Gå til innhold

Forventer dere at far er med å betaler for graviditeten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

31 minutter siden, Chibi skrev:

Nei du ingenting.

Du mener man kan gå i bukse i bryllup, med dresskledde 'galla' skjønner jeg. Det hadde jo vært ganske frekt mit brudeparet da...

 

ts

Anonymkode: 9e1b9...0d8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, supernaturalfan skrev:

hei TS!

jeg tenker du må se litt ann.. personlig saker som undertøy og kremer bør du dekke selv. jeg syns det samme gjelder klær. 

evt tidlig ultralyd og lignende en må betale selv, bør dere dele på :) og ting til amming f.eks. bør dere også dele :) pumpe o.l. 

jeg forventer ihvertfall ikke at min samboer betaler for nye klær jeg evt trenger.. eller kremmer.. eller bind etter fødsel... men ting som er til barnet bør deles.. :)

Hvorfor skulle han ikke være med å betale for det? Dette er graviditetsrelaterte utgifter. Det er han som har gjort meg gravid og det er hans barn også...

Anonymkode: 9e1b9...0d8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Genevieve

Nei det hadde jeg ikke forventet, men hyggelig at han hadde vist at han gledet seg og elsket meg like mye selv om jeg var gravid. Tror gravide ofte trenger litt mer omsorg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er flere i denne tråden som er svært så bastante på hva TS trenger eller ikke. Vi vet veldig lite om hvordan kroppen hennes vokser og om ting har måttetbyttes ut etterhvert som hun vokser. Å i tillegg si at hun ikke "MÅ" ha ny kjole til bryllupet synes jeg også er unødvendig kverulerende. Jeg hadde i alle fall ikke villet gå i bryllup i klær som jeg ikke følte meg vel i/som passet. 

TS : har dere noen større utgifter  (f.eks. tidlig ultralyd) som han kan ta? Føles kanskje lettere for begge at han tar sånne utgifter enn klær til deg? 

Endret av Bokdamen
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Bokdamen skrev:

Synes det er flere i denne tråden som er svært så bastante på hva TS trenger eller ikke. Vi vet veldig lite om hvordan kroppen hennes vokser og om ting har måttetbyttes ut etterhvert som hun vokser. Å i tillegg si at hun ikke "MÅ" ha ny kjole til bryllupet synes jeg også er unødvendig kverulerende. Jeg hadde i alle fall ikke villet gå i bryllup i klær som jeg ikke følte meg vel i/som passet. 

TS : har dere noen større utgifter  (f.eks. tidlig ultralyd) som han kan ta? Føles kanskje lettere for begge at han tar sånne utgifter enn klær til deg? 

Enig med deg. Veldig rart å kunne si fra andre siden av skjermen at du ikke trenger mer enn to bukser for eksempel? Eller at du ikke trenger noen nye gensere? Eller andre ting? Jeg har måttet bruke graviditetsbukser helt fra jeg var ni-ti uker på vei, selv om jeg ikke har lagt på meg mye i det hele tatt, to hadde blitt i knappeste laget for nesten ni måneder. Veldig få av de genserne jeg har fra før passer over magen nå, jeg har måttet kjøpe nye (men selvfølgelig rimelige ting). Jeg har en jobb hvor jeg må kle meg relativt formelt, da må jo nye klær til der og - og jeg kan ikke bruke trange singleter under cardigans som noen foreslo. 

Min mann har tilbudt seg å være med å betale for klær og sånt, noe jeg satt veldig pris på (selv om det endte med at jeg bare kjøpte selv, og så har han lagt i litt mer i utstyr og sånt til babyen). 

Anonymkode: 2e757...300

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en jobb hvor jeg må kle meg relativt formelt, da må jo nye klær til der og - og jeg kan ikke bruke trange singleter under cardigans som noen foreslo.

Samme har jeg. Singlet og cardigan er greit hjemme, men passer seg ikke på jobb. Er bare 10 uker på vei, men er så oppblåst at jeg kan glemme vanlige bukser. Bruker mye kjole på jobb, og kan foreløpig bruke de fleste, men vet at det kommer et utlegg på nye klær til jobb i løper av våren. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde ikke falt meg inn å be faren om å betale for svangerskapet! Det er bare smålig. Du trenger ikke kremer og dill, bare et par nye bukser, ev. noen topper. Det blir ikke dyrt. Alvorlig talt.

En ny kjole trenger heller ikke være dyrt, dersom du ikke har noe du kan bruke fra før.

