Gå til innhold

Kan man bli fit av gruppetimer på Sats?


Lillek

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er elendig på å opprettholde en styrketreningsrutine, jeg ender alltid opp med å bli lei og å miste motivasjonen. Jeg ser at Sats har en del gruppetimer som fokuserer på styrke, også lurte jeg på om det går an å bli skikkelig "fit" av å gå på de sånn ca 3 ganger i uken? Og har noen isåfall noen tips til bra timer? Jeg har hørt at Bodypump skal være bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Lillek skrev:

Hei!

Jeg er elendig på å opprettholde en styrketreningsrutine, jeg ender alltid opp med å bli lei og å miste motivasjonen. Jeg ser at Sats har en del gruppetimer som fokuserer på styrke, også lurte jeg på om det går an å bli skikkelig "fit" av å gå på de sånn ca 3 ganger i uken? Og har noen isåfall noen tips til bra timer? Jeg har hørt at Bodypump skal være bra.

Ja. Og du kunne jo kombinere dette med utholdenhetstrening (spinning eller annen utholdenhetstrening), 1 av dagene pr uke, og deretter utvide til 2-3 dager pr uke :)

 

Anonymkode: 03501...5ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honeyblossom

Absolutt! Jeg begynte med gruppetimer da jeg bestemte meg for å begynne å trene og det er alt jeg har gjort. Har kommet meg skikkelig i form og gått ned 12kg. Kan virkelig anbefale bodypump! Begynte med det for 3-4 mnd siden og den timen syns jeg er helt rå. Ser tydlig at kroppen min har blitt mer definert og formet etter å ha begynt med det :) 

Endret av Honeyblossom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hva du mener med fit. Du bygger ikke muskler på gruppetimer, fordi det er for lett belastning. Men du brenner jo fett og så lenge kostholdet er på plass, blir du strammere i fisken. Men er målet muskler må ordentlig styrketrening med stadig økende belastning til. 

Anonymkode: 1fcdc...15f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Høyintensitetstimene er effektive. De har også rene styrketimer men tung styrke. 

Jeg trener mest gruppetimer fordi jeg trenger å pushes. 

Anonymkode: d5b07...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumper denne, da jeg lurer på det samme som TS og føler ingen har svart på det!

Kan bli strammere i form av å få litt mer muskler? Ser at noen her skriver at det eneste som funker hvis man skal ha muskler, er tung styrketrening. Er dette virkelig fakta? Hva med dansere, skiløpere, fjellgåere, arbeidere osv? Flere av disse kan jo ha bygget seg til en muskuløs og definert kropp bare ved bruk av typ kondisjon som inneholder styrke (dansing og ski f. eks). 

Anonymkode: faef4...aca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bumper denne, da jeg lurer på det samme som TS og føler ingen har svart på det!

Kan bli strammere i form av å få litt mer muskler? Ser at noen her skriver at det eneste som funker hvis man skal ha muskler, er tung styrketrening. Er dette virkelig fakta? Hva med dansere, skiløpere, fjellgåere, arbeidere osv? Flere av disse kan jo ha bygget seg til en muskuløs og definert kropp bare ved bruk av typ kondisjon som inneholder styrke (dansing og ski f. eks). 

Anonymkode: faef4...aca

Det kommer jo an på ditt grunnlag og hva du anser som fit. 

Også hva slags gruppetimer du deltar på. For å få muskler så må du faktisk ta i tungt. Kjører du bare høypulstrening så kan du se strammere ut ved å få lavere fettprosent. 

Jeg anbefaler uansett variasjon. Tren tung styrke, høyintensitet, kardio og fleksibilitet. Da får du et godt resultat. Sats har noen timer som kombinerer noe av dette. 

Anonymkode: d5b07...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Det er ikke jeg som er TS. Men jeg skriver jo på en måte hva jeg anser som fit - tynn, men samtidig "stram i fisken", slik som f. eks dansere. Og jeg sier at folk som er dansere, skiløpere, håndballspillere etc er alle fit uten nødvendigivis å ha holdt på med tung, hardcore styrketrening. Dermed mener jeg at det må være mulig å bli fit ved aktiviteter som er blanding av cardio og styrke, f. eks diverse timer på sats med denne miksen? 

Anonymkode: faef4...aca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må også legge til at når jeg sier at håndballspillere, dansere osv er fit, så er det ikke bare fordi de har lav fettprosent, de har jo en god del muskler også!

Anonymkode: faef4...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer jo an på ditt grunnlag og hva du anser som fit. 

Også hva slags gruppetimer du deltar på. For å få muskler så må du faktisk ta i tungt. Kjører du bare høypulstrening så kan du se strammere ut ved å få lavere fettprosent. 

Jeg anbefaler uansett variasjon. Tren tung styrke, høyintensitet, kardio og fleksibilitet. Da får du et godt resultat. Sats har noen timer som kombinerer noe av dette. 

