Gå til innhold

Drikkeleker - din favoritt?


Gjest Holititten

Anbefalte innlegg

Gjest Holititten

Hvilken drikkelek er din favoritt? Favorittene mine er:

- bussturen

- kamelen/veddeløpet

- ring of fire

- shot roulette

- fuck the dealer

Hvilken liker du best? Og hva går den ut på?:skaal:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Holititten

Hvilken drikkelek er din favoritt? Favorittene mine er:

- bussturen

- kamelen/veddeløpet

- ring of fire

- shot roulette

- fuck the dealer

Hvilken liker du best? Og hva går den ut på?:skaal:

Endret av Holititten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring of fire! Med masse artige "regler". 

Anonymkode: 51bfd...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lyst til å forklare kjapt hva de forskjellige går ut på? Jeg ble litt nysgjerrig, og jeg har aldri hørt om noen av dem :P 

Anonymkode: 13f96...7ec

Endret av Tekola
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Holititten
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Har du lyst til å forklare kjapt hva de forskjellige går ut på? Jeg ble litt nysgjerrig, og jeg har aldri hørt om noen av dem :P 

Anonymkode: 13f96...7ec

Selvsagt!

Bussturen

Du trenger kortstokk. Kortene legges vendt ned, i en pyramide med ett kort på toppen, og 5 på bunnen. Spillerne får 5 kort hver. Man begynner å vende kortene opp fra bunnen av pyramiden. Spilleren(e) som har tilsvarende kort på hånden, får dele ut slurker.

Første rekke: 2 slurker
Andre rekke: 4 slurker
Tredje rekke: 6 slurker
Fjerde rekke: 8 slurker
Femte rekke: 10 slurker

Spilleren med flest kort på hånden etter alle kortene er vendt opp, skal på busstur. Dersom det er to stykker med like mange flest kort, trekkes tilfeldige kort fra kortstokken, og den med lavest verdi på kortet skal på busstur. Bussturen er slik: Det legges en ny pyramide med kortene vendt ned. Det trekkes ett kort fra hver rekke. Får spilleren billedkort eller ess, må h*n drikke antall slurker kortet tilsier og begynne på bunnen av pyramiden igjen. Dersom h*n ikke får billedkort, trekkes det et nytt kort på neste rekke. Målet er å komme til toppen av pyramiden uten å drikke. Da er bussturen over. 

Veddeløpet

Trengs kortstokk. Essene tas ut av kortstokkene. De er hester eller kameler. Så legges kortene slik:

                                                       Kort*
                                           *Kort*   Kort*
                           *Kort*                   Kort*
             *Kort*                                 Kort*
*Kort*                                              Kort*
 Ess        Ess        Ess        Ess        

Kortene legges med billedsiden ned (ikke essene). Resten av kortene i bunken trekkes etter hverandre. Hver spiller velger en hest å vedde på (eks ruter ess). Antall slurker du vedder, må spilleren selv drikke før spillet starer. Dersom den hesten du har veddet på vinner, får du dele ut det dobbelte av det du veddet til de andre deltakerne. Feks: du vedder 5 slurker. Før spillet starter må du drikke 5. Vinner du, deler du ut 10.
Ett og ett kort trekkes fra bunken av ekstra kort. Er det hjerter, rykker hjerter ess frem. Er det ruter, rykker ruter ess frem. Det er førstemann forbi alle kortene. Dersom «hesten» møter et *kort*, åpnes det, og om det er hjerter, må hjerter ess rykke tilbake ett hakk igjen. Når alle hestene har kommet forbi Kort*, åpnes det. Er det ruter, må ruter ess tilbake ett steg. Slik fungerer det oppover. Vinneren er den som har kommet forbi alle kortene. Den kan dele ut slurkene.

Ring of fire:

Kan gjøres på to måter, med et glass, eller med flaske. Kortstokken spres ut i en ring rundt flasken, med kortene vendt ned. Hver spiller trekker et kort. Noen spiler slik at dersom det blir hull i ringen, må det drikkes, men ofte spilles det ikke slik, ikke i vår gjeng i hvertfall. Bare stress. Hvert kort har sin betydning. Etter kortet er tatt og brukt, plasseres det på toppen av flasken. Den som velter kortene ned fra toppen av flasken må ta bånski.  

