Gå til innhold

Sårende beskjed fra mannen etter mer enn 12 års ekteskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, PhilosopherSe7en skrev:

Jeg nevnte da aldri å diskutere noe som helst med andre bak noens rygg?

Om jeg reiser på badeferie med familien + noen vennepar av oss så betyr det ikke at jeg studerer dem jeg snakker med fra topp til tå for å legge merke til hårete ben, armhuler osv. Om 6 timer av dagen tilbringes i bikini og en ligger side om side på en strand så skal det godt gjøres og ikke legge merke til slike ting. Da bør du kanskje få sjekket synet ditt!

Når det nevnes at alle de er på ferie med synes dette er så voldsomt, og mannen i tillegg kommenterer det og kjøper gaver som hinter og hårfjerning så sier det meg at disse hårene er godt synlig. Om ikke hadde det vel ikke vært noe tema?

 Og det har ingenting med hvor en ser på en person når en snakker med de å gjøre. De går tross alt i bikini, og da gjerne 80+ timer på en ferie.

Jeg har heller ikke nevnt et ord om hygiene.

Det som sto etter det doble linjeskiftet var generelle tanker og betraktninger, og ikke et svar direkte til deg. :)

Jeg lurte på om det var vanlig å studere andre så nøye at de tenkte over hårvekst og andre skjønnhetsfeil, og hvorfor de gjorde det.
Du svarte at det kunne være nysgjerrighet, og at de vurderte hvor mye arbeid andre la ned i å se velstelt ut.

Jeg er nysgjerrig selv, men for meg er det vanskelig å forstå hensikten med denne typen nysgjerrighet.
Jeg tror ikke de tenker "hun barberer seg ikke, det gjør jeg, jeg er mer velstelt enn henne", men jeg skjønner ikke hva annet det går an å få ut av en slik vurdering enn å føle seg bedre på bekostning av andre?
 

Og vedrørende din kommentar om at jeg burde sjekke synet.  ;)
Jeg er ikke av de som ser ting uten å se bevisst etter det, og det har ingenting med synet å gjøre.
Jeg registerer ting, som for eksempel fargen på genseren noen har på seg, og så er det glemt sekundet etterpå fordi det ikke er viktig for meg.  Jeg ville vært et særdeles dårlig vitne for politiet hvis jeg skulle beskrevet utseendet på noen.

Anonymkode: 10812...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et spørsmål til dere veldig krankbare kvinner her inne, dvs. dere som mener man nærmest bør droppe turen fordi venninnene deres har kommet med kommentarer om utseendet deres; Hvs skjer den dagen dere får barn og det barnet kommer inn og gråter fordi ingen vil leke med det? Sier dere da at "Stakkars deg, kom inn hit og sitt på fanget mitt så skal vi gråte og spise snop resten av dagen!" eller kunne det falt dere inn å si "Uffsann lille venn, det var trist, kanskje vi ikke har prøvd på riktig måte, kom så finner vi på en ny løsning så kan vi prøve på nytt i morgen!"

Det er faktisk ganske viktig å lære seg å børste støvet av knærne, reise seg opp igjen og gå videre som om ingenting har skjedd, ellers står mye drama og venter bak neste hjørne.

Og til dere som foretrekker naturlig hårvekst; Jeg kan godt forstå dette dersom dere synes det er pent og komfortabelt, eller dere tenker på helsemessige aspekt. Men går det ikke da an å ta på seg hvertfall en bikinitruse som er stor nok til å dekke selve kjønnsbehåringen?

Jeg synes feminisme er et godt argument for mye er i verden, men dette med at det gjelder for hårvekst, men ikke for andre estetiske forbedringer, den kjøper jeg ikke helt. Det blir for enkelt. Det finnes så veldig mange andre utfordringer som åpenbart er viktigere for kvinners rettigheter enn rettigheten til intakte kjønnshår og det å ikke please menn. Er dere virkelig sikre på at dere kan krysse av på dem som er viktigere, før dere krysser av på "hår under armene", eller kan det tenkes at dette har blitt en slags krysning mellom flaggskip og sovepute?

