Gå til innhold

BeKind har endelig baby i magen <3


Gjest BeKind

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi kjøpte ingen ting før etter oul (eller, jeg kjøpte et par tøfler noen dager før), syntes det var greit å vite kjønn først. Tror vogn var det aller første vi kjøpte jeg. Men det er jo veldig koselig å gå og handle bittesmå klær da :rodmer: En ting jeg bare måtte ha var en sånn bamsedress fra H&M, de er så søte. Barnas Hus og Babyshop har gjerne masse gode tilbud før jul, og i tillegg har de romjulssalg og nyttårssalg. Barnas Hus har julekaldender med et nytt tilbud hver dag. Vi sparte noen tusen på det. Bl.a på Tripp Trapp-stol, vippestol, seng og lammeskinn. 

Typisk at koselig sparkesession måtte avsluttes med spying. Om ikke annet så kommer nok energien tilbake om en, tja, to-tre år kanskje :fnise: Neida, er ikke så ille altså. Jeg følte meg i god form fra begynnelsen av og har jo aldri vært så godt trent som da jeg var i permisjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen asså hæ?! Her inne har jeg tydeligvis ikke vært på en stund skjønner jeg. Ikke bare er du gravid, men du er jo over halvveis jo! :sjokkert: Her går det unna! Gratulerer så mye! Lykkelig på deres vegne over at det har klaffet og at du skal bli mamma :strix: Tenk det! Gratulerer så mye med guttebassen. Det er helt fantastisk å være guttemamma altså :rodmer:

Ble provosert over å lese om OUL-opplevelsen. Hvirdan kan slike mennesker være interessert i å jobbe med mennesker, babyer og fødsel?! Skjønte hun ikke at man bør være relativt empatisk og vennlig i dette yrket? man møter jo tross alt kvinner på sitt relativt sårbare. Blir helt matt og trist av å lese, men veldig godt at du har fått forståelse fra andre og ikke minst jordmoren du gikk til privat . Så godt hun kunne veie opp for den dårlige opplevelsen :)

Nyt graviditeten videre! Fin tid :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.10.2016 den 10.04, A4-livet skrev:

Vi kjøpte ingen ting før etter oul (eller, jeg kjøpte et par tøfler noen dager før), syntes det var greit å vite kjønn først. Tror vogn var det aller første vi kjøpte jeg. Men det er jo veldig koselig å gå og handle bittesmå klær da :rodmer: En ting jeg bare måtte ha var en sånn bamsedress fra H&M, de er så søte. Barnas Hus og Babyshop har gjerne masse gode tilbud før jul, og i tillegg har de romjulssalg og nyttårssalg. Barnas Hus har julekaldender med et nytt tilbud hver dag. Vi sparte noen tusen på det. Bl.a på Tripp Trapp-stol, vippestol, seng og lammeskinn. 

Typisk at koselig sparkesession måtte avsluttes med spying. Om ikke annet så kommer nok energien tilbake om en, tja, to-tre år kanskje :fnise: Neida, er ikke så ille altså. Jeg følte meg i god form fra begynnelsen av og har jo aldri vært så godt trent som da jeg var i permisjon. 

22 uker på lørdag, og vi tenker å handle en body eller to da, bare for å ha kjøpt noe :) Det er så mye søtt, men jeg hater sånn å shoppe, og kjenner jeg alltid blir motløs når jeg ser på babyklær :fnise: Det gir meg liksom så lite. Jeg er rar altså.. Skulle ønske jeg syntes det var det kosligste i verden, men alt det materielle rundt det å få barn opptar liten tid i hodet mitt. Å ligge å kjenne at han sparker og vender seg i magen er alt jeg bryr meg om :strix: Godt det ikke haster med innkjøp enda :) 

oi, jeg ser fram til at energien stiger om noen år :ler: 

På 29.10.2016 den 20.39, Sjela skrev:

Jamen asså hæ?! Her inne har jeg tydeligvis ikke vært på en stund skjønner jeg. Ikke bare er du gravid, men du er jo over halvveis jo! :sjokkert: Her går det unna! Gratulerer så mye! Lykkelig på deres vegne over at det har klaffet og at du skal bli mamma :strix: Tenk det! Gratulerer så mye med guttebassen. Det er helt fantastisk å være guttemamma altså :rodmer:

Ble provosert over å lese om OUL-opplevelsen. Hvirdan kan slike mennesker være interessert i å jobbe med mennesker, babyer og fødsel?! Skjønte hun ikke at man bør være relativt empatisk og vennlig i dette yrket? man møter jo tross alt kvinner på sitt relativt sårbare. Blir helt matt og trist av å lese, men veldig godt at du har fått forståelse fra andre og ikke minst jordmoren du gikk til privat . Så godt hun kunne veie opp for den dårlige opplevelsen :)

Nyt graviditeten videre! Fin tid :rodmer:

Tusen takk :strix: Her har det skjedd mye ja! 

