Gå til innhold

Drikkeleker - din favoritt?


Gjest Holititten

Anbefalte innlegg

Gjest Herr Heftig

Jeg liker sant eller usant. Det går på rundgang og man sier en påstand om seg selv. Og så skal de andre vise med tommel opp eller ned om de tror den er sann eller ikke. De som gjetter feil må drikke. Hvis alle gjetter riktig må den som stilte spørsmålet chugge. Hvis alle gjetter feil må alle (untatt spørsmålstilleren) chugge. Vi er ikke så nøye på det da, så man drikker som regel når an føler for det. Og all påstandene må formuleres positivt (trust me, det er viktig).

Ulovlig spørsmål: Jeg har aldri gått på byen uten å bestille jæger.

Ulovlig spørmål: Jeg har aldri strøket på eksamen.

Lovlig variant: Jeg bestiller alltid jæger når jeg er på byen.

Lovlig variant: Jeg har strøket på en eksamen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Holititten
12 minutter siden, Herr Heftig skrev:

Jeg liker sant eller usant. Det går på rundgang og man sier en påstand om seg selv. Og så skal de andre vise med tommel opp eller ned om de tror den er sann eller ikke. De som gjetter feil må drikke. Hvis alle gjetter riktig må den som stilte spørsmålet chugge. Hvis alle gjetter feil må alle (untatt spørsmålstilleren) chugge. Vi er ikke så nøye på det da, så man drikker som regel når an føler for det. Og all påstandene må formuleres positivt (trust me, det er viktig).

Ulovlig spørsmål: Jeg har aldri gått på byen uten å bestille jæger.

Ulovlig spørmål: Jeg har aldri strøket på eksamen.

Lovlig variant: Jeg bestiller alltid jæger når jeg er på byen.

Lovlig variant: Jeg har strøket på en eksamen.

Den høres gøy ut, blir sikkert bedre og bedre jo mer man drikker hehe:fnise: Hvorfor er det egentlig viktig at påstandene skal formuleres positivt? Har ikke vært borti akkurat det før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Holititten skrev:

Den er tydeligvis en favoritt blant mange, skjønner jeg! Hvilken er den andre du har prøvd?

Husker ikke hva den het.. blå rose, tror jeg den het. 

"Utstyr: 1 eller flere kortstokker (kommer ann på hvor mange som deltar)

Kortene spres utover bordet hulter til bulter.

Førstemann starter med å trekke et kort, om kortet han trekker er av tallene 2-10 så skal vedkommende telle med klokken rundt bordet det antallet kortet forteller. Vedkommende som kortet havner på skal ta så mange slurker som tallet på kortet sier. Om man trekker et bilde kort kan vedkommende som trekker kortet velge hvem som skal drikke og hvor mange slurker mellom 1-15. Ess er et bildekort. Den som har drukket, trekker neste kort. Selvfølgelig for de mest tolerante så kan kortene som trekkes legges under i bunken igjen"

glemte nesten - har jo også spilt Jeg har aldri, er fin den så lenge man kommer på 
morsomheter og si :)

Endret av marleneK92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Holititten
2 minutter siden, marleneK92 skrev:

Husker ikke hva den het.. blå rose, tror jeg den het. 

"Utstyr: 1 eller flere kortstokker (kommer ann på hvor mange som deltar)

Kortene spres utover bordet hulter til bulter.

Førstemann starter med å trekke et kort, om kortet han trekker er av tallene 2-10 så skal vedkommende telle med klokken rundt bordet det antallet kortet forteller. Vedkommende som kortet havner på skal ta så mange slurker som tallet på kortet sier. Om man trekker et bilde kort kan vedkommende som trekker kortet velge hvem som skal drikke og hvor mange slurker mellom 1-15. Ess er et bildekort. Den som har drukket, trekker neste kort. Selvfølgelig for de mest tolerante så kan kortene som trekkes legges under i bunken igjen"

Den har jeg aldri spilt selv, men har hørt godt om den. Risikerer å måtte drikke mye dersom det ikke er så mange som spiller:skaal:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Holititten skrev:

Den har jeg aldri spilt selv, men har hørt godt om den. Risikerer å måtte drikke mye dersom det ikke er så mange som spiller:skaal:

Vi var fire så det ble mye innabords ja,
men jeg liker bussen går bedre på grunn av det er litt mer som skjer. 
Her så klagde de bare når de fikk f.eks ti slurker da :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig
13 minutter siden, Holititten skrev:

Den høres gøy ut, blir sikkert bedre og bedre jo mer man drikker hehe:fnise: Hvorfor er det egentlig viktig at påstandene skal formuleres positivt? Har ikke vært borti akkurat det før..

