Gå til innhold

Bør jeg holde meg hjemme fra jobb i morgen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har 38,4 i feber og muskelsmerter, men er så i tvil om hva som er riktig å gjøre i henhold til jobb..

Hva mener dere?

Anonymkode: 9a8f0...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, Chiquita skrev:

Det kommer vel Ann på hvordan formen er i morgen, og hvilken jobb du har...

Jeg jobber i butikk

 

TS

Anonymkode: 9a8f0...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Det er relativt høy feber. Om jeg var deg ville jeg tatt en egenmelding i morgen for å gjøre sykdomsforløpet kortere. Sov mye, drikk mye. God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er influensk og nyser og hoster er det ærlig talt best at du holder deg hjemme for ikke å smitte kolleger. Er det "bare" feber og muskelsmerter må du nesten bare se det an når du våkner, men det er naturligvis lurt å stå opp tidlig så du får sagt fra tidlig hvis du holder deg hjemme. Noen paracet/ibux og næringsrik drikke kan gjøre underverker, men er du for dårlig, så er du for dårlig.

Anonymkode: 5bc17...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Citronella skrev:

Det er relativt høy feber. Om jeg var deg ville jeg tatt en egenmelding i morgen for å gjøre sykdomsforløpet kortere. Sov mye, drikk mye. God bedring.

Høy feber er det vel ikke, men det er ikke så relevant. Det er formen som betyr noe. Jeg har vært på skole/jobb osv. med 40 i feber, mens jeg andre ganger har vært utslått når temperaturen knapt har steget over 38. Se an formen, er du syk så er du syk, og da blir du hjemme. God bedring!

Anonymkode: 60440...d59

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Citronella
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høy feber er det vel ikke, men det er ikke så relevant. Det er formen som betyr noe. Jeg har vært på skole/jobb osv. med 40 i feber, mens jeg andre ganger har vært utslått når temperaturen knapt har steget over 38. Se an formen, er du syk så er du syk, og da blir du hjemme. God bedring!

Anonymkode: 60440...d59

Jeg skrev relativt høy feber. Noen blir utslått av 38, noen takler 40 greit. Og med muskelsmerter så kan det være influensa, og det krever at man bør holde seg i ro. Men selvfølgelig; TS får selv ta denne vurderingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er influensk og nyser og hoster er det ærlig talt best at du holder deg hjemme for ikke å smitte kolleger. Er det "bare" feber og muskelsmerter må du nesten bare se det an når du våkner, men det er naturligvis lurt å stå opp tidlig så du får sagt fra tidlig hvis du holder deg hjemme. Noen paracet/ibux og næringsrik drikke kan gjøre underverker, men er du for dårlig, så er du for dårlig.

Anonymkode: 5bc17...3c8

Minner om at influensa er mer alvorlig og sjeldnere enn nysing og forkjølelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, mini-mio skrev:

Kan du ikke se an det i morgen?

Ofte blir det da vanskeligere for jobben å få inn vikar hvis det trengs.

Jeg hadde tatt syk egenmelding.

En kollega kom på jobben her om dagen med hoste, feber og vond hals. Kan ikke si sikkert, men mistenker sterkt at hun smittet meg. Så nå er jeg syk (og flere andre). Great fun. Hadde vært bedre for arbeidsgiver om hun bare hadde blitt hjemme et par dager. Smittsomme greier folk har for tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...