Gå til innhold

Fysiske smerter fordi jeg ikke trives?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det mulig å få fysisk vondt i kroppen av å ikke trives et sted?

For en måned siden begynte jeg å kjenne en intens stikkende smerte i siden, bak ribbeina. Føles nesten som hold, men litt lenger opp. Det gjorde vondt hele tiden, og ble verre når jeg trakk pusten eller snudde meg i senga. Dette varte i flere dager, ble borte en dag eller to, og kom så tilbake. 

Jeg bor et sted nå hvor jeg absolutt ikke trives. Jeg har det ikke bra på skolen sosialt sett, og jeg bor i et (unnskyld) jævlig kollektiv, uten at jeg skal gå mer inn på dette. De siste månedene har det blitt til det at jeg kun er i forelesning, eller på rommet mitt, da slipper jeg å bli så frustrert over de jeg bor med hele tiden, eller at jeg ikke passer inn på skolen.

For en uke siden dro jeg hjem til foreldrene mine. Glemte alt om smerter, tenkte ikke på det overhodet, fordi jeg hadde absolutt ingen smerter. 

I dag kom jeg tilbake til byen og kollektivet, som jeg har gruet meg til hele uka. Pakket ut av kofferten og satt meg ned på senga. Så kom den intense smerten tilbake. 

Kan det virkelig være fordi jeg føler meg uvel her? Eller er det noe jeg bør dra til legen for?:/

Anonymkode: 62950...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kropp og hodet henger sammen på en underlig måte. Og følelser kan gjøre at man får fysiske smerter. 

Jeg hadde nok vurdert å flytte "hjem" igjen. Det fordi jeg vet hvor ille det er å ikke trives et sted, og hvor mye bedre livet mitt ble da jeg flyttet tilbake til hjembyen.

Du kan ta kontakt med legen, selvfølgelig. 

 

Anonymkode: 501f8...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. Du har nok rett. Når du er ukomfortabel så spenner musklene seg og hos deg kan det være det samme. Du får da på en måte "låst muskel".. Slik du beskriver det får jeg helt likt når jeg er stresset. 

Har du mulighet til å jobbe og starte utdanning til høst? Trivsel har ALT å si. Jeg flyttet en plass jeg ikke trivdes, flyttet hjem og ventet i 2 år for så å flytte en annen plass. Angrer ikke et sekund, og jeg er glad for st jeg ikke pinte meg selv gjennom det

Anonymkode: 0bf42...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er godt mulig kroppen forsøker å fortelle deg noe. Ting går ofte over i kroppen hvis man holder ut for lenge eller ikke forholder seg til følelser f.eks. Det skal man ta på alvor! Det er viktig å trives, og det blir mye mer behagelig for deg å omgås folk du slipper å grue deg til å være med/rundt.
Men sjekk gjerne opp i det med fastlegen for sikkerhetsskyld om det vedvarer :-) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt mulig at psykiske smerter manifisterer seg på en fysisk måte. Når jeg har vært i de verste periodene med depresjonen min har jeg hatt en nesten konstant rar smerte i brystet. Har også opplevd noe lignende de smertene du beskriver i tider jeg virkelig ikke har hatt det bra.

Hadde vurdert å skaffe hjelp og gjøre noe med livssituasjonen, da dette ikke kommer til å gå over av seg selv.

Anonymkode: 3722d...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått et fysisk smertesyndrom i nakkemusklene pga langvarige psykiske belastninger som barn, ungdom og vokse . Det har blitt så ille at det nå er en fysisk sykdom i tillegg, som jeg får behandling for i form av smertestillende injeksjoner og fysioterapi. Det er merkbare knuter i musklene og sterke smerter. Merker det også på fordøyelsen og på svetting. Så, ja, psykiske og sosiale belastninger kan til slutt sette seg i kroppen. 

Anonymkode: c04a5...71b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...