Ess: waterfall. Spilleren som trakk  begynner å drikke. Nestemann kan ikke slutte å drikke før den på siden har sluttet.
2 is choose: du gir bort slurker.
3 is for me: spilleren som trakk kortet drikker
4 is hore: jentene drikker
5 er tommel. spiller «gris» tilfeldig en gang i løpet av spillet, uten å si noe. Sistemann til å ta tommelen på bordet må drikke. Kortet balanseres ikke på flaska før «gris» er gjennomført.
6 is dicks: guttene drikker.
7 is heaven: i løpet av spillet skal kortholder peke i taket. Sistemann drikker. Så legges kortet på flaska.
8 is mate: spilleren velger en parter, begge må drikke dersom den ene må.
9 bust a rhyme: kortholdet sier ett ord, og nestemann skal si et ord som rimer. Den som ikke klarer det, drikker.
10 Kategori: feks bilmerker. Da skal alle etter tur si et bilmerke. Den som ikke klarer det, drikker.
Knekt er regel. Det lages en regel som må følges hele spillet ut. Brytes regelen, må det drikkes. Eks: bare drikke med venstre hånd, rope «skål» før man drikker, sette nissen på glasset (ta av og på nissen/en person før og etter man drikker), ikke se på mobilen, ikke gå på do osv.

Spilles det med flaske slik som forklart over, er dame og konge at henholdsvis jentene og guttene drikker. Spilles det med et glass, skal ikke kortene plasseres oppå glasset. Da gjelder dette:

Dame er spørsmål. Det spørres spørsmål i ring, ingen har lov til å svare med noe annet enn et nytt spørsmål. Den som ikke klarer det, drikker.
Konge er POUR! Det helles litt av drikka til den som hadde kongen oppi koppen i midten. Den som trekker den siste kongen må drikke dette.

Fuck the dealer:

Dealeren har en kortstokk. En person gjetter kortet dealeren trekker opp. Gjettes det feil første gang, sier dealeren enten «opp» eller «ned», avhengig av hva kortets verdi er og hva som ble gjettet. Gjettes det riktig, må dealeren drikke like mange slurker som kortets verdi, og den som gjettet riktig blir dealer. Gjettes det feil andre gang, må den som gjettet drikke differansen mellom kortet og det den gjettet.

Shot roulette versjon 1:

Flere shotglass fylles med enten vodka eller vann. De stokkes om, slik at ingen vet hvilke glass som inneholder hva. Hvert glass får et nummer som passer med enten et nr på en terning (kan brukes to) eller en kortstokk. Det trekkes et kort/kastes en terning, og personen må shotte innholdet i glasset uten å vite hva det er. Det er ikke lov å lukte!

Shot roulette versjon 2:

Det trengs like mange shotglass som antall spillere. Ett av glassene fylles med vodka, mens resten fylles med vann. En person går ut av rommet/snur seg bort, mens glassene stokkes om. Ingen spillere skal helst vite hva de drikker, men det er ikke det viktigste. Deretter kommer personen tilbake, og alle tar et shot mens h*n ser på.  Den personen skal gjette hvem som fikk den ekte shotten. Hvis det gjettes riktig, må alle de som shottet ta et nytt shot, med vodka. Om det gjettes feil, må gjetteren selv ta et shot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Holititten skrev:

Selvsagt!

Bussturen

Du trenger kortstokk. Kortene legges vendt ned, i en pyramide med ett kort på toppen, og 5 på bunnen. Spillerne får 5 kort hver. Man begynner å vende kortene opp fra bunnen av pyramiden. Spilleren(e) som har tilsvarende kort på hånden, får dele ut slurker.

Første rekke: 2 slurker
Andre rekke: 4 slurker
Tredje rekke: 6 slurker
Fjerde rekke: 8 slurker
Femte rekke: 10 slurker

Spilleren med flest kort på hånden etter alle kortene er vendt opp, skal på busstur. Dersom det er to stykker med like mange flest kort, trekkes tilfeldige kort fra kortstokken, og den med lavest verdi på kortet skal på busstur. Bussturen er slik: Det legges en ny pyramide med kortene vendt ned. Det trekkes ett kort fra hver rekke. Får spilleren billedkort eller ess, må h*n drikke antall slurker kortet tilsier og begynne på bunnen av pyramiden igjen. Dersom h*n ikke får billedkort, trekkes det et nytt kort på neste rekke. Målet er å komme til toppen av pyramiden uten å drikke. Da er bussturen over. 