Anonymkode: f225e...cfa

Ja, det blir liksom ikke femi-nisme. Heller mann-disme med hårvekst.

Det er utrolig hvor mye en skal slippe unna med i feminismens navn. T.o.m latskap. Som å ikke gidde noe så enkelt som barbering av legger.

Anonymkode: d5831...671

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allerede på første side måtte jeg sjekke fem ganger for å forsikre meg om at dette virkelig var skrevet i 2016. Resten orket jeg ikke lese, for blodtrykkets skyld. Startinnlegget bærer preg av å fremstille en fiktiv situasjon, for å skape debatt, og det fungerte jo..

Jeg må bare si at jeg er dypt og inderlig flau over mine medsøstre og de holdningene som kommer fram her. Hva faen? Var det dette mødrene og bestemødrene våre brant BH'ene sine for på 70-tallet?? Æsj! Jeg håper virkelig ikke dere representerer majoriteten av norske kvinner! 

Jeg barberer bikinilinjen fordi jeg selv synes det ser penest ut sånn, fordi jeg liker å gå med små bikinitruser. Jeg barberer meg under armene fordi jeg synes deodoranten sitter/funker bedre uten hår. Jeg gjør ikke disse tingene for noe noen andre måtte mene og synes, heller ikke min mann. Og hadde jeg gitt faen i det fikk mannen min vær så god å godta det, hvis ikke var han feil mann for meg. Han kommenterer selvfølgelig ikke at jeg ikke barberer leggene mine. Han barberer jo ikke sine egne, hvorfor skulle han? Og hvorfor skulle jeg? Det plager meg ikke å ha hår på leggene, de skal naturlig befinne seg der, og hadde det plaget ham hadde han vært feil mann for meg. Jeg vil nemlig ikke være gift med noen som er så overfladisk. Lakke neglene for mannen?? Hva faen? Jeg vet virkelig ikke om jeg skal le eller grine :hoho::grine: 

Jeg går ut ifra at de fleste av dere er veldig unge jenter. Ikke desto mindre skremmende. Dere har vokst opp i en tid hvor behovet for å sloss for likeverd mellom kjønnene har stilnet litt av. Man har vært av den oppfatning at kampen er kjempet ferdig. Det tragiske er jo at temaet er minst like brennhet i dag som for 40 år siden, og dere er selv med på å undergrave det formødrene deres kjempet for. Aldri har det vært så viktig å fremstå som ultrafeminin, sexy, et virkelig bytte for mannen. Og dere spjåker dere ut til det ugjenkjennelige, med vippeextensions, løshår, restylane, silikon, countouring, selvbruner, løsnegler og gudene vet hva. Samtidig som dere åpenbart ønsker å plassere dere selv flere tiår tilbake i tid hva angår kjønnsroller og likestilling. Det er både flaut og trist å være vitne til. Skjerp dere, jenter!

Anonymkode: f6e48...c58

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Kara W skrev:

Hvordan mener du at å ta igjen og såre mannen skal gjøre situasjonen noe bedre?  Dersom hun faktisk ønsker at mannen skal fjerne noe hår kan hun selvfølgelig ta det opp, men å lyve på seg at vennene hans har sagt stygge ting om ham?  Si ting bevisst for å såre?  Er det slik du mener man skal bygge et tillitsfullt ekteskap med god kommunikasjon?

Noen lærer best ved erfaring.

Om hun sier noe sånt kan hun jo etterpå spørre hvordan det føltes... Om han syntes det var hyggelig eller ikke

Anonymkode: 8df98...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det blir liksom ikke femi-nisme. Heller mann-disme med hårvekst.

Det er utrolig hvor mye en skal slippe unna med i feminismens navn. T.o.m latskap. Som å ikke gidde noe så enkelt som barbering av legger.

