Gå til innhold

Forventer dere at far er med å betaler for graviditeten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når det står galla/bunad i invitasjonen så er det ganske frekkt å bare ignorere brudeparets ønsker. Hadde jeg ikke vært gravid hadde jeg tatt bunaden og ikke brukt en krone på klær. 

Anonymkode: 9e1b9...0d8

jeg syns det er frekt at brudeparet forventer at folk skal komme i dyre kjoler!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i all verden skulle han ikke det? Han har vel minst like stor interesse av at du ikke blir gravid?

Anonymkode: 9e1b9...0d8

Jøsses.. Er det virkelig vanlig å be mannen sponse p piller? Så dårlig råd har jeg ikke, ser på det som en vanlig utgift for meg selv, på lik linje med bind og tamponger, gynekologbesøk osv. 

Anonymkode: 94cd6...424

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, supernaturalfan skrev:

jeg syns det er frekt at brudeparet forventer at folk skal komme i dyre kjoler!!!!!

Det er jo helt vanlig i bryllup det. Har vært i tre bryllup der antrekket er "Galla," heldigvis har jeg bunad og har alltid valgt det. Nå med denne magen så utgår bunad dessverre.

 

TS

Anonymkode: 9e1b9...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jøsses.. Er det virkelig vanlig å be mannen sponse p piller? Så dårlig råd har jeg ikke, ser på det som en vanlig utgift for meg selv, på lik linje med bind og tamponger, gynekologbesøk osv. 

Anonymkode: 94cd6...424

ikke sponse, men være med å betale syntes jeg ikke er for mye forlangt. Vi er jo to om beslutningen om at barn passer/ikke passer nå. Dette ser jeg på som en vanlig utgift for oss sammen som et par, det handler ikke om dårlig råd.

 

TS

Anonymkode: 9e1b9...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal bli så "rettferdig" at man forlanger at faren skal betale halvparten av alle utgifter til klær, kremer mm i svangerskapet da begynner det å gå for langt. 

Det er noe av det mest idiotiske jeg har hørt noen gang....

 

Anonymkode: ac9b4...bf3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ikke sponse, men være med å betale syntes jeg ikke er for mye forlangt. Vi er jo to om beslutningen om at barn passer/ikke passer nå. Dette ser jeg på som en vanlig utgift for oss sammen som et par, det handler ikke om dårlig råd.

 

TS

Anonymkode: 9e1b9...0d8

Folk er sikkert forskjellige, høres bare veldig rart ut i mine ører med sånne småutgifter. Jeg hadde ikke tenkt noe over det engang, så lenge jeg har råd selv. Vi deler på de store utgiftene og faste regningene som er til felles. Det er jo ikke som om prevensjonsbruk gjør noe voldsomt innhugg i min økonomi. Selv om det er for at VI ikke skal få barn, ser jeg likevel på det som en hvilken som helst annet innkjøp til meg selv som kvinne. Må si jeg hadde stusset om han ba meg være med å betale kondomer om det var omvendt :fnise:

Anonymkode: 94cd6...424

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo helt vanlig i bryllup det. Har vært i tre bryllup der antrekket er "Galla," heldigvis har jeg bunad og har alltid valgt det. Nå med denne magen så utgår bunad dessverre.

 

TS

Anonymkode: 9e1b9...0d8

jeg har vært i ett. og jeg stilte i en helt vanlig kjole. som noen sikkert vil kalle hverdags. og jeg var absolutt ikke noe mindre pent kledd enn alle andre der.  hvis et brudepar forventer at jeg skal komme i galla kjole, må jeg pent si at da kan jeg ikke komme. for det eier jeg ikke, og jeg kjøper ikke det for en gangs bruk. hvem vet når neste anledning byr seg? og hvem vet om de da fortsatt passer.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, supernaturalfan skrev:

jeg har vært i ett. og jeg stilte i en helt vanlig kjole. som noen sikkert vil kalle hverdags. og jeg var absolutt ikke noe mindre pent kledd enn alle andre der.  hvis et brudepar forventer at jeg skal komme i galla kjole, må jeg pent si at da kan jeg ikke komme. for det eier jeg ikke, og jeg kjøper ikke det for en gangs bruk. hvem vet når neste anledning byr seg? og hvem vet om de da fortsatt passer.. 

Men da takker DU nei hvis du blir invitert i bryllup med kleskode galla, er ikke verre enn det. Men det er altså vanlig folkeskikk å følge kleskoden som er gitt i invitasjonen, du trenger ikke kverulere på det. 

Kleskode galla krever forøvrig ikke at kjolen MÅ være dyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men dette er jo overhodet ikke sammenlignbart med det TS spør om - eller syns du selv at deling av kostnader på 120 000 er sammenlignbart med deling av kostnader på nye klær for en begrenset periode?