Endret av Harlekin
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har bare vært snakk om småsummer. Eneste jeg har kjøpt av klær er to gravidbukser. Ellers har jeg kjøpt folat. Nå går jeg med oversized gensere / topper til vanlig, så de passer fortsatt helt fint nå i uke 36.

Anonymkode: 64238...a35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det har kostet meg mye mer, nye BH er (må jo ha mer enn en) nye gensere, bukser, truser, kremer mot strekkmerker, ny treningstights, nye treningsBHer, nye treningst-tsjorter...

 

TS

Anonymkode: 9e1b9...0d8

Haha kremer hjelper ikke det spøtt mot strekkmerker

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Bokdamen skrev:

Samme har jeg. Singlet og cardigan er greit hjemme, men passer seg ikke på jobb. Er bare 10 uker på vei, men er så oppblåst at jeg kan glemme vanlige bukser. Bruker mye kjole på jobb, og kan foreløpig bruke de fleste, men vet at det kommer et utlegg på nye klær til jobb i løper av våren. 

Det er greit nok det at man skal dele på ting til ungen. Men er ikke rett at din mann skal dekke dine jobbklær fordi du er blitt større..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Det er greit nok det at man skal dele på ting til ungen. Men er ikke rett at din mann skal dekke dine jobbklær fordi du er blitt større..

Det har jeg heller ikke sagt, jeg kjøper mine egne klær med glede. Det var en kommentar til de i tråden som mente at det ikke koster å være gravid fordi man ikke "trenger" nye klær. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Det er greit nok det at man skal dele på ting til ungen. Men er ikke rett at din mann skal dekke dine jobbklær fordi du er blitt større..

Men det er jo ungen hans som gjør henne større. Syntes ikke det er så urimelig. Menn slipper helt unna alle ubehag og ubeleiligheter ved en graviditet, da er det da ikke helt urimelig at han betaler litt han også?

Anonymkode: 9e1b9...0d8

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo ungen hans som gjør henne større. Syntes ikke det er så urimelig. Menn slipper helt unna alle ubehag og ubeleiligheter ved en graviditet, da er det da ikke helt urimelig at han betaler litt han også?

Anonymkode: 9e1b9...0d8

Jamen seriøst. Det er klær det er snakk om. Kvinner hadde kjøpt nye klær selv om de ikke var blitt større og. Utgiftene blir ikke noe større

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke gravid da, men om jeg skulle bli det så hadde jeg betalt det jeg personlig skulle brukt, f.eks. kremer til meg selv, klær til meg selv, nødvendige vitaminer, etc. Når det kommer til babyting og babyklær, syns jeg begge skal betale litt hver. Det kommer an på hva mannen din syns! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Maleficenta skrev:

Jamen seriøst. Det er klær det er snakk om. Kvinner hadde kjøpt nye klær selv om de ikke var blitt større og. Utgiftene blir ikke noe større

Nei det hadde jeg absolutt ikke. Jeg hadde ikke kjøpt nye klær om det ikke var for at de gamle ikke passer. Fet er i tillegg klær som jeg ikke får glede av over en lengre periode. 

Anonymkode: 9e1b9...0d8

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har separat semi-økonnomi. Vi setter inn et fast beløp på en felleskonto som skal til mat og slikt, men ellers beholder vi lønna vår selv. Det koster en del og være gravid. Nye klær, kremer etc. Forventer dere at far skal være med på å betale for dette? Er litt usikker på om jeg liksom kan be han om det?

Anonymkode: 9e1b9...0d8

Klær står jeg for selv. Men er hyggelig hvis han kjøper en boks is eller en sjokolade for meg når jeg har cravings :fnise: Så, nei til spørsmålet ditt. Klær til meg skal ikke han stå for. Ting til barnet derimot, blir et helt annet spørsmål. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Jeg betaler ikke for eksen min selv om hun er gravid. Ikke hun som skal ha penger. Hun får klare seg selv. Det er barnet når det er født som skal ha penger hos meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei det hadde jeg absolutt ikke. Jeg hadde ikke kjøpt nye klær om det ikke var for at de gamle ikke passer. Fet er i tillegg klær som jeg ikke får glede av over en lengre periode. 

Anonymkode: 9e1b9...0d8

Du kanskje men det er en kjensgjerning at mange kvinner liker å shoppe nye klær.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fiberhusk skrev:

Klær står jeg for selv. Men er hyggelig hvis han kjøper en boks is eller en sjokolade for meg når jeg har cravings :fnise: Så, nei til spørsmålet ditt. Klær til meg skal ikke han stå for. Ting til barnet derimot, blir et helt annet spørsmål. 

Hvorfor det? Det er jo ikke bra å gafle i seg masse usunt dritt når man er gravid. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...