Gå til innhold

Forventer dere at far er med å betaler for graviditeten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du aner fa*n ikke mye om hvordan det er å være gravid, og trenger å få hue ut av rævva di for DU eier ikke noe fasit på graviditeter selv om du har en erfaring. Det er MANGE som må dra til kiropraktorbehandling, og la meg bare si at dette ikke er billig. Det er også MANGE som får diverse svangerskapssykdommer som krever medisiner. Det er ikke noe som heter VANLIG svangerskap, som du så nedlatende formulerer, alle svangerskap er forskjellig og individuelle.

Men neida, sånne som meg som har svindyre svangerskap og må gå på to forskjellige reseptbelagte medisiner på grunn av svangerskapskløe, og går ukentlig til kiropraktor på grunn av bekkenløsning (og nei, det er likevel ikke av en dødsalvorlig og superille type som du fremstiller det som hvis man skal måtte trenge behandling...det er likevel NØDVENDIG) er vel så unormale og sjeldne at vi umuligens kan regnes med i betrakningen av svangerskap..........

Du er så nedlatende og frekk i innleggene dine at jeg blir til stadighet bare mer og mer sjokkert!

Anonymkode: 2a46b...b22

Det er neimen ikke jeg som er frekk her. Det er helt unødvendig å ta den tonen. Hvis du velger å ta uttrykket "vanlig svangerskap" som noe nedlatende, får du bare gjøre det. Det sagt, jeg har aldri ment å være nedlatende, og jeg vet godt at det er mange som har mye større plager i sine svangerskap enn det jeg hadde. 

Jeg har skrevet opptil flere ganger at det stiller seg annerledes om den gravide har store ekstrautgifter. Litt ekstra klær og kremer (som man ikke trenger) er ikke store ekstrautgifter. Store legeutgifter osv. er noe annet. Litt mindre nedlatende nå?

Endret av Harlekin
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er spiralen i hovedsak til deg? Det er da en felles beslutning at man ikke skal ha barn. Dette er som sagt klær jeg aldri ville kjøpt om jeg ikke hadde vokst ut av alle klærne mine som et direkte resultat av at han har gjort meg gravid. 

 

Ts

Anonymkode: 9e1b9...0d8

Høres ærlig talet ut som at du har blitt ufrivillig gravid på mannens ønske og at han dermed SKAL betale for det helvetet du må gå gjennom mens du bærer på hans barn. Høres ut som et fint forhold utifrå hvordan du uttrykker deg i tråden og måten du snakker om mannen din på syns jeg :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, karlakarl skrev:

Høres ærlig talet ut som at du har blitt ufrivillig gravid på mannens ønske og at han dermed SKAL betale for det helvetet du må gå gjennom mens du bærer på hans barn. Høres ut som et fint forhold utifrå hvordan du uttrykker deg i tråden og måten du snakker om mannen din på syns jeg :fnise:

Jeg har absolutt hele tiden sagt 'være med å betale' jeg har aldri hevdet at jeg ikke bær betale. Og ja det er et helvete for meg å gå gravid. 

 

Ts

Anonymkode: 9e1b9...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har absolutt hele tiden sagt 'være med å betale' jeg har aldri hevdet at jeg ikke bær betale. Og ja det er et helvete for meg å gå gravid. 

 

Ts

Anonymkode: 9e1b9...0d8

Det er da et helvete for meg også å gå gravid, men jeg hadde aldri laget et krangel ut av små summer som blir lagt på mammaklær... Men ja, måten du uttaler deg på så høres det ut som at du er ufrivillig gravid og at mannen dermed nesten bør bli krevd på livmorleie. Skjønner ikke hvorfor du ennå sitter her å argumenter fremfor fremmede hvorfor det er rettferdig at mannen din skal betale halvparten av dine utgifter på mammaklær og kremer. Det er vel enda en samtale man har med mannen? Du kommer jo ikke særlig langt ved å sitte her å argumentere hvis du mener så sterkt at han bør betale halvparten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7. februar 2016 at 16.53, AnonymBruker skrev:

Vi har separat semi-økonnomi. Vi setter inn et fast beløp på en felleskonto som skal til mat og slikt, men ellers beholder vi lønna vår selv. Det koster en del og være gravid. Nye klær, kremer etc. Forventer dere at far skal være med på å betale for dette? Er litt usikker på om jeg liksom kan be han om det?

