Gå til innhold

Når skal Listhaug returnere Mazyar Keshvari?


Apis

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Uhørt skrev:

Nå var situasjonen en helt annen enn for 30år siden. I dag 2016 er hver en analfabet i den 3 verden en presidentkandidat som er forfulgt og undertrykket.

Den er egentlig ikke spesielt annerledes. Husker nok av asyldebatten fra 1990-tallet, og den lignet mye på den vi har nå. På noen felter var den enda mer ekstrem.

Men nå var det jo du som spurte om det ikke holdt med et fælt styre. Har du endret mening siden klokka kvart på ni?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var nok ikke helt det samme. Husker du Norge 1987? Du sleit litt for å finne noen ikke-norske i gatebildet.

 

Endret av Uhørt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, nordpedant skrev:

Nå er vel formålet med denne tråden (og forøvrig også mine innlegg i den) å for en gangs skyld prøve å være like demagogisk som høyresiden har for vane å være på dette forumet.

Burde altså ikke Keshwari reise hjem, av ren moralsk overbevisning? Siden det ikke er krig i Iran? 

Det er venstresiden som er demagogisk.

Nei, han burde ikke reise noe sted. Han er hjemme nå.

I Iran ville han uansett blitt forfulgt og henrettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg være med på. Men argumentene var mye de samme. At man kjenner folk med mørk hud er jo som kjent også blant det som i størst grad gjør at man ikke har noe problem med mørk hud lenger også.

Så det der går begge veier.

Men som sagt. Mener du fortsatt at et fælt regime er nok? Det mener nemlig jeg. Er vi enige?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, jabx skrev:

Det er venstresiden som er demagogisk.

Nei, han burde ikke reise noe sted. Han er hjemme nå.

I Iran ville han uansett blitt forfulgt og henrettet.

Den innvandringskritiske høyresiden er demagogisk så det synger etter.

Jeg er enig i at han er hjemme nå. Det er mange andre som også er hjemme nå, som likevel kommer til å bli sendt til land de ikke lenger hører hjemme i.

Det er ganske mange såkalte innvandringskritiske på høyresiden som mener at vi skal sende tilbake folk som risikerer å bli forfulgt å henrettet i hjemlandet. Jeg er uenig i den holdningen. Jeg regner med at jeg da kan stole på din støtte mot enhver utsendelse der det er fare for slikt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Apis skrev:

 

Vil jo påstå at det er et betimelig spørsmål nordpedant kommer med der, men for å være litt seriøs, så viser vel bare eksemplet Keshwari at det bør finnes en grense hvor lenge det er rimelig å holde folk på nåden med midlertidig opphold, en gang bør vel folk få lov til å starte sine liv?

Ditt hovedinnlegg er useriøst på flere plan. Hele tråden er useriøs på flere plan. Hetser du Keshvari fordi han er utenlandsk eller fordi han er politiker i Frp? Må han ha pk meninger fordi han er utlending? Hva er galt i å være for en streng innvandringspolitikk og være innvandrer selv? Så lavt synker dere, hetsere, at det er til å spy av. ''Ta personen, ikke meningen'', ikke sant? :kvalm: Selvfølgelig skal han ikke sendes tilbake. Han er ikke i målgruppen endringene kommer til å gjelde for på lik linje med mange andre som kom for lenge siden. Men det kreves litt tid og noe innhold i hodet for å lese hva endringene går ut på og hvem det gjelder. Hetsing og kunnskapsløshet er mye lettere.

Endret av Drizzt
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skal ikke se bort i fra at Listhaug faktis gjør det også. Selv om Keshvari har vært en lojal følgesvenn av henne.

Anonymkode: 18829...4dc

Jo, det tror jeg tryt vi kan se bort fra, siden Keshvari er norsk statsborger. Men at Keshvari vil fortsette å fronte et parti som ville tatt fra ham alle muligheter dersom de hadde hatt makta da han kom til landet, er mer forunderlig. Jeg lurer på når han skal ha sin oppvåkning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i beste fall dobbeltmoralsk, og om du ikke ser det er du veldig ideologisk blendet, Drizzt.

Men han er fri til å mene hva han vil. Selv om det er dobbeltmoralsk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mann 42 skrev:

Jo, det tror jeg tryt vi kan se bort fra, siden Keshvari er norsk statsborger. Men at Keshvari vil fortsette å fronte et parti som ville tatt fra ham alle muligheter dersom de hadde hatt makta da han kom til landet, er mer forunderlig. Jeg lurer på når han skal ha sin oppvåkning.

