Gå til innhold

Sårende beskjed fra mannen etter mer enn 12 års ekteskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Vile bare si at jeg ikke har MYE hår men det som finnes er mørkt så jeg vet at det synes. Har bikini med boxer-underdel siden jeg ikke orker barbering med påfølgende sår hud, nupper mm.

Får lett tørr hud på føttene og fotfilen er et slit, får jo senebetennelse av den gnukkinga. Synes heller ikke at jeg får vekk alt. Har jo skjønt at mannen har latt seg påvirke av de andre jentene på turen som baksnakker meg og kjenner meg litt dolka i ryggen av dem. 

Skal jeg "gjøre dette for mannen da"?

Anonymkode: 1de05...f90

Hadde blitt mer såret og reagert på at venninne mine baksnakker meg (???) når vi skal på tur, enn at partneren min har preferanser om hår på leggene. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen skal ha pluss for å være ærlig, men men måten han la det frem på kom uheldig ut (sett at TS sin fremstilling er korrekt).  Det er selvfølgelig en helt ærlig sak at han ønsker at hun skal barbere seg, eller pynte seg litt oftere, og det bør det være rom for i et forhold, akkurat som at det bør være rom for at den andre partner ev sier hvorfor de ikke ønsker å gjøre disse tingene.

Men her ber ikke TS sin mann om at hun skal pynte seg litt for ham, men for de andre på turen.  Han la det frem som at de andre synes at TS er ekkel, og at han blir flau over henne, og det er ikke akkurat en koselig beskjed å få.

TS, prøv å hev deg over det.  Hva du ev har på deg eller hvor hårete du måtte være har ingen andre noe med.  Så lenge du ikke er uhygienisk eller oppfører deg ufint så bør alle klare å ha det fint på turen sammen.  Lakkerte negler er virkelig ikke et krav for å ha det hyggelig på stranden.  Om du finner ut at du ønsker å pynte deg litt ekstra, enten for din egen del eller for mannens, så kan du absolutt gjøre det, men jeg synes ikke du skal gjøre det for noen andre.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de fleste mennene kunne vært mer som mannen din! Jeg syns ikke dette var sårende i det hele tatt, men ærlig. Istedenfor så lager du en sutretråd på kg om det. Jeg syns han virker som en fin mann som faktisk tør å si fra og ikke gå rundt grøten i frykt for at konen skal bli forbanna. Om ikke du vil ha han, fins det sikkert mange andre kvinner som vil ha han. 

Anonymkode: db81b...081

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Vile bare si at jeg ikke har MYE hår men det som finnes er mørkt så jeg vet at det synes. Har bikini med boxer-underdel siden jeg ikke orker barbering med påfølgende sår hud, nupper mm.

Får lett tørr hud på føttene og fotfilen er et slit, får jo senebetennelse av den gnukkinga. Synes heller ikke at jeg får vekk alt. Har jo skjønt at mannen har latt seg påvirke av de andre jentene på turen som baksnakker meg og kjenner meg litt dolka i ryggen av dem. 

Skal jeg "gjøre dette for mannen da"?

Anonymkode: 1de05...f90

Ta deg en runde hos hudpleier og få det vokset og en pedikyr med lakk eller gelenegler :) Selv skjønner jeg ikke helt at du føler deg vel på stranden om du har hår både her og der? Syns egentlig det er flott at mannen din sa ifra jeg! Viser at han er trygg nok på deg og forholdet deres til å si ifra. 

Syns kanskje du virker litt lat med det som har med det kroppslige å gjøre? Kanskje det er derfor det såret fordi du følte deg truffet :)

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer også på at venninnene dine har snakket stygt om deg. Hva slags gammeldagse holdninger er det som råder i din venninnegjeng? Og at mannen din skjemmes over deg pga hva disse damene sier, da. Det er umodent.

