Gå til innhold

Hva har man på seg når man har gips på benet?


stemorrollen

Anbefalte innlegg

Jeg har klart å brekke foten på trampoline, må operere neste uke og blir gående med gips de neste 2 måndene..
Jeg merker at jeg ikke har så mange underdeler som passer over gipsen, og finner ikke så mye insp. på nett. Har dere noe forslag til underdeler som er relativt varme, og som samtidig ser bra ut? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har man gips på beinet, så gir man faen i mote og det å se "bra ut". Man tar på seg joggebuksene og tar imot omsorgen som kommer. ^^

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Timza skrev:

Har man gips på beinet, så gir man faen i mote og det å se "bra ut". Man tar på seg joggebuksene og tar imot omsorgen som kommer. ^^

Har ikke noe imot å ha på meg joggebukser heller :) Men jeg vil ikke at folk skal syntes synd på meg.. Vil kunne leve så vanlig som mulig, og kunne kle meg relativt fint om jeg føler for det.

Endret av stemorrollen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stemorrollen skrev:

Jeg har klart å brekke foten på trampoline, må operere neste uke og blir gående med gips de neste 2 måndene..
Jeg merker at jeg ikke har så mange underdeler som passer over gipsen, og finner ikke så mye insp. på nett. Har dere noe forslag til underdeler som er relativt varme, og som samtidig ser bra ut? :klo:

"HAR DU DIN EGEN STIL?. I Huset Venture har vi en unik erfaring med produktion af hjælpemidler i tekstil og fremstilling af tøj til mennesker med handicap. Vi går meget op i, at vores produkter er smarte og præsentable og passer til den enkelte persons smag.

Vi producerer og leverer både til privatpersoner, institutioner, hospitaler, kommuner og dagtilbud. Vores faglighed er i top, og vi tilpasser altid produkterne til netop dig, både hvad angår funktionalitet og design.

Vi producerer følgende produkter:

...

Bukser til f.eks. gipsben http://storkobenhavn.husetventure.dk/hjaelpemidler/

 

 

 

Anonymkode: c8fb6...d4b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, drop-dead skrev:

Skjørt og kjoler? 

Tenkte det er lettest! Men jeg er ikke så veldig skjørt/kjole type, veldig sjeldent i hvert fall..

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er buksene http://storkobenhavn.husetventure.dk/hjaelpemidler/#!mg_cd=32

Men man får jo kjøpt treningsbukser med hel åpning på sidene også :) Du kam jo kjøre en sporty stil i denne perioden.

Har du gips på selve benet eller nederst på fotblad/ ankel?

Bukser og Specialbukser

Anonymkode: c8fb6...d4b

Så sykt smart!! Hvor mye koster det? Må jeg da sende dere antrekk som jeg vil fikse? Jeg har gips opp til rett under kneet.

Endret av stemorrollen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stemorrollen skrev:

Tenkte det er lettest! Men jeg er ikke så veldig skjørt/kjole type, veldig sjeldent i hvert fall..

Så sykt smart!! Hvor mye koster det? Må jeg da sende dere antrekk som jeg vil fikse? Jeg har gips opp til rett under kneet.

Jeg tror de selger disse ferdige. Men du kan evt få noen til å sy om noen bukser for deg og sette i borrelås på sidene, dersom du ikke velger å kjøpe slike som avbildet eller lignende

Anonymkode: c8fb6...d4b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stemorrollen skrev:

Tenkte det er lettest! Men jeg er ikke så veldig skjørt/kjole type, veldig sjeldent i hvert fall..

Så sykt smart!! Hvor mye koster det? Må jeg da sende dere antrekk som jeg vil fikse? Jeg har gips opp til rett under kneet.

Hei

Nå så jeg at de også har skredder http://storkobenhavn.husetventure.dk/sy-og-design/skraedderi/

Du kan jo kontakte de og høre

Evt kanskje finnes lignende tilbud i Norge?