Jeg var helt sikker på gutt fra starten av, så ble veldig glad. Alltid sett meg selv som guttemamma, men ville blitt like glad uansett selvfølgelig :hjerte: 

Jeg synes tiden går såå sakte da, så håper det går raskt til jul nå. Sykemeldt også, så dagene er lange. Føler jeg har vært gravid i 12 måneder nå :ler: 

Jordmoren min visste av gynekologen som utførte OUL, og forstod godt hva jeg mente med umenneskelig. Nå har både hun og dama på privat UL gitt meg empati over at jeg fikk akkurat den dama på OUL, så hvorfor hun får jobbe uten opplæring i empati skjønner jeg ikke :klo: Tydeligvis mange som syns hun er spesiell, selv om de påpeker at hun er svært dyktig da. 

Tenk om noe hadde vært galt med pjokken! Lurer på hvilken empati vi hadde fått da :vetikke: Heldigvis var ikke det tilfellet da :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er så lei av å spy! Begynner å lure på om morgenkvalmen faktisk kommer tll å gi seg, eller om det følger meg til fødselen :bond: Over 23 uker nå, men føler meg mer som i uke 8 :fnise: 

Men alt er verdt det til slutt :hjerte: Det er mye aktivitet inne i magen, og den både buler og hopper her og der :gravid: Både jeg og mannen har begynt å synge faste nattasanger til poden, og det er ubeskrivelig å kjenne at han sparker når vi setter i gang en sang :rolleyes: 

Ellers er hverdagen merkelig nok litt sånn som det var i kjæresteperioden :fnise: Mye følelser fra min side, flere tårer og mer lidenskap.. klisje til tusen :ler: Jeg er liksom helt nyforelska igjen:rodmer: 

Nei æsj nå føler jeg meg som ei skikkelig dølle her jeg sitter å savner mannen :ler: Dølledøll, på tide å lage seg frokost :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Termin: 14.mars

På vei: 24+3 

Igjen til termin: 112 dager - føles som en evighet 

Kjønn: Gutt :babygutt:  Akkurat som magefølelsen sa :hjerte: 

Neste kontroll: Uke 28 

Ultralyd: Uke 32 

Liv i magen: Ja :hjerte: Moro å se magen røre seg

Vektøkning: 7-8 kg. Kan godt stagnere nå, men da må jeg vell ta meg i nakkeskinnet. Er i dag 25 kg mer enn idealvekta mi. Det blir harde tider utover 2017 :bond: 

Plager: Kaster opp av og til, mest på morgenen. Ellers er ryggen og bekken smertefull, og det er lenge siden jeg har fått en god natts søvn. Jeg savner å sove på magen :fnise: 

Cravings: Nei. Eller, kan mat si mat generellt? :ler: Spiser alt! Sulten! 

Søvn: Sovner ekstremt tidlig, men våkner også gjerne midt på natten uten å få sovnet igjen.         Er ofte oppe å tisser, og har en del mareritt.

Humør: Sint, trist, lei, glad, nyforelska, forbannet, sprudlende, lykkelig, redd.. Heeeele pakka! 

Utålmodig: Ja. Gleder jo oss så fælt, så tiden kan godt gå raskere. 

Innkjøp: Har vogn, bilstol og dyne. Gidder ikke kjøpe klær altså. Hater å shoppe, selv om jeg trodde shopping av babyklær skulle bli litt moro. Må vell til slutt, men skal se an hva vi får og arver først :) 

Barnerom: Vi har et rom, men det er kontor i dag. Han skal sove inne hos oss lenge, så stresser ikke med barnerommet. 

Sykehusbagen: Det blir nok lenge til bagen pakkes.

Tanker om fødselen: Ikke tenkt på fødselen enda.

  •  
Endret av BeKind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 + 2

 

Kjenner jeg har det litt vanskelig for tiden.. (sytesyte)

Her i Trøndelag er det absolutt ikke noe 'julevær', men regn og mørke. Det påvirker nok humøret mitt ganske mye. 