Han har fått sin oppvåkning. Han har skjønt at integreringen går langt saktere i forholdt til antall innvandrere som har kommet inn i landet. Derfor ønsker han å begrense denne. Enkelt og greit.

Anonymkode: 9b403...049

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leni Riefenstahl ble godt likt av de hun jobbet for - men hadde hun blitt i Tyskland visste hun hvilken vei det ville gått med henne. Likevel var hun så dum at hun jobbet for den galskapen der. Mazyar Keshvari er en moderne Leni Riefenstahl.

Anonymkode: 55475...b12

Hvorfor skulle Leni Riefenstahl ha vært i noen fare i Tyskland? Hun laget mye storslått propaganda for nazistene opp gjennom hele 30-tallet og var på vennskapelig fot med både Hitler ekteparet Goebbels. Nazistene elsket Riefenstahl og hun fortsatte å jobbe for dem gjennom de tidlige krigsårene.

Jeg spør bare fordi jeg er nysgjerrig på hvorfor du mener hun skulle være i noen fare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, nordpedant skrev:

Det kan jeg være med på. Men argumentene var mye de samme. At man kjenner folk med mørk hud er jo som kjent også blant det som i størst grad gjør at man ikke har noe problem med mørk hud lenger også.

Så det der går begge veier.

Men som sagt. Mener du fortsatt at et fælt regime er nok? Det mener nemlig jeg. Er vi enige?

Trekker du frem kortet jeg er ikke rassist for jeg kjenner en mørking? Du begynner å gå tom?

Fælt regime er ikke lenger nok i 2016. Da kan jo halve analfabet Afrika med få opphold i Norge.

Endret av Uhørt
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Apis skrev:

Det er jo ingen som snakker om at alle som ønsker det skal få opphold, det er derimot en bred politisk enighet på stortinget om en streng innvandringspolitikk, Listhaug gir bare uttrykk for å slå inn dører som allerede står på vidt gap

Hvis man vil ha en dramatisk effekt er det ingenting som kan måle seg med å sparke inn en dør som allerede er åpen. Låste dører kan man komme til skade på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har fått sin oppvåkning. Han har skjønt at integreringen går langt saktere i forholdt til antall innvandrere som har kommet inn i landet. Derfor ønsker han å begrense denne. Enkelt og greit.

Anonymkode: 9b403...049

Ikke så enkelt, og ikke så greit. Dersom FrP hadde hatt makt da Keshvari's familie kom hit, ville de ikke fått annet enn midlertidig opphold, og han hadde måttet vokse opp med truselen om at han når som helst ville kunne bli kastet ut av landet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, nordpedant skrev:

Det er i beste fall dobbeltmoralsk, og om du ikke ser det er du veldig ideologisk blendet, Drizzt.

Men han er fri til å mene hva han vil. Selv om det er dobbeltmoralsk.

Hva er dobbeltmoralsk akkurat? At han er enig at de som har midlertidig opphold skal tilbake hjem når krigen er over (situasjonen er forbedret)? Hvem ville vært uenig i det? De mest ekstreme på venstresiden kanskje, men ikke noen fornuftige mennesker. Nå spekulerer dere noe voldsomt her angående hva han og hans foreldre ville gjort for 20+ år siden og hvordan hans parti ville vært ved makt på samme tid og hva ville det ha gjort.

Det er faktisk ikke dobbeltmoralsk å være innvandrer for streng innvandringspolitikk som også kunne ha rammet en selv personlig. Det viser at man har prinsipper og meninger man står for. Det jeg reagerer mest på er hetsingen han utsettes for som person fordi han mener det ene og det andre. Ytringsfrihet er ikke noe dere på venstresiden setter pris på, men likevel kan han mene hva han vil og hva hans samvittighet tillater ham å mene. Ja, han kunne vært sendt ut med familien tilbake hadde det vært trygt da og hadde Frp fått gjennomslag da og hadde da vært nå. Hvorfor får han ikke lov å mene at de som kommer i dag kan reise tilbake til sine tryggere hjemland om noen år? Hvorfor må han hetses for det? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Drizzt skrev:

Ditt hovedinnlegg er useriøst på flere plan. Hele tråden er useriøs på flere plan. Hetser du Keshvari fordi han er utenlandsk eller fordi han er politiker i Frp? Må han ha pk meninger fordi han er utlending? Hva er galt i å være for en streng innvandringspolitikk og være innvandrer selv? Så lavt synker dere, hetsere, at det er til å spy av. ''Ta personen, ikke meningen'', ikke sant? :kvalm: Selvfølgelig skal han ikke sendes tilbake. Han er ikke i målgruppen endringene kommer til å gjelde for på lik linje med mange andre som kom for lenge siden. Men det kreves litt tid og noe innhold i hodet for å lese hva endringene går ut på og hvem det gjelder. Hetsing og kunnskapsløshet er mye lettere.