Anonymkode: d5b07...35a

Laktat induserer også hypertrofi, ikke bare tyngre og tyngre belastning.  Mange repetisjoner med moderat belastning bygger også muskler. Selvsagt ikke bodybuilder muskler og muskeloppbyggingen stopper opp etter en stund da organismen adapterer seg. Men at du får stamme muskler ved saltimer er ikke noe hokus-pokus.

Anonymkode: 98d49...b8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honeyblossom
Den 7.2.2016 at 17.16, AnonymBruker skrev:

Kommer an på hva du mener med fit. Du bygger ikke muskler på gruppetimer, fordi det er for lett belastning. Men du brenner jo fett og så lenge kostholdet er på plass, blir du strammere i fisken. Men er målet muskler må ordentlig styrketrening med stadig økende belastning til. 

Anonymkode: 1fcdc...15f

Tull at man ikke kan bygge muskler på gruppetimer. Hvor stor belastning man skal ha bestemmer en jo selv. Det er sånn man bare må prøve seg frem på. Går man på en time og finner ut at man kunne greid tyngre enn dette, ja, da gjør du det tyngre på neste time.

Som nevnt tidligere, jeg har bare gått på gruppetimer og om musklene mine ikke kommer derifra så vet ikke jeg liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bumper denne, da jeg lurer på det samme som TS og føler ingen har svart på det!

Kan bli strammere i form av å få litt mer muskler? Ser at noen her skriver at det eneste som funker hvis man skal ha muskler, er tung styrketrening. Er dette virkelig fakta? Hva med dansere, skiløpere, fjellgåere, arbeidere osv? Flere av disse kan jo ha bygget seg til en muskuløs og definert kropp bare ved bruk av typ kondisjon som inneholder styrke (dansing og ski f. eks). 

Anonymkode: faef4...aca

 

En muskuløs og definert kropp får man uansett åssen trening man driver med, så lenge med trener det nok og har nok intensitet og belastning. Dansere, fjellgåere og de andre du nevner har drevet så mye med sin idrett at man får resultater til slutt. Men man kan ikke sammenligne det med å være med på gruppetimer to ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Laktat induserer også hypertrofi, ikke bare tyngre og tyngre belastning.  Mange repetisjoner med moderat belastning bygger også muskler. Selvsagt ikke bodybuilder muskler og muskeloppbyggingen stopper opp etter en stund da organismen adapterer seg. Men at du får stamme muskler ved saltimer er ikke noe hokus-pokus.

Anonymkode: 98d49...b8f

Du leste ikke innlegget nøye nok tror jeg. Jeg fronter variasjon. 

Selv har jeg markerte og tydlige muskler selv om jeg for det meste trener gruppetimer. Men jeg går på de hardeste timene. Her er det både høy puls og tunge løft (men ikke så tungt jeg ville løfte i en økt med tung styrke). 

Ab over her. Hva mener du med fit som en håndballspiller eller skiløper? Jeg kjenner et par håndballspillere som er ganske så omfangsrike. Men de spiller en gang i uka. Jeg regner ikke med at du vil bli like fit som en proff håndballspiller heller, for de trener flere timer om dagen. Så det begrepet er jo like diffust som å si "hvor lang er en snor?"  

Anonymkode: d5b07...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jentene her i huset har fått gode resultater med yoga og bodybalance. Beinhard trening (når det gjøres riktig), og vi ser resultater på styrke, fasthet og smidighet.

Anonymkode: 63298...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefale bodypump! Det er skikkelig trening, syns jeg ihvertfall. Her velger du vekter selv, og man får trent så og si hele kroppen! Bein, rompe, mage, rygg og armer! Likte de timene godt. Når jeg ble litt mer trent, jogget jeg en 30 min på mølla først, så var jeg på bodypump. Eller så tok jeg en time med yoga etter timen med bodypump. Savner å trene på sats!! Har flyttet langt inn i ingenmannsland hvor det er en og en halv time til nærmeste treningssenter 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12.2.2016 at 11.40, AnonymBruker skrev:

^ Det er ikke jeg som er TS. Men jeg skriver jo på en måte hva jeg anser som fit - tynn, men samtidig "stram i fisken", slik som f. eks dansere. Og jeg sier at folk som er dansere, skiløpere, håndballspillere etc er alle fit uten nødvendigivis å ha holdt på med tung, hardcore styrketrening. Dermed mener jeg at det må være mulig å bli fit ved aktiviteter som er blanding av cardio og styrke, f. eks diverse timer på sats med denne miksen? 

Anonymkode: faef4...aca

Kan ikke uttale meg om dansere, men kan si at håndballspillere og skiløpere på høyt nivå trener en god del styrke.

Trente på samme gym som Tonje Larsen en gang i tida, hun løftet ganske bra vekter i knebøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...