Gå til innhold

Sårende beskjed fra mannen etter mer enn 12 års ekteskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hm. Du virker veldig avslappet rundt dette, ja. Jeg ville vært så flau over å gå med mørkt hår på stranda. Jeg synes ikke han har gjort noe galt.

Anonymkode: 6e5df...532

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min og jeg har tre barn og i vinterferien drar vi til syden med tre andre vennepar som også har barn så vi er en stor gjeng. Vi koser oss, barna koser seg i hverandres selskap og ja... vi har det fint.

I går kom mannen med diverse hinting om at ferien nærmer seg og at det er på tide å "rydde opp litt", ble litt lei og skjønte ikke helt hva han mente før han bare buste ut med at han var lei av å se meg på stranda med hårete legger, hard hud på føttene, uten neglelakk og med hår her og der. Alle de andre fruene var jo så freshe som han sa, og innimellom kom det kommentarer blant dem om at jeg var litt vel avslappet.

Jeg ble skikkelig lei meg, jeg trener og er slank men gidder ikke følge kroppshysteriet om hårfjerning. Føler at hele ferien er ødelagt før den har begynt. Turen er bestilt og betalt men nå føler jeg meg ekkel og vil ikke dra. 

Skjønner jo nå hvorfor mannen ga meg epilatormaskin i julegave..... faen

Anonymkode: 1de05...f90

Kan forstå menn veldi godt!!!!

Fjern alt hår!!!!!!😡😡😡

Anonymkode: 1530e...db4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Vile bare si at jeg ikke har MYE hår men det som finnes er mørkt så jeg vet at det synes. Har bikini med boxer-underdel siden jeg ikke orker barbering med påfølgende sår hud, nupper mm.

Får lett tørr hud på føttene og fotfilen er et slit, får jo senebetennelse av den gnukkinga. Synes heller ikke at jeg får vekk alt. Har jo skjønt at mannen har latt seg påvirke av de andre jentene på turen som baksnakker meg og kjenner meg litt dolka i ryggen av dem. 

Skal jeg "gjøre dette for mannen da"?

Anonymkode: 1de05...f90

Kjøp en god fotkrem, så er det ikke noe problem lenger. Jeg anbefaler deg Eucerin sin fotkrem, den er fantastisk. Når du bruker bokser-underdel, så synes jeg du kan la være å barbere dersom det gir deg ubehag. God tur!

Anonymkode: 43d33...00f

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det for mannen ja. Akkurat som han sørger for å holde seg fresh for meg. Det er det minste vi kan gjøre for hverandre,

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

Var du like ubarbert før dere ble kjærester og i den første tiden i forholdet? Ble han "lurt" på en måte?

Anonymkode: ab4a8...e4a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal være stolt av deg selv slik du er: Med hår og uten lakkede negler. At mannen din ikke er enig i at kroppshår hører hjemme på en kvinnekropp får så være: Det er din kropp, og du bestemmer selv om du vil la hårene gro eller ikke. Du skal ikke måtte føle deg noe mindre fin selv om du har hår på leggene og lar være å lakke neglene. Du trener og jeg forstår det slik at du tar vare på deg selv. Nyt ferien din, med hårete legger og kos deg uavhengig av hva mannen din måtte mene om dine kroppshår! 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om det er mye sant i denne problemstillingen, sier magefølelsen min at dette er et fiktivt trolleinnlegg skrevet for å skape debatt. Men for all del, jeg ser jo at folk engasjerer seg så det blir nok god knall.

Anonymkode: a8e11...07a

Samme tenker jeg...

Anonymkode: d07ef...743

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

dump han

Anonymkode: 65052...7be

Saklig.

Du burde helt klart gjort det for din mann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er lite å ofre, å barbere under armene og bikinilinja, smøre seg med fotkrem.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Vile bare si at jeg ikke har MYE hår men det som finnes er mørkt så jeg vet at det synes. Har bikini med boxer-underdel siden jeg ikke orker barbering med påfølgende sår hud, nupper mm.

Får lett tørr hud på føttene og fotfilen er et slit, får jo senebetennelse av den gnukkinga. Synes heller ikke at jeg får vekk alt. Har jo skjønt at mannen har latt seg påvirke av de andre jentene på turen som baksnakker meg og kjenner meg litt dolka i ryggen av dem. 

Skal jeg "gjøre dette for mannen da"?