Anonymkode: d5831...671

Hva? For en idiotisk uttalelse! Hva i himmelens navn er det som gjør kvinners manglende barbering av kroppshår til latskap, mens det for menn ikke er et tema? Hos begge kjønn er kroppsbehåring like naturlig som at vi har negler, øyevipper og tenner. Har du i det hele tatt tenkt over hva som er utgangspunktet for at kvinnelig kroppsbehåring blir sett på som annerledes enn mannens? :klaske: 

Anonymkode: f6e48...c58

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som sto etter det doble linjeskiftet var generelle tanker og betraktninger, og ikke et svar direkte til deg. :)

Jeg lurte på om det var vanlig å studere andre så nøye at de tenkte over hårvekst og andre skjønnhetsfeil, og hvorfor de gjorde det.
Du svarte at det kunne være nysgjerrighet, og at de vurderte hvor mye arbeid andre la ned i å se velstelt ut.

Jeg er nysgjerrig selv, men for meg er det vanskelig å forstå hensikten med denne typen nysgjerrighet.
Jeg tror ikke de tenker "hun barberer seg ikke, det gjør jeg, jeg er mer velstelt enn henne", men jeg skjønner ikke hva annet det går an å få ut av en slik vurdering enn å føle seg bedre på bekostning av andre?
 

Og vedrørende din kommentar om at jeg burde sjekke synet.  ;)
Jeg er ikke av de som ser ting uten å se bevisst etter det, og det har ingenting med synet å gjøre.
Jeg registerer ting, som for eksempel fargen på genseren noen har på seg, og så er det glemt sekundet etterpå fordi det ikke er viktig for meg.  Jeg ville vært et særdeles dårlig vitne for politiet hvis jeg skulle beskrevet utseendet på noen.

Anonymkode: 10812...9f6

Folk er selvsagt forskjellige.

Jeg har ikke noe problem med å legge merke til om de vi ferierer med og ligger side om side med på stranden har masse hår på bena, hår som tyter opp fra bikinitrusen eller masse hår under armene. 

Hadde du derimot spurt meg om hvilken farge eller hvilken type genser noen gikk med tidligere på dagen så hadde jeg mest sannsynlig ikke hatt noe svar å gi, rett og slett fordi jeg ikke hadde registrert det med mindre den var helt ufyselig.  Dette er vel også grunnen til at jeg hadde lagt merke til mengder med synlige hår, da jeg synes det er stygt.

Jeg hadde heller ikke tenkt noe over det eller registrert det dersom det ikke var noe hår på bena, det er det som skiller seg ut som lettere blir lagt merke til, og ikke det en selv anser som "normalt". 

Nysgjerrighet var bare et eksempel. Hvorfor damer studerer andre damer vet jeg svært lite om. Det er vel gjerne slik de er anlagt.

Mitt poeng er egentlig veldig enkelt.

Dersom min kjæreste/kone/samboer ønsker at jeg skal ha bart, helskjegg, glattbarbert, bør slanke meg osv så hadde jeg satt stor pris på at hun ville sagt det til meg. Mye mulig jeg hadde blitt litt satt ut i det hun sa det, men jeg hadde heller ikke hatt noe problem med å ta til meg hva som ble sagt og tatt en vurdering på det. Kanskje jeg hadde sett barten min med nye øyne, og sett at det kanskje ikke var så fint som jeg trodde det var, eller kanskje det ikke passer seg helt å være glattbarbert og at noe mer røffhet i skjegget er på sin plass. Det er jo et stort ønske fra min side at den jeg er sammen med skal finne meg attraktiv. Om jeg må gjøre noen justeringer for hennes del så ser jeg ikke på det som noe stort problem. Det er jo tross alt ikke veldig drastiske tiltak TS trekker frem når hun starter denne tråden. 

Hadde skjønt at denne tråden ble så heftig diskutert om han hadde bedt henne om å få større pupper, innsprøytning i leppene eller lignende. Alt han ber om er jo om hun kan barbere bena/bikinilinjen/armhulene og ikke ha tånegler som ser ut som klør fra et rovdyr. Hvorfor blir dette til en 19 sider lang diskusjon?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Allerede på første side måtte jeg sjekke fem ganger for å forsikre meg om at dette virkelig var skrevet i 2016. Resten orket jeg ikke lese, for blodtrykkets skyld. Startinnlegget bærer preg av å fremstille en fiktiv situasjon, for å skape debatt, og det fungerte jo..