Anonymkode: 14aed...3fd

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Det vi selv er vant med kan ofte oppleves annerledes av andre. Vi har forskjellige typer oppmerksomhet. Denne er typen som går i negativ retning. Jeg ville heller vurdert om jeg ønsket en slik oppmerksomhet, og gjort det for meg selv. Og heller fått det til å vende om til å bli en positiv oppmerksomhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fram med barberhøvel. Hårete legger er da ikke fint. Du kan bruke veet og. 

Anonymkode: 7a60f...7ec

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at mannen din ber deg om dette, og synes det må være en smal sak for deg å gjennomføre. Dersom kjæresten min hadde masse hard hud på føttene, lange, ekle tånegler eller skikkelig hårete rygg, så hadde jeg bedt ham fikse seg litt før sydentur og. Det er helt innafor. Å lakke neglene synes jeg du kan få velge selv da, men å file føttene, bruke litt fotkrem og barbere armhuler + evt bikinilinja synes jeg ikke akkurat er for mye å be om.

Endret av KBNS
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at du blir baksnakket, da hadde jeg også fått avsmak av å dra på ferie. Og skjønner det er sårende å høre at han syns de andre damene er freshere. Men du trenger ikke gjøre mye for å bli freshere. Hvis du barberer leggene, under armene og bikinilinjen, klipper neglene pent og bruker en god hudkrem og litt parfyme - da blir du jo fresh. Nå vet jeg ikke hvordan føttene dine ser ut. Men du kan jo vaske dem med grønnsåpevann og file bort litt gammel hud.  Syns ikke det er nødvendig å file og lakke neglene for at du skal føle deg fresh. Kjøp deg en fin også bikini og noen pene klær for å ha i varmen. Ordn deg litt på håret - plutselig er det du som er den som er mest fresh på ferie og de andre mennene som er misunnelige. Det skal ikke mye til for å glede mannen sin.. 

Anonymkode: 85ea2...6f1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, skyflakes skrev:

Hadde blitt mer såret og reagert på at venninne mine baksnakker meg (???) når vi skal på tur, enn at partneren min har preferanser om hår på leggene. 

Jepps! Mannens ønsker hadde ikke opprørt meg, bortsett fra at jeg kanskje hadde blitt litt flau over å ikke ha visst det tidligere. Baksnakking fra venninnene hadde fått meg til å avlyse turen. Denslags oppførsel gidder jeg ikke.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Vile bare si at jeg ikke har MYE hår men det som finnes er mørkt så jeg vet at det synes. Har bikini med boxer-underdel siden jeg ikke orker barbering med påfølgende sår hud, nupper mm.

Får lett tørr hud på føttene og fotfilen er et slit, får jo senebetennelse av den gnukkinga. Synes heller ikke at jeg får vekk alt. Har jo skjønt at mannen har latt seg påvirke av de andre jentene på turen som baksnakker meg og kjenner meg litt dolka i ryggen av dem. 

Skal jeg "gjøre dette for mannen da"?

Anonymkode: 1de05...f90

Nå har jeg ikke lest alle svarene her, men synes faktisk du skal ta deg en fri dag :) hva med å ta en dag med spa, massasje, voks, og en pedikyr! Ikke for din manns del, men etter 12 år ekteskap synes jeg du fortjener en dag der du koser deg litt ekstra :) 

pluss at mannen også blir fornøyd - men det er bare et lite pluss :) 

pluss at da slipper du å gjøre jobben selv med å fjerne håret etc 

Anonymkode: 1d5c8...7fb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spander en pedikyr på deg selv før turen, og bruk hårfjerningskrem eller gå til voksing like før avreise. Men ikke mer enn at det er skjult, hadde ikke byttet bikini for dette. Det er jo et herk m nupper og kløe, så ville ikke gått for brazilian akkurat. 