Anonymkode: 306a0...c75

Utgifter til nødvendige klær kan fort komme opp i flere tusen, og det synes jeg prinsipielt er nok til at det er relevant å dele, selv om jeg ikke gjorde det selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk er sikkert forskjellige, høres bare veldig rart ut i mine ører med sånne småutgifter. Jeg hadde ikke tenkt noe over det engang, så lenge jeg har råd selv. Vi deler på de store utgiftene og faste regningene som er til felles. Det er jo ikke som om prevensjonsbruk gjør noe voldsomt innhugg i min økonomi. Selv om det er for at VI ikke skal få barn, ser jeg likevel på det som en hvilken som helst annet innkjøp til meg selv som kvinne. Må si jeg hadde stusset om han ba meg være med å betale kondomer om det var omvendt :fnise:

Anonymkode: 94cd6...424

Tja... Jeg betalte vel rundt 1500 kr. sist jeg kjøpte spiral, så det var jo litt penger. Mammaklær har jeg sikkert brukt 5000 kr på hittil, og jeg er sikkert ikke ferdig, så jeg syntes ikke det er så små utgifter...

 

TS

Anonymkode: 9e1b9...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sisti skrev:

Men da takker DU nei hvis du blir invitert i bryllup med kleskode galla, er ikke verre enn det. Men det er altså vanlig folkeskikk å følge kleskoden som er gitt i invitasjonen, du trenger ikke kverulere på det. 

Kleskode galla krever forøvrig ikke at kjolen MÅ være dyr. 

enig.. jeg takker nei. jeg forventer ihvertfall ikke kjæresten min betale for en galla kjole...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja... Jeg betalte vel rundt 1500 kr. sist jeg kjøpte spiral, så det var jo litt penger. Mammaklær har jeg sikkert brukt 5000 kr på hittil, og jeg er sikkert ikke ferdig, så jeg syntes ikke det er så små utgifter...

 

TS

Anonymkode: 9e1b9...0d8

Jeg syns 5000 på mammaklær høres VELDIG mye ut jeg da. Skal ikke si hva som er nødvendig/unødvendig og kjøpe,men jeg har kanskje brukt 1000-1500 kr på mine gravidklær, og jeg hadde flere bukser, en genser og en kjole. Hvordan klarer du bruke så mye? Og TRENGER du alt, eller er det stas og handle nytt tøy?  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, blomst12 skrev:

Jeg syns 5000 på mammaklær høres VELDIG mye ut jeg da. Skal ikke si hva som er nødvendig/unødvendig og kjøpe,men jeg har kanskje brukt 1000-1500 kr på mine gravidklær, og jeg hadde flere bukser, en genser og en kjole. Hvordan klarer du bruke så mye? Og TRENGER du alt, eller er det stas og handle nytt tøy?  

Trenger alt. Det er ikke så mye jeg har kjøpt heller. Bare BH ene koster jo 400kr. Kan heldigvis bruke de etter fødsel også. Jeg har kontorjobb og må se presentabel ut på jobb, kan ikke bare slenge på meg en baggy genser.

 

ts

Anonymkode: 9e1b9...0d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja... Jeg betalte vel rundt 1500 kr. sist jeg kjøpte spiral, så det var jo litt penger. Mammaklær har jeg sikkert brukt 5000 kr på hittil, og jeg er sikkert ikke ferdig, så jeg syntes ikke det er så små utgifter...

 

TS

Anonymkode: 9e1b9...0d8

Har også spiral, jeg betalte den selv. Dessuten var også spiralen til meg, fordi det er meg den gagner i hovedsak. Har vi trengt kondomer har vi kjøpt litt om hverandre. Å niregne på alt, er bare merkelig. Dersom du trenger klær til 5000 er jo det et valg du tar, på lik linje med andre klær.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja... Jeg betalte vel rundt 1500 kr. sist jeg kjøpte spiral, så det var jo litt penger. Mammaklær har jeg sikkert brukt 5000 kr på hittil, og jeg er sikkert ikke ferdig, så jeg syntes ikke det er så små utgifter...

 

TS

Anonymkode: 9e1b9...0d8

Det er jo ikke mye pr måned, mtp hvor lenge en spiral sitter i... Det er jo mye billigere enn mange p-piller for eksempel. Men enig i at det prinsipielt bør dekkes av begge, men jeg syns ikke et langvarig forhold skal styres av prinsipper, og når det er barn i bildet synes jeg man bør ha et mer løst og ledig forhold til hvem som betaler hva. 