Jeg greier heller ikke slappe av mer enn 2-3 dager om gangen. Med en gang mageboeren er litt roligere en dag blir jeg veldig redd. Jeg har ingen som helst tro på at kroppen min greier vanlige "kroppsgreier" :fnise: , og går liksom rundt å vente på å bli sviket av egen kropp. 

Det som kanskje gjør ukene aller tyngst nå er at jeg føler meg litt viggo-venneløs. Jeg har jo så mange nære venninner, men føler de tar mindre kontakt nå :vetikke: I alle fall de som ikke har barn.. Jeg kjenner at jeg savner forloveren min ekstra mye i denne tiden. Det er tungt at hun er borte når jeg er gravid. Hun ville ha vært så glad for baby, og skulle holdt han i dåpen :hjerte: 

Noen her som kjenner litt tyngre humør i mørketiden nå? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Dette var ei trivelig dagbok å lese nå på morgenkvisten :) Gratulerer så mye med gutt i magen! :rodmer: Jeg kan anbefale å føde på mars, altså! :jepp: Fødte på St. Olavs selv, veldig fornøyd med behandlingen jeg fikk der :) Men HJELPES, hvilket menneske var det du fikk på OUL?? Jeg satt her og måpte da jeg leste! Ikke greit å behandle folk sånn, og så med den salto-kommentaren da, gitt? :overrasket: Jeg hadde noen ekstra kontroller sist og var der to ganger, hadde veldig trivelige leger/jordmødre den gangen :) Har også tatt privat i Trondheim med samme dama to ganger, og hun er så hyggelig at jeg får lyst til å gi henne en knuseklem :fnise: 

Trønderværet om dagen virker negativt på meg også, blir skikkelig slapp og trist av det. Skulle gjerne likt å ha litt snø og stabil temperatur rett under 0 grader! :Nikke: Er også Viggo Venneløs, men det er nå bare sånn jeg er :plystre: Siden jeg er 100% sykmeldt kan det bli noen lange og tunge dager. Mitt tips er å bare ta seg en tur ut, se på klær osv og lag deg ei lita ønskeliste med ting til guttebassen :) Jeg har blitt utrolig flink til å se i butikker uten å kjøpe noe ;) Og for å piffe opp stemningen inne kan du dra for gardinene, sette på julemusikk og kanskje bake noe? Da kommer kanskje julestemninga snikende! Jeg er så trønderpatriot at det er tragisk, så her går det i Hans Rotmo og DDE ;) Vårres jul :hjerte:

Hvis du blir veldig bekymret angående bevegelser så er det bare å ringe jordmor, det gagner ingen at du skal gå rundt og bekymre deg :) Jeg er enda sjokkert over at kroppen min klarer å gro baby for andre gang. Den har jo ikke klart å holde seg selv gående de siste åra, liksom :ler: Jeg tror nok kvinnekroppen er skikkelig bad-ass når det kommer til graviditet. Når det først skal bæres fram barn så skal det gjøres skikkelig! :opplyser: 

Oi, det ble et langt innlegg. Sånn er det når man sitter hjemme og er isolert nærmest hele uka :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært her inne nå :sjenert: 

Så gøy å se at du har kommet så langt nå :nigo: Stas med bevegelse. Og ikke stas med bekymringer. Det er ikke lett å venne seg til disse bekymringene, for de går desverre ikke over. Bare endrer seg jo eldre ungen blir :sjenert: Men husk at det er alltid bedre med en sjekk for mye :klemmer: 

Så kjedelig at du føler nettverket er så lite. Men jeg er sikker på at det endrer seg når ungen kommer dersom du vil det. Jeg ble kjent med mange av å gå på babysvømming, babysang, barseltreff. Også var jeg med i en termingruppe på facebook. En for hele norge og en for sørlandet. Og der arrangeres det treff stadig :) Traff flere da jeg var gravid og surra hjemme med sykemelding også. Tror du det kunne vært noe for deg? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Annonse

  • 2 måneder senere...
Gjest BeKind

Hei alle dere :vinke: 

Selv om jeg tviler på at noen fortsatt sjekker innom her så føler jeg for å oppdatere. Jeg tror ikke jeg kommer til å bruke dagboka her inne lengre, men om noen titter innom igjen ønsket jeg å fortelle at alt er bra :) 

Den siste delen av graviditeten min var tøff. Sterk bekkenløsning, mye kvalme, høyt blodtrykk og dårlig form generelt. På termindagen var jeg så utslitt at jeg gråt i 7 timer i strekk, men baby ville ikke ut :bond: 

