Gå til innhold

Mindre sosial intelligent kjæreste, what to do??


Jenta92er

Anbefalte innlegg

Okei. Ikke for å virke dust eller noe men jeg har ett lite problem som faktisk er litt flaut. Typen min, er dum. Eller, han kan ting å sånt men når det kommer til det sosiale. Han henger sånn etter å forstår meg aldri. Når jeg bruker talemåter som ikke skal tas bokstavelig, så gjør han alltid det. Jeg prøver å skrive/snakke til han på en enkel måte slik at han skal forstå, men samtalene blir veldig tomme av den grunn. Helt ærlig føler jeg ofte at jeg snakker med ett barn. Å dere vet hvordan det er å prøve å forklare ett barn hva ironi er? vell, sånn følelse har jeg nesten hele tiden med typen min "/ jeg vet ingen liker å bli kalt dumme, og jeg prøver virkelig hardt for å snakke til han på ett nivå han forstår og uten at han skal føle at jeg er mammaen hans som prøver å lære han ting. Vi er begge 23, og vet at vi jenter ofte kan "modnes" litt fortere men, av og til tenker jeg bare, "er han virkelig så dum? Så lite der. Mindrevitende. Håpløs?" Hva kan jeg gjøre!? Vil så gjerne at han skal utvikle seg å kunne ha normale samtaler med meg, men hvor tolmodig skal jeg være? Har dere noen gode teknikker? Vil jo at han skal føle seg mann også, men er ikke så lett det når han er som en liten gutt. Noen som kjenner seg igjen?

hilsen helt normalt intelligent men frustrert jente 23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor forholder han seg ikke til ironi? 

Anonymkode: 32abf...d6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en form for aspergers...

Anonymkode: 64016...b84

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig å øke de forskjellige typer intelligenser, inkludert sosial intelligens, ved å gjøre spesielle øvelser

Anonymkode: cbbda...f1a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, ifølge KG har jo alle aspergers.

Anonymkode: bbe38...bb1

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor forholder han seg ikke til ironi? 

Anonymkode: 32abf...d6f

Ironi er ikke det værste, han tar det som regel. Mer den der at han ikke forstår bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som en form for aspergers...

Anonymkode: 64016...b84

 

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som en form for aspergers...

Anonymkode: 64016...b84

Haha! Nei, så gale er det ikke, men den der "åh hvorfor dater jeg heller ikke en eldre gutt." Men er han jeg vil ha, alt annet med oss fungerer bortsett fra en viss skille på nivået når det komme til sosial intelligens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du gi et eksempel på hva han ikke forstår? Jeg sliter litt med å forstå om han ikke et sosial nok for deg eller om han faktisk har et problem.

Anonymkode: c0ba2...05c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, ifølge KG har jo alle aspergers.

Anonymkode: bbe38...bb1

Dette blir en feil måte å se det på. På KG tar man opp ting som regel når man har problemer. Derfor kan det kanskje virke som om det er veldig mange slemme folk eller mennesker med diagnoser der ute. MEN egentlig er det bare at de er mer synlige på slike forum fordi det er de menneskene med diverse problemer det blir snakket om.

Du vil finne flere tilfeller av mistenkt x lidelse her på forumet enn i virkeligheten, fordi de lager flere tråder om det. Det er legitimt å vurdere slike ting. Så enten er kanskje TS partner under gjennomsnittlig smart, eller kanskje det feiler han et eller annet.

Virker han veldig smart på noen andre områder TS? Dersom han er flink på andre ting, tar en høyere utdanning osv, så er det rart at det sosiale skulle være så dårlig om det ikke feiler han noe. De sosiale og de mentale evnene våre er som regel ikke så langt fra hverandre. Det er uvanlig å være kjempesmart på noen områder og veldig dumme på andre, der er som regel noe galt om man ser store forskjeller

 

Anonymkode: 87b7c...ee1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan det ha seg at dere har blitt sammen i det hele tatt, hvis dere såvidt forstår hverandre og du må forklare alt for ham? Jeg prøver ikke være stygg, jeg bare lurer. Det er jo ofte slik man at man klikker godt i starten ved å ha gode samtaler før man blir sammen. Det er min erfaring hvertfall. Eller har dere vært sammen siden tenårene og sklidd fra hverandre etter hvert?

