Gå til innhold

Hundeutstyr fra biltema. Noen med erfaring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det grei kvalitet? Tenkte på sele, seng og div leker. Ser ut som mye er mye rimeligere enn dyrebutikkene.

Anonymkode: 76f5a...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har seng (den i "skinn") til hunden vår, han liker den veldig godt. Virker til å være ganske solid, ser pen ut, enkel å holde ren og hunden sover godt oppi den. Vi har en liten hund (10 kg-ish) så det er mulig den ikke er solid nok for store hunder. Bruker dessuten hundeposene derfra, sånn 3 for ett-eller-annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Lurte på å kjøpe deb første selen der i fra siden de vokser så fort til å begynne med. Vil jo ha en som sitter godt hele tiden, men å bytte ut annen hver mnd når de koster 2-400kr virker litt bortkastet. Regner med at han blir ganske stor til slutt. 

Får kjøre ut å se på sengene og. 

Anonymkode: 76f5a...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt diverse gjennom mange år. Kvaliteten varierer, men jeg synes likevel det er verdt det. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klaveret

Min erfaring er også at kvaliteten varierer, man må se an hver enkelt ting og bedømme selv. Man kan absolutt gjøre gode kjøp på Biltema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har seng, sporline og lekegris som er kjøpt der, veldig fornøyd.

Anonymkode: 6f417...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kjøpt en oransj hundesele der, veldig fornøyd. Den er god å ha på for hunden, og det er refleks i sømmene. Virker ganske solid.

Anonymkode: 19dd7...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skinn hundeseng derfra, godt brukt av 15 kg hund. Like fin enda :)

Anonymkode: aeffa...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt okei. Særlig fint til valper som uansett vokser ut av tingene fort. Har du stor hund - sjekk kroker og spenner på seler, kobbel og halsbånd, noe er solid og holder bra, mens noe har røket når en vilter, stor valp røsker til. Skaisengene er ikke like gode som de originale Biabedene (blir flate litt raskere, tåler skraper litt dårligere), men absolutt verdt det man betaler for dem. Reflekskoblene de har nå liker jeg godt, solide kroker, plastbånd som ikke blir våte og ekle i regn og snøvær, og kjempegod refleks - veldig greit til turer langs veien.

Anonymkode: 7e785...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sporsele og sporline fra Biltema, og en del leker. Brukte den orasje sporselen til valpen vår mens den fortsatt vokste, siden de er billige og valpen vokser raskt ut av den. I etterkant har jeg kjøpt en annen sele med bedre passform til hunden vår. Sporlina er helt ok, anbefaler den i tøy og ikke den i plastikk siden den i plast blir veldig glatt når den blir våt. Lekene har helt ålreit kvalitet, men pipeleker i plast dør ila. 15 min.

Kobbelene til 19 kr er helt ok, men har opplevd at kroken plutselig har gitt etter og at hunden min har kommet seg løs i situasjoner hvor det er dumt med løs hund. Men de funker greit som ekstrakobbel å ha liggende i bilen i tilfelle man har glemt bånd eller trenger et ekstra. Billig er det også, hvis du har en som tygger på båndet :P

Endret av Surriball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker å kjøpe en skikkelig sele når han begynner å nærme seg ferdig utvokst ja, men de vokser jo så fort i begynnelsen så da er der greit med noe rimeligere.

 

Anonymkode: 76f5a...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte også sele derfra når bikkjedyra var små. De vokser jo så grasalt fort at det er greit å ha noe som man bare kan kaste etterpå, enten om det er for liten eller fordi den er tygd opp av valpetenner :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har noen leker og den "skinnsengen" til min hund. Er veldig fornøyd med det jeg har. Ikke prøvd sele, halsbånd og kobbel.

Har du tatt en titt på utstyret som Høøks selger? Det er en grei pris på, og jeg er veldig fornøyd med det jeg har (sele, halsbånd, kobbel og dekken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har både en tøyleke, kobbel og Biabed-kopien fra Biltema. Kobbelet har vært litt ymse kvalitet på, men ellers er jeg fornøyd :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt kobbel og seng på biltema. Helt greie produkter. Sele kjøper jeg på ebay, siden jeg der får tak i Puppiakopier til en rimelig penge. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest førstedamen

Greit med biltema, men ikke sele til stor hund. Mange av sømmene er dålige og kan rakne, det samme med lenke og halsbånd, men har å sporline og den er god kvalitet fra biltema. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute i dag og kikket. Var ikke så godt utvalg, men kjøpte med meg et teppet til buret, en lenke og en sele i str 2. Aner jo ikke om den passer når jeg får han, men hvis ikke får vi bare kjøpe ny da. Husker ikke hvor fort de vokser, men på dette bildet er han 3 uker. Ganske stor allerede syns jeg så blir jo usikker på om den blir for liten

image.jpeg

Anonymkode: 76f5a...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God erfaring med den "skinn"sengen. Hadde neppe turt å kjøpe kobbel og sele/halsbånd derfra til en litt sterk hund eller hund som drar derimot, viktig at det er litt kvalitet på utstyret da.

Anonymkode: 027a8...f9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg tenker å kjøpe sele fra dyrebutikk etterhvert, men så regner som sagt med at biltema funker de første månedene.

 

Anonymkode: 76f5a...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...