Vi sender da tilbake barn som ikke kjenner til noe annet en Norge og har vært her lenge , hvorfor syntes du personer som Keshvari mer verdt en barn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Drizzt skrev:

Hva er dobbeltmoralsk akkurat? At han er enig at de som har midlertidig opphold skal tilbake hjem når krigen er over (situasjonen er forbedret)? Hvem ville vært uenig i det? De mest ekstreme på venstresiden kanskje, men ikke noen fornuftige mennesker. Nå spekulerer dere noe voldsomt her angående hva han og hans foreldre ville gjort for 20+ år siden og hvordan hans parti ville vært ved makt på samme tid og hva ville det ha gjort.

Det er faktisk ikke dobbeltmoralsk å være innvandrer for streng innvandringspolitikk som også kunne ha rammet en selv personlig. Det viser at man har prinsipper og meninger man står for. Det jeg reagerer mest på er hetsingen han utsettes for som person fordi han mener det ene og det andre. Ytringsfrihet er ikke noe dere på venstresiden setter pris på, men likevel kan han mene hva han vil og hva hans samvittighet tillater ham å mene. Ja, han kunne vært sendt ut med familien tilbake hadde det vært trygt da og hadde Frp fått gjennomslag da og hadde da vært nå. Hvorfor får han ikke lov å mene at de som kommer i dag kan reise tilbake til sine tryggere hjemland om noen år? Hvorfor må han hetses for det? 

Keshvari har mye, men prinsipper og integritet er ikke noe av det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Apis skrev:

Vi sender da tilbake barn som ikke kjenner til noe annet en Norge og har vært her lenge , hvorfor syntes du personer som Keshvari mer verdt en barn?

''Vi'' sender tilbake barn og deres foreldre som har oppholdt seg ulovlig lenge her. Jeg synes langvarig ulovlig opphold må ha kun 1 resultat - utsendelse. Grunnen til det er å ikke oppmuntre flere til å gå under jorda og så kreve opphold ved hjelp av ankerbarn. Keshvaris familie har ikke oppholdt seg ulovlig i landet, så vidt jeg har forstått, så å sammenligne de to på denne måten er rart. Lovlydige utlendinger som respekterer avslaget og reiser ut har jeg mer sans for enn frekke utlendinger som velger bevisst å oppholde seg ulovlig lenge for så å presse for opphold senere på grunn av tilknytning, ankerbarn, osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Apis skrev:

Keshvari har mye, men prinsipper og integritet er ikke noe av det.

Han har da prinsipper. Prinsipoelt sett ønsker han å bli, men det er ikke så nøye med andre som bare er forskjellige fra ham på ett punkt. De kom til landet etter at han trakk opp stigen etter seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Uhørt skrev:

Trekker du frem kortet jeg er ikke rassist for jeg kjenner en mørking? Du begynner å gå tom?

Fælt regime er ikke lenger nok i 2016. Da kan jo halve analfabet Afrika med få opphold i Norge.

Hvor ble dette rasistkortet brukt i innlegget til @nordpedant som du siterte?

Så fælt regime er ikke nok, men hva da med en krig som eksisterer grunnet et fælt regime? Skal ikke de da kunne komme fordi det er motstandsgruppene sin feil at det er krig? Og hvis et fælt regime ikke er nok, er det aldri nok eller kan det være nok i noen tilfeller? Og hva er det som avgjør det? Jeg spør av ren nysjerrighet, og ikke for å anngripe deg :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mann 42 skrev:

Han har da prinsipper. Prinsipoelt sett ønsker han å bli, men det er ikke så nøye med andre som bare er forskjellige fra ham på ett punkt. De kom til landet etter at han trakk opp stigen etter seg.

Hvorfor denne hetsingen mot personen Keshvari? Blir du tilfredsstilt bare hvis han gir avkall på sitt norsk statsborgerskap og flytter ut av landet? Er det bare da han får lov fra deg å mene det han mener? Situasjonen i dag er veldig mye annerledes enn situasjonen i 1986 i tilfelle du ikke har lagt merke til det. Tiltak som er en must i dag var ikke nødvendige i 1986. 

Endret av Drizzt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...