Veddeløpet

Trengs kortstokk. Essene tas ut av kortstokkene. De er hester eller kameler. Så legges kortene slik:

                                                       Kort*
                                           *Kort*   Kort*
                           *Kort*                   Kort*
             *Kort*                                 Kort*
*Kort*                                              Kort*
 Ess        Ess        Ess        Ess        

Kortene legges med billedsiden ned (ikke essene). Resten av kortene i bunken trekkes etter hverandre. Hver spiller velger en hest å vedde på (eks ruter ess). Antall slurker du vedder, må spilleren selv drikke før spillet starer. Dersom den hesten du har veddet på vinner, får du dele ut det dobbelte av det du veddet til de andre deltakerne. Feks: du vedder 5 slurker. Før spillet starter må du drikke 5. Vinner du, deler du ut 10.
Ett og ett kort trekkes fra bunken av ekstra kort. Er det hjerter, rykker hjerter ess frem. Er det ruter, rykker ruter ess frem. Det er førstemann forbi alle kortene. Dersom «hesten» møter et *kort*, åpnes det, og om det er hjerter, må hjerter ess rykke tilbake ett hakk igjen. Når alle hestene har kommet forbi Kort*, åpnes det. Er det ruter, må ruter ess tilbake ett steg. Slik fungerer det oppover. Vinneren er den som har kommet forbi alle kortene. Den kan dele ut slurkene.

Ring of fire:

Kan gjøres på to måter, med et glass, eller med flaske. Kortstokken spres ut i en ring rundt flasken, med kortene vendt ned. Hver spiller trekker et kort. Noen spiler slik at dersom det blir hull i ringen, må det drikkes, men ofte spilles det ikke slik, ikke i vår gjeng i hvertfall. Bare stress. Hvert kort har sin betydning. Etter kortet er tatt og brukt, plasseres det på toppen av flasken. Den som velter kortene ned fra toppen av flasken må ta bånski.  

Ess: waterfall. Spilleren som trakk  begynner å drikke. Nestemann kan ikke slutte å drikke før den på siden har sluttet.
2 is choose: du gir bort slurker.
3 is for me: spilleren som trakk kortet drikker
4 is hore: jentene drikker
5 er tommel. spiller «gris» tilfeldig en gang i løpet av spillet, uten å si noe. Sistemann til å ta tommelen på bordet må drikke. Kortet balanseres ikke på flaska før «gris» er gjennomført.
6 is dicks: guttene drikker.
7 is heaven: i løpet av spillet skal kortholder peke i taket. Sistemann drikker. Så legges kortet på flaska.
8 is mate: spilleren velger en parter, begge må drikke dersom den ene må.
9 bust a rhyme: kortholdet sier ett ord, og nestemann skal si et ord som rimer. Den som ikke klarer det, drikker.
10 Kategori: feks bilmerker. Da skal alle etter tur si et bilmerke. Den som ikke klarer det, drikker.
Knekt er regel. Det lages en regel som må følges hele spillet ut. Brytes regelen, må det drikkes. Eks: bare drikke med venstre hånd, rope «skål» før man drikker, sette nissen på glasset (ta av og på nissen/en person før og etter man drikker), ikke se på mobilen, ikke gå på do osv.

Spilles det med flaske slik som forklart over, er dame og konge at henholdsvis jentene og guttene drikker. Spilles det med et glass, skal ikke kortene plasseres oppå glasset. Da gjelder dette:

Dame er spørsmål. Det spørres spørsmål i ring, ingen har lov til å svare med noe annet enn et nytt spørsmål. Den som ikke klarer det, drikker.
Konge er POUR! Det helles litt av drikka til den som hadde kongen oppi koppen i midten. Den som trekker den siste kongen må drikke dette.

Fuck the dealer:

Dealeren har en kortstokk. En person gjetter kortet dealeren trekker opp. Gjettes det feil første gang, sier dealeren enten «opp» eller «ned», avhengig av hva kortets verdi er og hva som ble gjettet. Gjettes det riktig, må dealeren drikke like mange slurker som kortets verdi, og den som gjettet riktig blir dealer. Gjettes det feil andre gang, må den som gjettet drikke differansen mellom kortet og det den gjettet.

Shot roulette versjon 1:

Flere shotglass fylles med enten vodka eller vann. De stokkes om, slik at ingen vet hvilke glass som inneholder hva. Hvert glass får et nummer som passer med enten et nr på en terning (kan brukes to) eller en kortstokk. Det trekkes et kort/kastes en terning, og personen må shotte innholdet i glasset uten å vite hva det er. Det er ikke lov å lukte!

Shot roulette versjon 2:

Det trengs like mange shotglass som antall spillere. Ett av glassene fylles med vodka, mens resten fylles med vann. En person går ut av rommet/snur seg bort, mens glassene stokkes om. Ingen spillere skal helst vite hva de drikker, men det er ikke det viktigste. Deretter kommer personen tilbake, og alle tar et shot mens h*n ser på.  Den personen skal gjette hvem som fikk den ekte shotten. Hvis det gjettes riktig, må alle de som shottet ta et nytt shot, med vodka. Om det gjettes feil, må gjetteren selv ta et shot.

