Gå til innhold

Tror dere legemiddelbransjen er korrupt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, jabx skrev:

Hvorfor skulle de holde slike medisiner skjult? Et firma som klarer å lage gode medisiner mot slike ting vil tjene enorme summer. Når de kurerer en persons kreft eller demens står det millioner av andre i kø for å få samme medisiner, og denne køen vokser hver eneste dag. De vil aldri slippe opp for personer å selge medisinene til, så de vil være sikret profitt til menneskeheten forsvinner.

Og ikke minst bør man ta i betrakting at det koster ENORME summer å forske frem nye medikamenter. Når man har gjort det, og man vet at det virker, så vil man gjerne ha inntekter av det snarest mulig.

Og det selskapet som evt finner kuren for kreft, om noe slikt eksisterer, ville kunne forlangte nesten hva som helst for den. Og samtidig feie konkurrentene av banen. Millioner av mennesker får kreft hvert eneste år. Å ha eneretten på det markedet i et par tiår er nok et hvert farmakologisk selskaps våte drøm.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er dine ord. Jeg sa det ikke så enkelt, på langt nær. Jeg begynte å skrive at helsa vår er kompleks. Veldig kompleks. Men det essensielle her er at psyken påvirker helsa vår mer enn vi er klar over. Og at det ligger dypt uten at vi alltid kan måle og veie. Alt som er synlig ( f.eks som i statistikker ), gir oss ikke svarene. I østen har de mye mer fokus på den psykiske biten. De kan f.eks si at visse tanker kan være giftige. Tanker er energier. En god del urter i f.eks kinesisk medisin, går også på den spirituelle biten. Mange taoister f.eks lever mye lenger enn andre, fordi de klarer å tenke helse som en helhet, det er livsvisdom, og en livskunst. 

Anonymkode: 87f7a...4d1

Det er en fellesnevner for alternativ medisin at den er alternativ fordi effekten av den ikke lar seg dokumentere. Dersom effekten lar seg dokumentere er det ikke alternativ medisin lenger, men medisin.

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du klarer ikke engang komme med noe annet enn uttryket svada...Forteller hvor indoktrinert du har blitt av det bl.a leger har fortalt deg, evt at du er lege selv og studerer andres teorier. Du tenker ikke selv.

Anonymkode: 87f7a...4d1

Jeg er indoktrinert fordi jeg forholder meg til empiri i stedet for at noen påstår at energier kan kurere kreft?

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og nei, det er ikke tåpelig å si at kreft kan reverseres med basisk kost bl.a, da det er bevist at kreftceller lever ikke i et basisk miljø, men derimot lever, utvikler seg og vokser i et miljø med syre. Men igjen : den psykiske biten kan og ha effekt her, så det hele er komplekst.

Anonymkode: 87f7a...4d1

Jo, det er tåpelig. For det kan den ikke. Om du legger kreftceller i lut dør de nok, men det gjør faktisk menneskekroppen også. Som andre i denne tråden poengterer kan ikke kroppen bli basisk uten at det er skadelig.

Dette blir som med eksemplet cannabisolje. Man sprøyter inn store mengder cannabisolje i en kreftcelle, som så dør. Og vipps, så er en ny mirkalkur "bevist".

Som sagt. Om alternativ medisin hadde dokumentert virkning, så ville det ikke vært alternativ medisin. Det ville vært medisin.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja legg all makten din i hendene på legene du...Anonymkode: 87f7a...4d1

Skal jeg legge makten i de varme hendene dine, mener du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes ikke én spesiell kur i kreft for noen, da vi alle er skapt forskjellige og enhver kreft er individuell selv om det evt er samme krefttype. Legemiddelindustrien får oss til å tro at de sitter på svarene til vår helse, men cluet er at det finnes ingen spesiell kur for kreft spesielt, for noen. Kreft er komplekst, som helsa ellers. Men vi må lære oss til å prøve å forstå hva helsa sier når den er i ubalanse. Det er alltid en blanding av det psykiske og det fysiske. Mange bearbeider ikke sine følelser f.eks, og da kan det hope seg opp ubalanser i kroppen, som fører til sykdommer på sikt. 

