skal drepe meg... Har heller ikke drømt noe om bebi! 

Så hyggelig :nigo: Den sure kjerringa får bare fortsette å være sur :fnise: Privat UL var en fiin opplevelse, så det var verdt pengene :) 

Noe dritt disse marerittene altså! Jeg har fortsatt skikkelig ekle mareritt innimellom, og jordmor forklarte at mange gravide har det sånn. Jeg har aldri drømt om babyen, bare om mord og sånn :bond: Skikkelig irriterende :fnise: Skjønner ikke hvorfor man får mareritt liksom :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såååå braaaa :nigo:

Er så sjalu på alle dere som har kommet så langt og fått sett både fingre og tær og ståtiss :fnise: Synes tida gåååår sååååå sakte mot neste UL... Får vel ikke se så veldig mye da heller, men da er man jo enda noen steg nærmere neste UL der man kanskje får sett noe :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, fridr skrev:

Såååå braaaa :nigo:

Er så sjalu på alle dere som har kommet så langt og fått sett både fingre og tær og ståtiss :fnise: Synes tida gåååår sååååå sakte mot neste UL... Får vel ikke se så veldig mye da heller, men da er man jo enda noen steg nærmere neste UL der man kanskje får sett noe :ler: 

Når du kommer like langt som jeg er nå ønsker du å være enda lengre på vei igjen :fnise: Men tiden etter uke 12 har gått vesentlig raskere enn 1.trimester, så jeg håper du også kommer til å oppleve det sånn :) For hver UL blir det noe mer å se på, og selv om det aller først lignet på en bamsemums er det liksom stor stas uansett :strix: Hvordan har du det ellers nå da? Greier du å slappe av litt selv om det alltid er en del bekymringer? Tiden går jo sent når man er bekymret også.. jeg er fortsatt bekymret, og vil nok til en viss grad være det hele svangerskapet  :rolleyes: 

Leste det du skrev om ømme pupper, og det har bekymret meg mye, men betydde tydeligvis ingenting. De sluttet å være ømme i uke 7-8 kanskje, og har siden da kun vært øm litt sånn av og til. Stressa mye for disse puppene, men er nå glad de ikke er vonde :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, herlig med positiv stemning og skikkelig ståtiss på privat UL! Hun teite dama kan bare ta seg en bolle, dere klarte å få en fin opplevelse til tross for henne. :5: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, juliane skrev:

Åh, herlig med positiv stemning og skikkelig ståtiss på privat UL! Hun teite dama kan bare ta seg en bolle, dere klarte å få en fin opplevelse til tross for henne. :5: 

Dama på privat UL visste hvem hun sure dama var da, for hun jobbet på sykehuset tidligere. Hun kunne godt forstå hva vi mente med utrivelig OUL :ler:  

Ståtiss var kjempegøy! :ler: Han hadde ganske full blære da, så det hadde nok sammenheng:laugh: Pappan forsto ikke først at tissen sto litt opp, så han ble liksom så stolt :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BeKind skrev:

Dama på privat UL visste hvem hun sure dama var da, for hun jobbet på sykehuset tidligere. Hun kunne godt forstå hva vi mente med utrivelig OUL :ler:  

Ståtiss var kjempegøy! :ler: Han hadde ganske full blære da, så det hadde nok sammenheng:laugh: Pappan forsto ikke først at tissen sto litt opp, så han ble liksom så stolt :fnise: 

Fydda :ler:  Håper ingen av oss møter på hun noe! Håper ikke det er på Ahus? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå oppdaterer jeg en sånnen jeg også :rolleyes:

Termin: 14.mars

På vei: 19+1

Igjen til termin: 148 dager - føles som en evighet :fnise: 

Kjønn: Gutt :babygutt:  Akkurat som magefølelsen sa :hjerte: 

Neste kontroll: I uke 24

Ultralyd: Ingen videre planlagte ultralyder

Liv i magen: Har kjent noen bobler inn i mellom fra midten av uke 18 som ikke føles som tarmbevegelser. Får kjenne om disse blir sterkere og oftere etterhvert :)  

Vektøkning: Æh, 4-5 kg på sist kontroll i uke 16. Sikkert mer nå. Har ikke akkurat spist så bra, så skjerpings :opplyser:  

Plager: Kaster fortsatt opp, i alle fall på morgenen, og det er jeg såå lei! Ellers er jeg sykt sliten og trøtt (kanskje ikke en plage).. Og så har jeg fått litt bekkenløsning. Kommer når jeg går "lengre" på hardt underlag, sitter lenge eller liggee rart. 

Cravings: Nei. Hadde en periode i 1.trimester hvor jeg hadde sykt lyst på romkake hele tiden, og spiste en hel del.. det var rart, for jeg har alltid hatet romkrem, og nå liker jeg det ikke igjen :ler: 

Søvn: Sovner ekstremt tidlig, men våkner også gjerne midt på natten uten å få sovnet igjen.        Er ofte oppe å tisser, og har en del mareritt.

Humør: Har hatt noen utbrudd, men kjenner meg ikke sint lengre :fnise: Har derimot flere dager jeg kan gråte av ingenting.. 

Utålmodig: Nja, jo, litt :ler: Gleder jo oss så fælt, så tiden kan godt gå raskere. 

