Gå til innhold

Sårende beskjed fra mannen etter mer enn 12 års ekteskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å si til deg at alle de andre fruene er så freshe, er dårlig gjort. Det går fin an å snakke om hår og hard hud (eller hva det er han reagerer på) uten å blande inn andre damers utseende! Og når han i tillegg ikke forsvarer deg når venninnene kommenterer at du "er litt vel avslappet", er det feigt. Samme hva han mener, skal han være på ditt parti når han snakker med andre damer!

Å være usympatisk er verre enn ikke å bruke fotfil og hårfjerningskrem. Det er heller ikke lett å fikse såpass dårlige sosiale antenner. Han har etter det jeg skjønner en større jobb å gjøre enn du har, for å være tiltrekkende. Eller "like tiltrekkende som de andre mer sympatiske mennene, som er maskuline nok til å forsvare damene sine", (kan du jo si til ham).

Anonymkode: eab76...c7a

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, skyflakes skrev:

Hadde blitt mer såret og reagert på at venninne mine baksnakker meg (???) når vi skal på tur, enn at partneren min har preferanser om hår på leggene. 

Venninnene burde heller sagt det rett ut istedet for bak ryggen på henne

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner seriøst ikke hvorfor noen kvinner har lyst til å være hårete overalt. Det klør jo bare og er ubehagelig. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte mennesker liker ikke å barbere seg i tide og utide. Det irriterer huden og skaper kløe på en del steder. 

Om TS er generell motstander av kroppsbarbering så er det hennes sak! 

Hun har vel neppe planer om å slenge leggene sine på bordet! Så at noen skulle ta anstøt av at det er en skygge av hår på de fatter jeg bare ikke! Så lenge man ikke kan bortimot flette det. 

Hvor mange er nære nok til å oppdage at hun har hard hud på føttene, egentlig? 

Og neglelakk! For å kunne være på stranda? Det høres jo helt teit ut! 

Det høres ut som om mannen til TS bruker denne sydenturen som en brekkstang for å få henne til å endre utseende og stil. Hvis hun alltid har vært som hun er, så mener jeg han ikke har klagerett. Han har selv valgt henne! 

Hvor er koblingen mellom naturlige kroppshår og dårlig hygiene/ekkelt? 

Om mannen mener at TS ikke lenger fyller hans seksuelle preferanser, så er det det han må si! Ikke servere en histore om at de freshe venninnene snakker stygt om henne! Med tre (?) unger har TS sikkert andre ting å drive med enn å styre foran speilet! 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså..

jeg er ikke særlig forfengelig, men jeg fjerner hår...

Anonymkode: c0813...2b4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Vile bare si at jeg ikke har MYE hår men det som finnes er mørkt så jeg vet at det synes. Har bikini med boxer-underdel siden jeg ikke orker barbering med påfølgende sår hud, nupper mm.

 

Skal jeg "gjøre dette for mannen da"?

Anonymkode: 1de05...f90

Vil bare si at jeg er akkurat som deg TS! Nupper sykt lett når jeg barberer meg, også på leggene, så når jeg først tar hårene blir det ikke noe fint det heller. Får irritert hud av hårfjerningskrem... ingenting virker, de bare ser stygge ut uansett, så da får de heller se OK ut med hår på.

Om han selv har god nok tid til å frisere og stelle med seg selv i den grad han "krever" av deg, så burde du kanskje gi han mer ansvar for barna.

 

Anyways.

Leit at det er sånn. Du kan eventuelt vokse bena, men jeg tviler på at jeg hadde giddet å gjort noe mer.

Avhenigg av hvor dere skal i syden så kan du ta sånn fotbad med små fisker som spiser død hud da.

Anonymkode: d0e15...fe5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos meg var det motsatt. Jeg brukte myt tid på å barbere armer og ben pga veldig mørke, synlige hår. Så en dag spurte samboer om hvorfor jeg gadd og det viste seg at det plagde ikke han i det hele tatt.

Anonymkode: 16c73...8e3

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Maleficenta skrev:

Skjønner seriøst ikke hvorfor noen kvinner har lyst til å være hårete overalt. Det klør jo bare og er ubehagelig. 

Jeg har veldig tynne hår på leggene, de klør ikke:) 

Jeg klør derimot veldig mye dersom jeg først skal begynne å barbere/fjerne hårene (spesielt i bikinilinjen og på leggene).  

Anonymkode: d0e15...fe5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kara W skrev:

Men her ber ikke TS sin mann om at hun skal pynte seg litt for ham, men for de andre på turen.  Han la det frem som at de andre synes at TS er ekkel, og at han blir flau over henne, og det er ikke akkurat en koselig beskjed å få.

Dette lurer jeg også på. Er det mannen som ønsker "oppussing",  eller er han bare bekymret for at de andre skal synes hun er for naturlig. For i såfall kan han godt gro seg et par baller i stedet ;) For feige mannfolk er i hvertfall ikke attraktivt ;)

1 time siden, goldenchanel skrev:

Syns kanskje du virker litt lat med det som har med det kroppslige å gjøre? Kanskje det er derfor det såret fordi du følte deg truffet :)

Tja, når hun passer vekten og trener så er hun vel neppe lat?

Et øyeblikk siden, Maleficenta skrev:

Skjønner seriøst ikke hvorfor noen kvinner har lyst til å være hårete overalt. Det klør jo bare og er ubehagelig. 