Anonymkode: 87f7a...4d1

Ikke en spesiell kur for kreft? No shit, Einstein! Det er heller ikke poenget her. Det var TS som begynte å snakke om en kur for kreft. Jeg bare svarte hvor latterlig forutsetningene hans er.

Du sier fortsatt ikke noe om hva slags "ubalanser" det er snakk om. Er det alternativ-tull? Ser du nevner "østen", og det tyder på at du gulper opp alternativ-svada uten rot i virkeligheten.

Og hva mener du med "kosthold som er blodfortynnende"?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du klarer ikke engang komme med noe annet enn uttryket svada...Forteller hvor indoktrinert du har blitt av det bl.a leger har fortalt deg, evt at du er lege selv og studerer andres teorier. Du tenker ikke selv.

Anonymkode: 87f7a...4d1

Uttrykket "svada" beskriver det du kommer med svært godt, så hvorfor ikke bruke det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og nei, det er ikke tåpelig å si at kreft kan reverseres med basisk kost bl.a, da det er bevist at kreftceller lever ikke i et basisk miljø, men derimot lever, utvikler seg og vokser i et miljø med syre. Men igjen : den psykiske biten kan og ha effekt her, så det hele er komplekst.

Anonymkode: 87f7a...4d1

Et godt eksempel på alternativ-svada. Maten gjør ikke kroppen mer eller mindre basisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ofte starter alle sykdommer psykisk, da det ligger dypere. Det er derfor helse også er så komplekst. Men mange leger behandler ikke den psykiske biten, de sender pasientene sine kanskje til en psykolog/psykiater, sånn er det vestlige helsesystemet. Østen har mye mer den psykiske biten inkludert i den fysiske biten, tenker mer helhetlig enn vesten. 

Anonymkode: 87f7a...4d1

Det høres litt naivt ut å tro at alle i østen er helt i vater psykisk. Jeg ser du har fått litt pepper videre i tråden her så skal ikke gi deg mer men alt dette har jeg hørt før. En av mine beste venner har denne alternative tilnærmingen til alt og jeg er ganske fed up.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, visp skrev:

Det høres litt naivt ut å tro at alle i østen er helt i vater psykisk. Jeg ser du har fått litt pepper videre i tråden her så skal ikke gi deg mer men alt dette har jeg hørt før. En av mine beste venner har denne alternative tilnærmingen til alt og jeg er ganske fed up.

Forpester Facebook-feeden min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, nordpedant skrev:

Jarp. 

Haha! Sorry, har aldri vært på facebook- lurte på om jeg plagde deg der uten å vite det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, nordpedant skrev:

Det er en fellesnevner for alternativ medisin at den er alternativ fordi effekten av den ikke lar seg dokumentere. Dersom effekten lar seg dokumentere er det ikke alternativ medisin lenger, men medisin.

Jeg er indoktrinert fordi jeg forholder meg til empiri i stedet for at noen påstår at energier kan kurere kreft?

Jo, det er tåpelig. For det kan den ikke. Om du legger kreftceller i lut dør de nok, men det gjør faktisk menneskekroppen også. Som andre i denne tråden poengterer kan ikke kroppen bli basisk uten at det er skadelig.

Dette blir som med eksemplet cannabisolje. Man sprøyter inn store mengder cannabisolje i en kreftcelle, som så dør. Og vipps, så er en ny mirkalkur "bevist".

Som sagt. Om alternativ medisin hadde dokumentert virkning, så ville det ikke vært alternativ medisin. Det ville vært medisin.