Jeg ble igangsatt med ballong 10 dager over termin. 2 timer etter at ballongen ble satt inn, kom den ut igjen. Da ble det satt inn modningstablett og etter 4 timer startet heldigvis riene. Jeg gikk fra 2-9 cm åpning på 2 timer. Fyyfaen så vondt!! Trodde jeg skulle dø! Da pressriene var i gang gikk hjertelyden til lillemann ned såppas at jordmoren min klipte meg opp. Ut kom en nydelig klump på 3500 kg med mørkt tjukt hår og kraftig skriking:hjerte: 

Altså, jeg ble SÅ nyforelska i det sekundet jeg fikk han at jeg ble helt ødelagt! De første 4 dagene gråt jeg i ett strekk. Jeg gråter fortsatt mye hver gang jeg ser på han, men det er lykketårer :hjerte: snart 3 uker gammel og helt perfekt! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hurra! Og gratulerer :strix: 

Jeg ble så glad når jeg så du hadde oppdatert her og jammen har du også fått den lille skatten din :hjerte: 

Så leit med den tunge slutten. Skjønte at det måtte være noe :( 

Jeg håper du ikke slutter å skrive her :sjokk: Jeg blir ihvertfall veldig glad om du fortsetter :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! Gratulerer! :nordvesta: Selvfølgelig leser vi. Veldig godt å høre at alt endte fantastisk :hjerte: Skulle bare mangle! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Hei alle sammen :) 

Jeg tenker å slette brukeren min her på KG.

Etter at lillmann kommtol verden har jeg ikke en gang sett her inne, og det er jo ekstremt lenge siden jeg har vært aktiv. Men i tilfellet noen kanskje skulle finne på å lese dette innlegget ville jeg bare si tusen takk før jeg sletter brukeren. Tusen takk for gode råd, samtaler og støttende ord. Gjennom prøveperioder, aborter, giftemål, dødsfall og svangerskap har det vært kjempegodt å være del i dagbøkene deres her inne. Når man bruker tid her inne føler man raskt at man kjenner de som sitter bak dagbøkene. Jeg kunne sitte å fortelle mannen om arbeidsdagene til Weebs, og husker jeg fortalte mamma når LilleMy endelig fikk to blå i 2015. Jeg følte rett og slett at jeg kjente dere, og jeg setter veldig stor pris på det. 

Er litt lei meg for at jeg ramla ut såppas mye, men kanksje en dag kommer jeg tilbake, og da skal jeg titte innom å si hei :) 

Og hvis dere lurer så går det veldig bra med både meg, mannen og den nye sjefen i huset :hjerte: Jeg hadde en tøff fødsel. Å bli mamma føltes overveldene allerede på sykehuset, og jeg gråt og gråt og gråt. Den første timen med søvn kom 3 dager etter fødsel. Jeg greide ikke slutte følge med på gullet, sjekket om han pustet til en hver tid. Jeg elsket den klumpen så mye at jeg ble livredd. Og som følge av angsten for at noe skulle gå galt, kom fødselsdepresjonen. Jeg fikk god hjelp via helsestasjon og kommune. Kom raskt inn på psykistrisk avdeling hvor jeg fikk samtaler. Mannen min ble værende hjemme fram til gullet var 3 mnd. Da begynte alt å føles bedre. 

Tiden etter har bare blitt bedre å bedre. Vi leker, går på babysvømming, babysang, besøker venner og triller turer. Vi koser, danser og søler med maten. Vi gjør alt uten om å sove :ler: Definitivt ingen sovebaby, å mor er totalt zoombie. I døgnet får jeg antageligvis fremdeles bare 3-4 timer søvn, men jeg begynner å bli vant det. Jeg har fremdeles permisjon, og blir hjemme i 2 mnd til ved uttak av ferie. Han blir nesten 1 år når jeg starter på å pappan tar over, og jeg grugleder meg. Tror det kan bli godt å komme tilbake, men det savnet kommer til å føles helt jævlig! 

Vi føler også at vi om ikke så alt for lenge ønsker å prøve igjen. Kanskje til sommeren/høsten. Men fram til det skjer så skal jeg bare nyte tiden sammen med min aller aller største favoritt :hjerte: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Takk for et veldig fint innlegg :) Håper likevel du ikke sletter deg og at du kommer tilbake når dere skal prøve på neste :hjerte:

Leit å høre om fødselsdepresjon pg tøff start mem veldig glad for å høre at det ble bedre :)

Lykke til:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...