Jeg må bare si at jeg er dypt og inderlig flau over mine medsøstre og de holdningene som kommer fram her. Hva faen? Var det dette mødrene og bestemødrene våre brant BH'ene sine for på 70-tallet?? Æsj! Jeg håper virkelig ikke dere representerer majoriteten av norske kvinner! 

Jeg barberer bikinilinjen fordi jeg selv synes det ser penest ut sånn, fordi jeg liker å gå med små bikinitruser. Jeg barberer meg under armene fordi jeg synes deodoranten sitter/funker bedre uten hår. Jeg gjør ikke disse tingene for noe noen andre måtte mene og synes, heller ikke min mann. Og hadde jeg gitt faen i det fikk mannen min vær så god å godta det, hvis ikke var han feil mann for meg. Han kommenterer selvfølgelig ikke at jeg ikke barberer leggene mine. Han barberer jo ikke sine egne, hvorfor skulle han? Og hvorfor skulle jeg? Det plager meg ikke å ha hår på leggene, de skal naturlig befinne seg der, og hadde det plaget ham hadde han vært feil mann for meg. Jeg vil nemlig ikke være gift med noen som er så overfladisk. Lakke neglene for mannen?? Hva faen? Jeg vet virkelig ikke om jeg skal le eller grine :hoho::grine: 

Jeg går ut ifra at de fleste av dere er veldig unge jenter. Ikke desto mindre skremmende. Dere har vokst opp i en tid hvor behovet for å sloss for likeverd mellom kjønnene har stilnet litt av. Man har vært av den oppfatning at kampen er kjempet ferdig. Det tragiske er jo at temaet er minst like brennhet i dag som for 40 år siden, og dere er selv med på å undergrave det formødrene deres kjempet for. Aldri har det vært så viktig å fremstå som ultrafeminin, sexy, et virkelig bytte for mannen. Og dere spjåker dere ut til det ugjenkjennelige, med vippeextensions, løshår, restylane, silikon, countouring, selvbruner, løsnegler og gudene vet hva. Samtidig som dere åpenbart ønsker å plassere dere selv flere tiår tilbake i tid hva angår kjønnsroller og likestilling. Det er både flaut og trist å være vitne til. Skjerp dere, jenter!

Anonymkode: f6e48...c58

Hva da "skjerp dere jenter"? Må man la håret gro, kaste bort bhene, la være å sminke seg, hive vekk løshår og vippeextensions for å vise at man holder med likestillingskampen? Dette er liksom grunnen til at jeg ikke vil kalle meg feminist.. Man blir tatt for å være anti-feministisk, drite i hele likestillingen og å ønske og være mannens eiendom. Om man vil se pen ut for mannen, HVA SÅ egentlig? Jeg skjønner ikke problemet med det? Man er da ikke mindre for likestillingskampen av den grunn, det går an å ha flere tanker i huet samtidig. Og ikke skjønner jeg hva som er så skremmende med det. Kvinner lider ikke særlig mye i Norge lenger, ta heller og kjemp for kvinner i Saudi Arabia, Syria og diverse steder der kvinnen ikke har en eneste rettighet, og faktisk er mannens "gjenstand" å bestemme over. Å kjempe i feminismens navn pga barbering av armhuler og vippeextensions er så lite seriøst og ikke minst i-landsproblem..

Anonymkode: 807af...18c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hva da "skjerp dere jenter"? Må man la håret gro, kaste bort bhene, la være å sminke seg, hive vekk løshår og vippeextensions for å vise at man holder med likestillingskampen? Dette er liksom grunnen til at jeg ikke vil kalle meg feminist.. Man blir tatt for å være anti-feministisk, drite i hele likestillingen og å ønske og være mannens eiendom. Om man vil se pen ut for mannen, HVA SÅ egentlig? Jeg skjønner ikke problemet med det? Man er da ikke mindre for likestillingskampen av den grunn, det går an å ha flere tanker i huet samtidig. Og ikke skjønner jeg hva som er så skremmende med det. Kvinner lider ikke særlig mye i Norge lenger, ta heller og kjemp for kvinner i Saudi Arabia, Syria og diverse steder der kvinnen ikke har en eneste rettighet, og faktisk er mannens "gjenstand" å bestemme over. Å kjempe i feminismens navn pga barbering av armhuler og vippeextensions er så lite seriøst og ikke minst i-landsproblem..

