Gå til innhold

Sårende beskjed fra mannen etter mer enn 12 års ekteskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Sirah skrev:

Jeg skjønner hva du mener og jeg er egentlig veldig enig med deg. Det er dårlig gjort av venninnene og snakke om, og man skal ikke forandre alt ved seg selv for å gjøre dem fornøyde. Absolutt ikke. Men å barbere de værste hårene for mannens skyld før man drar på stranden syntes jeg alikevel ikke at er for mye forlangt. Det er jo tydelig at dette er et issue for han ellers hadde han ikke dratt det opp. Da hadde han snakket hardt til venninnene og ikke nevnt noe til TS.

Vi er nok ikke så uenige, vi vektlegger bare ulike ting.

Jeg synes heller ikke det er storkrevende å ytre et ønske om å "freshe" seg opp litt når de skal på ferie, men det var årsaken til ønsket (baksnakkingen) jeg regerte mest på.

Jeg tror faktisk ikke at håret er et problem for ham, men at han ble ille berørt av kommentarene han hørte, og ville beskytte kona si som han elsker.
Jeg forsvarer mannen her, fordi jeg tror han hadde gode intensjoner, selv om det ble feil.

Anonymkode: 10812...9f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener ikke å være frekk eller kverulant, men jeg klarer ikke forstå hva som er vitsen med å se hvor mye arbeid andre "legger ned i å se "velstelt" ut"?
Jeg vet hvor mye arbeid jeg legger ned i å se velstelt ut, og bryr meg minimalt om hva andre gjør i så måte.
For å si det flåsete, jeg har mer enn nok med å holde orden på meg selv om jeg ikke skal holde orden på alle andre også.

 

Jeg er enig i at det er lett å se hår under armene når man går i en kort topp, eller ligger i en solseng, og løfter armene, men resten?  Jeg nå bevisst se på mage, legger, lår, underliv for å legge merke til slikt, og det gjør jeg ikke.
Jeg foretrekker som sagt å se folk i ansiktet når jeg er sammen med dem.

Og hva så om de har hår under armene eller å leggene?  Det er da opp til hver enkelt om de ønsker barbere seg eller ikke!  Det har ingenting med hygiene å gjøre, men personlige preferanser. 

Og en ting er å legge merke til det, en annen ting er å snakke med andre om det, slik trådstarter beskriver.
Dere som vurderer og kritiserer andre for hår.  Tenker dere på at de dere kritiserer kanskje også vurderer og kritiserer dere for andre ting?

Jeg ser for meg at jeg er på ferie med  Trulte, Trine og Trude. Jeg snakker med Trine og Trude om at Trulte har hårete legger og burde barbere seg.   Jeg snakker med Trulte og Trude om at Trine har hard hud på hælene og burde file.  Jeg snakker med Trulte og Trine om at Trude har veiviser på magen, "har hun hormomproblemer mon tro?".
Men hva snakker Trulte, Trine og Trude om når jeg ikke er der?  Snakker de om at Torunn har kvapsete mage og burde trent litt mer, hun har flisete hårtupper og burde vært hos frisøren, og hun hadde ikke hatt vondt av å farge håret samtidig for å skjule det grå?

Det kan da ikke bli en hyggelig stemning om folk hele tiden skal vurdere, og gjøre seg opp en mening om alt hva andre sier og gjør?

 

Anonymkode: 10812...9f6

Kjenner igjen denne skrivestilen.

Anonymkode: d5831...671

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er nok ikke så uenige, vi vektlegger bare ulike ting.

Jeg synes heller ikke det er storkrevende å ytre et ønske om å "freshe" seg opp litt når de skal på ferie, men det var årsaken til ønsket (baksnakkingen) jeg regerte mest på.

Jeg tror faktisk ikke at håret er et problem for ham, men at han ble ille berørt av kommentarene han hørte, og ville beskytte kona si som han elsker.
Jeg forsvarer mannen her, fordi jeg tror han hadde gode intensjoner, selv om det ble feil.

