Gå til innhold

Hjelp med valg av språk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei jeg går nå en bachelor i internasjonale relasjoner og har lyst til å ta et språk ved siden av. Pga egeninteresse i midtøsten så er de to valgene mine Tyrkisk og Arabisk. Tyrkisk kan jeg litt fra før og jeg er veldig interessert i Tyrkisk kultur og historie. Hva ville dere valgt?

Anonymkode: c8997...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Arabisk. 

Anonymkode: daa3d...844

Okei, hvorfor? og eventuelt har du studert dette? :)

Anonymkode: c8997...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honeyblossom

Hvis du allerede kan litt fra før og i tillegg er interessert i kulturen og historien ville jeg valgt Tyrkisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Honeyblossom skrev:

Hvis du allerede kan litt fra før og i tillegg er interessert i kulturen og historien ville jeg valgt Tyrkisk :)

Det er det jeg tenker og, samtidig så føler jeg at arabisk er mer praktisk iforhold til jobbmuligheter. Skal ikke være enkelt :) 

Anonymkode: c8997...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arabisk er mer anvendelig fordi det snakkes i mange land. Midtøsten vil alltid være et relevant område å ha kunnskap om, og språket også. Samtidig er det blitt mer og mer populært å studere arabisk. Hvis du heller vil være unik kan du vurdere å studere tyrkisk. Bare vit at arabisk er et veldig vanskelig språk. Du må virkelig ville studere det, og være motivert over lang tid. 

Anonymkode: 09591...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linaria

Ville valgt det jeg var mest motivert for. Begge språkene kommer nok til å være nyttige, så det er best å velge det du liker best. Tror det vil være vanskelig å lære arabisk om du kommer til å gå rundt og tenke at du egentlig heller ville lært tyrkisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Arabisk er mer anvendelig fordi det snakkes i mange land. Midtøsten vil alltid være et relevant område å ha kunnskap om, og språket også. Samtidig er det blitt mer og mer populært å studere arabisk. Hvis du heller vil være unik kan du vurdere å studere tyrkisk. Bare vit at arabisk er et veldig vanskelig språk. Du må virkelig ville studere det, og være motivert over lang tid. 

Anonymkode: 09591...799

Jeg kan heldigvis det arabiske alfabet fra før, så jeg vet at det ikke er det enkleste språket i verden. Selve alfabetet er enkelt, det er mer grammatikken som kan være uforståelig har jeg fått høre. Det er ikke det at jeg ønsker å være så unik når det kommer til å studere Tyrkisk, men jeg har alltid hatt en forkjærlighet til det landet fremfor de arabiske(nå skal det jo dog sies at jeg bare har vært i Egypt og Jordan ). Jeg føler derfor at når jeg først skal studere et språk på universitetsnivå at jeg burde ta det jeg er mest motivert for. Samtidig så synes jeg arabisk er det vakreste av de to språkene og jeg ser også at det er det mest praktiske i forhold til videre jobb eller studier. 

Anonymkode: c8997...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...