Hvorfor kommer du med ordet alternativ her? Det er typisk å trekke den konklusjonen med en gang, fordi jeg stiller spørsmål til legemiddelbransjen, som forøvrig er gjennomsyra av kommersielle krefter. Og når du først er inne på det : tror du virkelig alt som er dokumentert er rett og bra for oss? Tror du det er så enkelt? Det er et kjent faktum at legemidler gir bivirkninger, spesielt over tid. De er også toxic for kroppen. De behandler syptomet, holder det i sjakk, men tar ikke årsaken til at symptomet oppstod, derfor må man gå på disse legemidlene i årevis, det blir som om kroppen blir avhengige av dem. Blir man først satt på et legemiddel, la oss si blodfortynnende, eller høyt blodtrykks medisin, er det svært vanskelig å gå av de, mange må ta de hele livet. Og her starter poenget mitt : over tid fører de ofte med seg nye ubalanser, så man må ta en nye medisiner, og sånn baller det på seg...

Forøvrig betyr ordet alternativ, noe alternativt til legemiddelindustrien og det samfunnet har "erklært" som politisk korrekt helsetilbud, om du vil...men i Norge blir uttrykket med en gang stemplet som om man er helt off!

Og hva vet du om virkning til alternative metoder? Jeg var inne på østens medisin, og de har eksistert i tusenvis av år, mens vestlig medisin knapt i to hundre år... Og kineskisk medisin lever i beste velgående. Hva vet du om kinesisk medisin? Ingenting tipper jeg, så jekk deg ned et par hakk, da kunnskap er nr en til bedre helse. Jeg har lest om helse i flere forskjellige kulturer, og finner fellesnevnere flere steder.

Og jo, selvsagt kan kreftceller reverseres, dvs svulster og tumorer kan bli mindre og forsvinne. Mange har opplevd det! Bl.a med å endre livsstil i flere tilfeller. Men den psykiske biten er også veldig viktig, og derfor er det komplekst.

Og jo, selvsagt kan kroppen ( dvs blodet ) bli mer basisk av et kosthold med basisk mat! 

Anonymkode: 87f7a...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Lutetium 71 skrev:

Skal jeg legge makten i de varme hendene dine, mener du?

Hvor har jeg skrevet at jeg har varme hender?

Det var altså konklusjonen din?

Forhåndsdømming de luxe...

Anonymkode: 87f7a...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, jabx skrev:

Ikke en spesiell kur for kreft? No shit, Einstein! Det er heller ikke poenget her. Det var TS som begynte å snakke om en kur for kreft. Jeg bare svarte hvor latterlig forutsetningene hans er.

Du sier fortsatt ikke noe om hva slags "ubalanser" det er snakk om. Er det alternativ-tull? Ser du nevner "østen", og det tyder på at du gulper opp alternativ-svada uten rot i virkeligheten.

Og hva mener du med "kosthold som er blodfortynnende"?

Takk! Ja, jeg føler meg som Einstein i forhold til deg/dere her selv om jeg er dame...

Ok. Hva er ubalanse? En sykdom er et tegn på en ubalanse. Og når man tar et legemiddel, blir symptomet ( som ikke er årsaken til at sykdommen oppstod, men ja selve symptomet ) holdt i sjakk, så det ikke blir verre, men det kan over tid føre til en nye ubalanse. F.eks en person som får diabetes 2 ( som er en livsstil sykdom ), får han medisin hos legen ( istedenfor at legen får han til å forandre livsstilen ( selv om noen leger gjør det og ), og da er pasienten igang med sin første medisin. Selv om blodsukkeret måles hver morgen og det er ok, fortsetter diabetesen å utvikle seg , og neste steg kan f.eks være hjerteinnfarkt eller slag! Fordi legen tok ikke sykdommen med rota, men satte pasienten umiddelbart på medisiner.