Jeg synes det er ille at kvinner skal måtte fjerne noe som er naturlig. Og at å la være betraktes som disgusting. Men slik er det blitt. Trenden ser ut til å komme for menn også. Er nok for mye penger i skjønnhetsbransjen til at det vil gå av moten. Men jeg følger disse kodene selv når jeg skal i solen, fordi jeg ikke orker spekulasjoner i om jeg er aktivist eller bare treig til å plukke opp sosiale koder. Og disgusting. Vil ikke oppfattes som noen av delene. Og det er nok det siste der din mann ergrer seg over. Tipper det har plaget ham en stund, siden han faktisk sa det. Og hadde ikke blitt så fornærmet - det er jo så lett å gjøre noe med. Ville vært verre å bli kritisert for mer personlige vaner, klesstil eller for vekten. 

Hadde forresten tatt litt sol og trent litt ekstra før avreise slik at du ble dem mest smashing damen av alle. Så kan de angre på at de kritiserte og heller ta en kikk på seg selv og konstatere at de burde trene litt mer når de kom hjem 😄

Anonymkode: 20ad1...2d9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Vile bare si at jeg ikke har MYE hår men det som finnes er mørkt så jeg vet at det synes. Har bikini med boxer-underdel siden jeg ikke orker barbering med påfølgende sår hud, nupper mm.

Får lett tørr hud på føttene og fotfilen er et slit, får jo senebetennelse av den gnukkinga. Synes heller ikke at jeg får vekk alt. Har jo skjønt at mannen har latt seg påvirke av de andre jentene på turen som baksnakker meg og kjenner meg litt dolka i ryggen av dem. 

Skal jeg "gjøre dette for mannen da"?

Anonymkode: 1de05...f90

Jeg synes det å si at alt er et ork, særlig når man skal på bikiniferie, er litt vel drøyt. Det går an å ta et tak, men:

- Jeg har brukt epilatormaskin en gang på bena. Aldri mer! Og jeg hadde dårlig samvittighet da jeg gav den bort, så jeg informerte om hva som skjedde med meg. Det så jævlig ut etterpå og gjorde vondt! Jeg barberer eller bruker varmvoks fra Vita på bena, voksen funker best, men tar litt mer tid og er mer kliss. Jeg barberer bikinisonen/stumpen daglig/annenhver dag, og jeg er singel. Hadde jeg hatt en kjæreste som foretrakk noe annet ville det vært det minste problem å gjøre om på den rutinen.

- For føttene har jeg et hett tips, men det kan ta litt tid. Det er noen "sokker" som selges blant annet på apoteket, hvor man lar det virke på føttene en times tid. Etter dette er det bare å vente en ti dagers tid tror jeg det er, men så setter det i gang! All hard hud faller bokstavlig talt av, og man må rense den ut av sokkene. På den tiden ville ikke jeg følt meg bekvem uten sokker. Men det som man sitter igjen med etter dette er babyføtter!

Jeg må også innrømme at jeg tenkte "Er dette trolling?"

Men så kom jeg på at det virker som mange norske kvinner - og menn! - er usedvanlig slappe på personlig hygiene og stell. Huset og hagen er liksom så jævlig mye viktigere enn kroppen...

Anonymkode: f225e...cfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stell deg, kjøp ny bikini, forfør ham og nyt ferien. Så kan du putte;såret, skuffet og fornærmet inn i skapet der du oppbevarer husholdningsavfall. Du er heldig som har en mann som er så trygg på deg at han kan si noe slikt, ikke fordi du ikke er god nok, men fordi man går seg litt blind i løpet av 12 års ekteskap, og at han vil at du skal fremstå som fresh, både for sin del og din del. Dont get mad. Get even. Masse hår, avskallet neglelakk og digre hudklumper er motbydelig. Og en trenger ikke være fisefin for å mene det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det var noen venninner som kommenterte at en annen venninne ikke hadde barbert seg, så kunne jeg godt sagt meg enig i at hun burde barbert seg. Og mannen kan ha overhørt dette. Det er da vel ikke noe galt med det!