Innkjøp: I og med at vi ikke har fortalt om graviditeten enda har vi avventet å kjøpe noe. Klær og sånn arver vi nok massevis av (har en flokk tante og onkelbarn). Jeg har ingen hastverk med å kjøpe ting og tang, og kommer nok ikke til å gå crazybananas. Hater shopping :fnise: 

Barnerom: Vi har et rom, men det er kontor i dag. Han skal sove inne hos oss lenge, så stresser ikke med barnerommet. 

Sykehusbagen: Det blir nok lenge til bagen pakkes.

Tanker om fødselen: Ikke tenkt på fødselen enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marimba skrev:

Fydda :ler:  Håper ingen av oss møter på hun noe! Håper ikke det er på Ahus? :P 

Haha :fnise: Neida, hun holder nok til på St. Olavs, så Ahus er antageligvis trygg ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde termin 14. mars med jr, det er jo litt gøy :) Men du, det er myyye morsommere å shoppe til
babyen enn seg selv. Jeg hater også shopping, men baby-/barnetøy er bare koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, A4-livet skrev:

Jeg hadde termin 14. mars med jr, det er jo litt gøy :) Men du, det er myyye morsommere å shoppe til
babyen enn seg selv. Jeg hater også shopping, men baby-/barnetøy er bare koselig.

Ja det er gøy :) Spent på når det faktisk blir fødsel da. Er det ikke svært få som faktisk fødes på termin? :klo: 

Jo, det er sikkert mye mer kosli å handle babytøy, men vet ikke helt hvor mye man trenger heller. Vi har 4 tante/onkel gutter under alderen 4 år, og alle søsken er ferdige med barn. Tenker det er mye man kan arve :) Ikke så fint med utvaskede bodyer da, men noe av det er sikkert brukbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt har jeg seriøst drømt bare om mord! Jeg ble fanget av en gal mann som ville se meg drepe andre, og tvang meg til å ta livet av tre andre menn inne i et mørkt rom :sprettoy: Drømmene mine er helt på tryne for tiden, og jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke heller drømmer fine babydrømmer om pjokken :rodmer: 

I gårkveld var det så kosli. Mannen kjente spark for første gang :hjerte: Jeg kjenner han bedre og bedre nå, og har kjent spark hver dag i noen dager nå, og i gårkveld sparket han kraftig ned mot blæra mi :strix: 

Så godt å ligge å kjenne på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spaaaark! Det er så fantastisk :strix: Jeg nyter hvert eneste spark og hver bevegelse jeg kjenner eller ser. Av og til vises de uten at jeg kjenner noe. Mystiske greier. 

Jeg har masse syke drømmer, men ingen så fæle som dine :haar: På tide å komme opp med noen koselige snart! Skjerpings. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I går var ikke en kosli dag. Jeg kjente ikke gutten vår en eneste gang, og det ødela hele dagen pga stress. Vet det ikke er sånn at man skal kjenne de hver dag i uke 20, men jeg synes det er rart. I en uke nå har jeg kjent liv flere ganger om dagen. Sparkene har vært såppas at mannen har kjent de, men i går var det helt stilt hele dagen :( Jeg dytta på magen, drakk kaldt, spiste sukker og drakk koffein. Ingenting :vetikke: Kjenner jeg får en kald og vond følelse, og har skikkelig angst for at ting ikke er bra nå. 

Endret av BeKind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I uke 23 gikk jeg over ett døgn uten å kjenne noe. Fikk litt angst fordi vi var på ferie i Spania og jeg følte meg fanget. Kunne drept for en doppler. Drakk brus og alt det der. Men de er faktisk så små på den tiden at de kan vri og vende på seg. Hvis de ligger og sparker inn mot ryggen er det så og si umulig å kjenne noe. Hvis du fortsetter å være bekymret skal du selvfølgelig ringe føden. Tipset jeg fikk der sist var å spise is, deretter å ligge på magen (eller halvveis på magen, spørs hvor stor magen er :)) i en time. Da er det lettere å kjenne noe hvis babyen sparker i en ny vinkel. 

Den følelsen du har nå er helt grusom, jeg vet :( Håper du har kjent noe i natt eller i morges. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente ingenting i overigår, og ble skikkelig bekymret. Har kjent noe hver dag i over en uke. Men i går når jeg våkna var det skikkelig sparkefest igjen :) Regner med at hun bare har snudd seg og lå en annen vei i overigår. Håper alt er i orden hos dere også, og at det bare var det som hadde skjedd :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for beroligende innlegg dere :) Jeg stresser nok lett for ganske mye, men vet liksom ikke hva som er normalt når det gjelder beveglesesmønster :klo: Jeg kjenner han typisk sånn 3-5 ganger om dagen, og når jeg først kjenner et spark holder han på i noen minutter. Ikke alltid jeg kjenner mer enn 5 spark, men det er kanskje normalt å ikke kjenne så mye mer/oftere i uke 20? :vetikke: 

 

Jeg dro i alle fall til jordmor på mandagen, og da begynte han å sparke :fnise: Jordmor fant hjertelyden ekstermt raskt og mente derfor han lå med ryggen utover og hadde sparket innover slik at jeg ikke kjente det. Han snudde seg når doppleren kom på, og jeg fikk "høre" sparkene samtidig som jeg kjente de fleste :hjerte: 

 

Jeg drakk en smoothie i sta og fikk to spark tilbake, men ikke noe sparkefest enda i alle fall. Håper han har det superfint der inne :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...