Hæ? Det er jo "skjeggstubbene" som klør?

----------------

Før du begynner ekstrem makeover TS, bør du sjekke om du gjør det for mannen din, eller om det er de såkalte venninnene dine du gjør det for. For ærlig talt, de kan hoppe og drite i kroppshåret ditt og ta seg en god, gammeldags bolle.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Maleficenta skrev:

Vil du ha en mann med barberte legger? Det er liksom hårløse legger som er skjønnhetsidealet for KVINNER

Altså han skulle fått barbere MINE legger FOR meg, ikke at han skulle barbert sine egne.

Anonymkode: 16a4b...4bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det var noen venninner som kommenterte at en annen venninne ikke hadde barbert seg, så kunne jeg godt sagt meg enig i at hun burde barbert seg. Og mannen kan ha overhørt dette. Det er da vel ikke noe galt med det!

Anonymkode: 6e5df...532

Eventuelt kunne du tenkt at hun burde barbert seg, men likevel holdt kjeft.

Det GÅR an. Å holdene tankene sine inni hodet sitt, mener jeg. Det kommer ikke til å eksplodere.

Endret av Hactar
Tilføyd noe.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eksiltronder

Jeg hadde sett på dette som en ypperlig mulighet til å la mannen spandere på meg en runde med fotbehandling/massasje, voksing og stell på spa :) Det finnes helt sikkert et slikt tilbud dit dere skal på ferie, book deg inn første dagen og ta en "meg-dag" i fred og ro, så får han ta vare på barna i mens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ts. Selv hadde jeg aldri tilpasset kroppen min slik at mannen min ble fornøyd

Anonymkode: 122e6...7a9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Synne-Marie skrev:

Dette lurer jeg også på. Er det mannen som ønsker "oppussing",  eller er han bare bekymret for at de andre skal synes hun er for naturlig. For i såfall kan han godt gro seg et par baller i stedet ;) For feige mannfolk er i hvertfall ikke attraktivt ;)

Tja, når hun passer vekten og trener så er hun vel neppe lat?

Hæ? Det er jo "skjeggstubbene" som klør?

----------------

Før du begynner ekstrem makeover TS, bør du sjekke om du gjør det for mannen din, eller om det er de såkalte venninnene dine du gjør det for. For ærlig talt, de kan hoppe og drite i kroppshåret ditt og ta seg en god, gammeldags bolle.

Man kan jo være lat på andre ting enn trening? Når man ikke gidder å barbere seg som tar 10 min i dusjen er man nok lat på det som går på skjønnhet og egenpleie :) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke deilig med et innlegg der dere kvinner kan gå til angrep på deres medsøstre som ikke vil pynte seg for å konkurrere med andre kvinner på stranden? :hjerte:

Anonymkode: 88323...896

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ts. Selv hadde jeg aldri tilpasset kroppen min slik at mannen min ble fornøyd

Anonymkode: 122e6...7a9

Aldri? Hvorfor ikke? Jeg mener det viser liten respekt for partner om man bare gir helt blaffen i hvordan man ser ut. 

Endret av Mythic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, goldenchanel skrev:

Man kan jo være lat på andre ting enn trening? Når man ikke gidder å barbere seg som tar 10 min i dusjen er man nok lat på det som går på skjønnhet og egenpleie :) 

Da får vi heller være enig om å være uenig. Blir litt rart å hevde at noen som bruker tid på å holde kroppen i form, samt passer på helsa si med å spise rett ikke bruker nok tid på seg selv, fordi de, i tillegg(!), ikke bruker ti minutter på å barbere seg i dusjen :fnise: 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære ts. Jeg syns det er ok at mannen din ber deg om dette, men da skal han selvfølgelig betale for det også, ettersom han vil at du skal gjøre det for ham. Ta en spa-dag med pedikyr, voksing av legger og armhuler, og kanskje en manikyr i tillegg på hans regning :)

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden gjør meg trist. Det er ikke rart våre tenåringsdøtre sliter, når verden er kommet dithen at en kvinne ikke kan vise seg på stranden uten å ha fjernet kroppshår og lakket negler først. Absurd!

Kjernen i problemstillingen her, er vel ikke om barbering og neglelakk er tidkrevende -- det handler vel mer om prinsipper? At noen kvinner ikke ønsker å fjerne hår og lakke negler for å være "god nok" for stranden. At man er god nok som menneske på andre måter, og at kjærlighet og et godt ekteskap i bunn og grunn ikke avhenger av hårstubber og andre banale detaljer ved kroppen.

Anonymkode: 6f74a...9ed

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Denne tråden gjør meg trist. Det er ikke rart våre tenåringsdøtre sliter, når verden er kommet dithen at en kvinne ikke kan vise seg på stranden uten å ha fjernet kroppshår og lakket negler først. Absurd!

Kjernen i problemstillingen her, er vel ikke om barbering og neglelakk er tidkrevende -- det handler vel mer om prinsipper? At noen kvinner ikke ønsker å fjerne hår og lakke negler for å være "god nok" for stranden. At man er god nok som menneske på andre måter, og at kjærlighet og et godt ekteskap i bunn og grunn ikke avhenger av hårstubber og andre banale detaljer ved kroppen.

Anonymkode: 6f74a...9ed

Å fjerne kroppshår har vært vanlig i uminnelige tider. Det med neglelakken er jeg enig i ikke er så viktig. Men velstelte negler er viktig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...