Fordi ellers er det vanskelig å vite hva man mener når man peker. Altså, bare unngå ord som aldri og ikke. Hvis du prøver den kommer du til å merke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei knekt er litt artig :)

  • 2-6 Svart kort = Drikke antall slurker kortet viser selv.
  • 2-6 Rødt kort = Velger hvem som må drikke antall slurker kortet viser
  • 7 = 7 gangen, den som bommer må drikke 1 slurk.
  • 8 = Regel. f.eks ikke lov til å drikke med venstre hånd, ikke lov til å si nei osv. (1 slurk i straff for hvert regelbrudd)
  • 9 = Merke. f.eks bilmerke, parfyme osv osv. den som ikke kommer på noe må ta 1 slurk.
  • 10 = Do-kort, ikke lov til å gå på do uten dette kortet.
  • Knekt = Den som får kortet reiser seg å roper hei knekt, siste mann må drikke.
  • Dame = Her har vi variert, avhengig av hvor gode i farten vi skal bli om det blir regel (altså 8 regler i spillet) eller ny runde med merke.
  • Konge = Den som får 4. kongen må drikke opp resten av det som er i glasset sitt.
  • Ess = Fossefall, alle starter å drikke samtidig med personen som fikk kortet, personen som sitter ved siden av han som fikk ess har ikke lov til å slutte med å drikke før vedkommende som fikk ess slutter, person nr 3 har ikke lov til å gi seg før person nr 2 gir seg med å drikke osv. (dumt å sitte sist med andre ord)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Holititten
9 minutter siden, SillyFlamingo skrev:

Hei knekt er litt artig :)

  • 2-6 Svart kort = Drikke antall slurker kortet viser selv.
  • 2-6 Rødt kort = Velger hvem som må drikke antall slurker kortet viser
  • 7 = 7 gangen, den som bommer må drikke 1 slurk.
  • 8 = Regel. f.eks ikke lov til å drikke med venstre hånd, ikke lov til å si nei osv. (1 slurk i straff for hvert regelbrudd)
  • 9 = Merke. f.eks bilmerke, parfyme osv osv. den som ikke kommer på noe må ta 1 slurk.
  • 10 = Do-kort, ikke lov til å gå på do uten dette kortet.
  • Knekt = Den som får kortet reiser seg å roper hei knekt, siste mann må drikke.
  • Dame = Her har vi variert, avhengig av hvor gode i farten vi skal bli om det blir regel (altså 8 regler i spillet) eller ny runde med merke.
  • Konge = Den som får 4. kongen må drikke opp resten av det som er i glasset sitt.
  • Ess = Fossefall, alle starter å drikke samtidig med personen som fikk kortet, personen som sitter ved siden av han som fikk ess har ikke lov til å slutte med å drikke før vedkommende som fikk ess slutter, person nr 3 har ikke lov til å gi seg før person nr 2 gir seg med å drikke osv. (dumt å sitte sist med andre ord)

Den var veldig lik til Ring of Fire, som er en av mine absolutte favoritter! Takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Holititten
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Drikkeleker er lavmål!

Anonymkode: 6da06...84d

Nå handler ikke tråden om folk liker drikkeleker eller ikke, men hvilke(n) drikkelek(er) folk liker best. Så ta negativiteten din et annet sted, du bidrar ikke til denne tråden. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker vi spilte Bullshit...

Alle er en eller annen shit bortsett fra Bull. F.eks Dogshit, Catshit, Flyshit og Cowshit.

La oss si Dogshit starter med å si "Catshit". Catshit må benekte med "Bullshit", Dogshit må spørre "Who's shit", Catshit må svare en eller annen shit, f.eks "Cowshit", Cowshit må benekte med "Bullshit", Catshit må spørre "Who's shit", Cowshit må svare f.eks "Flyshit" og sånn fortsetter det til noen feiler eller nøler eller gjør noe annet galt. Feil = tøm glasset.

Jeg har fortsatt en enkelt venn jeg kan si "Bullshit" til og får "Who's shit" rett tilbake fra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Holititten
21 minutter siden, ransfelt are skrev:

Husker vi spilte Bullshit...

Alle er en eller annen shit bortsett fra Bull. F.eks Dogshit, Catshit, Flyshit og Cowshit.

La oss si Dogshit starter med å si "Catshit". Catshit må benekte med "Bullshit", Dogshit må spørre "Who's shit", Catshit må svare en eller annen shit, f.eks "Cowshit", Cowshit må benekte med "Bullshit", Catshit må spørre "Who's shit", Cowshit må svare f.eks "Flyshit" og sånn fortsetter det til noen feiler eller nøler eller gjør noe annet galt. Feil = tøm glasset.

Jeg har fortsatt en enkelt venn jeg kan si "Bullshit" til og får "Who's shit" rett tilbake fra :)

Artig! Ser for meg en guttegjeng sitte med denne, men kanskje ikke like mye min egen jentegjeng..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Drikkeleker er lavmål!

Anonymkode: 6da06...84d

Var ikke det som var spørsmålet her da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Holititten skrev:

Artig! Ser for meg en guttegjeng sitte med denne, men kanskje ikke like mye min egen jentegjeng..?