Anonymkode: c8fb6...d4b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, stemorrollen skrev:

Tenkte det er lettest! Men jeg er ikke så veldig skjørt/kjole type, veldig sjeldent i hvert fall..

Så sykt smart!! Hvor mye koster det? Må jeg da sende dere antrekk som jeg vil fikse? Jeg har gips opp til rett under kneet.

Det blir sikkert billigere å få en skredder i Norge (helst i nærheten av der du bor) til å sy om bukser for deg, med tanke på frakt og at det firmaet i linken er i Danmark. Du kan joevtt  ta med bildet av buksen i linken til skredderen

Anonymkode: c8fb6...d4b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, stemorrollen skrev:

Jeg har klart å brekke foten på trampoline, må operere neste uke og blir gående med gips de neste 2 måndene..
Jeg merker at jeg ikke har så mange underdeler som passer over gipsen, og finner ikke så mye insp. på nett. Har dere noe forslag til underdeler som er relativt varme, og som samtidig ser bra ut? :klo:

Under en slik bukse med åpning på siden, ville jeg valgt å ha en tøyelig ullongs i noen str større enn det du bruker til vanlig

Anonymkode: c8fb6...d4b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Adidas har treningsbukserni ensfarget svart, med glidelås til kneet. MX sport selger de til 349. Bruker de til innebukser, men går fint å gå ute med og. 

Anonymkode: 7546c...1d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Adidas har treningsbukserni ensfarget svart, med glidelås til kneet. MX sport selger de til 349. Bruker de til innebukser, men går fint å gå ute med og. 

Anonymkode: 7546c...1d3

Glidelås fra kneet og opp, eller fra kneet og ned?

For gipset ben hjelper det jo ikke mye om buksen er åpen kun fra kneet og ned dersom det er for trangt å komme nedi buksebenet med gipsen på

Anonymkode: c8fb6...d4b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glidelås fra kneet og opp, eller fra kneet og ned?

For gipset ben hjelper det jo ikke mye om buksen er åpen kun fra kneet og ned dersom det er for trangt å komme nedi buksebenet med gipsen på

Anonymkode: c8fb6...d4b

Fra kneet og ned. Du klarer fint å få gips inni en slik bukse når gipsen er fra kneet og ned. Finnes også adidasbukser med ulik benvidde og glidelås i siden. Kom deg på en sportsbutikk så ser du. (Noen må da kunne kjøre deg, og få lånt en senterrullestol til deg? Alle butikker med respekt for seg selv har tilgjengelig rullestol.) Trenger du andre hjelpemidler kontakter du kommunen din. Dusjstol kan de låne deg og andre praktiske ting.

Anonymkode: 7546c...1d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fra kneet og ned. Du klarer fint å få gips inni en slik bukse når gipsen er fra kneet og ned. Finnes også adidasbukser med ulik benvidde og glidelås i siden. Kom deg på en sportsbutikk så ser du. (Noen må da kunne kjøre deg, og få lånt en senterrullestol til deg? Alle butikker med respekt for seg selv har tilgjengelig rullestol.) Trenger du andre hjelpemidler kontakter du kommunen din. Dusjstol kan de låne deg og andre praktiske ting.

Anonymkode: 7546c...1d3

Tusen takk! Skal sjekke det ut. Det hadde vært praktisk med rullestol! Blir fort sliten av å gå med krykker.. Har heldigvis badekar, så får ligge med foten utenfor badekaret :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stemorrollen skrev:

Tusen takk! Skal sjekke det ut. Det hadde vært praktisk med rullestol! Blir fort sliten av å gå med krykker.. Har heldigvis badekar, så får ligge med foten utenfor badekaret :P

Du vet at apotekene selger dusjbeskyttelse for gips? https://www.apotek1.no/produkter/dusjbeskyttelse-ved-saar-og-skader-12568

 

Anonymkode: c8fb6...d4b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...