Anonymkode: 40857...969

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The Lost Dreamer
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som en form for aspergers...

Anonymkode: 64016...b84

Jeg har asperger og du har asperger. KG er rene aspergersfesten!

Endret av The Lost Dreamer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jenta92er skrev:

 

Haha! Nei, så gale er det ikke, men den der "åh hvorfor dater jeg heller ikke en eldre gutt." Men er han jeg vil ha, alt annet med oss fungerer bortsett fra en viss skille på nivået når det komme til sosial intelligens

Haha! Så gale er det ikke?

Han høres ut som en med asperger, jeg har selv asperger, mange av oss er minst like intelligente som dere, om ikke mer, og det er ikke alltid vi gidder å nedverdige oss til å "forstå" alt det dere forsøker å si oss uten å sette en korrekt benevnelse på ting.

For hør på deg selv:

36 minutter siden, Jenta92er skrev:

Okei. Ikke for å virke dust eller noe men jeg har ett lite problem som faktisk er litt flaut. Typen min, er dum. Eller, han kan ting å sånt men når det kommer til det sosiale. Han henger sånn etter å forstår meg aldri. Når jeg bruker talemåter som ikke skal tas bokstavelig, så gjør han alltid det. Jeg prøver å skrive/snakke til han på en enkel måte slik at han skal forstå, men samtalene blir veldig tomme av den grunn. Helt ærlig føler jeg ofte at jeg snakker med ett barn. Å dere vet hvordan det er å prøve å forklare ett barn hva ironi er? vell, sånn følelse har jeg nesten hele tiden med typen min "/ jeg vet ingen liker å bli kalt dumme, og jeg prøver virkelig hardt for å snakke til han på ett nivå han forstår og uten at han skal føle at jeg er mammaen hans som prøver å lære han ting. bla bla bla bla

Ikke for å virke dust eller noe? Hvem snakker egentlig på den måten? Ikke en mor som snakker til et barn i alle fall.

Og dersom du absolutt ønsker å føle dg så høyt hevet, hvorfor ikke starte med å lære å skrive norsk, sette punktum der det skal være, uttrykke deg litt mer forståelig?

Anonymkode: 600bc...f2c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest cheshirecat
8 minutter siden, The Lost Dreamer skrev:

Jeg har asperger og du har asperger. KG er rene aspergersfesten!

Han har ikke asbergerer! Han er psykopat!! Dump! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha! Så gale er det ikke?

Han høres ut som en med asperger, jeg har selv asperger, mange av oss er minst like intelligente som dere, om ikke mer, og det er ikke alltid vi gidder å nedverdige oss til å "forstå" alt det dere forsøker å si oss uten å sette en korrekt benevnelse på ting.

For hør på deg selv:

Ikke for å virke dust eller noe? Hvem snakker egentlig på den måten? Ikke en mor som snakker til et barn i alle fall.

Og dersom du absolutt ønsker å føle dg så høyt hevet, hvorfor ikke starte med å lære å skrive norsk, sette punktum der det skal være, uttrykke deg litt mer forståelig?

Anonymkode: 600bc...f2c

Hei! Takk for svar. Jeg er ikke noe god på oppbygging av tekster dessverre. Men, jeg liker faktisk ikke å hevde meg over noen, jeg blir veldig lei meg når andre føler det slikt. Vil bare gjerne at han er mer på bølgelengde med meg når vi snakker sammen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, The Lost Dreamer skrev:

Jeg har asperger og du har asperger. KG er rene aspergersfesten!

Siden aspergere ofte blir delvis eller mer ufør og blir stresset blant folk, så ville det ikke overraske meg om de er mer representert på forum som dette,.

La oss si du går ute på torget i en menneskeflokk på 500. Her finner du 1 med asperger som måtte ut og handle

Så går du inn på et forum med 500 brukere. Her finner du 8 med asperger som er uten helt eller delvis uten arbeid, som ikke liker å gå ut blant folk.

På samme måte er det er flere med psykiske, fysiske lidelser og introverter på KG enn i en tilfeldig gruppe "der ute". Fordi disse trenger mer tid hjemme og bruker da mer PC og mer tid på forum.