Anonymkode: 10812...9f6

Og der var vi helt enige :) Vi har bare skrevet forbi hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner igjen denne skrivestilen.

Anonymkode: d5831...671

Ja vel?

Anonymkode: 10812...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mythic skrev:

De som er så opptatt av at hår er naturlig, de sminker seg sikkert ikke heller? Farger ikke håret? Gjør aldri noe som ikke er "naturlig?" KG flommer visst over av naturbarn ;)

Dopapir? Neida, jeg har da samlet meg en brukbar liten løvhaug som jeg har tørket så fint til bruk der bak.

Pusser tennene? Neida, jeg bare gnikker litt på dem med en kvist.

:closedeyes:

Anonymkode: f225e...cfa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2/7/2016 at 12.48, AnonymBruker skrev:

Mannen min og jeg har tre barn og i vinterferien drar vi til syden med tre andre vennepar som også har barn så vi er en stor gjeng. Vi koser oss, barna koser seg i hverandres selskap og ja... vi har det fint.

I går kom mannen med diverse hinting om at ferien nærmer seg og at det er på tide å "rydde opp litt", ble litt lei og skjønte ikke helt hva han mente før han bare buste ut med at han var lei av å se meg på stranda med hårete legger, hard hud på føttene, uten neglelakk og med hår her og der. Alle de andre fruene var jo så freshe som han sa, og innimellom kom det kommentarer blant dem om at jeg var litt vel avslappet.

Jeg ble skikkelig lei meg, jeg trener og er slank men gidder ikke følge kroppshysteriet om hårfjerning. Føler at hele ferien er ødelagt før den har begynt. Turen er bestilt og betalt men nå føler jeg meg ekkel og vil ikke dra. 

Skjønner jo nå hvorfor mannen ga meg epilatormaskin i julegave..... faen

Anonymkode: 1de05...f90

Hei Kjære deg!

Come on now! 

Er helt sikkert på at du ser fantastisk ut!

Tror vi kvinner er for nærtakende noen ganger og tar

ting veldig personlig.

Er det egentlig å ille?

If u really think about it?

Er det såå ille at han ber deg om å pynte deg litt? 

Kan godt ver han ikke tok det beste tonefallet

Kvinner klager hele tiden på "ååå hvorfor gir han meg ikke

oppmerksomhet lenger... Ååå hvorfor er ting ikke slik som i begynnelsen lenger...

Well... This the reason why people!

 

 

 

 

 

Endret av SørVestlandsJentå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 2/7/2016 at 12.48, AnonymBruker skrev:

Mannen min og jeg har tre barn og i vinterferien drar vi til syden med tre andre vennepar som også har barn så vi er en stor gjeng. Vi koser oss, barna koser seg i hverandres selskap og ja... vi har det fint.

I går kom mannen med diverse hinting om at ferien nærmer seg og at det er på tide å "rydde opp litt", ble litt lei og skjønte ikke helt hva han mente før han bare buste ut med at han var lei av å se meg på stranda med hårete legger, hard hud på føttene, uten neglelakk og med hår her og der. Alle de andre fruene var jo så freshe som han sa, og innimellom kom det kommentarer blant dem om at jeg var litt vel avslappet.

Jeg ble skikkelig lei meg, jeg trener og er slank men gidder ikke følge kroppshysteriet om hårfjerning. Føler at hele ferien er ødelagt før den har begynt. Turen er bestilt og betalt men nå føler jeg meg ekkel og vil ikke dra. 

Skjønner jo nå hvorfor mannen ga meg epilatormaskin i julegave..... faen

Anonymkode: 1de05...f90

With all the respekt...

Er så VANVITTIG UENIG med deg!!

Dette er ingenting å ta seg nær over.

Vil du han skal lyge til deg heller da?

Hårete damer, er det attraktivt da?

If u really think about it.....

He should love me no matter what...

Mhm... Go girl... se om det funker for deg..