Anonymkode: 807af...18c

Og det er her du misforstår noe fundamentalt: Man må gjerne sminke seg og fjerne kroppshår, man må gjerne kle av seg, og vise kløft og rumpe, man må gjerne se ut akkurat hvordan man vil, men da skal det være fordi man vil det selv! Ikke fordi det forventes av andre, eller for å tekkes mannen! Det er en vesensforskjell. Og det er jo akkurat det som er tema i startinnlegget: en mann som vil instruere sin kone i hvordan hun bør se ut! Herregud, menneske.

Anonymkode: f6e48...c58

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, PhilosopherSe7en skrev:

Folk er selvsagt forskjellige.

Jeg har ikke noe problem med å legge merke til om de vi ferierer med og ligger side om side med på stranden har masse hår på bena, hår som tyter opp fra bikinitrusen eller masse hår under armene. 

Hadde du derimot spurt meg om hvilken farge eller hvilken type genser noen gikk med tidligere på dagen så hadde jeg mest sannsynlig ikke hatt noe svar å gi, rett og slett fordi jeg ikke hadde registrert det med mindre den var helt ufyselig.  Dette er vel også grunnen til at jeg hadde lagt merke til mengder med synlige hår, da jeg synes det er stygt.

Jeg hadde heller ikke tenkt noe over det eller registrert det dersom det ikke var noe hår på bena, det er det som skiller seg ut som lettere blir lagt merke til, og ikke det en selv anser som "normalt". 

Nysgjerrighet var bare et eksempel. Hvorfor damer studerer andre damer vet jeg svært lite om. Det er vel gjerne slik de er anlagt.

Mitt poeng er egentlig veldig enkelt.

Dersom min kjæreste/kone/samboer ønsker at jeg skal ha bart, helskjegg, glattbarbert, bør slanke meg osv så hadde jeg satt stor pris på at hun ville sagt det til meg. Mye mulig jeg hadde blitt litt satt ut i det hun sa det, men jeg hadde heller ikke hatt noe problem med å ta til meg hva som ble sagt og tatt en vurdering på det. Kanskje jeg hadde sett barten min med nye øyne, og sett at det kanskje ikke var så fint som jeg trodde det var, eller kanskje det ikke passer seg helt å være glattbarbert og at noe mer røffhet i skjegget er på sin plass. Det er jo et stort ønske fra min side at den jeg er sammen med skal finne meg attraktiv. Om jeg må gjøre noen justeringer for hennes del så ser jeg ikke på det som noe stort problem. Det er jo tross alt ikke veldig drastiske tiltak TS trekker frem når hun starter denne tråden. 

Hadde skjønt at denne tråden ble så heftig diskutert om han hadde bedt henne om å få større pupper, innsprøytning i leppene eller lignende. Alt han ber om er jo om hun kan barbere bena/bikinilinjen/armhulene og ikke ha tånegler som ser ut som klør fra et rovdyr. Hvorfor blir dette til en 19 sider lang diskusjon?

Du sier du legger merke til det som er gyselig og stygt.  Det er greit, men tenker du så mye på det at du irriterer deg over det, og/eller må diskutere det med andre, eller glemmer du det like fort som du ser det?
For det er en del av saken her.
Jeg forstår ikke at noe noen har på seg, eller ikke har barbert bort, kan skape så sterke reaksjoner at man føler behov for å diskutere det med andre.

Og mitt poeng er like enkelt.

Dersom mannen min hadde sagt til meg at han ønsket at jeg skulle gjøre noe med utseendet mitt fordi han syntes jeg var penere med endringen, hadde jeg vurdert det.  For akkurat som deg, vil jeg gjerne at den jeg deler livet med skal finne meg attraktiv.