KG-livet er ikke en nøyaktig representant for samfunnet for øvrig

Anonymkode: 87b7c...ee1

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest The Lost Dreamer
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden aspergere ofte blir delvis eller mer ufør og blir stresset blant folk, så ville det ikke overraske meg om de er mer representert på forum som dette,.

La oss si du går ute på torget i en menneskeflokk på 500. Her finner du 1 med asperger som måtte ut og handle

Så går du inn på et forum med 500 brukere. Her finner du 8 med asperger som er uten helt eller delvis uten arbeid, som ikke liker å gå ut blant folk.

På samme måte er det er flere med psykiske, fysiske lidelser og introverter på KG enn i en tilfeldig gruppe "der ute". Fordi disse trenger mer tid hjemme og bruker da mer PC og mer tid på forum.

KG-livet er ikke en nøyaktig representant for samfunnet for øvrig

Anonymkode: 87b7c...ee1

Skjønner hva du mener. Jeg ser bare at det altfor ofte blir foreslått for folk at den de snakker om har asperger. Litt for ofte føler jeg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Jenta92er skrev:

Hei! Takk for svar. Jeg er ikke noe god på oppbygging av tekster dessverre. Men, jeg liker faktisk ikke å hevde meg over noen, jeg blir veldig lei meg når andre føler det slikt. Vil bare gjerne at han er mer på bølgelengde med meg når vi snakker sammen.

Ja, det skjønner jeg godt. Men du kommer ikke dit ved å være nedlatende overfor ham, slik du er i innlegget ditt. Jeg tror du kan fikse en god del av det du føler er problemet mellom dere ved å gå litt inn i deg selv og tenkte om det er noe du også kan bidra med, forsøke å se verden gjennom hans øyne og fra hans ståsted, for eksempel. Kanskje du lærer noe nytt av det. Kanskje ikke dere er så ulike når dere ser bort fra en del av de tingene du kanskje er vant med hos andre (venner og familie). Kanskje du fortstår han på en annen måte, dersom du angriper problemet fra en ny vinkel, en litt mindre "Jeg er bra, han er dust"-måte enn slik du gjør i HI.

Jeg har selv en kjæreste som er av samme sorten som meg, og muligens også kjæresten din, han kan virke rent ut naiv enkelte ganger. Men dersom man tar seg den tiden det tar å sette seg inn i hvordan hodet hans fungerer, så er det rent fascinerende. Han forstår faktisk ekstremt mye, og jeg må bare melde pass i blant, når jeg forstår hvordan tankerekkene hans har gått for å komme frem til det han er kommet frem til.

Han er genuint snill. Jeg kan ikke tenke meg noen snillere og bedre fyr. Jeg ville ikke ha byttet ham bort mot tusen mer sosialt intelligente fyrer.

Og jeg synes sånne menn fortjener å ha noen som tar seg tid til dem, og setter pris på dem.

Jeg vet jo ikke om kjæresten din egentlig er sånn som min. Men uansett hvorfor han er som han er så synes jeg du skal tenke på det slik: Dersom han ikke er slem mot deg, dersom han er god og du liker han, så må du for all del ikke forandre på ham! Du kan ikke forandre noen andre. Du kan endre innstillingen din, det er det hele.

Lykke til i alle fall :)

Anonymkode: 600bc...f2c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er ikke så gamle. Jeg husker at når jeg var på din alder var jeg veldig opptatt av eldre gutter. Nettopp fordi jeg følte at mange gutter på min alder var umodne, nesten på grensen til dum. Blir vanskelig å vite om det er bare litt umodenhet som vil forsvinne eller om det er noe annet så lenge du ikke kommer med noen eksempler. 

Anonymkode: dea36...3a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en gang en kjæreste som var relativt dum. Han lirte av seg så mye rart at jeg synes det var pinlig å ha han ute blandt folk.

Han hadde ingen diagnoser men sa det som falt han inn. Jeg var sammen med han fordi jeg synes han var ufattelig sexy men det varte ikke lenge, å kunne diskutere med partneren trumfet utseendet til slutt og han fortjente også ei som ikke "så ned" på han.

Anonymkode: a1d93...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...