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7.2.2016 at 12.48, AnonymBruker skrev:

Mannen min og jeg har tre barn og i vinterferien drar vi til syden med tre andre vennepar som også har barn så vi er en stor gjeng. Vi koser oss, barna koser seg i hverandres selskap og ja... vi har det fint.

I går kom mannen med diverse hinting om at ferien nærmer seg og at det er på tide å "rydde opp litt", ble litt lei og skjønte ikke helt hva han mente før han bare buste ut med at han var lei av å se meg på stranda med hårete legger, hard hud på føttene, uten neglelakk og med hår her og der. Alle de andre fruene var jo så freshe som han sa, og innimellom kom det kommentarer blant dem om at jeg var litt vel avslappet.

Jeg ble skikkelig lei meg, jeg trener og er slank men gidder ikke følge kroppshysteriet om hårfjerning. Føler at hele ferien er ødelagt før den har begynt. Turen er bestilt og betalt men nå føler jeg meg ekkel og vil ikke dra. 

Skjønner jo nå hvorfor mannen ga meg epilatormaskin i julegave..... faen

Anonymkode: 1de05...f90

Finn deg en mann som liker at kvinner er naturlige du,det finnes mange av dem :)

Anonymkode: 5d17d...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt jeg. 
Synes det var kjipt sagt av mannen. Om det er slik at han plages veldig av hårete legger så kan han da spørre på en pen måte. Det kan jo synes som en liten ting å file død hud og å barbere. Mange synes det er helt naturlig, andre foretrekker å ikke gjøre det. Jeg synes nok at normal hårfjerning i seg selv er en liten ting å gjøre for den man elsker, om han ytrer et ønske om det. Men da må det jo sies på en annen måte.... Og dessuten... hvem er det som legger lista for hva som er "sånn det skal være". Jeg vet om ganske mange damer som er VELDIG opptatt av hårfjerning og sminke og dill og dall. Som har sterke meninger om andre damers øyenbryn f.eks. Hvem er det som har bestemt at disse andre damene er fasiten?!!

Det som er det sårende her er jo at han så og si sier at han skammer seg over kona si, på bakgrunn av noe som er sagt av andre som dere skal på ferie sammen med. Han aksepterer deres verdensbilde, og ser litt ned på kona si på bakgrunn av det de sier. 

Jeg for min del hadde slitt med å reise på tur med de andre damene. Hva slags folk er det som sitter å baksnakker en annen dame på den måten der?!! Hadde ikke syntes det var særlig hyggelig å skulle ligge i bikini i slikt selskap. 

Jeg synes synes du skal benytte anledningen til å kaste ballen tilbake. Si:  "flott av du tar det opp, jeg antar du betaler... og at du tåler det samme tilbake... jeg har nemlig noen endringsforslag på deg også...Også kan du stikke litt på et sted som sårer ham, eller som krever mye vedlikehold: "kunne du brukt litt mer caps... du er jo rett og slett blitt ganske tynn i håret.". fra nå av skal de tåneglene dine alltid være helt korte, og det skal ikke være så mye som et hårstrå under trusestrikken. Hår på ryggen.... ikke nå lenger nei.... det skal bort...." Eventuelt så kan du jo begynne å endre andre deler av ham. "Jeg overhørte kompisen din si at han syntes du var litt kjedelig egentlig... kan ikke du prøve å bli litt mer interessant av deg.... det er jo en enkel sak å snakke litt mindre om fotball og være litt mer som han morsomme kompisen din... er det ikke det?"