Takk! Nå skjønner jeg at jeg har gått glipp av mange morsomme drikkeleker :fnise: 

Anonymkode: 13f96...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Hummels skrev:

Liker alle drikkeleker som har med sex å gjøre ;) 

Noe annet enn full kvinne møter full mann og drar hjem for å knulle du snakker om her...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Holititten
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Nå skjønner jeg at jeg har gått glipp av mange morsomme drikkeleker :fnise: 

Anonymkode: 13f96...7ec

Du får prøve de neste gang, det er garantert god steming!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels
1 minutt siden, Sjay skrev:

Noe annet enn full kvinne møter full mann og drar hjem for å knulle du snakker om her...?

Ja drikkeleker som ender i sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Jeg var aldri på tenåringsfest fordi jeg ikke hadde mange venner da jeg var på den alderen, og jeg skulle så ønske jeg kunne leke "jeg har aldri"! Men nå er jeg for gammel til å foreslå det, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke prøvd så mange egentlig, men ring of fire går igjen. Bussturen sliter jeg alltid med å forstå, men det er kanskje for jeg blir så full hver gang vi leker den:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Holititten
41 minutter siden, marizz skrev:

Har ikke prøvd så mange egentlig, men ring of fire går igjen. Bussturen sliter jeg alltid med å forstå, men det er kanskje for jeg blir så full hver gang vi leker den:fnise:

Bussturen er ikke så ille å fortså egentlig, synes Ring of Fire er verre å huske hoho. Kan forklare bussturen for deg, kanskje det hjelper? Ikke minst å lære den edru også, og ikke bare på fylla haha:fnise:

Kortene legges vendt ned, i en pyramide med ett kort på toppen, og 5 på bunnen. Spillerne får 5 kort hver. Man begynner å vende kortene opp fra bunnen av pyramiden. Spilleren(e) som har tilsvarende kort på hånden, får dele ut slurker.

Første rekke: 2 slurker
Andre rekke: 4 slurker
Tredje rekke: 6 slurker
Fjerde rekke: 8 slurker
Femte rekke: 10 slurker

Spilleren med flest kort på hånden etter alle kortene er vendt opp, skal på busstur. Dersom det er to stykker med like mange flest kort, trekkes tilfeldige kort fra kortstokken, og den med lavest verdi på kortet skal på busstur.

Bussturen: detlegges  en ny pyramide med kortene vendt ned. Det trekkes ett kort fra hver rekke. Får spilleren billedkort eller ess, må h*n drikke antall slurker kortet tilsier og begynne på bunnen av pyramiden igjen. Dersom h*n ikke får billedkort, trekkes det et nytt kort på neste rekke. Målet er å komme til toppen av pyramiden uten å drikke. Da er bussturen over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To identiske tråder er flettet sammen, i tillegg er tråden ryddet for avsporinger.

- Pavilion, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min favoritt er en vi kalles 7 kort på bordet:

Man trenger: en kortstokkk. En dealer legger et kort på bordet. Den første spilleren gjetter om det neste kortet er høyere eller lavere. Tar man feil, drikker man, har man rett fortsetter man. Om man har rett legges kortet på bordet. Om man bommer på kort nr 3, må man drikke 3 slurker. Man holder på frem til man har klart 3 på rad uten å bomme. Da kan man velge om man vil fortsette, eller gi spillet videre. Om spillet går videre, fortsetter den spilleren med kortene som ligger på bordet. Det vil si at hvis de bommer på korn nr 2, må de drikke sine 2 slurker + de tre for kortene som allerede ligger på bordet. Hvis det blir liggende 7 kort på bordet, lager man en regel, og begynner på nytt. Bommer man på det syvende kortet må man ta bånski i stedet for 7 slurker.

og fargespill om man vil bli drita fort:

En person har en kortstokk. Det deles ut kort til hver spiller. Får man svart kort, drikker man antall slurker kortets verdi har. Får man rødt, deler man ut så mange slurker til en eller flere andre spillere.

:skaal::vin::ol::kvalm:

 

Anonymkode: 1ccd3...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de to jeg har prøvd i mitt liv så er bussturen (vi kaller den bussen går) den beste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Holititten
27 minutter siden, marleneK92 skrev:

Av de to jeg har prøvd i mitt liv så er bussturen (vi kaller den bussen går) den beste. 

Den er tydeligvis en favoritt blant mange, skjønner jeg! Hvilken er den andre du har prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...