Dersom mannen min derimot hadde sagt til meg at han ønsket at jeg skulle gjøre noe med utseendet mitt fordi venninnene mine syntes jeg så ufresh og "vel komfortabel" ut, hadde jeg blitt veldig lei meg.
Først og fremst fordi venninnenne kunne sagt dette til meg ansikt til ansikt i stedet for å baksnakke meg.
Men jeg hadde også blitt lei meg for at mannen min ikke hadde sagt i fra på et tidligere tidspunkt om dette var et problem for ham, og om det var et ønske om å beskytte meg fra baksnakking som lå bak ønsket om endringen, kunne han valgt å beskytte meg på en annen måte enn å si at jeg burde føye meg etter andres skjønnhetsstandard.

Anonymkode: 10812...9f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva da "skjerp dere jenter"? Må man la håret gro, kaste bort bhene, la være å sminke seg, hive vekk løshår og vippeextensions for å vise at man holder med likestillingskampen? .

Anonymkode: 807af...18c

Nei, men en del av likestillingskampen er at man aksepterer at andre lar håret gro, kaster bort bh-ene, lar være å sminke seg, ikke bruker løshår og vippeextensions.

Valgfriheten er det som kjennetegner likestillingskampen!

 

Anonymkode: 10812...9f6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier du legger merke til det som er gyselig og stygt.  Det er greit, men tenker du så mye på det at du irriterer deg over det, og/eller må diskutere det med andre, eller glemmer du det like fort som du ser det?
For det er en del av saken her.
Jeg forstår ikke at noe noen har på seg, eller ikke har barbert bort, kan skape så sterke reaksjoner at man føler behov for å diskutere det med andre.

Og mitt poeng er like enkelt.

Dersom mannen min hadde sagt til meg at han ønsket at jeg skulle gjøre noe med utseendet mitt fordi han syntes jeg var penere med endringen, hadde jeg vurdert det.  For akkurat som deg, vil jeg gjerne at den jeg deler livet med skal finne meg attraktiv.

Dersom mannen min derimot hadde sagt til meg at han ønsket at jeg skulle gjøre noe med utseendet mitt fordi venninnene mine syntes jeg så ufresh og "vel komfortabel" ut, hadde jeg blitt veldig lei meg.
Først og fremst fordi venninnenne kunne sagt dette til meg ansikt til ansikt i stedet for å baksnakke meg.
Men jeg hadde også blitt lei meg for at mannen min ikke hadde sagt i fra på et tidligere tidspunkt om dette var et problem for ham, og om det var et ønske om å beskytte meg fra baksnakking som lå bak ønsket om endringen, kunne han valgt å beskytte meg på en annen måte enn å si at jeg burde føye meg etter andres skjønnhetsstandard.

Anonymkode: 10812...9f6

Nå tipper jeg at måten han la det frem på med å trekke frem venninnene var fordi han ikke turte å si rett ut at det er hva han ønsker. Ved å trekke frem hva andre gjør, sier og mener så får han litt mer tyngde bak det han sier og spiller på hennes følelser i håp om at det skal hjelpe på for å få henne til å gjøre noe med det. At det er helt feil måte å gjøre det på er jeg helt enig i. Nå har han såret henne fremfor å få frem poenget,  at han hadde satt pris på at hun gjorde noe med disse tingene, uavhengig av hva andre sier og mener.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest hele denne uendelig lange tråden. Men selvfølgelig ønsker mannen din at du fresher deg litt opp, hvorfor tror du ellers han ga deg en epilator i julegave??

Det der med de andre damene ville jeg tatt med en klype salt. Å fikset meg opp for min egen mann før en sydentur, når han har bedt om det, det ville jeg gjort. Det er da bare å brule den epilatoren, barbere deg under armer og gå til fotpleie/pedikyr ør du drar. Kanskje frisør. Kjøp en ny kjole og en ny badedrakt/bikini/strandtøy. Voila, han vil sikkert bli glad for innsatsen, og fordi du gjør det for ham. Jeg kan ikke se at det skulle være noe problematisk, selv om du er avslappet på det til hverdags?