Synes også at du skal fortelle mannen din at lojaliteten hans bør ligge hos deg. Tenk så fantastisk det hadde vært om han hadde sagt til disse damene at "Jeg synes kona mi er den vakreste kvinnen som finnes, med eller uten hår på leggene... "

Anonymkode: 8df98...302

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite spørsmål ut av nysgjerrighet: De aller fleste i tråden sier at det å barbere seg er en så liten ting å gjøre for kjæresten - det er liksom ikke noe. Hadde dere også latt håra gro fordi kjæresten gjerne ville at dere skulle ha hårveksten klar til ferien? Om det var det han ville? Eller hadde det vært annerledes syns dere? Og i så fall hvorfor? 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er flere som henger seg opp i at mannen kun vil at hun skal fikse seg opp fordi "venninnene" har snakket om det, og at han ikke har hatt noe problem med hårene hennes før. Men han har jo tydeligvis hatt problemer med det før, siden han ga henne en epilator i gave tidligere..?

Anonymkode: beb9a...28e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ser det er flere som henger seg opp i at mannen kun vil at hun skal fikse seg opp fordi "venninnene" har snakket om det, og at han ikke har hatt noe problem med hårene hennes før. Men han har jo tydeligvis hatt problemer med det før, siden han ga henne en epilator i gave tidligere..?

Anonymkode: beb9a...28e

Enig. Virker som han har tenkt tanken selv, og ikke bare hørt på venninnene hennes. Hvorfor barberer du deg bare ikke? Det tar 5-10min og fører til at mannen din blir fornøyd, venninnene dine blir fornøyd, og du blir fornøyd(da du ikke lengre føler deg ubekvem pga hårveksten du vet de prater om).

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 7.2.2016 at 12.48, AnonymBruker skrev:

Mannen min og jeg har tre barn og i vinterferien drar vi til syden med tre andre vennepar som også har barn så vi er en stor gjeng. Vi koser oss, barna koser seg i hverandres selskap og ja... vi har det fint.

I går kom mannen med diverse hinting om at ferien nærmer seg og at det er på tide å "rydde opp litt", ble litt lei og skjønte ikke helt hva han mente før han bare buste ut med at han var lei av å se meg på stranda med hårete legger, hard hud på føttene, uten neglelakk og med hår her og der. Alle de andre fruene var jo så freshe som han sa, og innimellom kom det kommentarer blant dem om at jeg var litt vel avslappet.

Jeg ble skikkelig lei meg, jeg trener og er slank men gidder ikke følge kroppshysteriet om hårfjerning. Føler at hele ferien er ødelagt før den har begynt. Turen er bestilt og betalt men nå føler jeg meg ekkel og vil ikke dra. 

Skjønner jo nå hvorfor mannen ga meg epilatormaskin i julegave..... faen

Anonymkode: 1de05...f90

Etter min mening er ikke hårfjerning under armene og på leggene i bikinisesongen å regne som kroppshysteri. Heller ikke å fjerne og forebygge hard hud under beina. Neglelakk på tærne tar 1 minutt å ta på og varer helt til neglene vokser ut igjen. Om du har boxer trenger du ikke å fjerne bikinilinjen, så sant den ikke stikker utenfor boxeren. Jeg trodde dette var vanlig å gjøre i kombinasjon med badeferie?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lit usikker på hvorfor hårfjerning, sminke og trening for å holde kroppen i form er ulike kategorier av å "se fresh ut" hvis man gjør det ene skjønner jeg liksom ikke hvorfor man blir lei seg av at noen påpeker et ønske om det andre? Ingen dør av å vise seg litt fresh og å stelle seg litt.. Satt på spissen; vIlle det vært mindre sårende om mannen lot være å si noe og heller fant seg en annen som tok vare på seg selv? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Carrot skrev:

Jeg er lit usikker på hvorfor hårfjerning, sminke og trening for å holde kroppen i form er ulike kategorier av å "se fresh ut" hvis man gjør det ene skjønner jeg liksom ikke hvorfor man blir lei seg av at noen påpeker et ønske om det andre? Ingen dør av å vise seg litt fresh og å stelle seg litt.. Satt på spissen; vIlle det vært mindre sårende om mannen lot være å si noe og heller fant seg en annen som tok vare på seg selv? 

Jeg tror heller problemet er at for noen virker det som om at dersom man mangler å gjøre en av disse tingene, så gjør man ingen.  