Anonymkode: 6e5df...532

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min og jeg har tre barn og i vinterferien drar vi til syden med tre andre vennepar som også har barn så vi er en stor gjeng. Vi koser oss, barna koser seg i hverandres selskap og ja... vi har det fint.

I går kom mannen med diverse hinting om at ferien nærmer seg og at det er på tide å "rydde opp litt", ble litt lei og skjønte ikke helt hva han mente før han bare buste ut med at han var lei av å se meg på stranda med hårete legger, hard hud på føttene, uten neglelakk og med hår her og der. Alle de andre fruene var jo så freshe som han sa, og innimellom kom det kommentarer blant dem om at jeg var litt vel avslappet.

Jeg ble skikkelig lei meg, jeg trener og er slank men gidder ikke følge kroppshysteriet om hårfjerning. Føler at hele ferien er ødelagt før den har begynt. Turen er bestilt og betalt men nå føler jeg meg ekkel og vil ikke dra. 

Skjønner jo nå hvorfor mannen ga meg epilatormaskin i julegave..... faen

Anonymkode: 1de05...f90

Hallo reiser du til syden med bare legger så kan du jo ikke gå rundt å være hårete. Det ser ikke mye lekkert ut. Forstår mannen din veldig godt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Siden han mener du burde rydde opp litt, går jeg ut ifra at han selv er strøken? Myke føtter, velfrisert (underliv, ansiktshår, vanlig "hodehår"), osv?

Utover det skjønner jeg at det er dritkjipt at han sa det, men jeg skjønner samtidig hans side, og ville nok ordnet meg selv. Selvfølgelig skulle han fått barbert leggene mine selv(det gidder jeg rett og slett ikke gjøre noe særlig ofte selv) så skulle vi sett hvor lenge han syntes det var nødvendig :-)

Anonymkode: 16a4b...4bf

Vil du ha en mann med barberte legger? Det er liksom hårløse legger som er skjønnhetsidealet for KVINNER

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, gjestvest skrev:

Det vi selv er vant med kan ofte oppleves annerledes av andre. Vi har forskjellige typer oppmerksomhet. Denne er typen som går i negativ retning. Jeg ville heller vurdert om jeg ønsket en slik oppmerksomhet, og gjort det for meg selv. Og heller fått det til å vende om til å bli en positiv oppmerksomhet. 

 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg ikke lest alle svarene her, men synes faktisk du skal ta deg en fri dag :) hva med å ta en dag med spa, massasje, voks, og en pedikyr! Ikke for din manns del, men etter 12 år ekteskap synes jeg du fortjener en dag der du koser deg litt ekstra :) 

pluss at mannen også blir fornøyd - men det er bare et lite pluss :) 

pluss at da slipper du å gjøre jobben selv med å fjerne håret etc 

Anonymkode: 1d5c8...7fb

Gode råd! Og la ikke mannen slippe unna å stelle seg selv litt ekstra, dersom han ikke allerede gjør det. Kan ikke han bli med på spa, da? Eller betale for oppussingen så han får et begrep om hva det koster?

Det å holde langt flott hår ved like er et styr og et strev som er er dyt og tidkrevende, f.eks., jeg tror mange ikke aner hva som ligger bak dette uten å ha forsøkt det selv. Det samme gjelder stell av kropp. Fint at menn har vett til å si fra hva de reagerer på, men de bør vite litt mer om hva det krever, tenker jeg.

Og vi bør av og til nyte det at andre steller og duller med oss. Vi går tross alt til lege, tannlege, samlivsterapeut, og vi kjøper en helt masse andre tilbud som gjør hverdagen vår enklere.

Å få litt ekstra stell for en ferie kan godt ses på som en del av ferieplanleggingen :)

Anonymkode: f225e...cfa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får være måte på å være hårsår!

Anonymkode: 6e5df...532

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Benekter du fakta? Alle menn er sånn. 

Anonymkode: efc8a...652

Neida for du har sikkert ingen utseendekrav til mannen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...