Anonymkode: 7f5e8...f4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det blir liksom ikke femi-nisme. Heller mann-disme med hårvekst.

Det er utrolig hvor mye en skal slippe unna med i feminismens navn. T.o.m latskap. Som å ikke gidde noe så enkelt som barbering av legger.

Anonymkode: d5831...671

 

Det handler ikke om å "ikke gidde noe så enkelt som barbering av legger". Hvis man skal bruke slike argument hvor stopper det da? Og hvem er det som bestemmer når det er godt nok og når man er ekkel og lat? Hvorfor må jeg barbere legger, armhuler og skritt for å være attraktiv når Per kan være full av hår? Hvis jeg ikke ønsker å barbere, hvorfor er jeg lat da, mens Per bare er naturlig mann? 

Likestilling handler om at man uavhengig av kjønn får velge selv. Vil du barbere så gjør du det, vil du ikke så må det også være greit.  

 

Anonymkode: fa81d...251

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det blir liksom ikke femi-nisme. Heller mann-disme med hårvekst.

Det er utrolig hvor mye en skal slippe unna med i feminismens navn. T.o.m latskap. Som å ikke gidde noe så enkelt som barbering av legger.

Anonymkode: d5831...671

Det er vel akkurat det som er feminisme. At man skal kunne barbere leggene, eller å la være, alt ettersom. Vi er frie mennesker. Det ene behøver ikke være mer negativt enn det andre.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva da "skjerp dere jenter"? Må man la håret gro, kaste bort bhene, la være å sminke seg, hive vekk løshår og vippeextensions for å vise at man holder med likestillingskampen? Dette er liksom grunnen til at jeg ikke vil kalle meg feminist.. Man blir tatt for å være anti-feministisk, drite i hele likestillingen og å ønske og være mannens eiendom. Om man vil se pen ut for mannen, HVA SÅ egentlig? Jeg skjønner ikke problemet med det? Man er da ikke mindre for likestillingskampen av den grunn, det går an å ha flere tanker i huet samtidig. Og ikke skjønner jeg hva som er så skremmende med det. Kvinner lider ikke særlig mye i Norge lenger, ta heller og kjemp for kvinner i Saudi Arabia, Syria og diverse steder der kvinnen ikke har en eneste rettighet, og faktisk er mannens "gjenstand" å bestemme over. Å kjempe i feminismens navn pga barbering av armhuler og vippeextensions er så lite seriøst og ikke minst i-landsproblem..

Anonymkode: 807af...18c

Det er ikke noe i veien for å se pen ut for mannen sin. Tvert i mot. Men det bør ikke være et krav. Og det bør i hvert fall ikke være et krav fra storsamfunnet eller venninner. Om man må føye seg for andre(mannen) sine krav til eget utseende (og det må man åpenbart, eller så er man sjuskete, uhygienisk og lat), er man ikke da mannens gjenstand å bestemme over? Det argumenteres med at dette er en liten ting, og det er det. Men om man ikke kan bestemme over seg selv i de små tingene, hvor mye frihet og bestemmelseskraft har man? Problemet er ikke om folk har lyst til å barbere seg, det er da ingen som bryr seg om noen ønsker det. Så hvorfor skal det være så kontroversielt at man ikke vil det? Hvorfor skal man bli latterliggjort for at man ikke ser vitsen med å barbere seg?

51 minutter siden, PhilosopherSe7en skrev:

Nå tipper jeg at måten han la det frem på med å trekke frem venninnene var fordi han ikke turte å si rett ut at det er hva han ønsker. Ved å trekke frem hva andre gjør, sier og mener så får han litt mer tyngde bak det han sier og spiller på hennes følelser i håp om at det skal hjelpe på for å få henne til å gjøre noe med det. At det er helt feil måte å gjøre det på er jeg helt enig i. Nå har han såret henne fremfor å få frem poenget,  at han hadde satt pris på at hun gjorde noe med disse tingene, uavhengig av hva andre sier og mener.