Anonymkode: 1de05...f90

Prøv elektrisk fotfil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Vile bare si at jeg ikke har MYE hår men det som finnes er mørkt så jeg vet at det synes. Har bikini med boxer-underdel siden jeg ikke orker barbering med påfølgende sår hud, nupper mm.

Får lett tørr hud på føttene og fotfilen er et slit, får jo senebetennelse av den gnukkinga. Synes heller ikke at jeg får vekk alt. Har jo skjønt at mannen har latt seg påvirke av de andre jentene på turen som baksnakker meg og kjenner meg litt dolka i ryggen av dem. 

Skal jeg "gjøre dette for mannen da"?

Anonymkode: 1de05...f90

Haha :fnise:. Jeg er overbevist om at du bare tuller! Det er ingen som får senebetennelse av å file litt under føttene, så mye filing skal det nok ikke til. Og hvis det virkelig er så ille så skjønner jeg at han og andre reagerer, for da må føttene dine være helt motbydelige. 

Anonymkode: 0723d...794

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dette ble sagt med en mindre fin tone, skjønner jeg at det kan være sårende. 

Hadde min mann sagt at jeg burde rydde opp litt før ferien, hadde jeg ledd og sagt at jeg selvfølgelig ikke har tenkt å vise meg offentlig med vinterpels på stranda. Jeg vil ikke si at det handler om at du ikke er fin nok, men mer det at det er ganske så vanlig å barbere seg ulike steder når antrekket på ferien er bikini. 

Neglelakk synes jeg var en merkelig ting å legge til... Den synes jeg du skal få slippe ;)

Men, om du er komfortabel med hår her og der, så si det til mannen og at du ikke ser poenget med kroppshysteri på ferie. 

Anonymkode: cdb96...37c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at man må faktisk tåle å høre litt, og det bør være greit at man sier slikt til hverandre i et forhold. Jeg sier fra til samboer når jeg synes han bør barbere seg f.eks. 

Jeg ser ikke helt hvorfor det skal være så mye styr å barbere legger og underliv og lakke negler før man drar til syden.

Anonymkode: a348f...51a

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Evans skrev:

Jeg syns du skal være stolt av deg selv slik du er: Med hår og uten lakkede negler. At mannen din ikke er enig i at kroppshår hører hjemme på en kvinnekropp får så være: Det er din kropp, og du bestemmer selv om du vil la hårene gro eller ikke. Du skal ikke måtte føle deg noe mindre fin selv om du har hår på leggene og lar være å lakke neglene. Du trener og jeg forstår det slik at du tar vare på deg selv. Nyt ferien din, med hårete legger og kos deg uavhengig av hva mannen din måtte mene om dine kroppshår! 

 

 

I prinsippet er jeg enig med deg, men når man er i et forhold, synes jeg godt man kan gjøre ting som man vet vil glede partner, selv om man synes det er litt stress. Mannen her er faktisk ærlig med henne, og kommer med noen forholdsvis beskjedne ønsker om ting hun kan anstrenge seg litt mer med. Det er ikke som om han ber henne bli med på partnerbytte og BDSM med de andre parene de skal på tur med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var ganske uskyldig at han nevnte hard hud på føttene, hårete legger ol. Dette er noe du faktisk kan gjøre noe med og det tar ikke energien fra deg heller. Det ville vært annerledes om han fortalte at han vil du skal ta silikon, gå ned 10kg selv om du er slank osv. 

Jeg synes det skal være lov å si i fra om slikt på en ok måte. Han vil kanskje at du skal slappe litt mer av når det gjelder andre ting og heller bruke mer tid på å ta vare på deg selv?

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slik beskjed fra mannen min hadde gitt meg en alvorlig bismak i munnen.

Problemet er jo at det som regel er kvinnen som skal være så innmari "fresh" hele tiden. Hvis TS og mannen er som gjennomsnittspar flest, så bruker nok TS allerede mer tid foran speilet enn hva mannen gjør -- selv når hun dropper hårfjerning.

Hva gjør HAN, for å være "fresh"? Hva forventer han av seg selv, kontra hva han forventer av TS?

Er det hårfjerning og neglelakk som avgjør om man er "attraktive for hverandre"? Kan ikke kvinner også få kose seg på stranden, nyte sol og bading, uten at det stilles som krav at man er velpleid og hårløs først. Synes det vitner om en attraktiv trygghet og selvsikkerhet at man tør å komme som man er, og ikke er så utrolig selvbevisst hele tiden.