Blodfortynnende er en kjip medisin, da den krasjer med mange bra tilskudd som kroppen trenger, og det forteller jo at den bare går på symptomet, dvs gjøre blodet tynnere så det ikke klumper seg og fører til slag osv, men den er tricky da den også kan være livsfarlig fordi hvis noen skader seg, kan en pasient som går på blodfortynnende miste veldig mye blod, og det kan være farlig, ja livsfarlig. Pluss at man må unngå livsvikiktige vitaminer ( som jeg nevnte sist ) fordi de krasjer med blodfortynnende. 

Legene skulle heller foreslått kosthold som kan være blodfortynnende : f.eks : chilli, hvitløk, ingefær, kanel, gurkemeie, vitamin E , nattlysolje ( evening primrose oil, forøvrig veldig bra for diabetikere ), finnes også mange andre urter som kan hjelpe blodet til å bli tynnere, UTEN bivirkninger! Men de må tas moderat, gjerne som krydder i mat f.eks, og hvis man allerede bruker blodfortynnende medisiner, må man være forsiktige med å ta de, evt unngå de. Det er jo mye bedre å ta de moderat i mat enn å gå kontinuerlig på blodfortynnende som kan gi bivirkninger. Men jeg skjønner at noen må ta blodfortynnende. Poenget er : vær kritisk til legene, ikke kjøp alt de sier, les selv om helse, skaff kunnskaper.

 

Mulig dette blir for dypt for deg...har en følelse av det.. ( siden du brukte ord som alternativ svada ..)

Anonymkode: 87f7a...4d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, jabx skrev:

Et godt eksempel på alternativ-svada. Maten gjør ikke kroppen mer eller mindre basisk.

Jo , selvsagt kan maten vi spiser hver dag påvirke syre/base forholdet i kroppen!

Anonymkode: 87f7a...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, visp skrev:

Det høres litt naivt ut å tro at alle i østen er helt i vater psykisk. Jeg ser du har fått litt pepper videre i tråden her så skal ikke gi deg mer men alt dette har jeg hørt før. En av mine beste venner har denne alternative tilnærmingen til alt og jeg er ganske fed up.

Hvor har jeg skrevet at alle i østen er helt i vater psykisk?

Fordommer lenge leve...

Anonymkode: 87f7a...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, jabx skrev:

Ikke en spesiell kur for kreft? No shit, Einstein! Det er heller ikke poenget her. Det var TS som begynte å snakke om en kur for kreft. Jeg bare svarte hvor latterlig forutsetningene hans er.

Du sier fortsatt ikke noe om hva slags "ubalanser" det er snakk om. Er det alternativ-tull? Ser du nevner "østen", og det tyder på at du gulper opp alternativ-svada uten rot i virkeligheten.

Og hva mener du med "kosthold som er blodfortynnende"?

P.S: Glemte å nevne angående blodfortynnende, at blodet vårt er skapt for å kunne koagulere, dvs bli tykkere i gitte situsjoner, f.eks hvis man skader seg, så er det en beskyttelse. Men denne beskyttelsen tar altså blodfortynnende medisiner bort. Man kan gjerne da snakke om å velge mellom to onder, hva er verst liksom..,men hovedpoenget er at hadde legene brukt mer alternative metoder, som kosthold, iallefall i starten, vært tålmodig sett på utviklingen til pasienten, hadde det vært langt mindre pasienter med sykdommer garantert.

Vestlig medisin er bra på akutte tilstander. De er laget for liv-død problematikk. Mens østen er mye bedre på forebygging og generelt bedring av folks helse over tid.

Anonymkode: 87f7a...4d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kommer du med ordet alternativ her? Det er typisk å trekke den konklusjonen med en gang, fordi jeg stiller spørsmål til legemiddelbransjen, som forøvrig er gjennomsyra av kommersielle krefter. Og når du først er inne på det : tror du virkelig alt som er dokumentert er rett og bra for oss? Tror du det er så enkelt? Det er et kjent faktum at legemidler gir bivirkninger, spesielt over tid. De er også toxic for kroppen. De behandler syptomet, holder det i sjakk, men tar ikke årsaken til at symptomet oppstod, derfor må man gå på disse legemidlene i årevis, det blir som om kroppen blir avhengige av dem. Blir man først satt på et legemiddel, la oss si blodfortynnende, eller høyt blodtrykks medisin, er det svært vanskelig å gå av de, mange må ta de hele livet. Og her starter poenget mitt : over tid fører de ofte med seg nye ubalanser, så man må ta en nye medisiner, og sånn baller det på seg...