Jess, om dette virkelig var noe han tenkte og følte på, er det vel ikke tvil om at dette er den verste måten han kunne gjort det på. Om partneren har lyst til at man skal prøve ett eller annet, så er det mye greiere å høre, enn at partneren presenterer et problem man må gjøre noe med fordi det ellers blir flaut for hen.

Endret av Synne-Marie
Hersens skrivefeiler
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at man burde gjøre en innsats for å være attraktiv for partneren sin. Jeg synes egentlig ikke det er mye å be om det TS sin mann gjør, men det som irriterer meg er at det skal bli sett på som en selvfølge, og hvis man ikke gjør det er man lat og ekkel. Hvis en kvinne tar et standpunkt i forholdt til eget kroppshår, så ser jeg ikke noen grunn til at det ikke skal kunne respekteres på lik linje med andre valg man tar. Jeg vet ikke hvor viktig akkurat dette er for TS, det vet hun bare selv, og så får det heller være opp til den enkelte å beslutte hva man ønsker å gjøre for partneren sin, og når det bikker over grensen slik at man går på akkord med seg selv.            

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, PhilosopherSe7en skrev:

Nå tipper jeg at måten han la det frem på med å trekke frem venninnene var fordi han ikke turte å si rett ut at det er hva han ønsker. Ved å trekke frem hva andre gjør, sier og mener så får han litt mer tyngde bak det han sier og spiller på hennes følelser i håp om at det skal hjelpe på for å få henne til å gjøre noe med det. At det er helt feil måte å gjøre det på er jeg helt enig i. Nå har han såret henne fremfor å få frem poenget,  at han hadde satt pris på at hun gjorde noe med disse tingene, uavhengig av hva andre sier og mener.

Om han hadde problemer med hårveksten hennes før og ikke turt i si i fra, eller om han ønsket å beskytte henne mot baksnakkingen får vi aldri svar på.

Men uansett grunn til at han sa det han sa, vi er helt enige i det jeg har uthevet i ditt innlegg!
Ved å legge ansvaret over på venninnene, fremfor å si at dette var noe han ville satt pris på, såret han henne unødig, og gjorde det hele veldig vanskelig.

Anonymkode: 10812...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Det handler ikke om å "ikke gidde noe så enkelt som barbering av legger". Hvis man skal bruke slike argument hvor stopper det da? Og hvem er det som bestemmer når det er godt nok og når man er ekkel og lat? Hvorfor må jeg barbere legger, armhuler og skritt for å være attraktiv når Per kan være full av hår? Hvis jeg ikke ønsker å barbere, hvorfor er jeg lat da, mens Per bare er naturlig mann? 

Likestilling handler om at man uavhengig av kjønn får velge selv. Vil du barbere så gjør du det, vil du ikke så må det også være greit.  

 

Anonymkode: fa81d...251

Men hvis du vil at Per skal stusse seg, eller bytte frisyre, eller gjøre noe med bilringen, etc... Kan du da ikke si det til ham? Jeg tar gjerne en liten trimming av kroppshår når dama nevner det. Når ingenting blir sagt, går jeg ut fra at det er greit. Fruen er ikke så glad i skjegg på meg, jeg kan gjerne selv gå med totrefiredagers. Jeg synes jeg ser mer maskulin ut med litt stubb. Hun liker meg best uten. Jeg barberer meg. Fordi det er viktig for meg å ta meg ut så godt jeg kan for henne.

Anonymkode: 8e7bb...942

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen din er en feiging.

Han bør gjøre som meg, ta ansvar selv. Jeg barberer både legger og bikinilinje på kona titt og ofte. Det gjør henne mer attraktiv for meg, og hun synes det er en hyggelig gest fra min side.

Hovedproblemet deres er jo kommunikasjonen. Må jo kunne gå an å prate om dette på en ordentlig måte uten å drive å anklage hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså unnskyld meg, men dette er jo en spøk. TS har jo ikke vist seg her inne og ikke svarer hun mer. Åpenbart en tulletråd!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...