Å ikke barbere bikinilinjen = å la seg selv forfalle helt = man har bare seg selv å skylde når mannen går fra deg/ er utro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg synes synes du skal benytte anledningen til å kaste ballen tilbake. Si:  "flott av du tar det opp, jeg antar du betaler... og at du tåler det samme tilbake... jeg har nemlig noen endringsforslag på deg også...Også kan du stikke litt på et sted som sårer ham, eller som krever mye vedlikehold: "kunne du brukt litt mer caps... du er jo rett og slett blitt ganske tynn i håret.". fra nå av skal de tåneglene dine alltid være helt korte, og det skal ikke være så mye som et hårstrå under trusestrikken. Hår på ryggen.... ikke nå lenger nei.... det skal bort...." Eventuelt så kan du jo begynne å endre andre deler av ham. "Jeg overhørte kompisen din si at han syntes du var litt kjedelig egentlig... kan ikke du prøve å bli litt mer interessant av deg.... det er jo en enkel sak å snakke litt mindre om fotball og være litt mer som han morsomme kompisen din... er det ikke det?"

Synes også at du skal fortelle mannen din at lojaliteten hans bør ligge hos deg. Tenk så fantastisk det hadde vært om han hadde sagt til disse damene at "Jeg synes kona mi er den vakreste kvinnen som finnes, med eller uten hår på leggene... "

Anonymkode: 8df98...302

Hvordan mener du at å ta igjen og såre mannen skal gjøre situasjonen noe bedre?  Dersom hun faktisk ønsker at mannen skal fjerne noe hår kan hun selvfølgelig ta det opp, men å lyve på seg at vennene hans har sagt stygge ting om ham?  Si ting bevisst for å såre?  Er det slik du mener man skal bygge et tillitsfullt ekteskap med god kommunikasjon?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Kara W skrev:

Jeg tror heller problemet er at for noen virker det som om at dersom man mangler å gjøre en av disse tingene, så gjør man ingen.  

Å ikke barbere bikinilinjen = å la seg selv forfalle helt = man har bare seg selv å skylde når mannen går fra deg/ er utro

Hvis mannen gir utrykk for at denne glatte bikinilinjen er viktig for han enten ved hint eller direkte tale og man velger bli såret heller enn å ta imot tilbakemeldingen så kan man jo sette det på spissen og si at joda, denne står du selv ansvarlig for, 

Jeg skjønner fortsatt ikke at det er hysteri å passe på å freshe seg dersom ikke mannen digger en hårete dame liksom..

 

Snu det da - er det greit om mannen lar hår og sjegg gro villt? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til en fotpleier så får du fikset den harde huden om du sliter med det.. Samt et lag med lakk! 

Ellers synes jeg alle kvinner skal barbere leggene, bikinilinje og under armene om dette er synlig for andre.. På stranda, når man går med skjørt etc.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Carrot skrev:

Hvis mannen gir utrykk for at denne glatte bikinilinjen er viktig for han enten ved hint eller direkte tale og man velger bli såret heller enn å ta imot tilbakemeldingen så kan man jo sette det på spissen og si at joda, denne står du selv ansvarlig for, 

Jeg skjønner fortsatt ikke at det er hysteri å passe på å freshe seg dersom ikke mannen digger en hårete dame liksom..

 

Snu det da - er det greit om mannen lar hår og sjegg gro villt? 

Men om mannen ikke digger en hårete dame. Hvorfor har han da giftet seg med en, vært gift med henne i 12 år og fått tre barn med henne? Om det var en dealbreaker burde han vel sagt takk og farvel etter første date?

Det er ikke alle som har "latt seg forfalle", etter de ble gift. Mange har også vokst opp i en tid (for ikke så lenge siden), der kroppshår ikke var motbydelig.

Det er da for øvrig, så vidt jeg kan se, riktig fasjonabelt blandt unge menn å la hår og skjegg vokse ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...