Forøvrig betyr ordet alternativ, noe alternativt til legemiddelindustrien og det samfunnet har "erklært" som politisk korrekt helsetilbud, om du vil...men i Norge blir uttrykket med en gang stemplet som om man er helt off!

Og hva vet du om virkning til alternative metoder? Jeg var inne på østens medisin, og de har eksistert i tusenvis av år, mens vestlig medisin knapt i to hundre år... Og kineskisk medisin lever i beste velgående. Hva vet du om kinesisk medisin? Ingenting tipper jeg, så jekk deg ned et par hakk, da kunnskap er nr en til bedre helse. Jeg har lest om helse i flere forskjellige kulturer, og finner fellesnevnere flere steder.

Og jo, selvsagt kan kreftceller reverseres, dvs svulster og tumorer kan bli mindre og forsvinne. Mange har opplevd det! Bl.a med å endre livsstil i flere tilfeller. Men den psykiske biten er også veldig viktig, og derfor er det komplekst.

Og jo, selvsagt kan kroppen ( dvs blodet ) bli mer basisk av et kosthold med basisk mat! 

Anonymkode: 87f7a...4d1

Alternativ medisin holder opp med å være alternativ medisin når den får dokumentert effekt, da er det skolemedisin, eller bare medisin. Alle vet at alt har bivirkninger, forskjellen på alternativ medisin med udokumentert virkning og medisin med dokumentert virkning er at vi vet at den skikkelige medisinen virker, og at vi har oversikt over bivirkningene.

Med den alternative aner vi ikke om de i det hele tatt virker, og vi aner heller ikke hvilke bivirkninger de gir. Og om du faktisk går rundt å tror at bare fordi kinesisk medisin visstnok skal være mindre kommers, så har den ikke bivirkninger, da vet du rett og slett ikke hva du snakker om.

Jeg har ikke noe problem med kinesisk medisin dersom den har en dokumentert effekt, og ikke har bivirkninger som ikke ligner grisen. Vitenskapelig metode fungerer like bra på kinesisk tradisjonell medisin som det gjør på pharmacologi fra Pfeizer. 

Dersom du er midt i en tøff cellegiftkur for å faktisk bli så kreftfri som det lar seg gjøre (og jeg er ikke helt uten erfaring fra familien her) er det ingen som er uenige i at det kan ha en positiv effekt å ha en god psyke. Det er ingen som nekter for det. Du bare later som om det er det vi nekter for. Det vi nekter for er at du, isolert sett, bare ved å være glad og blid kan unngå kreft, eller kurere kreft. Det kan sikkert finnes anekdotiske tilfeller der det har skjedd, for all del, problemet er at du ikke kan si at noen kommer til å bli bedre av det, bare at noen visstnok, kanskje, uten at vi egentlig vet nok om hva som har skjedd, ble bedre samtidig som de var glade. Og det er ikke bevis for noe som helst.

Kroppen kan ikke bli mer basisk av et kosthold med basisk mat (utover magesekken og kanskje tarmene), og om den ble mer basisk ville du sannsynligvis dø. Kreft skyldes ikke en sur kropp, det er bare det siste nye vrøvlet fra en stadig farligere gjeng med pseudovitenskapelige løgnere som driter langt i at deres feilinformasjon tar et liv i ny og ne, som kunne vært reddet av faktisk medisinsk behandling.