Anonymkode: 9e1b9...0d8

Forventer at alt hans er mitt og omvendt når vi velger å få et barn sammen. Kan ikke forstå det alle sier med at det er dyrt å være gravid heller jeg da... Den ene oljen jeg har kjøpt, pakken med folat og omega 3 boksen ser jeg ikke noen grunn gruble over om han skulle spleisa med meg på:P. hos meg så bruker jeg mindre penger når jeg er gravid. Ikke øl på byen, ingen taxi hjem og ingen shopping(kan ikke fate å forstå hvorfor jeg skal bruke penger på klær jeg bare kan bruke ca 3mnd?) nei, her blir det en hårstrikk i knapphullet på dongribuksa og en bluse eller singlett som har litt lengde. Eller skjørt med stretch... 

om dere ikke har felles økonomi på alt så mener jeg at du absolutt ikke kan kreve at han skal betale. Om du vil ha kremer eller klær så er det jo bare fordi du vil ha det, ikke noen nødvendighet for barnet. Men han burde absolutt betale halvparten av de 25 kronene du må ut med for OUL og så burde han betale halvparten av nødvendigheter som folat og vitaminer hvis dette er noe du ikke tar til vanlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, karlakarl skrev:

Det er da et helvete for meg også å gå gravid, men jeg hadde aldri laget et krangel ut av små summer som blir lagt på mammaklær... Men ja, måten du uttaler deg på så høres det ut som at du er ufrivillig gravid og at mannen dermed nesten bør bli krevd på livmorleie. Skjønner ikke hvorfor du ennå sitter her å argumenter fremfor fremmede hvorfor det er rettferdig at mannen din skal betale halvparten av dine utgifter på mammaklær og kremer. Det er vel enda en samtale man har med mannen? Du kommer jo ikke særlig langt ved å sitte her å argumentere hvis du mener så sterkt at han bør betale halvparten.

Jeg har heller aldri laget en krangel ut av dette. Slutt å legg ord i munnen på meg! Jeg har spurt etter andre gravides erfaringer og det har jeg fått. Jeg har absolutt ikke kranglet med barnets far om dette. Det at du tror at jeg har blitt ufrivillig gravid må du nesten ta på din egen kappe, dette har jeg aldri sagt og aldri ment. 

 

Ts

Anonymkode: 9e1b9...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Tinuwiel skrev:

Forventer at alt hans er mitt og omvendt når vi velger å få et barn sammen. Kan ikke forstå det alle sier med at det er dyrt å være gravid heller jeg da... Den ene oljen jeg har kjøpt, pakken med folat og omega 3 boksen ser jeg ikke noen grunn gruble over om han skulle spleisa med meg på:P. hos meg så bruker jeg mindre penger når jeg er gravid. Ikke øl på byen, ingen taxi hjem og ingen shopping(kan ikke fate å forstå hvorfor jeg skal bruke penger på klær jeg bare kan bruke ca 3mnd?) nei, her blir det en hårstrikk i knapphullet på dongribuksa og en bluse eller singlett som har litt lengde. Eller skjørt med stretch... 

om dere ikke har felles økonomi på alt så mener jeg at du absolutt ikke kan kreve at han skal betale. Om du vil ha kremer eller klær så er det jo bare fordi du vil ha det, ikke noen nødvendighet for barnet. Men han burde absolutt betale halvparten av de 25 kronene du må ut med for OUL og så burde han betale halvparten av nødvendigheter som folat og vitaminer hvis dette er noe du ikke tar til vanlig...

Hårstrikk i buksa trikset passerte jeg for to mnd og 7 kilo siden, men selvsagt dumt å kjøpe nye klær bare for tre måneder. Får vel gå naken :P for ente gang jeg krever ikke at han skal betale, jeg mener han skal VÆRE MED å betale, på lik linje med meg. 

 

Ts

Anonymkode: 9e1b9...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hårstrikk i buksa trikset passerte jeg for to mnd og 7 kilo siden, men selvsagt dumt å kjøpe nye klær bare for tre måneder. Får vel gå naken :P for ente gang jeg krever ikke at han skal betale, jeg mener han skal VÆRE MED å betale, på lik linje med meg. 