Men det har jo ingenting å si hva vi andre mener, ts. Det er du og mannen din som avgjør hvordan dere skal organisere dette, og hvis dere føler dere mest komfortable med å dele på absolutt alle kostnader som følger av en graviditet, så gjør dere det! Du trenger ikke "forsvare" deg for fremmede folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trenger alt. Det er ikke så mye jeg har kjøpt heller. Bare BH ene koster jo 400kr. Kan heldigvis bruke de etter fødsel også. Jeg har kontorjobb og må se presentabel ut på jobb, kan ikke bare slenge på meg en baggy genser.

 

ts

Anonymkode: 9e1b9...0d8

Du kan jo snu på det, og spørre om det er riktig at mannen din skal betale for at du har en jobb som krever stivere/dyrere bekledning enn mange andre jobber? 

Og når du går i permisjon trenger du færre dyrere klær enn ellers - skal du da betale mannen din fordi du sparer penger på klær grunnet barnet dere har fått? 

Anonymkode: 306a0...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den ‎07‎.‎02‎.‎2016 at 16.53, AnonymBruker skrev:

Vi har separat semi-økonnomi. Vi setter inn et fast beløp på en felleskonto som skal til mat og slikt, men ellers beholder vi lønna vår selv. Det koster en del og være gravid. Nye klær, kremer etc. Forventer dere at far skal være med på å betale for dette? Er litt usikker på om jeg liksom kan be han om det?

Anonymkode: 9e1b9...0d8

Jøss er du vanskelig nå?

Hvis dette innlegget ditt speiler deg selv har jeg løpt når jeg oppdaget ditt sanne jeg. Selv om jeg hadde pult deg på tjukken.

Dessertdame du kan jeg tenke meg. Det er ikke noe for meg. Liker damer som kan stå på selv og klarer seg selv. Kan se likeverdet mellom kjønnene.

Endret av Peter007
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Jolene skrev:

Har også spiral, jeg betalte den selv. Dessuten var også spiralen til meg, fordi det er meg den gagner i hovedsak. Har vi trengt kondomer har vi kjøpt litt om hverandre. Å niregne på alt, er bare merkelig. Dersom du trenger klær til 5000 er jo det et valg du tar, på lik linje med andre klær.

Hvordan er spiralen i hovedsak til deg? Det er da en felles beslutning at man ikke skal ha barn. Dette er som sagt klær jeg aldri ville kjøpt om jeg ikke hadde vokst ut av alle klærne mine som et direkte resultat av at han har gjort meg gravid. 

 

Ts

Anonymkode: 9e1b9...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo snu på det, og spørre om det er riktig at mannen din skal betale for at du har en jobb som krever stivere/dyrere bekledning enn mange andre jobber? 

Og når du går i permisjon trenger du færre dyrere klær enn ellers - skal du da betale mannen din fordi du sparer penger på klær grunnet barnet dere har fått? 

Anonymkode: 306a0...c75

Nye klær hadde jeg trengt uansett, ingenting av det jeg hadde passer, dette er et direkte resultat av graviditeten som vi jo tross alt skal være to om. Klærne er ikke unormalt dyre, men jeg har ikke kjøpt brukt ( har aldri i mitt liv kjøpt brukte klær og ser ikke hvorfor jeg skulle begynne nå)

 

Ts

Anonymkode: 9e1b9...0d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7. februar 2016 at 19.47, Harlekin skrev:

Spørsmålet er jo egentlig hvor mye at dette man egentlig trenger. Vanlige gravide uten for eksempel alvorlig bekkenløsning, trenger verken private legekontroller eller kiropraktor. Vitaminer, holder det ikke med det som heter Gravid + folat? Det koster ikke mange hundre kronene.

Du aner fa*n ikke mye om hvordan det er å være gravid, og trenger å få hue ut av rævva di for DU eier ikke noe fasit på graviditeter selv om du har en erfaring. Det er MANGE som må dra til kiropraktorbehandling, og la meg bare si at dette ikke er billig. Det er også MANGE som får diverse svangerskapssykdommer som krever medisiner. Det er ikke noe som heter VANLIG svangerskap, som du så nedlatende formulerer, alle svangerskap er forskjellig og individuelle. 

Men neida, sånne som meg som har svindyre svangerskap og må gå på to forskjellige reseptbelagte medisiner på grunn av svangerskapskløe, og går ukentlig til kiropraktor på grunn av bekkenløsning (og nei, det er likevel ikke av en dødsalvorlig og superille type som du fremstiller det som hvis man skal måtte trenge behandling...det er likevel NØDVENDIG) er vel så unormale og sjeldne at vi umuligens kan regnes med i betrakningen av svangerskap..........

Du er så nedlatende og frekk i innleggene dine at jeg blir til stadighet bare mer og mer sjokkert! 

Anonymkode: 2a46b...b22

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...