Vet du hva som skjer om noen som trenger blodfortynnende ikke tar blodfortynnende? De får en blodpropp. Selvfølgelig er du avhengig av blodfortynnende. Det er kronisk. Kronisk sykdom kan av og til reverseres, men langt fra alltid, og i alle fall ikke med noe mystisk som like gjerne kan være sukkerpiller for alt man vet, fra en eventuell alternativ leverandør.

Slutt å svelge alt du leser på internett.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Ja, jeg føler meg som Einstein i forhold til deg/dere her selv om jeg er dame...

Ok. Hva er ubalanse? En sykdom er et tegn på en ubalanse. Og når man tar et legemiddel, blir symptomet ( som ikke er årsaken til at sykdommen oppstod, men ja selve symptomet ) holdt i sjakk, så det ikke blir verre, men det kan over tid føre til en nye ubalanse. F.eks en person som får diabetes 2 ( som er en livsstil sykdom ), får han medisin hos legen ( istedenfor at legen får han til å forandre livsstilen ( selv om noen leger gjør det og ), og da er pasienten igang med sin første medisin. Selv om blodsukkeret måles hver morgen og det er ok, fortsetter diabetesen å utvikle seg , og neste steg kan f.eks være hjerteinnfarkt eller slag! Fordi legen tok ikke sykdommen med rota, men satte pasienten umiddelbart på medisiner.

Blodfortynnende er en kjip medisin, da den krasjer med mange bra tilskudd som kroppen trenger, og det forteller jo at den bare går på symptomet, dvs gjøre blodet tynnere så det ikke klumper seg og fører til slag osv, men den er tricky da den også kan være livsfarlig fordi hvis noen skader seg, kan en pasient som går på blodfortynnende miste veldig mye blod, og det kan være farlig, ja livsfarlig. Pluss at man må unngå livsvikiktige vitaminer ( som jeg nevnte sist ) fordi de krasjer med blodfortynnende. 

Legene skulle heller foreslått kosthold som kan være blodfortynnende : f.eks : chilli, hvitløk, ingefær, kanel, gurkemeie, vitamin E , nattlysolje ( evening primrose oil, forøvrig veldig bra for diabetikere ), finnes også mange andre urter som kan hjelpe blodet til å bli tynnere, UTEN bivirkninger! Men de må tas moderat, gjerne som krydder i mat f.eks, og hvis man allerede bruker blodfortynnende medisiner, må man være forsiktige med å ta de, evt unngå de. Det er jo mye bedre å ta de moderat i mat enn å gå kontinuerlig på blodfortynnende som kan gi bivirkninger. Men jeg skjønner at noen må ta blodfortynnende. Poenget er : vær kritisk til legene, ikke kjøp alt de sier, les selv om helse, skaff kunnskaper.

 

Mulig dette blir for dypt for deg...har en følelse av det.. ( siden du brukte ord som alternativ svada ..)

Anonymkode: 87f7a...4d1

Hvis du kommer til legen med en diabetes 2, som ganske riktig er en livsstilssykdom, så vll legens første tiltak være å orienter deg om at du har en livsstilssykdom, og oppmuntre deg til å legge om livsstilen, dvs legge om kostholdet, gå ned i vekt gjennom trening og begrenset kalori-inntak, etc, etc. Det fins mye solid forskning på at diabetes 2 kan kontrolleres med påpasselig kosthold, og i mange tilfeller kureres gjennom vektreduksjon, trening og et tilpasset kosthold. Dette er da sk skolemedisinsk forskning. 

Blodfortynnende medikamenter gir man kun til pasienter med overhengende fare for blodpropper som vil ta livet av dem på minutter, fordi det er velkjent at medikamentet i seg selv er farlig og mp kontrolleres nøye. Det er mange medikamenter som interagerer med warfarin, så det gjelder å holde tunga rett i munnen.

Det kunne være interessant å se hvilken forsking du kan referere til mht overlevelsesgraden for slagpasienter på chili og ingefær-kurer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...