 

Ts

Anonymkode: 9e1b9...0d8

Ja, og der er mitt svar og min mening den samme som i forrige post: Han bør betale halvparten av alle nødvendigheter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her betalte vi etter evne, men klær osv kjøpte jeg selv. Jeg trengte streng tatt ikke tre nye bukser og endel nye truser + et par topper. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har heller aldri laget en krangel ut av dette. Slutt å legg ord i munnen på meg! Jeg har spurt etter andre gravides erfaringer og det har jeg fått. Jeg har absolutt ikke kranglet med barnets far om dette. Det at du tror at jeg har blitt ufrivillig gravid må du nesten ta på din egen kappe, dette har jeg aldri sagt og aldri ment. 

 

Ts

Anonymkode: 9e1b9...0d8

Nei du har ikke sagt det, det handler om måten du uttrykker deg på, som får det at høres sånn ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du får en del ufine svar her. Jeg er 22 uker på vei og har også hatt behov for en del nye klær. Blant annet mer komfortable bukser. Mannen min bryr seg lite om hvor mye penger jeg bruker og at jeg tar det meste på vår felles. Han tjener godt da, og jeg studerer. Men jeg er nok en av de her folk vil si har ekstravagante vaner, og heldigvis bryr ikke min mann seg om at han betaler mye. Jeg bruker kanskje ett par tusen i måneden bare på kremer og velvære, og han setter pris på at jeg er velstelt og han vet det koster. Det er i hans interesse og at jeg tar vare på meg selv. Jeg synes mannen utvilsomt skal være med å ta deler av de utgiftene du har som gravid. Så får dere heller sette dere ned å regne litt på hvor mye dere har råd til kontra hvilke behov du har, og bli enige om hvor dere kan legge listen for forbruket. Noen her argumenterer altså med at din mann ikke skal betale for at du har en jobb som du må kles formelt i, men jeg regner med denne jobben er et godt bidrag til husholdningen ellers. Her i gården ser vi ihvertfall på hverandres bidrag i en helhetlig sammenheng, og hvilke offer som noen ganger kommer ut av det. 

Menn slipper generelt litt "billig" unna graviditeten, de kan bidra litt ekstra hvor det er mulig for de. 

Anonymkode: 6f6ca...9a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, karlakarl skrev:

Nei du har ikke sagt det, det handler om måten du uttrykker deg på, som får det at høres sånn ut.

Nei det handler om måten du velger å tolke meg på, på tross av at jeg informerer deg om at du tar feil.

 

TS

Anonymkode: 9e1b9...0d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er spiralen i hovedsak til deg? Det er da en felles beslutning at man ikke skal ha barn. Dette er som sagt klær jeg aldri ville kjøpt om jeg ikke hadde vokst ut av alle klærne mine som et direkte resultat av at han har gjort meg gravid. 

 

Ts

Anonymkode: 9e1b9...0d8

Fordi den gagner meg med tanke på menssmerter blant annet, i tillegg til at jeg ikke trenger å tenke på annen prevensjon. Ikke han heller for den saks skyld. Skulle det bli slutt mellom oss, er det jo jeg som sitter med fordelene feks.

Du virker veldig opphengt i at han har gjort deg gravid - var det ikke en felles beslutning? Det at du må ha nye klær, er jo på grunn av barnet i magen. Hadde aldri satt meg på bakbena for å regne over beløp til klær i et svangerskap. Det at jeg vil føle meg fin, er jo fordi jeg velger det. Kjøper jeg meg fine klær, er det et valg jeg tar. Han står for sine klær, jeg for mine. Å niregne på alt i et forhold, virker alt annet enn sunt for forholdet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, karlakarl skrev:

Nei du har ikke sagt det, det handler om måten du uttrykker deg på, som får det at høres sånn ut.

Du er ikke den eneste som tenker det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har heller aldri laget en krangel ut av dette. Slutt å legg ord i munnen på meg! Jeg har spurt etter andre gravides erfaringer og det har jeg fått. Jeg har absolutt ikke kranglet med barnets far om dette. Det at du tror at jeg har blitt ufrivillig gravid må du nesten ta på din egen kappe, dette har jeg aldri sagt og aldri ment. 

 

Ts

Anonymkode: 9e1b9...0d8

Når du sier at han har gjort deg gravid så høres det jo ut som det kun er hans feil. Var det planlagt også fra din side vil jeg heller si at selvgjort er velgjort

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...