... Bullshit - Who's shit - Cowshit - Bullshit - Who's shit - Flyshit - Bullshit - Who's shit - Frogshit - Bullshit - Who's shit - Catshit - Bullshit - Who's shit - Flyshit - Bullshit - Who's shit - Dogshit - Bullshit - Who's shit - Flyshit - Bullshit - Who's shit - Catshit - Bullshit - Who's shit - Cowshit - Bullshit - Who's shit - Bullshit - DRIKK!

Vi var gutter ja. For 30 år siden :)

Nå er vi gubber som mimrer :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Holititten
1 minutt siden, ransfelt are skrev:

... Bullshit - Who's shit - Cowshit - Bullshit - Who's shit - Flyshit - Bullshit - Who's shit - Frogshit - Bullshit - Who's shit - Catshit - Bullshit - Who's shit - Flyshit - Bullshit - Who's shit - Dogshit - Bullshit - Who's shit - Flyshit - Bullshit - Who's shit - Catshit - Bullshit - Who's shit - Cowshit - Bullshit - Who's shit - Bullshit - DRIKK!

Vi var gutter ja. For 30 år siden :)

Nå er vi gubber som mimrer :(

Koselig å se tilbake på da. Har/hadde du noen flere favoritter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Holititten
3 minutter siden, doktorproktor skrev:

Busstur! En venn av meg endte på 62 slurker :fnise:

Ser at mange nevner busstur ja! Har spilt det en del selv, har enda til gode å ende på 62 slurker (heldigvis), men det har blitt plenty!:ol: Hvordan gikk det med stakkaren?

Har du forresten flere du liker? Selv om de ikke er favoritten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Holititten skrev:

Koselig å se tilbake på da. Har/hadde du noen flere favoritter?

Drikkeleker når du nærmer deg 50 føles litt patetisk, så nei, har ingen favoritt nå. Vet vi hadde et par andre men de har glemselen kastet sitt slør over.

Bullshit sitter, den var så enkel at den kunne spilles med urimelig høy promille hos alle deltakere. Og det var der vi havnet før eller senere. Alltid. Hver gang. Uten untak

Sett i etterkant tror jeg høy promille er en forutsetning for at den skal være morsom. Men en 5-6 fulle høyrøstete gutter som hoier, slår i bordet så glassene hopper og sjikanerer hverandre på generelt grunnlag kan ha det jævelig moro med den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Holititten
12 minutter siden, ransfelt are skrev:

Drikkeleker når du nærmer deg 50 føles litt patetisk, så nei, har ingen favoritt nå. Vet vi hadde et par andre men de har glemselen kastet sitt slør over.

Bullshit sitter, den var så enkel at den kunne spilles med urimelig høy promille hos alle deltakere. Og det var der vi havnet før eller senere. Alltid. Hver gang. Uten untak

Sett i etterkant tror jeg høy promille er en forutsetning for at den skal være morsom. Men en 5-6 fulle høyrøstete gutter som hoier, slår i bordet så glassene hopper og sjikanerer hverandre på generelt grunnlag kan ha det jævelig moro med den :)

Det er nok ikke min type drikkelek (er så uendelig dårlig med sånne man skal huske hva man skal si osv), men skjønner godt at den slo an hos dere! Har aldri hørt om den før heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Holititten
Den 8.2.2016 at 11.19, AnonymBruker skrev:

Min favoritt er en vi kalles 7 kort på bordet:

Man trenger: en kortstokkk. En dealer legger et kort på bordet. Den første spilleren gjetter om det neste kortet er høyere eller lavere. Tar man feil, drikker man, har man rett fortsetter man. Om man har rett legges kortet på bordet. Om man bommer på kort nr 3, må man drikke 3 slurker. Man holder på frem til man har klart 3 på rad uten å bomme. Da kan man velge om man vil fortsette, eller gi spillet videre. Om spillet går videre, fortsetter den spilleren med kortene som ligger på bordet. Det vil si at hvis de bommer på korn nr 2, må de drikke sine 2 slurker + de tre for kortene som allerede ligger på bordet. Hvis det blir liggende 7 kort på bordet, lager man en regel, og begynner på nytt. Bommer man på det syvende kortet må man ta bånski i stedet for 7 slurker.

og fargespill om man vil bli drita fort:

En person har en kortstokk. Det deles ut kort til hver spiller. Får man svart kort, drikker man antall slurker kortets verdi har. Får man rødt, deler man ut så mange slurker til en eller flere andre spillere.

:skaal::vin::ol::kvalm:

 

Anonymkode: 1ccd3...28c

Høres veldig enkel og grei ut den som heter fargespill. Sikkert super om man føler man ikke har fått nok innabors før man reiser videre feks. 7 kort på bordet virker gøy, skal definitivt prøve den med jentegangen neste gang jeg er på fest! Liker at det er litt strategi i spillet, og ser for meg at det blir mer og mer nervepirrende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...