For øvrig har jeg observert flere og flere unge kvinner som bevisst beholder kroppshår, nettopp for å melde seg ut av det hysteriet. Tror og håper at trenden begynner å snu litt nå, og at flere får et romsligere og mer positivt forhold til naturlige kropper. Mine foreldre var unge på 70-tallet, og jeg har sett strandbilder av dem hvor min mor har tydelig hår under armene. Hun ser flott og glad ut, og min far ser stormforelsket ut. 

Anonymkode: 6f74a...9ed

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Vile bare si at jeg ikke har MYE hår men det som finnes er mørkt så jeg vet at det synes. Har bikini med boxer-underdel siden jeg ikke orker barbering med påfølgende sår hud, nupper mm.

Får lett tørr hud på føttene og fotfilen er et slit, får jo senebetennelse av den gnukkinga. Synes heller ikke at jeg får vekk alt. Har jo skjønt at mannen har latt seg påvirke av de andre jentene på turen som baksnakker meg og kjenner meg litt dolka i ryggen av dem. 

Skal jeg "gjøre dette for mannen da"?

Anonymkode: 1de05...f90

Hadde bok blitt veldig lei meg, og har ingen veldig gode råd. Synes mannen din bør bry seg mindre om hva andre tenker jeg da :) men ang tørr hud på føttene; babyfoot (selges på vita bla) er utrolig effektiv! Sitter med sånne sokker på en times tid, gjerne rett etter et bad, og 4-5 dager etterpå faller tørr hud av. Ingen filing nødvendig. 

Gjør det mest for egen skyld jeg da, deilig med myke føtter :)

Anonymkode: 2d949...f47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er så mye å be om at man prøver å være litt attraktiv for partneren sin.
Og det å barbere legger/under armene synes ikke jeg er så veldig mye å be om. Selvfølgelig skal man godta hverandre sånn man er og være stolt av seg selv osv, men nå er det dog sånn at vi velger ikke hva vi tenner på og hva vi synes er uattraktivt, og om han ikke synes det er spesielt pent med en hårete kropp så er ikke det noe han kan forandre.
Og tørr hud under føttene er jo ikke spesielt pent heller. Mange synes at føtter generelt er veldig ekkelt, så om man i tillegg har skikkelig tørr og hard hud under beina så er ikke det akkurat vakkert.
Men det er lett å fikse! Kjøp en pakke baby foot. Den gjør slik at den tørre og døde huden flasser av innen 2 uker. Etter det er det bare å file vekk det siste som er igjen og så kan du bare smøre deg med fotkrem hver kveld.

Du liker vell at han gjør ting for deg som han vet du liker, eller blir glad for, så om dette er noe han hadde blitt glad for at du gjorde så ser jeg ikke helt problemet med det. Jeg skjønner faktisk ikke at noen ikke ønsker å se bra ut for partneren sin. Da virker det jo nesten som at man tar de for gitt og ikke bryr seg så mye lenger.

Anonymkode: beb9a...28e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mythic skrev:

I prinsippet er jeg enig med deg, men når man er i et forhold, synes jeg godt man kan gjøre ting som man vet vil glede partner, selv om man synes det er litt stress. Mannen her er faktisk ærlig med henne, og kommer med noen forholdsvis beskjedne ønsker om ting hun kan anstrenge seg litt mer med. Det er ikke som om han ber henne bli med på partnerbytte og BDSM med de andre parene de skal på tur med. 

Jeg er også enig med deg, men det kommer an på hvor viktig dette med hår er for TS. Føler hun at hun gir slipp på en del av seg selv, gjør noe hun ikke vil være med på (ønsker ikke å delta i hårhysteriet) så syns jeg hun skal la være og være stolt av den hun er og slik hun er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det må være greit å kunne si ifra - og forvente - at parneren gjør seg litt ekstra fin for den andre innimellom. I utgangspunktet er det bare snakk om at du gjør deg fresh den uken du spankulerer rundt i bikini. Det vil si - bruk epilatoren én gang, så er det gjort. Hvis han tenner mer på at du ikke har hår her og der, er det ikke fint å kunne gjøre det for han innimellom da? Er ikke mye han ber om akkurat. Dere skal på sydenferie...

Litt som at jeg innimellom synes det er hyggelig at mannen tar skjegget, eller bruker den skjorten jeg synes han er ekstra fin i. At han synes t-skjorter er best, og at skjegg er kult... joda, greit for meg det også. Men hyggelig at han innimellom tyr til litt forandring fordi han vet at jeg liker det ekstra godt "sånn og sånn".

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...